Рішення
від 29.11.2019 по справі 440/4136/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4136/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Таверівської сільської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

29 жовтня 2019 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (надалі також - позивач) звернулося до суду з позовом до Таверівської сільської ради (надалі також - відповідач), у якому просив:

- застосувати до Таверівської сільської ради заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі дитячого садка за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с.Таверівка, вул. Кооперативна, 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 опису виявлених порушень вимог законодавства акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 26 вересня 2019 року №74;

- встановити Таверівській сільській раді наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі дитячого садка за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14 , не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації зазначеної будівлі.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.09.19 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цій справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження, від позивача витребувано докази /а.с.2-3/.

22.11.2019 до суду від відповідача надійшов лист №02-38/446 від 19.11.2019, у якому останній "визнав ухвалу у повному обсязі" , що розцінено судом як визнання позову. Зазначив, що Таверівський дитячий садок не експлуатується з березня 1996 року. У цей час дитячий садок облаштований та функціонує в приміщенні Таверівської ЗОШ І-ІІІ ступенів /а.с.49/.

У судове засідання, що призначене на 26.11.2019 учасники справи не з`явились, про дату, час та місце його проведення повідомлені належним чином. При цьому представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи у письмовому провадженні /а.с.51/.

Згідно з частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, з огляду на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Як визначено пунктом 1 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

У відповідності до приписів пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Як визначено частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

19 серпня 2019 року Головним управлінням ДСНС України у Полтавській області видано наказ (з основної діяльності) № 263 Про проведення планових перевірок об`єктів, що належать та використовуються органами виконавчої влади, адміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, а також утвореними ними комунальними закладами, установами та організаціями у вересні 2019 року , яким, зокрема, передбачено у період з 16 по 27 вересня 2019 року провести планову перевірку Таверівської сільської ради за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 16 та за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14 /а.с.21-23/.

На виконання вимог наказу 21 серпня 2019 року підготовлено повідомлення про проведення планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) за вихідним № 166, яке 29 серпня 2019 року вручено під підпис голові Таверівської сільської ради Козаку Костянтину Петровичу /а.с.24/.

Також на підставі вказаного вище наказу 23 вересня 2019 року було підготовлено посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) за № 74, яке 23 вересня 2019 року, перед початком перевірки, пред`явлено голові Таверівської сільської ради Козаку К.П., якому тоді ж було вручена копія вказаного посвідчення /а.с.25/.

У період з 23 по 26 вересня 2019 року уповноваженою на перевірку посадовою особою Чутівського районного сектору Головного управління ДСНС України у Полтавській області було здійснено планову перевірку Таверівської сільської ради за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 16 та за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14 .

26 вересня 2019 року складений акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 74 (далі - акт № 74) /а.с.26-33/, та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 26.09.2019 року № 71 /а.с.34-36/, які того ж дня були вручені під підпис голові Таверівської сільської ради Козаку Костянтину Петровичу .

Заперечень або зауважень щодо змісту вказаного акту № 74 з боку голови Таверівської сільської ради Козака КЛ. не надходило, про що свідчить відсутність запису у розділі Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та складеного акта перевірки вказаного акту № 74.

Описом виявлених порушень вищезазначеного акту №74, серед інших порушень, зафіксовані наступні факти недотримання вимог пожежної безпеки, які мають місце у будівлі дитячого садка за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14, а саме:

11) у будівлі дитячого садка відсутні знаки безпеки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности" (пункт 8 розділ П Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417 та зареєстрованих у Мін`юсті України 05.03.15 року за N 252/26697, - далі ППБУ);

12) приміщення будівлі дитячого садка не обладнані системами пожежної сигналізації відповідно до пункту 7.2 таблиці А.1 додатку А ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 1 підпункт 1.2 розділ V ППБУ);

13) у будівлі дитячого садка, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 глава 2 розділ ІІІ ППБУ);

14) на сходових клітках шляхів евакуації відсутнє евакуаційне освітлення (пункт 2 підпункт 2.31 розділу ІІІ ППБУ);

15) у коридорах першого та другого поверху дитячого садка допускається улаштовування на шляхах евакуації виступів, які перешкоджають вільній евакуації людей, та захаращення різними матеріалами (пункт 2 підпункт 2.37 розділу ІІІ ППБУ);

16) у розподільчих коробках які знаходяться в коридорах першого та другого поверхів дитячого садка з`єднання електропроводки будівлі дитячого садка здійснюється за допомогою скручування, а не опресуванням, зварюванням, паянням або затискачами відповідно до ПУЕ (пункт 1.6 розділу IV ППБУ);

17) електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати в коридорах та приміщеннях будівлі дитячого садка встановлені на горючій основі без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (пункт 1.17 розділу IV ППБУ);

18) у підсобному приміщенні дитячого садка допускається експлуатація тимчасових електромереж (пункт 1.8 розділу IV ППБУ);

19) у коридорі першого поверху дитячого садка допускається прокладання незахищених проводів по горючим основам (пункт 1.12 розділу IV ППБУ);

20) допускається використання у будівлі дитячого садка саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних електропроводок та застосовуються для опалення приміщення нестандартним (саморобним) електронагрівальним обладнанням (пункт 1.18 розділу IV ППБУ);

21) керівником об`єкта (відповідальною особою) не проведені розрахунки необхідної кількості первинних засобів пожежогасіння (Пункт 3, підпункт 3.8 розділу V ППБУ);

22) у будівлі дитячого садка відсутні первинні засоби пожежогасіння (вогнегасники) (Пункт 3, підпункт 3.6 розділу V ППБУ).

Судом встановлено, що дитячий садок, який розміщений за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14 перебуває на балансі Таверівської сільської ради /а.с.19/.

Крім цього, з листа №02-38/356а від 27.09.2019 суд вбачає, що будівля дитячого садка, яка знаходиться за адресою: Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14 використовується в господарських цілях, у зв`язку з тим, що дитячий садок перенесений в будівлю школи за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, село Таверівка, вулиця Шкільна, 5а та переданий на утримання відділу освіти Чутівської РДА /а.с.20/.

Матеріалами справи підтверджено та визнано відповідачем, що за результатами проведення планової перевірки Таверівської сільської ради виявлено факти порушення останнім вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зокрема у будівлі дитячого садка за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, село Таверівка, вул. Кооперативна, будинок 14.

Суд враховує, що виявлені порушення у своїй сукупності можуть призвести до виникнення пожежі, не дозволять вчасно її ліквідувати, призведуть до її стрімкого розвитку та потенційно загрожують життю і здоров`ю людей.

Згідно зі ст. 51, 55 Кодексу цивільного захисту забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на їх власників та/або керівників.

Крім цього, суд наголошує на тому, що відповідач не надав доказів усунення порушень, відображених у акті №74 від 26.09.2019.

Відповідно до частини четвертої статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач має право визнати позов повністю або частково.

Частиною першою статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Відповідно до частини четвертої цієї статті, у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Згідно з частиною третьою статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

З матеріалів справи суд вбачає, що відповідач надав лист, у якому зазначив, що визнає ухвалу у повному обсязі. Суд розцінює твердження відповідача про визнання ухвали як визнання позову. Таке визнання позову не суперечить закону та не порушує прав та законних інтересів третіх осіб, а тому суд приймає його.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, беручи до уваги створення потенційної небезпеки заподіяння шкоди життю і здоров`ю людей, та з метою недопущення спричинення такої шкоди, а також зважаючи на визнання позову відповідачем та відсутність у суду доказів повного усунення порушень, виявлених в ході проведення планової перевірки, суд дійшов висновку про необхідність застосування до Таверівської сільської ради заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення експлуатації будівлі дитячого садка за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 26 вересня 2019 року №74.

Стосовно встановлення порядку та способу виконання рішення суд зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

Суд вважає за доцільне встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом заборони Таверівській сільській раді (вул. Кооперативна,16, с. Таверівка, Чутівський район, Полтавська область, 38806, код ЄДРПОУ 21047218) використовувати будівлю дитячого садка за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

Відповідно до частини першої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн, що підтверджено платіжними дорученнями від 23.10.2019 №785 /а.с. 4/.

Відповідач доказів понесення судових витрат суду не надав.

Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відповідні судові витрати у справі відсутні.

Разом з цим, як визначено частиною першою статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Оскільки відповідач визнав позов та визнання прийнято судом, позивачу належить повернути з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 960,50 грн.

Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 142, 183, 189, 241-246, 372, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Таверівської сільської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати до Таверівської сільської ради (вул. Кооперативна, 16, с. Таверівка, Чутівський район, Полтавська область, 38806, код ЄДРПОУ 21047218) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі дитячого садка за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 26 вересня 2019 року №74.

Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом заборони Таверівській сільській раді (вул. Кооперативна, 16, с. Таверівка, Чутівський район, Полтавська область, 38806, код ЄДРПОУ 21047218) використовувати будівлю дитячого садка за адресою: 38806, Полтавська область, Чутівський район, с. Таверівка, вул. Кооперативна, 14, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

Повернути Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (вул. Маршала Бірюзова, 26/1, м. Полтава, Полтавська область, 36007, код ЄДРПОУ 38610079) з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 960,50 грн (дев`ятсот шістдесят гривень п`ятдесят копійок), сплачений платіжним дорученням від 23 жовтня 2019 року №785.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з складення повного судового рішення.

Суддя І.Г.Ясиновський

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2019
Оприлюднено01.12.2019
Номер документу85996685
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4136/19

Рішення від 29.11.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні