Справа № 441/751/19
2/441/496/19
УХВАЛА
іменем України
"25" листопада 2019 р. Городоцький районний суд Львівської області у складі:
головуючого судді - Яворської Н.І.
за участі:
секретаря судового засідання - Цап І.М.,
представника позивача - ОСОБА_1 .В ОСОБА_2 ,
представника відповідача Дзюдзь Ю.Т ОСОБА_2 - ОСОБА_3 . ОСОБА_4 .,
третьої особи - ОСОБА_5 ,
під час розгляду у відкритому підготовчому засіданні у залі суду в м. Городок Львівської області цивільну справу за позовом Громадської організації Товариство рибалок і мисливців - любителів Сокіл Суховоля до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Державного реєстратора Городоцької районної державної адміністрації Львівської області Брунець Олександри Миронівни, ОСОБА_6 , треті особи: Городоцький відділ Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Суховільська сільська рада Городоцького району Львівської області, ОСОБА_5 про визнання незаконним та скасування рішення Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, із погодженням технічної документації із поділу земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та реєстрації земельної ділянки, розташованої за адресою: Львівська область, Городоцький район, с. Суховоля з присвоєнням їй кадастрового номера, визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора,
в с т а н о в и в:
позивачі звернулися до суду із позовом до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Державного реєстратора Городоцької районної державної адміністрації Львівської області Брунець Олександри Миронівни, ОСОБА_6 , треті особи: Городоцький відділ Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Суховільська сільська рада Городоцького району Львівської області, ОСОБА_5 про визнання незаконним та скасування рішення Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, із погодженням технічної документації із поділу земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та реєстрації земельної ділянки, розташованої за адресою: Львівська область, Городоцький район, с. Суховоля з присвоєнням її кадастрового номера, визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора.
Ухвалою Городоцького районного суду Львівської області від 26.04.2019 у справі відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання (а.с.57)
29.08.2019 від відповідача ОСОБА_6 надійшло клопотання про закриття провадження у справі, оскільки даний спір слід розглядати в порядку адміністративного судочинства.
У підготовчому засіданні представник позивача ОСОБА_7 просив суд залишити клопотання про закриття провадження у справі без задоволення.
У підготовчому засіданні представник відповідача ОСОБА_6 клопотання про закриття провадження у справі підтримала з мотивів, наведених у ньому, просила суд закрити провадження у справі.
Третя особа ОСОБА_5 підтримав заявлене клопотання представника відповідача та просив закрити провадження у справі.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, вивчивши клопотання про закриття провадження у справі, дослідивши матеріали цивільної справи, суд приходить до наступного висновку.
Суд встановив, що розпорядженням голови Городоцької райдержадміністрації від 31 березня 2008 року за № 217 ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення техдокументації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності громадян на земельні ділянки для ведення ОСГ.
Вказана ділянка поділена на дві і становить площами 9.3353 га та 0.1647 га.
Згідно ст. 122 ЗК України вирішення питань щодо передачі земельних ділянок у власність або в користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених ч. 3, 4 і 8 цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
Статтею 123 ЗК України передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Системний аналіз наведених норм свідчить про те, що рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин може оспорюватися з точки зору його законності, а вимоги про визнання рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України ) завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України ) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.
Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Предметна підсудність, юрисдикція цивільних прав передбачена у ч. 1 ст. 19 ЦПК України , згідно з якою суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Згідно з ч. 1 ст. 3 КАС України порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України , цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України ).
Відповідно до ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин. Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника.
Спір має приватноправовий характер , якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу , як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин. Спір є приватноправовим, також, у тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
На переконання суду, при вирішенні питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних, цивільних і господарських справ недостатньо застосовувати виключно формальний критерій визначення суб`єктного складу спірних правовідносин (участь у них суб`єкта владних повноважень), тоді як визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір.
Судом встановлено, що позивачі просять визнати незаконним та скасувати рішення відповідача як суб`єкта владних повноважень, в цих правовідносинах відповідач реалізував свої контрольні функції у сфері управління діяльністю, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.
Суд роз`яснює представнику позивачів, що даний спір відноситься до юрисдикції адміністративного суду, визначеного за правилами підсудності згідно положень Кодексу адміністративного судочинства України , в порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що клопотання відповідачки про закриття провадження у справі, підставне, а тому підлягає до задоволення.
У відповідності до вимог п. 1 ст. 255 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 255 , 258-260 ЦПК України , суд -
у х в а л и в:
Провадження у справі за позовом Громадської організації Товариство рибалок і мисливців - любителів Сокіл Суховоля до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Державного реєстратора Городоцької районної державної адміністрації Львівської області Брунець Олександри Миронівни, ОСОБА_6 , треті особи: Городоцький відділ Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Суховільська сільська рада Городоцького району Львівської області, ОСОБА_5 про визнання незаконним та скасування рішення Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, із погодженням технічної документації із поділу земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та реєстрації земельної ділянки, розташованої за адресою: Львівська область, Городоцький район, с. Суховоля з присвоєнням їй кадастрового номера, визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора - закрити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Городоцький районний суд Львівської області протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Повний текст ухвали складено 29.11.2019.
Суддя Н.І. Яворська
Суд | Городоцький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 03.12.2019 |
Номер документу | 86013926 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Городоцький районний суд Львівської області
Яворська Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні