Справа № 947/29092/19
Провадження № 1-кс/947/15944/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.11.2019 року
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі с/з ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 52018000000001170 від 28.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України
ВСТАНОВИВ:
До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 52018000000001170 від 28.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.
Узазначеному клопотанніслідчий проситьсуд: Продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження № 52018000000001170 від 28.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України до 6 (шести) місяців, тобто до 28.05.2020 року.
Слідчий просив суд розглянути клопотання без його участі, у зв`язку із зайнятістю у проведенні невідкладних слідчих (розшукових) діях. Вимоги викладені у клопотанні підтримую у повному обсязі та просить суд задовольнити, з викладених підстав.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими слідчий обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до наступного.
З клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №52018000000001170 від 28.11.2018, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється прокуратурою Одеської області.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Національного антикорупційного бюро України надійшла ухвала слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 09.11.2018 про зобов`язання уповноважених службових осіб НАБУ внести до ЄРДР відомості про кримінальне правопорушення зазначені у заяві від 12.10.2018, поданій ОСОБА_5 стосовно службової недбалості посадових осіб Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області та відділу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області при наданні дозволу на розробку проектів із землеустрою та передачі у власність земельних ділянок відповідно до рішення Фонтанської сільської ради № 1257-У1 та № 1304-У1 що спричинило тяжкі наслідки.
В ході досудового розслідування по даному кримінальному провадженню, встановлено з метою ведення особистого селянського господарства, згідно рішення Фонтанської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області № 46 від 23.06.1994 та на підставі розробленої МПП «Алідада» землевпорядної документації, за рахунок земель совгоспу ім. 50-річча В.Жовтня виділені земельні ділянки та видані державні акти на право приватної власності на землю наступним особам:
1. ОСОБА_6 (державний акт серії ОД 13-072, зареєстрований за №13-072 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га. Спадкоємець - ОСОБА_5 Свідоцтво про право на спадщину за законом Серії ААР №436430 від 22.02.1999р.).
2. ОСОБА_5 (державний акт серії ОД 13-070, зареєстрований за №13-070 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,600га).
3. ОСОБА_7 (державний акт ОД 13-073, зареєстрований за №13-073 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га).
4. ОСОБА_8 (державний акт ОД 13-071, зареєстрований за №13-071 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га).
5. ОСОБА_9 (державний акт серії ОД 13-076, зареєстрований за №13-076 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га).
6. ОСОБА_10 (державний акт серії ОД 13-074, зареєстрований за №13-074 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га).
7. ОСОБА_11 (державний акт серії ОД 13-075, зареєстрований за №13-075 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га).
8. ОСОБА_12 (державний акт серії ОД 13-077, зареєстрований за №13-077 від 29.07.1994р., земельна ділянка площею 0,520га).
Незважаючи на те, що вищевказаним земельним ділянкам не було присвоєно кадастрові номери, відповідно до пункту 7 розділу X "Перехідні положення" ЗК України, роз`яснень Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004, № 7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ" громадяни та юридичні особи зберігають право власності на земельні ділянки, одержані ними до 1 січня 2002 року.
Достовірно знаючи, що вказані земельні ділянки належать вищезазначеним особам, які сплачують податок на землю, посадові особи Фонтансьскої сільської ради виносять рішення № 1257-VI від 17.04.2015 (зі змінами згідно рішення № 1304-VI від 03.06.2015) про надання дозволу іншим особам на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які розташовані на вже приватизованій позивачами землі.
Також, згідно рішенням № 1304-VI від 03.06.2015 Фонтансьска сільська рада передає іншим особам у власність вказані земельні ділянки, чим фактично позбавляє заявників права власності на землю.
Таким чином, замість раніше виділених заявникам у власність 8 земельних ділянок з`явились нові власники 43 земельних ділянок, яким присвоєно кадастрові номери, а саме:
- ОСОБА_13 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3188;
- ОСОБА_14 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3201;
- ОСОБА_15 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3194;
- ОСОБА_16 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001: 3351;
- ОСОБА_17 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3176;
- ОСОБА_18 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3197;
- ОСОБА_19 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3196;
- ОСОБА_20 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3172;
- ОСОБА_21 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3183;
- ОСОБА_22 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3389
- ОСОБА_23 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3203;
- ОСОБА_24 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3181;
- ОСОБА_25 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3179;
- ОСОБА_26 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3170;
- ОСОБА_27 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3187;
- ОСОБА_28 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3178;
- ОСОБА_29 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3191;
- ОСОБА_30 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3174;
- ОСОБА_31 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3193;
- ОСОБА_32 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3167;
- ОСОБА_33 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3180;
-АраповаІвелінаМусаївна, кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3173;
- ОСОБА_34 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3200;
- ОСОБА_35 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3171;
- ОСОБА_36 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3182;
- ОСОБА_37 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3185;
- ОСОБА_38 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3199;
- ОСОБА_39 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3205;
- ОСОБА_40 кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3391;
- ОСОБА_41 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3390;
- ОСОБА_42 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3672;
- ОСОБА_43 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3165;
- ОСОБА_44 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3190;
- ОСОБА_45 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3189;
- ОСОБА_46 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3168;
- ОСОБА_47 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3388;
- ОСОБА_48 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3175;
- ОСОБА_49 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3184;
- ОСОБА_50 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3177;
- ОСОБА_51 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3198;
- ОСОБА_52 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3202;
- ОСОБА_53 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3169;
- ОСОБА_54 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3192;
- ОСОБА_55 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3204;
- ОСОБА_56 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3186;
- ОСОБА_57 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3206;
- ОСОБА_58 , кадастровий номер земельної ділянки 5122786400:01:001:3161.
Даний факт також підтверджується ситуаційної схеми, розробленою інженером-землевпорядником ОСОБА_59 на підставі державних актів заявників, проектної документації, розробленої МПП «Алідада», а також технічним звітом МПП «Алідада».
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування», органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частинами першою та другою статті 116 ЗК України визначено, що громадяни і юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Вибір місця розташування земельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблення проекту її відведення здійснюються в порядку, встановленому статтею 151 ЗК України.
Як передбачено ч.1 ст.50, ч.ч.1, 4 ст.55 Закону «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок. Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до п.«в» ч.1 ст.2 Закону «Про землеустрій» землеустрій забезпечує встановлення і закріплення на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, меж земельних ділянок власників і землекористувачів.
Документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок і технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є різновидами технічної документації із землеустрою (ч. 1, п.п. «д» і «и» ч. 2 ст. 25 Закону України „Про землеустрій").
Відповідно до Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 року за № 513, під час здійснення землеустрою та складення за її результатами технічної документації із землеустрою проводиться інвентаризація земель, зокрема і з метою узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі.
Роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі.
Підготовчі роботивключають збірта аналізвиконавцем вихіднихданих дляпроведення інвентаризаціїземель,складення робочогоінвентаризаційного плану.Камеральні роботипередбачають обробленняданих,отриманих врезультаті виконаннятопографо-геодезичнихробіт,під часяких наробочий інвентаризаційнийплан наносятьсямежі земельнихділянок,обмежень (обтяжень)у їхвикористанні таугідь,отримані врезультаті виконаннятопографо-геодезичнихробіт,складаються поконтурнівідомості з експлікацією, в яких зазначаються номери контурів, площа земельних ділянок, їх кадастрові номери (за наявності), площа угідь, що фактично використовуються на момент проведення інвентаризації, площа обмежень (обтяжень) у їх використанні, а також складається зведений інвентаризаційний план у масштабі згідно з вимогами пункту 14 цього Порядку.
Таким чином, виходячи з аналізу зазначеного Порядку, положень Земельного кодексу України, Закону України „Про землеустрій", під час виготовлення проектної документації проводиться, зокрема встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, проводиться здійснення державного контролю за використанням земель, за результатами яких з`ясовується, чи не перебуває земельна ділянка у власності чи в користуванні інших осіб, на основі яких приймаються відповідні рішення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Отже, Фонтанська сільська рада перед винесенням оскаржуваних рішень зобов`язана була перевірити земельні ділянки на предмет наявності або відсутності власників.
Відповідно до ч.5 ст.116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Статтею 141 Земельного кодексу України визначено вичерпний перелік підстав припинення права користування земельною ділянкою, до яких відноситься також добровільна відмова від права користування земельною ділянкою та вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч. 3, 10 ст. 149 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради вилучають земельні ділянки комунальної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб, крім особливо цінних земель, які вилучаються (викупляються) ними з урахуванням вимог статті 150 цього Кодексу.
Проте, заявники не відмовлялись в добровільному порядку від права користування спірними земельними ділянками, рішення про їх вилучення не приймались.Відповідно до ч. 1 ст. 321 ЦК України, ст. 153 ЗК України право власності на земельну ділянку є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Відповідно до п. «г» ч.3 ст. 152 ЗК України одним із способів захисту прав громадян на земельні ділянки є, зокрема,визнання недійсними рішень органів місцевого самоврядування. Підставою для визнання рішення недійсним відповідно до положень ст.155 ЗК України, ч. 1 ст. 203 ЦК України є порушення права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою.
Таким чином рішення Фонтанської сільської ради № 1257-VI від 17.04.2015 та № 1304-VI від 03.06.2015 та № 1407-VI від 28.08.2015, ухвалені з порушенням норм ст.ст. 116, 118, 141, 149, 151, 153 ЗК України, що призвело до порушення прав заявників у володінні та користуванні належними їм земельними ділянками, що є підставою для визнання цих рішень незаконними та їх скасування.
Крім того, у ході досудового розслідування до СУ ГУНП в Одеській області надійшло клопотання адвоката ОСОБА_60 , який діє в інтересах потерпілих ОСОБА_61 , ОСОБА_62 , ОСОБА_63 , про проведення тимчасового вилучення документації із землеустрою, яка розроблялась та знаходиться у володінні ТОВ "ІНАГРО КОМІНТЕРНІВСЬКЕ" (ЄДРПОУ 38718939) по земельним ділянкам за наступними кадастровими номерами:
- 5122786400:01:001:3188 (замовник ОСОБА_13 ),
- 5122786400:01:001:3389 (замовник ОСОБА_22 ),
- 5122786400:01:001:3390 (замовник ОСОБА_41 ),
- 5122786400:01:001:3391 (замовник ОСОБА_40 ),
- 5122786400:01:001:3672 (замовник ОСОБА_42 ),
- 5122786400:01:001:3388 (замовник ОСОБА_47 );
З метою спростовування чи підтвердження фактів, викладених у заяві потерпілих ОСОБА_61 , ОСОБА_62 , ОСОБА_63 , у ході досудового розслідування виникла необхідність в призначенні та проведенні судової почеркознавчої та судової земельно-технічної експертизи, для проведення якої необхідно надати оригінали документації із землеустрою, за вищезазначеними кадастровими номерами.
Також, у ході досудового розслідування необхідно допитати у якості свідків посадових осіб ТОВ "ІНАГРО КОМІНТЕРНІВСЬКЕ" (ЄДРПОУ 38718939) та Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.
Таким чином, виникла необхідність у продовженні строків досудового розслідування на шість місяців у кримінальному провадженні № 52018000000001170 від 28.11.2018, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості.
Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 219 КПК України, загальний строк досудового розслідування не може перевищувати шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості.
За таких обставин, беручи до уваги, що слідчим доведено, що вказана справа має особливу складність кримінального провадження; необхідність проведення значної кількості слідчих дій, спрямованих на отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду; тривалість проведення експертиз, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.110, 219, 294, 295, 295-1, 297-1, 309, 369, 372 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 52018000000001170 від 28.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження № 52018000000001170 від 28.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України до 6 (шести) місяців, тобто до 28.05.2020 року.
Ухвала слідчого судді набирає законної сили з моменту її постановлення є остаточною та оскарженню в порядку ст.309 КПК України не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 85968790 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Іванчук В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні