Постанова
від 27.11.2019 по справі 266/3479/19
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.МАРІУПОЛЯ

Справа № 266/3479/19

Провадженя№ 3/266/1279/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.11.2019 року м.Маріуполь

Суддя Приморського районного суду м. Маріуполя Курбанова Н.М., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, не працюючого, зареєстрованого та мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення правопорушень, передбачених статтями 212-15 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 23.11.2018р. порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії, а саме за результатами аналізу звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією ОСНОВА (код ЄДРПОУ 33146358) за ІV квартал 2018 року, встановлено, що 23 листопада 2018 року за розрахунковим документом № 18498722 на користь партіїОСОБА_1 надав внесок у розмірі 149000,00грн., що підтверджується банківською випискою ПАТ ПУМБ № 29023866100110 від 01.11.2018р. по 30.11.2018р., на підтримку партії з призначенням платежу грошовий внесок на підтримку політичної партії . Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 13.03.2019р. № 5459/5/99-99-17-02-16 зазначено, що за даними інформаційних систем ДФС у ОСОБА_1 обліковувався податковий борг станом на 23.11.2018р. у розмірі 44,80 грн., своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення передбачене ст. 212-15 КУпАП.

Також, ОСОБА_1 28.01.2019р. порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії, а саме за результатами аналізу звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією ОСНОВА (код ЄДРПОУ 33146358) за І квартал 2019 року, встановлено, що 28.01.2019р. ОСОБА_1 , здійснив внесок на користь Партії у розмірі 149 000,00 грн. З відповіді Державної фіскальної служби України від 14.06.2019 № 11875/5/99-99-17-02-16 зазначено, що за даними інформаційної системи органів ДФС у ОСОБА_1 станом на дату внеску обліковувався податковий борг у розмірі у розмірі 44,80 грн., своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення передбачене ст. 212-15 КУпАП.

Виконувач обов`язків начальника управління представництва інтересів держави в суді прокуратури Донецької області Сандеско Є. до суду надав лист, яким просив провести розгляд по даній адміністративній справі без участі представника прокуратури Донецької області.

ОСОБА_1 будучи належним чином повідомленим судом про дату та час слухання справи, в судове засідання не з`явився, надав клопотання про закриття провадження у справі, оскільки з моменту виявлення правопорушень минуло понад три місяці, тому закінчився строк накладення адміністративного стягнення. З протоколами про адміністративне правопорушення не погодився, т.я. він перерахував 23.11.2018р. та 28.01.2019р. внески на підтримку політичної партії ОСНОВА , але жодних зобов`язань по податкам у нього не було, тому відсутня його вина і склад адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 212-15 КУпАП.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про те, що в діях ОСОБА_1 є склад правопорушень, передбачених статтями 212-15 КУпАП, та його вину доведено, виходячи з наступного.

Відповідно до частини 2, пункту 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону України Про політичні партії в Україні (далі Закону), політичні партії є неприбутковими організаціями. Для здійснення своїх статутних завдань мають право володіти, користуватися та розпоряджатися рухомим і нерухомим майном, коштами, обладнанням, транспортом, набуття яких не забороняється законами України. Політичні партії можуть орендувати (мати на іншому праві користування) необхідне рухоме та нерухоме майно.

Стаття 212-15 КУпАП передбачає відповідальність, зокрема, за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії.

Надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.

Здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг не допускається (пункт 8 частини першої статті 15 Закону).

Для кваліфікації дій особи за статтями 212-15 КпАП України у взаємозв`язку з п. 8 ч. 1 ст. 15 Закону України Про політичні партії має значення наявність непогашеного податкового боргу в особи на момент внесення нею внеску на підтримку політичної партії. Конституцією України встановлено обов`язок зі сплати податків, а відповідно до Податкового кодексу України саме на платнику податків лежить обов`язок перераховувати відповідні суми податків. Відтак, на думку суду перед внесенням внесків на підтримку політичної партії ОСНОВА мав би поцікавитися станом своїх справ, пересвідчитися в наявності в нього податкового боргу як умови правомірності внесення коштів на підтримку політичної партії.

Згідно із статтею 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до вимог статей 245, 280 КпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення необхідно з`ясовувати питання: чи було вчинено таке правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інших обставин справи, що мають значення для її правильного вирішення. Ці фактичні дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, а також іншими документами.

Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність (стаття 9 КпАП України).

Судом встановлено, що згідно зі звітом політичної про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією ОСНОВА (код ЄДРПОУ 33146358) за ІV квартал 2018 року, 23 листопада 2018 року за розрахунковим документом № 18498722 на користь партіїОСОБА_1 надав внесок у розмірі 149000,00грн., що підтверджується банківською випискою ПАТ ПУМБ розрахунковий документ № 18498722 від 23.11.2018, підстава платежу грошовий внесок на підтр. політичної партії ОСНОВА зг. передб. част. 1-3 ст. 15 ЗУ Про політичні партії в Україні , платник ОСОБА_1 (провадження № 3/266/1279/19, а.с. 17-21).

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 13.03.2019р. № 5459/5/99-99-17-02-16 за даними інформаційних систем ДФС у ОСОБА_1 обліковувався податковий борг станом на 23.11.2018р. у розмірі 44,80 грн., тобто на момент здійснення внеску на підтримку політичної партії,із порушенням встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

Крім того, згідно зі звітом політичної про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією ОСНОВА (код ЄДРПОУ 33146358) за І квартал 2019 року, 28.01.2019 ОСОБА_1 , здійснив внесок на користь Партії у розмірі 149 000,00 грн. , що підтверджується банківською випискою ПАТ ПУМБ квитанція № 19268565 від 28.01.2019 (провадження № 3/266/1830/19, а.с. 12-14).

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 14.06.2019 № 11875/5/99-99-17-02-16 за даними інформаційних систем ДФС у ОСОБА_1 обліковувався податковий борг станом на 28.01.2019р. у розмірі 44,80 грн., тобто на момент здійснення внеску на підтримку політичної партії,із порушенням встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

З огляду на вищевикладене суд вважає вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-15 КУпАП доведеною, що підтверджується: протоколами про адміністративне правопорушення 50-25/643 від 27.05.2019р. та № 50-25/791 від 02.08.2019 року; звітами про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією ОСНОВА (код ЄДРПОУ 33146358) за ІV квартал 2018 року та І квартал 2019 року, актами про проведення аналізу вказаних звітів; листами політичної партії ОСНОВА від 28.03.2019р. та від 09.07.2019р. з платіжними дорученнями, згідно з якими грошові внески повернуті ОСОБА_1 .

Діючим законодавством передбачено, що за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-5 КУпАП, адміністративне стягнення може буде накладено, відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП, протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше 2 років з моменту виявлення.

Таким чином, враховуючи, що днем виявлення адміністративного правопорушення по епізоду від 23.11.2018 є 25.03.2019, дата складання акту про проведення аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру ОСНОВА , а днем виявлення адміністративного правопорушення по епізоду від 28.01.2019 є 27.06.2019, дата складання акту про проведення аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру ОСНОВА , таким чином строки притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-5 КУпАП, передбачені ч. 3 ст. 38КУпАП, не сплили, тому ОСОБА_1 повинен нести відповідальність в межах санкції ст. 212-5 КУпАП.

Відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Визначаючи міру адміністративного стягнення, суд враховує обставини, що обтяжують та пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 відсутні, а тому приходить до висновку про накладення стягнення у вигляді штрафу, оскільки таке стягнення буде достатнім засобом виховання особи та запобігатиме вчиненню нових правопорушень, з конфіскацією сум внесків на підтримку політичної партії, наданих з порушенням закону.

Також, відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VI, у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника стягується судовий збір.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

За таких обставин, суд вважає за доцільне стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 23, 33, 36, 40-1, 280, 283, 284 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні правопорушень, передбачених статтями 212-15 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1190 (одна тисяча сто дев`яносто) грн. (розрахунковий рахунок № UA 388999980000031112106005055, банк отримувача казначейство України (ел.адм.податків), код класифікації доходів бюджету 21081100, ЄДРПОУ 37989721, отримувач коштів Маріуполь.УК/Приморський район), з конфіскацією сум внесків на підтримку політичної партії ОСНОВА (код ЄДРПОУ 33146358), наданих з порушенням закону, квитанція ПАТ ПУМБ № 18498722 від 23.11.2018 у розмірі 149 000,00 грн. , квитанція ПАТ ПУМБ № 19268565 від 28.01.2019у розмірі 149 000,00 грн. , а всього 298000 (двісті дев`яносто вісім тисяч) грн. 00коп.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/ 22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), розрахунковий рахунок № UA798999980000031211256026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Курбанова Н. М.

Дата ухвалення рішення27.11.2019
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86058637
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —266/3479/19

Постанова від 20.01.2020

Адмінправопорушення

Донецький апеляційний суд

Гришин Г. А.

Постанова від 27.11.2019

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Маріуполя

Курбанова Н. М.

Постанова від 09.10.2019

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Маріуполя

Курбанова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні