Рішення
від 29.11.2019 по справі 300/1947/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" листопада 2019 р. справа № 300/1947/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)" про стягнення податкового боргу в сумі 95124,17 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)" про стягнення податкового боргу в сумі 95124,17 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом у розмірі 95124,17 грн., який виник внаслідок несплати ним податкових зобов`язань, штрафних санкцій і пені, зокрема, податкових зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 51157,45 грн., військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування в сумі 4950,99 грн., частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств) в сумі 16601,24 грн., податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями в сумі 22414,49 грн.

Ухвалою від 01.10.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

29.10.2019 до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву. Відповідно до відзиву відповідач не погоджується з позовними вимогами, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Просить скасувати податкові повідомлення-рішення №№0000711306, 000691306, 0000701306, 0000721306 від 10.01.2019 та зобов`язати відповідача провести списання безнадійного боргу (а.с.63-65).

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Державне підприємство "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, знаходиться на податковому обліку в Калуському управлінні Галицької ДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області з 21.02.1996 (а.с.56-59).

На підставі направлення від 18.02.2019 №224, пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України, наказу №237 від 18.02.2019 головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок ризикових платників управління аудиту Головного управління ДФС в Івано-Франківській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)" податкового, валютного законодавства та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 по 31.12.2018.

За результатами перевірки складено акт за №171/09-19-14-02/08680164 від 04.03.2019 (а.с.12-27), відповідно до якого встановлено порушення Державним підприємством "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)": п.44.1, 44.2 ст.44, пп.134.1.1. п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України, п.1, 2, 5, 10 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 "Доходи", п.5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 3066 грн., в тому числі за 2016 рік - 3066 грн.; п. 6, п.9,4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", в результаті чого перевіркою збільшено відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за 2016 рік в сумі 11276 грн.; пп.4 п.2 ст.6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", в результаті чого несвоєчасно подано до податкового органу Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компетенції) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, форма №Д4, та звіт по нарахуванню єдиного внеску за жовтень 2018 року.

На підставі акту перевірки №171/09-19-14-02/08680164 від 04.03.2019 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення №0001751402 від 18.03.2019, яким підприємству за порушення п. 6, п.9,4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", на підставі пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій 21010100 на 14095 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 11276 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 2819 грн. (а.с.29). Відповідно до інтегрованої картки платника податку здійснено часткове погашення вказаного податкового зобов`язання 11276 грн. в розмірі 1665,29 грн. (а.с.33);

- податкове повідомлення-рішення за №0001761402 від 18.03.2019, яким на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України підприємству за порушення п. 6, п.9,4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати" донараховано штрафну санкцію в сумі 170 грн. (а.с.28).

При нарахуванні суми грошового зобов`язання, керуючись п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України контролюючим органом відповідачу нарахована пеня в розмірі 4001,53 грн. (а.с.33).

Вказані податкові повідомлення-рішення та акт перевірки були направлені відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручені уповноваженій особі відповідача 21.03.2019 що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.30, 31).

На підставі акту камеральної перевірки №1289/09-19-13-06/08680164 від 19.12.2018 (а.с.34-39) щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, дотримання вимог законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб за період з 01.10.2015 по 30.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 30.09.2018 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення №0000711306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.168.1 ст.168, п.171.1, 171.2 ст.171, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України за несвоєчасне перерахування в бюджет податку на доходи фізичних осіб з сум грошового забезпечення військовослужбовців (код платежу 11010200) збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб з сум грошового з сум грошового забезпечення військовослужбовців та пені на загальну суму 22414,49 грн., у тому числі за основним зобов`язанням в розмірі 1066,67 грн., за штрафними санкціями в сумі 20497,98 грн. та пеня в розмірі 849,84 грн. (а.с.40-43);

- податкове повідомлення-рішення №000691306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.168.1 ст.168, п.171.1, 171.2 ст.171, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України за несвоєчасне перерахування в бюджет податку на доходи фізичних осіб з сум заробітної плати вільнонайманим працівникам та особам, які відбувають покарання (код платежу 11010100) збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб та пені на загальну суму 50647,45 грн., у тому числі за основним зобов`язанням в розмірі 11012,34 грн., за штрафними санкціями в сумі 35752,79 грн. та пеня в розмірі 3882,32 грн. (а.с.44-46, 48);

- податкове повідомлення-рішення №0000701306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 119.2 статті 119 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код платежу 11010100) донараховано суму штрафної санкції 510 грн. (а.с.47, 48);

- податкове повідомлення-рішення №0000721306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.п.1.6 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України за несвоєчасне перерахування в бюджет військового збору з сум заробітної плати вільнонайманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців та осіб, які відбувають покарання (код платежу 11011000) збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб та пені на загальну суму 4950,99 грн., у тому числі за основним зобов`язанням в розмірі 389,57 грн., за штрафними санкціями в сумі 4430,15 грн., пені на суму 131,27 грн. (а.с.49-52).

Вказані податкові повідомлення-рішення та акт перевірки були направлені відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручені уповноваженій особі відповідача 15.01.2019 що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.53, 54).

Відповідно до інтегрованих карток платника податку за відповідачем рахується податковий борг: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 51157,45 грн., у тому числі основний платіж 11012,34 грн., штрафні санкції 36262,79 грн. та пеня 3882,32; з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування в сумі 4950,99 грн., у тому числі основний платіж 389,57 грн., штрафні санкції 4430,15 грн. та пеня 131,27 грн.; з частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств) в сумі 16601,24 грн., у тому числі основний платіж 9610,71 грн., штрафні санкції 2989 грн. та пеня 4001,53; з податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями в сумі 22414,49 грн., у тому числі основний платіж 1066,67 грн., штрафні санкції 20497,98 грн. та пеня 849,84. (а.с.33, 43, 48, 52).

Позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" за №3700-51 від 18.02.2019 згідно з якою загальна сума податкового боргу відповідача станом на 17.02.2019 становила 78522,93 грн., у тому числі основний платіж - 12468,58 грн., штрафні (фінансові санкції) - 61190,92 грн., пеня - 4863,43 грн. Вимога направлена відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручені уповноваженій особі відповідача 26.02.2019, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.55).

У відповідності до довідки про борг за платежами податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств), податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями, штрафні санкції та пеня, загальна сума боргу відповідача складає 95124,17 грн., у тому числі основний платіж 22079,29 грн., штрафні санкції в розмірі 64179,92 грн. та пеня в розмірі 8864,96 грн. (а.с.11).

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області просить винести рішення суду про стягнення вказаного боргу з відповідача.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Частиною 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи. Відтак, при вирішенні даного спору суд керується законом, який був чинний на час виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до пунктів 37.1, 37.2 статті 37 Податкового кодексу України підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

Виникнення, зміна і припинення податкового обов`язку визначені статтею 37 Податкового кодексу України, згідно з пунктами 37.7, 37.2 якого, підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Пунктом 38.2 статті 38 Податкового кодексу України передбачено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, Податковим кодексом України визначено, що платники податків зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

У відповідності до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з статтею 8 Податкового кодексу України, в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних податків та зборів належать податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, які є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (підпункти 9.1.1, 9.1.2 пункту 9.1 статті 9 цього Кодексу).

Відповідно до підпункту 14.1.165 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податок, платник податку, оподаткування, оподатковуваний прибуток для цілей розділу III цього Кодексу - податок на прибуток підприємств, платник податку на прибуток підприємств, оподаткування податком на прибуток підприємств, прибуток, який підлягає оподаткуванню.

Пунктом 133.1 статті 133 розділу III Податкового кодексу України визначено, що платниками податку - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (пункт 134.1. статті 134 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 135.1 статті 135 Податкового кодексу України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Підпунктом 162.1.3 пункту 162.1 статті 162 Податкового кодексу України визначено, що платником податку на доходи фізичних осіб, серед інших, є податковий агент.

Відповідно до підпунктів 168.1.1, 168.1.2, 168.1.5 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

За змістом пункту 168.3 статті 168 Податкового кодексу України розрахунок податкових зобов`язань з оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у джерела його виплати, проводиться податковим агентом (у тому числі роботодавцем, органами Пенсійного фонду України).

Згідно з пунктами 171.1, 171.2 статті 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку. Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є: а) податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні; б) платник податку - для іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов`язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету.

Приписами пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України встановлено, що особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

Відповідно підпунктів 1.1-1.6 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір. Платниками військового збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу. Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту. Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу.

Таким чином, податковий агент, є платником також військового збору, об`єктом оподаткування якого є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Отже, відповідно до підпункту 162.1.3 пункту 162.1 статті 162 та підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України відповідач є платником податку на доходи фізичних осіб та платником військового збору.

Пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно з пунктом 127.1 статті 127 Податкового кодексу України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

У відповідності до пункту 119.2 статті 192 Податкового кодексу України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (підпункт 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України).

Як встановлено, на підставі акту перевірки №171/09-19-14-02/08680164 від 04.03.2019 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення №0001751402 від 18.03.2019, яким підприємству за порушення п. 6, п.9,4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", на підставі пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій 21010100 на 14095 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 11276 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 2819 грн. (а.с.29). Відповідно до інтегрованої картки платника податку здійснено часткове погашення вказаного податкового зобов`язання в розмірі 1665,29 грн., тому сума вказаного податкового зобов`язання становить 9610,71 грн. (а.с.33);

- податкове повідомлення-рішення за №0001761402 від 18.03.2019, яким на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України підприємству за порушення п. 6, п.9,4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати" донараховано штрафну санкцію в сумі 170 грн. (а.с.28).

При нарахуванні суми грошового зобов`язання, керуючись п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України контролюючим органом відповідачу нарахована пеня в розмірі 4001,53 грн. (а.с.33).

Вказані податкові повідомлення-рішення та акт перевірки були направлені відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручені уповноваженій особі відповідача 21.03.2019 що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.30, 31).

На підставі акту камеральної перевірки №1289/09-19-13-06/08680164 від 19.12.2018 (а.с.34-39) щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, дотримання вимог законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб за період з 01.10.2015 по 30.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 30.09.2018 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення №0000711306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.168.1 ст.168, п.171.1, 171.2 ст.171, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України за несвоєчасне перерахування в бюджет податку на доходи фізичних осіб з сум грошового забезпечення військовослужбовців (код платежу 11010200) збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб з сум грошового з сум грошового забезпечення військовослужбовців та пені на загальну суму 22414,49 грн., у тому числі за основним зобов`язанням в розмірі 1066,67 грн., за штрафними санкціями в сумі 20497,98 грн. та пеня в розмірі 849,84 грн. (а.с.40-43);

- податкове повідомлення-рішення №000691306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.168.1 ст.168, п.171.1, 171.2 ст.171, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України за несвоєчасне перерахування в бюджет податку на доходи фізичних осіб з сум заробітної плати вільнонайманим працівникам та особам, які відбувають покарання (код платежу 11010100) збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб та пені на загальну суму 50647,45 грн., у тому числі за основним зобов`язанням в розмірі 11012,34 грн., за штрафними санкціями в сумі 35752,79 грн. та пеня в розмірі 3882,32 грн. (а.с.44-46, 48);

- податкове повідомлення-рішення №0000701306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 119.2 статті 119 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код платежу 11010100) донараховано суму штрафної санкції 510 грн. (а.с.47, 48);

- податкове повідомлення-рішення №0000721306 від 10.01.2019, яким на підставі пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України підприємству за порушення п.п.1.6 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України за несвоєчасне перерахування в бюджет військового збору з сум заробітної плати вільнонайманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців та осіб, які відбувають покарання (код платежу 11011000) збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб та пені на загальну суму 4950,99 грн., у тому числі за основним зобов`язанням в розмірі 389,57 грн., за штрафними санкціями в сумі 4430,15 грн., пені на суму 131,27 грн. (а.с.49-52).

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" за №3700-51 від 18.02.2019, згідно з якою загальна сума податкового боргу відповідача станом на 17.02.2019 становила 78522,93 грн., у тому числі основний платіж - 12468,58 грн., штрафні (фінансові санкції) - 61190,92 грн., пеня - 4863,43 грн.

У відповідності до пункту 42.2 статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Вимога направлена відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручені уповноваженій особі відповідача 26.02.2019, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.55).

Відповідно до інтегрованих карток платника податку за відповідачем рахується податковий борг: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 51157,45 грн., у тому числі основний платіж 11012,34 грн., штрафні санкції 36262,79 грн. та пеня 3882,32; з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування в сумі 4950,99 грн., у тому числі основний платіж 389,57 грн., штрафні санкції 4430,15 грн. та пеня 131,27 грн.; з частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств) в сумі 16601,24 грн., у тому числі основний платіж 9610,71 грн., штрафні санкції 2989 грн. та пеня 4001,53; з податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями в сумі 22414,49 грн., у тому числі основний платіж 1066,67 грн., штрафні санкції 20497,98 грн. та пеня 849,84. (а.с.33, 43, 48, 52).

У відповідності до довідки про борг за платежами податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств), податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями, штрафні санкції та пеня, загальна сума боргу відповідача складає 95124,17 грн., у тому числі основний платіж 22079,29 грн., штрафні санкції в розмірі 64179,92 грн. та пеня в розмірі 8864,96 грн. (а.с.11).

Даний податковий борг до моменту розгляду справи не переривався та є непогашеним. Вимогу відповідач отримав та залишив без реагування, а податковий борг за нею, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов`язань, не сплатив.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно пункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.

Отже, податковий борг відповідача зі сплати зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств), податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями, штрафних санкцій і пені, підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, розрахунками штрафних санкцій, актами перевірки, корінцем податкової вимоги, довідкою позивача про борг, витягами з облікової картки платника податку.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, або оскарження податкових повідомлень-рішень чи податкової вимоги відповідач суду не надав.

Щодо зазначення відповідачем у відзиві про те, що підприємство просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення від 10.01.2019 та зобов`язати контролюючий орган провести списання безнадійного боргу, суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Враховуючи предмет позову та суб`єктний склад учасників справи вказані у відзиві вимоги відповідача не підлягають розгляду в даній справі, оскільки вказані вимоги можуть бути заявлені шляхом подання позовної заяви або зустрічного позову, який відповідає вимогам статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4. статті 95 Податкового кодексу України).

Таким чином, враховуючи, що на час розгляду справи заборгованість зі сплати зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, частини чистого прибутку господарських організацій (державних унітарних підприємств), податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями, штрафних санкцій і пені відповідачем в добровільному порядку не сплачена, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (код 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) до Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)" (код 08680164, с. Маріямпіль, Галицький р-н, Івано-Франківська обл., 77181) про стягнення податкового боргу в сумі 95124,17 грн. задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)" в дохід бюджету податковий борг в сумі 95124 (дев`яносто п`ять тисяч сто двадцять чотири) грн. 17 коп. з розрахункових рахунків у фінансових установах, які обслуговують Державне підприємство "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№128)", та за рахунок належних йому готівкових коштів.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Григорук О.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2019
Оприлюднено02.12.2019
Номер документу85995945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1947/19

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 29.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні