Постанова
від 28.11.2019 по справі 140/144/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2019 рокуЛьвів№ 857/9447/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Шевчук С.М.,

суддів Носа С.П., Онишкевича Т.В.,

за участі секретаря судового засідання Ігнатищ Л.М.,

представника відповідача Березна Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області (правонаступник якого є Головне управління ДПС у Волинській області) на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12 липня 2019 року (ухвалене в м. Луцьк судом під головуванням судді Валюха В.М., повний текст рішення складено 17.07.2019 року) у справі №140/144/19 за адміністративним позовом Приватного підприємства "Техагротранс" до Головного управління ДФС у Волинській області (правонаступник якого є Головне управління ДПС у Волинській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

І. ОПИСОВА ЧАСТИНА

В січні 2019 році Приватне підприємство "Техагротранс" звернулося в суд з адміністративним позовом, у якому просило:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області № 0008211408 від 01.08.2018 про збільшення грошового зобов'язання за платежем акцизний податок з ввезених транспортних засобів в сумі 4 967 085,93 грн (з них 3 973 668,74 грн за податковими зобов'язаннями, 993 417,19 - штрафні санкції);

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області № 0008231408 від 01.08.2018 про збільшення сум грошового зобов'язання за платежем ПДВ з ввезених на територію України товарів на суму 993 417,15 грн (з них 794 733,72 грн за податковим зобов'язанням, 198 683,43 грн - штрафні санкції).

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 12 липня 2019 року позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 01 серпня 2018 року № 0008211408 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з акцизного податку на 3236172 гривні 61 копійка (три мільйони двісті тридцять шість тисяч сто сімдесят дві гривні), в тому числі: за податковим зобов'язанням - 2588938 гривень 09 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями - 647234 гривні 52 копійки.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 01 серпня 2018 року № 0008231408 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 647234 гривні 49 копійок (шістсот сорок сім тисяч двісті тридцять чотири гривні сорок дев'ять копійок), в тому числі: за податковим зобов'язанням - 517787 гривень 59 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями - 129446 гривень 90 копійок.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Стягнуто з Головного управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 39400859) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Техагротранс" (43000, Волинська область, м. Луцьк, вул. Карбишева, 1, оф. 402, ідентифікаційний код 40427114) судові витрати в розмірі 13108 гривень 90 копійок (тринадцять тисяч сто вісім гривень дев'яносто копійок).

Не погоджуючись з ухваленим рішенням в частині задоволених позовних вимог, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати в цій частині та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги відповідач вказує, що висновки суду не відповідають обставинам справи, судом порушено норми матеріального та процесуального права, неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважав встановленими, та такі недоведені належними та допустимими доказами.

Як слідує із змісту апеляційної скарги, відповідач вказує, що позивачем ні при митному оформленні, ні під час судового розгляду, не надано декларацій країн відправлення транспортних засобів, в яких, поряд з іншою, міститься інформація про країну відправлення товару та відомості про технічні паспорти на транспортний засіб. Зазначає, що у всіх випадках, в попередніх митних деклараціях країну відправлення зазначено Канаду, що об'єктивно не можливо та не узгоджується з п.п.2.2 контракту №13/17-S від 05.07.2017 року, у якому місцями відправлення зазначено міста Польщі та Угорщини. Крім того, зазначає, що позивачем не надано документів чи обґрунтованих пояснень, що ставлять під сумнів точність інформації отриманої від представників заводів-виробників. Таким чином, вважає, що інформація щодо дат першої реєстрації транспортних засобів, яка отримана від представників заводів-виробників в Україні в сукупності і з іншими відомостями, повністю відповідає властивостям доказів, передбачених у ст.73-76 КАС України. Також зауважує, що надіслання запитів до уповноважених органів іноземних держав є однією із форм митного контролю поряд з проведенням документальних перевірок. Положення МК України не зобов'язують орган доходів і зборів встановлювати факт недостовірності інформації заявленої під час митного оформлення, виключно шляхом надіслання запитів в межах міжнародної правової допомоги. Також зазначає, що при постановленні транспортного засобу на облік в Україні, відповідними експертами не перевірялися факти недостовірності чи підробки реєстраційних документів, а досліджувались чи наданий документ відповідає формі документа, що видається у відповідній іноземній державі, чи до документа вносилися додаткова (відмінна від первинної) інформація та чи відомості з техпаспорта відповідають тим, що зазначені на кузові транспортного засобу.

Рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову не оскаржується, а тому відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України в апеляційному порядку не переглядається.

Позивач відзиву на апеляційну скаргу не подав.

Позивач був повідомлений про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги у відповідності до вимог ст.124 КАС України, шляхом надіслання повідомлень засобами поштового зв'язку, що підтверджується зворотнім рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. В судове засідання не прибув, про причини неприбуття не повідомив. Клопотань про відкладення слухання справи не направляв.

Відповідач в судовому засіданні заявив клопотання про заміну його у справі правонаступником, а саме на Головне управління ДПС у Волинській області. З урахуванням поданого відповідачем клопотання та положень ст. 52 КАС України, судом апеляційної інстанції ухвалено протокольне рішення про заміну відповідача - Головного управління ДФС у Волинській області його правонаступником Головним управління ДПС у Волинській області.

ІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Головним управлінням ДФС у Волинській області проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Техагротранс" дотримання вимог законодавства України з питань правильності визначення бази оподаткування, повноти нарахування та сплати митних платежів при оформленні товару за окремими митними деклараціями, про що складено акт від 13.07.2018 № 11205/14-08/40427114 (т.1, а.с.9-16).

Перевіркою встановлено, що ПП "Техагротранс", на підставі зовнішньоекономічного договору №13/17-S від 05.07.2017 (т. 1, а. с. 23-25), вказаного в графі 44 МД, укладеного з відправником/експортером - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP Suite 260, 2323-32 Avenue N.E., Alberta T2E 6Z3, Calgary, CA , Канада (графа 2 МД), ввезено на митну територію України транспортні засоби, одержувачем товару (графа 8 МД), особою, відповідальною за фінансове врегулювання (графа 9 МД) задекларовано ПП "Техагротранс", декларант (графа 14 МД) - ТзОВ "ЗБС".

Під час перевірки було встановлено, що на митну територію України були ввезені такі транспортні засоби:

за МД №UA305200/2017/030362 від 13.12.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ7DW176517, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний , робочий об'єм циліндрів - 10518 см. куб., потужність двигуна - 324kW, вантажопідйомність - 16,350 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., календарний рік виготовлення - 2012, модельний рік виготовлення - 2013, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз, дата введення в експлуатацію - 28.12.2012". Згідно наданого технічного паспорта №WY 084884, зазначеного в 44 графі митної декларації дата першої реєстрації автомобіля - 28.12.2012; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з наданим технічним паспортом № WY 084885, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 10.04.2013;

за МД № UA305200/2017/031272 від 21.12.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ6DM612608, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний , робочий об'єм циліндрів - 10518 см. куб., потужність двигуна - 324kW, вантажопідйомність - 16,427 т., маса в разі максимального завантаження - 26.000 т., календарний рік виготовлення - 2013, модельний рік виготовлення - 2013, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз, дата введення в експлуатацію - 10.04.2013"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з наданим технічним паспортом № WY 084885, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 10.04.2013;

за МД №UA305200/2018/000133 від 04.01.2018: товар "Вантажний-автомобіль-контейнеровіз марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ2DM613710, загальна кількість місць, включаючи місце водія -2, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний, робочий об'єм циліндрів - 10518 см. куб., потужність двигуна - 324 kw вантажопідйомність -17,135 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., бувший у використанні, тип кузова - шасі, колісна формула 6x2, календарний рік виготовлення - 2013, модельний рік виготовлення - 2013. Дата введення в експлуатацію -10.04.2013"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № WY 084886, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля -10.04.2013;

за МД № UA2010/2017/224346 від 11.09.2017 товар: "Вантажний автомобіль-контейнеровіз марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ5CW173260, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - В83, тип двигуна - дизельний, робочий об'єм циліндрів - 10518 см. куб., потужність двигуна - 324kw вантажопідйомність -17,080 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., бувший у використанні, тип кузова - шасі, колісна формула 6x2, календарний рік виготовлення - 2012, модельний рік виготовлення - 2012"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № А 30217507, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 20.11.2012;

за МД № UA305200/2017/027075 від 15.11.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.400", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ7CW171154, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний , робочий об'єм циліндрів -10518 см. куб., потужність двигуна - 294 kW, вантажопідйомність - 16,550 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., календарний рік виготовлення - 2012, модельний рік виготовлення - 2012, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № WY 084879, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 14.12.2012;

за МД № UA305200/2017/027094 від 15.11.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ1BW159113, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний , робочий об'єм циліндрів -10518 см. куб., потужність двигуна - 324 kW, вантажопідйомність - 16,140 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., календарний рік виготовлення - 2011, модельний рік виготовлення - 2011, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз, дата введення в експлуатацію - 22.12.2012"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № А 19390398, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 22.12.2012;

за МД № UA305200/2017/027106 від 15.11.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "DAF", модель "FARXF 105.460Т", ідентифікаційний номер (номер шасі) - XLRAS47MS0E905457, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - А061087, тип двигуна - дизельний , робочий об'єм циліндрів - 12902 см. куб., потужність двигуна - 340 kW, вантажопідйомність - 16,800 т., маса в разі максимального завантаження - 26,500 т., календарний рік виготовлення - 2011, модельний рік виготовлення - 2011, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз, дата введення в експлуатацію - 28.12.2012"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № А 30217698, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 28.12.2012;

за МД № UA305200/2017/027214 від 16.11.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ9CW172273, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний, робочий об'єм циліндрів - 10518 см. куб., потужність двигуна - 324 kW, вантажопідйомність - 17,280 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., календарний рік виготовлення - 2012, модельний рік виготовлення - 2012, загальна кількість місць, включаючи місце водія водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз, дата введення в експлуатацію - 18.12.2012"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № WY 0848800, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля -18.12.2012;

за МД № UA305200/2017/028072 від 24.11.2017 товар: "Автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ4CW169071, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - D13, тип двигуна - дизельний, робочий об'єм циліндрів - 10518 см. куб., потужність двигуна - 324 kW, вантажопідйомність - 16,690 т., маса в разі максимального завантаження - 26,000 т., календарний рік виготовлення - 2012 модельний рік виготовлення - 2012, загальна кількість місць, включаючи місце водія - 2, дверей - 2, бувший у використанні, колісна формула 6x2, тип кузова - контейнеровіз, дата введення в експлуатацію - 21.12.2012"; відправник/експортер - SCANDIO IMPEX LIMITED PARTNERSHIP, зазначена як продавець товару в інвойсі для оплати за товар українському покупцю. Згідно з технічним паспортом № WY 084882, зазначеного в 44 графі МД, дата першої реєстрації автомобіля - 21.12.2012.

Головне управління ДФС у Волинській області отримало матеріали від Міжрегіональної митниці ДФС листами від 09.01.2018 № 457/10/30-70-20-04, від 19.01.2018 № 21/7/30-70-20-04-17, від 29.01.2018 № 41/7/30-70-20-04-17, від 02.03.2018 № 137/7/30-70-19-17, від 05.02.2018 №54/10/30-70-20-04-16 щодо недостовірності задекларованих даних про календарний рік випуску та дату першої реєстрації (введення в експлуатацію) вантажних автомобілів "MAN" та DAF, бувших у використанні за кодом УКТ ЗЕД 8704 23 99 00 0, імпортованих ПП "Техагротранс" (код за ЄДРПОУ 40427114) за МД згідно з додатком 1, який є невід'ємною частиною акта перевірки.

Крім того, ГУ ДФС у Волинській області для з'ясування відповідності задекларованих даних надіслано запит офіційному представнику іноземного виробника вантажних автомобілів марки "MAN" в Україні ТОВ "МАН Трак енд Бас Юкрейн", який має доступ до інформації виробника та наділений повноваженнями щодо її розголошення від імені виробника товару.

Згідно з відповіддю від офіційного дилера "MAN" ТОВ "МАН Трак енд Бас Юкрейн" листами від 09.01.2018 № 2, від 05.02.2018 № 18, від 24.04.2018 № 53, від 14.05.2018 № 57 було надано дані щодо дати виготовлення та реєстрації транспортних засобів згідно заводської бази "MAN".

Листами від 30.11.2017 № 86 та від 24.04.2018 № 53 ТОВ "МАН Трак енд Бас Юкрейн" повідомило, що підприємство є офіційним представником MAN Trusk and Bus AG в Україні з 2006 року, що підтверджується відповідним контрактом. При підготовці відповіді на запити стосовно продукції MAN використовується заводська база даних, спеціалізовані інформаційні системи з обмеженим доступом, інформаційні портали, права доступу до яких мають співробітники підприємства. Також отримано матеріали від офіційного дилера автомобілів марки "DAF" ТОВ "Трак Центр Лтд" листом від 30.11.2017 № 129 щодо дати виготовлення та реєстрації транспортного засобу згідно офіційного сайту заводу виробника DAF Tracks N.V.

Під час опрацювання отриманих матеріалів було встановлено, що на дату митного оформлення транспортних засобів ПП "Техагротранс" було задекларовано недостовірну інформацію про дату виготовлення та дату їх першої реєстрації. Результати порівняння отриманих відомостей відображено в додатку 1, який є невід'ємною частиною акта перевірки.

Перевіркою встановлено порушення ПП "Техагротранс": частини першої статті 257 МК України в частині заявлення недостовірних відомостей щодо транспортних засобів, задекларованих за МД UA204010/2017/224346 від 11.09.2017, UA305200/2017/27075 від 15.11.2017, UA305200/2017/27094 від 15.11.2017, UA305200/2017/27106 від 15.11.2017, UA305200/2017/27214 від 16.11.2017, UA305200/2017/28072 від 24.11.2017, UA305200/2017/30362 від 13.12.2017, UA305200/2017/31272 від 21.12.2017, UA305200/2018/133 від 04.01.2018; порушення пункту 185.1 статті 185, статті 187, пункту 190.1 статті 190, статті 213, пункту 218.1 статті 218, підпункту 215.3.5-2 пункту 215.3 статті 215 ПК України, у результаті чого занижено податкові зобов'язання, які підлягають перерахуванню до Держбюджету України, в розмірі 4768402,46 грн., в т.ч. акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), транспортних засобів (крім мотоциклів і велосипедів) в розмірі 3973668,74 грн., ПДВ в розмірі 794733,72 грн.

01.08.2018 ГУ ДФС у Волинській області, на підставі акту перевірки від 13.07.2018 № 11205/14-08/40427114, прийняло такі податкові повідомлення-рішення:

№ 0008211408, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з акцизного податку з ввезених транспортних засобів на 4967085,93 грн., в т. ч.: за податковими зобов'язаннями - 3973668,74 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 993417,19 грн (т.1, а.с.17)

№ 0008231408, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на 993417,15 грн., в т. ч.: за податковими зобов'язаннями - 794733,72 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 198683,43 грн. (т.1, а.с.18).

Рішенням ДФС України про результати розгляду скарги від 17.10.2018 податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Волинській області від 01.08.2018 № 0008211408, № 0008231408 залишені без змін, а скарга ПП "Техагротранс" без задоволення (т.1, а.с.19-20).

ІІІ. ОЦІНКА СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Ухвалюючи рішення про часткове задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що є доведеними висновки контролюючого органу щодо порушення ПП "Техагротранс" вимог частини першої статті 257 МК України в частині заявлення недостовірних даних щодо дати першої реєстрації лише трьох транспортних засобів, а саме автомобілів марки "MAN", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ6DM612608, WMA21XZZ1BW159113 та марки "DAF", ідентифікаційний номер (номер шасі) - XLRAS47MS0E905457) за МД №UA305200/2017/031272 від 21.12.2017, МД №UA305200/2017/027094 від 15.11.2017 та МД №UA305200/2017/027106 від 15.11.2017, то вказане призвело до заниження податкових зобов'язань з акцизного податку та ПДВ. Що ж до решти шести транспортних засобів, то суд визнав безпідставним донарахування контролюючим органом грошових зобов'язань по вказаних транспортних засобах, а саме акцизного податку в сумі 3236172,62 грн. (в т. ч.: за податковим зобов'язанням - 2588938,09 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 647234,52 грн.) згідно із податковим повідомленням-рішенням від 01.08.2018 № 0008211408 та ПДВ в сумі 647234,49 грн. (в т. ч.: за податковим зобов'язанням - 517787,59 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 129446,90 грн.) згідно із податковим повідомленням-рішенням від 01.08.2018 № 0008231408 оскільки доводи контролюючого органу щодо заявлення недостовірних даних не підтверджено належними та достовірними доказами уповноважених органів на проведення реєстрації транспортних засобів країни походження.

ІV. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у апеляційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів встановила таке.

Відповідно до підпункту "в" пункту 185.1 статті 185 розділу V "Податок на додану вартість" ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: ввезення товарів на митну територію України.

Пунктом 190.1 статті 190 ПК України передбачено, що базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

Згідно із підпунктом 213.1.3 пункту 213.1 статті 213 розділу VІ "Акцизний податок" ПК України об'єктами оподаткування є операції з ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України.

За приписами підпункту 215.3.5-2 пункту 215.3 статті 215 ПК України ставки податку для транспортних засобів, що відповідають коду 8704 згідно з УКТ ЗЕД, застосовуються для автомобілів, що використовувалися з 5 до 8 років з коефіцієнтом 40 для автомобілів, що використовувалися понад 8 років з коефіцієнтом - 50.

Як передбачено пунктом 218.1 статті 218 ПК України, суми податку з товарів (продукції), які ввозяться на митну територію України, що підлягають сплаті, визначаються платниками податку самостійно, виходячи з об'єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку.

Відповідно до частини першої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

За правилами частини тринадцятої статті 264 МК України документи, відомості про які зазначені в митній декларації, повинні зберігатися декларантом або уповноваженою ним особою протягом не менше ніж 1095 днів. Декларант та уповноважена ним особа несуть установлену цим Кодексом та іншими законами України відповідальність за подання недостовірних відомостей, внесених ними до митної декларації, за знищення або втрату документів, відомості про які зазначені в митній декларації, до закінчення строку зберігання, передбаченого цією частиною.

Згідно із пунктом 4 частини першої статті 289 МК України обов'язок із сплати митних платежів виникає після завершення митного оформлення товарів та їх випуску, якщо внаслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки орган доходів і зборів самостійно визначає платнику податків додаткові податкові зобов'язання.

За правилами пункту 8 Правил митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються громадянами через митний кордон України, затверджених наказом Державної митної служби України від 17.11.2005 № 1118, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.11.2005 за № 1428/11708 (зі змінами, далі - Правила № 1118), датою початку користування ТЗ, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, уважається дата першої реєстрації ТЗ, визначена в реєстраційних документах, які видані у повноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці ТЗ на постійній основі. У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації ТЗ датою початку користування вважати перший день першого місяця року, зазначеного в ідентифікаційному номері ТЗ, а за відсутності в ідентифікаційному номері року виготовлення - 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

Як вбачається із акту перевірки від 13.07.2018 № 11205/14-08/40427114, на підставі якого прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення, контролюючий орган дійшов до висновку, що через порушення частини першої статті 257 МК України внаслідок декларування недостовірних даних про дату виготовлення та дату першої реєстрації ТЗ занижені податкові зобов'язання з акцизного податку (в частині застосування до ставки акцизного податку коефіцієнту 40 для таких автомобілів) та ПДВ

При цьому, спір між сторонами виник стосовно правильності декларування у спірних МД даних про дату виготовлення та дату першої реєстрації ТЗ, що визначає у свою чергу тривалість використання ТЗ.

З матеріалів справи вбачається, що до спірних митних декларацій декларантом були подані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, наведені у додатку 1 до акту перевірки від 13.07.2018 № 11205/14-08/40427114 (т.1, а.с.15), з яких вбачається, що ТЗ використовувалися менше 5 років, зважаючи на дату першої реєстрації, зазначеної у реєстраційних документах.

Правовідносини щодо правильності визначення декларантом у митних деклараціях даних про дату виготовлення та дату першої реєстрації трьох транспортних засобів за МД № UA305200/2017/031272 від 21.12.2017 (автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі)-WMA21XZZ6DM612608), МД № UA305200/2017/027094 від 15.11.2017 (автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі)-WMA21XZZ1BW159113, МД № UA305200/2017/027106 від 15.11.2017 (автомобіль вантажний марки "DAF", модель "FARXF 105.460Т", ідентифікаційний номер (номер шасі) - XLRAS47MS0E905457), у відповідності до ч. 1 ст. 308 КАС України в апеляційному порядку не переглядаються, оскільки рішення суду в частині відмови у задоволенні позову не оскаржується.

Апеляційному перегляду підлягає рішення суду в частині щодо визначення декларантом у митних деклараціях даних про дату виготовлення та дату першої реєстрації таких транспортних засобів:

за МД №UA305200/2017/030362 від 13.12.2017 товар: автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі-WMA21XZZ7DW176517;

за МД №UA305200/2018/000133 від 04.01.2018: товар "Вантажний-автомобіль-контейнеровіз марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі) - WMA21XZZ2DM613710;

за МД № UA2010/2017/224346 від 11.09.2017 товар: автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі-WMA21XZZ5СW173260;

за МД № UA305200/2017/027075 від 15.11.2017 товар: автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі-WMA21XZZ7СW171154;

за МД № UA305200/2017/027214 від 16.11.2017 товар: автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі-WMA21XZZ9СW172273;

за МД № UA305200/2017/028072 від 24.11.2017 товар: автомобіль вантажний марки "MAN", модель "TGX 26.440", ідентифікаційний номер (номер шасі)-WMA21XZZ4СW169071 .

Скаржник в апеляційній скарзі посилається на інформаційні довідки ТзОВ "Трак Центр ЛТД" та ТзОВ "МАН Трак енд Бас Юкрейн", надані на запити контролюючого органу, (т.1, а.с.60-62, 75, 78-81, 201-209, т. 2, а.с.53-54, 71), як на належні докази, які підтверджують вчинення позивачем порушення, передбаченого ч. 1 ст. 257 МК України. Однак, вказані довідки судом до уваги не беруться, оскільки вказані товариства в Україні є лише офіційними представниками іноземних компаній, які не є органами, що здійснюють реєстрацію транспортних засобів. Крім того, у вказаних довідках та листах вказана лише дата першої реєстрації ТЗ без зазначення того, на підставі яких саме реєстраційних документів до баз даних виробника були внесені відомості щодо першої реєстрації.

Стосовно доводів скаржника про те, що положеннями МК України не зобов'язано орган доходів і зборів встановлювати факт недостовірності інформації заявленої під час митного оформлення, виключно шляхом надіслання запитів в межах міжнародної правової допомоги, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 336 МК України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом, зокрема, направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.

Однак, відповідач не надав доказів направлення запитів та отримання від уповноважених органів іноземних держав інформації, яка б спростувала автентичність поданих позивачем до митного оформлення документів. Крім того, суд також бере до уваги, що під час державної реєстрації транспортних засобів на території України, після їх ввезення на митну території України, фактів недостовірності чи підробки реєстраційних документів виявлено не було, що підтверджується наданими на ухвали суду документами (т.1, а.с.128-141, 145-156, 165-177, 217-250, т. 2, а.с.1-51).

Таким чином, відповідач щодо перелічених транспортних засобів належними та допустимими доказами не спростував достовірність декларування даних щодо дати їх першої реєстрації.

Враховуючи викладене в сукупності, колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку, що оскаржуване рішення суду відповідає дійсним обставинам справи та нормам матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст. 308, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325, ст. 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області (правонаступник якого є Головне управління ДПС у Волинській області) залишити без задоволення.

Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12 липня 2019 року у справі №140/144/19 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення. У випадку оголошення судом апеляційної інстанції лише вступної та резолютивної частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя С. М. Шевчук судді С. П. Нос Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складено 28 листопада 2019 року.

Дата ухвалення рішення28.11.2019
Оприлюднено29.11.2019

Судовий реєстр по справі —140/144/19

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 02.04.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Шемета Т. М.

Постанова від 02.04.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Шемета Т. М.

Ухвала від 16.03.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Шемета Т. М.

Ухвала від 02.03.2020

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Шемета Т. М.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні