Рішення
від 26.11.2019 по справі 922/2895/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" листопада 2019 р.м. ХарківСправа № 922/2895/19

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Лавровой Л.С.

при секретарі судового засідання Пунтус Д.А.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом ХО Територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Харків до ТОВ "Агенство інноваційних впроваджень "Аркона", м. Харків про стягнення коштів за участю представників сторін:

від позивача - Калашник Альона Борисівна за довіреністю № 18 від 18.12.2018 року,

від відповідача - не з`явився.

ВСТАНОВИВ:

В вересні 2019 року до суду звернулось з позовом Харківське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агентство інноваційних впроваджень "Аркона" та просить стягнути з відповідача штраф у розмірі 34.000,00 грн., пеню 34.000,00 грн. та судовий збір. Видати та направити позивачу наказ про стягнення з ТОВ "Агентство інноваційних впроваджень "Аркона" штрафу 34.000,00 грн., пені 34.000,00 грн. та судового збору 1921,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на рішення від 28.02.2019 року за № 15-р/к у відповідності до якого, відповідач вчинив порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 15 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді подання недостовірної інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України.

Ухвалою суду від 10.09.2019 року було відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання на 07.10.2019 року та встановлено сторонам строк для подання до суду заяв по суті справи. Підготовче судове засідання відкладалося неодноразово, а саме з 07.10.2019 року на 22.10.2019 року, а потім на 30.10.2019 року. 30 жовтня 2019 року судом було закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 12.11.2019 року. Судове засідання з розгляду справи по суті відкладалось з 12.11.2019 року на 26.11.2019 року.

Відповідач у судове засідання не з`явився жодного разу, відзиву на позовну заяву, заперечень або інших заяв, клопотань до канцелярії суду не подавав. Про дату та час розгляду справи відповідач був повідомлений належним чином, про що свідчать поштові повідомлення про вручення йому копій ухвал, які містяться у матеріалах справи.

03.10.2019 року від позивача до канцелярії суду надійшли письмові пояснення (вх. 23738), в яких він, на виконання вимог ухвали суду, надавав обґрунтування позовної заяви та додаткові документи для долучення до матеріалів справи. У судовому засіданні 07.10.2019 року судом було прийнято до розгляду надані письмові пояснення та долучено їх до матеріалів справи.

Ухвалою - повідомленням від 07.10.2019 року судом було відкладено підготовче судове засідання на 22.10.2019 року о 10 годині 00 хвилин.

В підготовчих судових засіданнях 22.10.2019 року та 30.10.2019 року позивач підтримував заявлені позовні вимоги, просив суд перейти до розгляду справи по суті та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Враховуючи відсутність невирішених питань, що необхідно було б вирішити в підготовчому провадженні, суд у підготовчому судовому засіданні 30.10.2019 року закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 12.11.2019 року о 11 годині 00 хвилин, відповідно до пункту 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України.

У судових засіданнях з розгляду справи по суті позивач підтримував позовні вимоги у повному обсязі, просив суд задовольнити позов.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази та викладені доводи, судом встановлено наступне.

Статтею 3 Закону України Про захист економічної конкуренції встановлено, що відносини, пов`язані із захистом економічної конкуренції, грунтуються на Конституції України та регулюються цим Законом, Законом України "Про захист від недобросовісної конкуренції", Законом України "Про Антимонопольний комітет України", міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, іншими актами законодавства, виданими на підставі законів чи постанов Верховної Ради України.

Згідно зі статтями 1, 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.

У сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має такі повноваження: розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами; приймати передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами, перевіряти та переглядати рішення у справах, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції; при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб`єктів господарювання, об`єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та ін. відповідно до ст. 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України".

Рішенням адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 15-р/к від 28.02.2019 року про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, постановленим за результатами розгляду справи № 02-26/2-1569, було визнано, що ТОВ АІВ Аркона подало, на вимогу голови ХО ТВ АМК України, недостовірну інформацію щодо існування у ТОВ "АКР "Система" з ТОВ "АІВ "Аркона" будь-яких відносин протягом 2017 року, чим вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 15 статті 50 ЗУ Про захист економічної конкуренції за що на ТОВ "АІВ "Аркона" було накладено штраф у розмірі 34000,00 грн. В резолютивній частині вказаного рішення повідомлено ТОВ "АІВ "Аркона", що штраф повинен бути сплачений у двомісячний строк з дня одержання рішення та про те, що рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк, відповідно до ст. 60 ЗУ Про захист економічної конкуренції .

Рішення адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 15-р/к про порушення законодавства про захист економічної конкуренції було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом № 6102225022860 із супровідним листом від 06.03.2019 року за вих. № 70-02/2-1909 для виконання, яке отримано 11.03.2019 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Згідно з частиною 3 статті 56 та частиною 1 статті 60 ЗУ "Про захист економічної конкуренції" особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу або має право оскаржити вищевказане рішення повністю або частково до господарського суду у той самий строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Судом встановлено, що ТОВ АІВ Аркона не зверталось до Господарського суду Харківської області з позовною заявою про визнання недійсним Рішення № 15-р/к. Таким чином, ТОВ АІВ Аркона не скористалось своїм правом на оскарження Рішення № 15-р/к., а закінчення присічного двохмісячного строку на оскарження рішень органів Антимонопольного комітету України, визначеного частиною першою статті 60 Закону України Про захист економічної конкуренції (пункт 2 постанови пленуму Вищого господарського суду України Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства від 26.12.2011 № 15), виключає можливість перевірки доводів відповідача у справі щодо законності та обґрунтованості рішення органу Антимонопольного комітету України. Також станом на 06.09.2019 року жодних документів на підтвердження сплати штрафу від ТОВ АІВ Аркона до ХО ТВ АМК України не надходило.

Згідно до п. 21 Постанови пленуму Вищого господарського суду України №15 від 26.12.2011 року вирішуючи спори, пов`язані із зобов`язанням виконати рішення Антимонопольного комітету України чи його територіального відділення або про стягнення коштів (штрафу, пені) на підставі такого рішення, господарським судам необхідно мати на увазі, що сам по собі факт неоскарження рішення особою, якої воно стосується, не є безумовним свідченням законності відповідного акта державного органу. Тобто для того, щоб дійти висновку про обов`язковість виконання рішення названого Комітету чи його територіального відділення, господарському суду потрібно досліджувати це рішення на предмет його відповідності вимогам законодавства, якщо така відповідність заперечується іншою стороною у справі. Однак господарським судом не можуть братися до уваги доводи особи, стосовно якої прийнято рішення (заявника, відповідача, третьої особи в розумінні статті 39 Закону України "Про захист економічної конкуренції"), з приводу незаконності та/або необґрунтованості цього рішення, якщо такі доводи заявлено після закінчення строків, встановлених частиною другою статті 47 та частиною першою статті 60 названого Закону, оскільки дана особа не скористалася своїм правом на оскарження відповідного акта державного органу, а перебіг зазначеного строку виключає можливість перевірки законності та обґрунтованості рішення органу Антимонопольного комітету України.

Відповідно до частини 2 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання.

Статтею 22 Закону України Про Антимонопольний комітет України передбачено, що розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.

Відповідно до частини 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожен день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Територіальним відділенням Антимонопольного комітету було нараховано пеню, загальний розмір якої, за прострочення сплати штрафу, яке тривало 116 календарних днів (з 14.05.2019 року по 06.09.2019 року) - складає 59160, 00. Але з огляду на вимоги частини 5 ст. 56 ЗУ "Про захист економічної конкуренції", розмір пені не може перевищувати розмір штрафу, а отже складає - 34000, 00 гривень.

Згідно із ст. 25 Закону України Про Антимонопольний комітет України , з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про зобов`язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України.

Відповідно до ст. 11 ГПК України суд при розгляді справи керується принципом верховенства права, розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Згідно ст. 14 ГПК України суд розглядає справи в межах заявлених позовних вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів (стаття 74 ГПК України).

Таким чином, суд, дослідивши матеріали справи, вислухавши представника позивача, враховуючи неподання відповідачем відзиву, заперечень або будь-яких інших документів по суті спору, вважає вимоги позивача про стягнення з ТОВ АІВ Аркона 34000,00 грн. штрафу та 34000,00 грн. пені - обґрунтованими.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, статтями 1, 2, 5, 7, 11, 13, 14, 15, 73, 74, 80, 86, 129, 238 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГЕНСТВО ІННОВАЦІЙНИХ ВПРОВАДЖЕНЬ АРКОНА (61058, Харківська обл., місто Харків, Шевченківський район, ПРОВУЛОК ІВАНІВСЬКИЙ, будинок 5, КАБІНЕТ 3, ідентифікаційний код особи 41283050) штраф у розмірі 34000,00 гривень та пеню у розмірі 34000,00 гривень на загальну суму 68000 гривень із зарахуванням зазначеної суми до Державного бюджету України на рахунок відповідного управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника податків по коду класифікації доходів бюджету 21081100 (символ звітності 106).

Стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГЕНСТВО ІННОВАЦІЙНИХ ВПРОВАДЖЕНЬ АРКОНА (61058, Харківська обл., місто Харків, Шевченківський район, ПРОВУЛОК ІВАНІВСЬКИЙ, будинок 5, КАБІНЕТ 3, ідентифікаційний код особи 41283050) на користь Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (61022, Харківська обл., місто Харків, Дзержинський район, МАЙДАН СВОБОДИ, будинок 5, ДЕРЖПРОМ, 6 ПІД`ЇЗД, 1 ПОВЕРХ, кімната 35, ідентифікаційний код особи 22630473) судовий збір у розмірі 1921,00 гривні із зарахуванням зазначеної суми на рахунок Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ - 22630473; р/р 35216072011358, банк одержувача - Державна казначейська служба України, МФО 820172).

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення його повного тексту. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається в строки та в порядку визначеному ст.ст. 256, 257 ГПК України з врахуванням п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

Повне рішення складено "02" грудня 2019 р.

Суддя Л.С. Лаврова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення26.11.2019
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86033879
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2895/19

Рішення від 26.11.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 30.10.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 22.10.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 10.09.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні