Постанова
від 22.10.2009 по справі 9/59
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22.10.2009 р. № 9/59

11:38

За позовомОСОБА_1 доГоловного управління Пенсійного фонду України в місті Києві прозобов`язання вчинити певні дії

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідання: Семенова М.В.

Обставини справи :

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив визнати протиправною відмову відповідача в перерахунку пенсії та зобов`язати останнього перерахувати пенсію позивача з 01.04.2007 в зв`язку з підвищенням грошового забезпечення військовослужбовців наказом Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 Про встановлення граничного розміру премій військовослужбовцям Збройних Сил України .

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 №175 Про встановлення граничного розміру премій військовослужбовцям Збройних Сил України`не має ознак нормативно-правового акта, не зареєстрований в Міністерстві юстиції України, внаслідок чого не може вважатися підставою для перерахунку пенсії позивача.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

встановив:

позивач знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві і отримує пенсію відповідно до норм чинного законодавства України.

У відповідь на звернення до відповідача щодо перерахунку пенсії з урахуванням премій військовослужбовців, встановлених наказом Міністра оборони України від 14.04.2007 № 175 Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних сил України , позивачу відмовлено у здійсненні перерахунку його пенсії, посилаючись на відсутність підстав для проведення вказаного перерахунку.

Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог, вважає їх такими, що не підлягають задоволенню з урахуванням наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 105 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову від 28.03.2007 № 594 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році", якою дозволено, зокрема, Міністерству оборони України здійснювати у 2007 році, починаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році (вказана постанова втратила чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" від 07 листопада 2007 року № 1294).

На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 № 594 Міністром оборони України прийнято наказ від 14.04.2007 № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України".

Даним наказом з 01.04.2007 введено в дію граничні розміри премії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового забезпечення військовослужбовцям.

Поряд з цим, відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб" пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством.

Згідно з ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством . Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку , встановленому Кабінетом Міністрів України , у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Водночас, пунктом 1 Указу Президента Про державну реєстрацію нормативно-правових актів та інших органів виконавчої влади`від 03.10.1992 №493/92 передбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації

Відповідно до визначення нормативно-правового акта, яке міститься у наказі Міністерства юстиції України від 12.04.2005 № 34/5, під нормативно-правовим актом слід розуміти офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим на це суб`єктом нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування.

Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731 визначає, що державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а також ті, що прийняті уповноваженими на це суб`єктами нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті в порядку експерименту.

Проаналізувавши наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 № 175 в контексті наведених норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що він виданий в межах компетенції Міністра оборони України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 № 594, має організаційно-розпорядчий характер, спрямований на виконання рішення Уряду і не містить нових правових норм.

Оскільки даний наказ не має ознак нормативно-правового акта, вбачається, що він не підлягає державній реєстрації та опублікуванню в офіційних спеціальних виданнях як такий акт.

Крім того, наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 № 175 не запроваджує нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, нових розмірів премій, носить тимчасовий характер і не являється підставою для перерахунку пенсі в розумінні ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб".

Окрім того, у відповідності до частини 3 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених і військової служби та деяких інших осіб" перерахунок пенсій провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Проте, такого порядку Кабінетом Міністрів України не було встановлено.

Відтак, відповідач, на думку суду, правомірно відмовив позивачу у проведенні перерахунку його пенсії, оскільки не мав на це жодних законних підстав.

Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

Водночас, відповідачем доведено, що його дії повністю відповідають чинному законодавству.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -26.10.2009.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2009
Оприлюднено01.12.2019
Номер документу85997880
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/59

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кротюк О.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні