ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2019 року Справа № 160/9496/19 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Неклеса О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації № 1268822/41577189 від 05.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 1 від 15.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281453/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 2 від 17.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281454/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 3 від 21.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281455/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 4 від 21.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281456/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 5 від 24.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281457/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 6 від 24.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281458/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну №7 від 25.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281459/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну №8 від 25.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281460/41577189 від16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281469/41577189 від 16.09.2019 року.
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну №10 від 26.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" було виписано та направлено на реєстрацію податкові накладні №1 від 15.08.2019 року, №2 від 17.08.2019 року, №3 від 21.08.2019 року, №4 від 21.08.2019 року, №5 від 24.08.2019 року, №6 від 24.08.2019 року. №7 від 25.08.2019 року, №8 від 25.08.2019 року, № 9 від 26.08.2019 року, №10 від 26.08.2019 року, реєстрацію яких зупинено. Відповідно до квитанції №1, причиною зупинення реєстрації стала відповідність позивача п.п.2.3 п.2 Критеріїв ризиковості господарських операцій , а саме відсутність на дату складання податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який реєструє податкову накладну на товар (пальне) i3 кодами УКТ ЗЕД згідно з п. п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу. 3 цього питання позивачем на стадії надання пояснень на адресу контролюючого органу було надано документально підтвердженні відомості стосовно відношення коду УКТ ЗЕД 2710 19 64 00 до підакцизних товарів. ДФС України було протиправно зупинено реєстрацію податкових накладних № 1 від 15.08.2019 року, №2 від 17.08.2019 року, №3 від 21.08.2019 року, №4 від 21.08.2019 року, №5 від 24.08.2019 року, №6 від 24.08.2019 року, №7 від 25.08.2019 року, №8 від 25.08.2019 року, № 9 від 26.08.2019 року, №10 від 26.08.2019 року в ЄРПН, a комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській област1 були прийняті протиправні рішення про відмови в реєстрації за результатами розгляду пояснень до вищезазначених податкових накладних, а саме: рішення №1268822/41577189 від 05.09.2019 року, рішення №1281453/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281454/41577189 від16.09.2019 року, рішення №1281455/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281456/41577189 від 16.09.2019 року, рішення № 1281457/41577189 від 16.09.2019 року, рішення № 1281458/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281459/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281460/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281169/41577189 від 16.09.2019 року. Позивач зазначає, що надані ним первинні документи не мають дефектів форми та засвідчують факт реального виконання Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" та його контрагентів господарських зобов`язань. При цьому, ДФС не спростовано встановленої ст.204 ЦК України презумпції правомipності вчинених позивачем правочинів.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2019 року відкрито провадження по вказаній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
24 жовтня 2019 року на адресу суду від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач 2 заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що оскаржуване рішення прийняте на регіональному рівні. Зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДФС від вимог до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування.
24 жовтня 2019 року на адресу суду від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, 22 жовтня 2019 року на адресу суду від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийняті рішення про відмову реєстрації накладних №1 від 15.08.2019 року, №2 від 17.08.2019 року, №3 від 21.08.2019 року, №4 від 21.08.2019 року, №5 від 24.08.2019 року, №6 від 24.08.2019 року. №7 від 25.08.2019 року, №8 від 25.08.2019 року, № 9 від 26.08.2019 року, №10 від 26.08.2019 року. Відповідач зазначає, що підстави для відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені в оскаржуваних рішеннях №1281454/41577189 від 16.09.2019 року, №1281455/41577189 від 16.09.2019 року, №1281456/41577189 від 16.09.2019 року, № 1281457/41577189 від 16.09.2019 року, № 1281458/41577189 від 16.09.2019 року, №1281459/41577189 від 16.09.2019 року, №1281460/41577189 від 16.09.2019 року, №1281169/41577189 від 16.09.2019 року, а саме ненадання платником податку копій документів. З огляду на вищевикладене, відповідач 1 вважає, що Рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування обґрунтованими, правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
31 жовтня 2019 року від позивача на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій представник не погоджується з твердженнями відповідачів викладених у відзивах.
Ухвалою суду від 29.11.2019р. здійснено заміну первісного відповідача 1 - Головне управління ДФС в Дніпропетровській області, правонаступником - Головним управлінням ДПС в Дніпропетровській області, первісного відповідача 2 - Державну фіскальну службу України, правонаступником - Державною податковою службою України.
Вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку про наявність підстав для повного задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №1 від 15.08.2019 року.
28.08.2019 року документ (податкову накладну №1 від 15.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 28.08.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
15.08.2019 року позивачем направлено пояснення до зупинення реєстрації ПН від 15.08.2019р. №1.
05.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1268822/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 15.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку: договорів, довіреностей, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити); документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством документи які не надано підкреслити). Також в якості додаткової інформації зазначено - не встановлено походження товару до виробника (імпортера).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №2 від 17.08.2019 року.
09.09.2019 року документ (податкову накладну №2 від 17.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 09.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №3 від 21.08.2019 року.
09.09.2019 року документ (податкову накладну №3 від 21.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 09.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №4 від 21.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №4 від 21.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №5 від 24.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №5 від 24.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №6 від 24.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №6 від 24.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №7 від 25.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №7 від 25.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №8 від 25.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №8 від 25.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №9 від 26.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №9 від 26.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відповідно до вимог чинного законодавства, виписано податкову накладну №10 від 26.08.2019 року.
10.09.2019 року документ (податкову накладну №10 від 26.08.2019 року) прийнято, реєстрація зупинена.
У квитанції про реєстрацію ПН від 10.09.2019р. зазначено наступні помилки, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної: відсутні відомості у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів 2710196400, що відповідає вимогам пп.2.3 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій" Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Позивачем направлено пояснення до зупинення реєстрації ПН від 17.08.2019р. №2, 21.08.2019 №3, №4, 24.08.2019 №5, №6, 25.08.2019 №7, №8, 26.08.2019 №9, №10.
05.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1268822/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 15.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити); документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством документи які не надано підкреслити). Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника (імпортера).
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281453/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 від 17.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281454/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 21.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281455/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №4 від 21.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. договорів, довіреностей, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити). Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281456/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №5 від 24.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. договорів, довіреностей, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити). Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281457/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №6 від 24.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. договорів, довіреностей, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити). Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281458/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №7 від 25.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281458/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №8 від 25.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281458/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №9 від 26.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
16.09.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1281458/41577189, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №10 від 26.08.2019 року.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку копій документів. Додаткова інформація - не встановлено походження товару до виробника.
Не погоджуючись з рішеннями Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Стаття 68 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно п. 201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно п.201.7. ст.201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі-Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до пп.201.16.1. п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, на виконання вимог законодавства позивачем надіслана для реєстрації в ЄРПН податкові накладні №1 від 15.08.2019 року, №2 від 17.08.2019 року, №3 від 21.08.2019 року, №4 від 21.08.2019 року, №5 від 24.08.2019 року, №6 від 24.08.2019 року. №7 від 25.08.2019 року, №8 від 25.08.2019 року, № 9 від 26.08.2019 року, №10 від 26.08.2019 року.
21.02.2018 року постановою КМУ № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено наступне.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 14), включає в себе:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. (пункт 16).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).
Згідно пункту 23 Порядку Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку (пункт 27).
Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 2 Порядку).
Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).
Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 19 Порядку).
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Також, слід зазначити про те, що форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.
Суд зазначає, що у квитанціях від 09.09.2019 року та 10.09.2019 року відповідачем не вказані конкретні критерії оцінки ступеня ризику, конкретного переліку документів, який платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації або відмови від реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
В оскаржуваних рішеннях від №1268822/41577189 від 05.09.2019 року, рішення №1281453/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281454/41577189 від16.09.2019 року, рішення №1281455/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281456/41577189 від 16.09.2019 року, рішення № 1281457/41577189 від 16.09.2019 року, рішення № 1281458/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281459/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281460/41577189 від 16.09.2019 року, рішення №1281169/41577189 від 16.09.2019 року контролюючим органом не зазначено які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, не обґрунтовано чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, які документи платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації ПН.
Оскільки рішення суб`єкта владних повноважень не містить чіткої підстави його прийняття, це свідчить про його необґрунтованість.
При вирішенні справи суд також виходить із того, що зазначене рішення Комісії є актом індивідуальної дії.
На думку суду правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, який не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків лише чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому (яким) він адресований.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 року у справі № 822/1878/18.
Натомість, оскаржувані рішення фіскального органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Зазначений висновок суду узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ), рішення якого відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23.02.2006 року є джерелом права.
У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови ЄСПЛ зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (пункт 109).
На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року; "Тошкуце та інші проти Румунії", заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії", п. 74).
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Головним управлінням ДПС в Дніпропетровській області не доведено правомірності оскаржуваних рішень комісії, яка приймала рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 15.08.2019 року, №2 від 17.08.2019 року, №3 від 21.08.2019 року, №4 від 21.08.2019 року, №5 від 24.08.2019 року, №6 від 24.08.2019 року. №7 від 25.08.2019 року, №8 від 25.08.2019 року, № 9 від 26.08.2019 року, №10 від 26.08.2019 року, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні №1 від 15.08.2019 року, №2 від 17.08.2019 року, №3 від 21.08.2019 року, №4 від 21.08.2019 року, №5 від 24.08.2019 року, №6 від 24.08.2019 року. №7 від 25.08.2019 року, №8 від 25.08.2019 року, № 9 від 26.08.2019 року, №10 від 26.08.2019 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 28 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку;
- протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає про таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2, 72, 77, 139, 241, 243-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" (код ЄДРПОУ 41577189, вул. Героїв Майдану, буд. 1, поз. 304, м. Дніпро, 49000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015, вул. Сімферопольська, 17а, м. Дніпро, 49000), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації № 1268822/41577189 від 05.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 1 від 15.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281453/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 2 від 17.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281454/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 3 від 21.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281455/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №4 від 21.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281456/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №5 від 24.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281457/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №6 від 24.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281458/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №7 від 25.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281459/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №8 від 25.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281460/41577189 від16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1281469/41577189 від 16.09.2019 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №10 від 26.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" (код ЄДРПОУ 41577189) частину сплаченого судового збору в розмірі 19210,00 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДНІПРО-НАФТА-ГРУП" (код ЄДРПОУ 41577189) частину сплаченого судового збору в розмірі 19210,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення складено та підписано 29 листопада 2019 року.
Суддя О.М. Неклеса
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2019 |
Оприлюднено | 02.12.2019 |
Номер документу | 85995504 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні