Постанова
від 27.11.2019 по справі 521/18115/19
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/18115/19

Номер провадження 3/521/7548/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2019 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.

при секретарі Шкребтієнко Г.М.

за участю:

представника Одеської митниці ДФС Безлущенко О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючої директором ТОВ Авентус оптторг (52005, Дніпропетровська область, смт. Слобожанське, вул. Виробнича, 1, ЄДРПОУ 42849980), яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , про порушення митних правил, передбачених ст. 476 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №2483/50000/19 від 30.08.2019 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 476 МК України.

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що відділом портового контролю та комунікації з правоохоронними органами управління протидії контрабанді (програма контролю контейнерів ССР) в рамках проведення операції Бастіон встановлено, що 06.08.2019 року до відділу митного оформлення №3 митного поста Одеса-центральний Одеської митниці ДФС для митного контролю та митного оформлення директором ТОВ Авентус оптторг гр. ОСОБА_1 було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ЕЕ (далі МД) №UA110190/2019/507395 з товарами, що переміщувались в контейнері BMOU5376760, а саме товар жіноче взуття .

Відповідно до наданих митниці документів вантаж жіноче взуття слідував з Китаю по розпорядженню фірми Goodmark projects FZE (ОАЕ) на адресу фірми одержувача ТОВ Авентус оптторг (52005, Дніпропетровська область, смт. Слобожанське, вул. Виробнича, 1, ЄДРПОУ 42849980).

07.08.2019 року на підставі переліку форм митного контролю згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками (затверджено наказом Міністерства фінансів від 31.07.2015 №684 Про затвердження Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю ) в порядку передбаченому Наказом Мінфіну України від 12.12.2012 №1316 Про затвердження порядку проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення посадовими особами Одеської митниці ДФС було проведено митний огляд товарів, які знаходились у контейнері BMOU5376760 за МД № UA110190/2019/507395 від 06.08.2019 року.

За результатами проведеного митного огляду встановлено, що серед заявлених в МД № UA110190/2019/507395 товарів жіноче взуття на підошві та з верхом з пластмасовим верхом: взуття повсякденне жіноче, шкір+текстиль арт. 12002 - 3800 шт,, взуття повсякденне жіноче, шкір+текстиль арт. 11501-1 - 2600 шт., взуття повсякденне жіноче, шкірзам+текстиль арт. 11521 - 2080 шт., взуття повсякденне жіноче, шкірзам арт. 15300 - 1864 шт., взуття повсякденне жіноче, шкірзам арт. 9101 - 2080 шт., взуття повсякденне жіноче, шкірзам+текстиль арт. 11553 - 2080 шг. Торгівельна марка: Level, Країна виробництва - CN , які фактично перемішувались через митний кордон України у контейнері виявлено ознаки порушення прав інтелектуальної власності згідно митного реєстру ОШВ №2500 з зображувальним знаком для товарів і послуг PUMA у кількості 12080 шт. (взуття з арт. 11553), які візуально відповідають об`єкту права інтелектуальної власності, майнові права на який відповідно до свідоцтва про міжнародну реєстрацію знаку НОМЕР_1 , належать компанії Puma SE (Федеративна Республіка Німеччина).

Враховуючи виявлене в ході проведення митного огляду неправомірного використання ОПІВ PUMA митницею прийнято рішення про відбір зразків з метою встановлення приналежності виявлених товарів до контрафактних та згідно акту про взяття проб і зразків товарів від 15.08.2019 року з метою встановлення належності товарів до таких, що виготовлені з використанням об`єктів прав інтелектуальної власності, що охороняються відповідно до закону з метою проведення відповідних експертних досліджень.

29.08.2019 року до Одеської митниці ДФС листом представника правовласника Патентно-правової фірми Пархоменко і партнери гр. ОСОБА_2 та за довіреністю компанії Puma SE , надійшов Висновок експертного дослідження від 23.08.2019 року №19/23/2-1/23-ЕП/19, відповідно до якого встановлено, що надані на дослідження зразки взуття, які переміщуються у контейнері BMOU5376760 за МД № UA110190/2019/507395 від 06.08.2019 року, є настільки схожим, що їх можна сплутати зі знаком торгівельної марки, зареєстрованим за міжнародною реєстрацією № НОМЕР_1 відносно таких самих товарів, тобто, ввезення на митну територію України вищевказаних товарів є порушенням охоронних знаком прав інтелектуальної власності товариства Puma SE .

Таким чином, на думку митного органу, за МД ІМ 40 ЕЕ від 06.08.2019 року № UA110190/2019/507395 від 30.08.2019 року переміщувався товар, дозвіл на переміщення якого через митний кордон України власником права інтелектуальної власності на зображення знака для товарів і послуг Puma не надавався та цей товар переміщується з порушенням прав інтелектуальної власності, а саме: взуття повсякденне жіноче, шкірзам+текстиль арт. 11553 - 2080 шт. Країна виробництва- CN .

На підставі вказаних обставин у відношенні гр. ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №2483/50000/19 за ознаками ст. 476 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймала, однак надала до суду пояснення, з яких вбачається, що зі змістом складеного протоколу не згідна, вважає що митницею його було складено передчасно, без дослідження усіх обставин. Також зазначає, що митним органом до протоколу не надано документів, які мають істотне значення для правильного вирішення даної справи та просить витребувати з Одеської митниці ДФС документи або належним чином завірені копії чи витяги з них щодо оформлення товарів по митній декларації № UA110190/2019/507395.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення зазначеного у протоколі про порушення митних правил, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ст. 476 МК України, та застосувати до неї адміністративне стягнення відповідно до санкції статті. Не заперечував проти направлення матеріалів справи на додаткову перевірку.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, суд вважає, що матеріали справи про порушення митних правил підлягають поверненню органу, який її порушив для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

У письмових поясненнях гр. ОСОБА_1 вказує, що митним органом в протоколі про порушення митних правил не зазначено усіх обставин, які слугували складенню протоколу, та не додано документів щодо оформлення по митній декларації № UA110190/2019/507395, які мають істотне значення для правильного вирішення справи, а саме:

- рішення про призупинення митного оформлення товарів;

- повідомлення від Одеської митниці ДФС засобами факсимільного та/або електронного зв`язку на адресу правовласника компанію PUMA SE про факт пред`явлення товарів, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, до митного оформлення;

- письмове повідомлення від правовласника компанії PUMA SE на адресу Одеської митниці ДФС про звернення до суду;

- письмове клопотання правовласника компанії PUMA SE про продовження строку призупинення митного оформлення;

- рішення про продовження строку призупинення митного оформлення товарів;

- ухвалу суду про заборону вчинення певних дій у справі про порушення прав інтелектуальної власності або відповідне рішення іншого уповноваженого державного органу.

Також, гр. ОСОБА_1 у письмових поясненнях є посилання, зокрема, на угоду про порядок відновлення порушених прав на торгівельну марку від 19.08.2019 року; згоду на знищення товарів від 19.08.2019 року; лист представника правовласника; повідомлення про отримання листа митницею, однак, надано лише ксерокопію зазначених документів, з яких неможливо встановити про справжність цих документів та про наявність чи відсутність їх взагалі.

Вищезазначені документи, на які посилається особа, що притягається до адміністративної відповідальності, на думку суду, мають істотне значення для повного, об`єктивного та всебічного розгляду справи, в тому числі з урахуванням вимог ст. 401 МК України, а тому матеріали справи підлягають поверненню до Одеської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Таким чином, митному органу під час додаткової перевірки необхідно провести наступні дії:

1. Встановити про наявність чи відсутність документів (у разі наявності надати документи або належним чином завірені копії чи витяги з них до суду, або роз`яснити про неможливість їх надання чи відсутність таких документів) щодо оформлення по митній декларації № UA110190/2019/507395, а саме:

- рішення про призупинення митного оформлення товарів;

- повідомлення від Одеської митниці ДФС засобами факсимільного та/або електронного зв`язку на адресу правовласника компанію PUMA SE про факт пред`явлення товарів, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, до митного оформлення;

- письмове повідомлення від правовласника компанії PUMA SE на адресу Одеської митниці ДФС про звернення до суду;

- письмове клопотання правовласника компанії PUMA SE про продовження строку призупинення митного оформлення;

- рішення про продовження строку призупинення митного оформлення товарів;

- ухвалу суду про заборону вчинення певних дій у справі про порушення прав інтелектуальної власності або відповідне рішення іншого уповноваженого державного органу.

2. Перевірити чи мали місце документи та чи надавалися вони до митного органу, якщо так, то коли, з наданням доказів на підтвердження цих обставин, а саме:

- угода про порядок відновлення порушених прав на торгівельну марку від 19.08.2019 року;

- згода на знищення товарів від 19.08.2019 року;

- лист представника правовласника.

У відповідності до ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

В узагальненні судової практики та вивчення правильності застосування МК України, який набрав чинності з 01 червня 2012 року, яка зроблена апеляційним судом м. Києва указано, що підставою для проведення додаткової перевірки може бути недостатність чи відсутність доказів на підтвердження предмета доказування, а також необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил.

Відсутність вказаних обставин позбавляє суд можливості розглянути справу та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Відповідно до вимог статті 527 МК України, по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження по справі, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що справа підлягає поверненню до Одеської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, під час якої необхідно з`ясувати та надати до суду вищезазначену інформацію.

Враховуючи викладене, вирішити питання, щодо притягнення особи, що притягається до адміністративної відповідальності за ст. 476 МК України без виконання працівниками митниці вищезазначених вимог на даний час неможливо.

На підставі викладеного та керуючись ст. 527 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали адміністративної справи №521/18115/19 порушеної у відношенні гр. ОСОБА_1 за фактом порушення митних правил, передбачених ст. 476 МК України - повернути до Одеської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки на протязі одного місяця з дня набрання чинності цієї постанови.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення27.11.2019
Оприлюднено29.11.2019
Номер документу85969173
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/18115/19

Постанова від 19.10.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Грідіна Н. В.

Постанова від 19.10.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Грідіна Н. В.

Постанова від 15.07.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 21.05.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 27.11.2019

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні