ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
26 листопада 2019 року м. Київ № 640/22196/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., при секретарі судових засідань Прокопенко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні питання щодо залучення співвідповідача до участі у розгляді справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Анфас ЛТД"
до Державної фіскальної служби України
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії
за участі представників сторін:
від позивача - не з`явився,
від відповідача - не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Анфас ЛТД" (далі по тексту - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №868711/36619766 від 02 серпня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 08 грудня 2017 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №868712/36619766 від 02 серпня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 08 грудня 2017 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №868710/36619766 від 02 серпня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 12 грудня 2017 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №868713/36619766 від 02 серпня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 01 грудня 2017 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №890056/36619766 від 21 серпня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 08 грудня 2017 року;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №4 від 08 грудня 2017 року, №5 від 08 грудня 2017 року, №6 від 12 грудня 2017 року, №1 від 01 грудня 2017 року, №2 від 08 грудня 2017 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснити її розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 листопада 2019 року призначено судове засідання у адміністративній справі для вирішення питання щодо належного відповідача в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень №868711/36619766 від 02 серпня 2018 року, №868712/36619766 від 02 серпня 2018 року, №868710/36619766 від 02 серпня 2018 року, №868713/36619766 від 02 серпня 2018 року, №890056/36619766 від 21 серпня 2018 року.
25 листопада 2019 року до Окружного адміністративного суду міста Києва надійшло клопотання представника Товариство з обмеженою відповідальністю "Анфас ЛТД" про заміну відповідача Державної фіскальної служби України на його правонаступника - Державну податкову службу України та залучення в процесуальному статусі співвідповідача Головне управління Державної податкової служби у Київській області.
Сторони в судове засідання не з`явились, хоча були повідомлення про час, дату та місце судового засідання.
У відповідності до частини 3 статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Так, предметом розгляду даної справи, серед іншого, є правомірність рішень №868711/36619766 від 02 серпня 2018 року, №868712/36619766 від 02 серпня 2018 року, №868710/36619766 від 02 серпня 2018 року, №868713/36619766 від 02 серпня 2018 року, №890056/36619766 від 21 серпня 2018 року про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до пункту 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі по тексту - Порядок №117) комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Пунктом 23 Порядку №117 передбачено, що комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Судом встановлено, що позивачем оскаржуються рішення комісії контролюючого органу, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які прийняті, зокрема, комісією Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1, реорганізувавши деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема утворено Головне управління Державної податкової служби у київській області реорганізувавши Головне управління Державної фіскальної служби у київській області.
Також, постановою Кабінету Міністрів України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Установлено, що: Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску; Державна митна служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування митного законодавства; Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України уразі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З урахуванням викладеного вище, суд вбачає наявними підстави для заміни відповідача з Державної фіскальної служби України на його правонаступника Державну податкову службу України та залучення до участі у розгляді справи в процесуальному статусі співвідповідача Головне управління Державної податкової служби у Київській області.
Керуючись статтями 48, 52, 241 - 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Залучити до участі у вирішенні справи в процесуальному статусі співвідповідача Головне управління Державної податкової служби у Київській області (03151, місто Київ, вулиця Народного Ополчення, будинок 5а, код ЄДРПОУ 43141377).
2. Замінити відповідача Державну фіскальну службу України на його правонаступника Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 43005393).
3. Копії ухвали невідкладно надіслати сторонам та Головному управлінню Державної податкової служби у Київській області, Державній податковій службі України .
4. Зобов`язати позивача у п`ятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали надіслати на адресу Головного управління Державної податкової служби у Київській області та Державної податкової служби України копії позову з доданими матеріалами, доказ чого надати до суду.
5. Встановити Головному управлінню Державної податкової служби у Київській області та Державній податковій службу України п`ятнадцятиденний строк з дня одержання копії позову з доданими матеріалами для подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва відзивів на позовну заяву, відповідних доказів, на які вони посилаються при його обґрунтуванні проти наведених позивачем обставин та правових підстав позову, оформленого відповідно до положень частин 2-4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, та доказів надіслання (надання) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
6. Запропонувати позивачу у п`ятиденний строк з дня отримання відзивів на позовну заяву подати до Окружного адміністративного суду міста Києва відповідь на відзив та докази надіслання (надання) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
7. Роз`яснити Головному управлінню Державної податкової служби у Київській області, Державній податковій службі України, що у разі ненадання ним відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя А.І. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2019 |
Оприлюднено | 02.12.2019 |
Номер документу | 85961144 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні