Рішення
від 21.11.2019 по справі 140/2511/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2019 року ЛуцькСправа № 140/2511/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Лозовського О.А.,

при секретарі судового засідання Шикун О.Є.,

за участю представника позивача Бляшука В.Й.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДОФ Арбо до Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ДОФ Арбо (далі - ТзОВ ДОФ Арбо , позивач) звернулося з позовом до Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області (далі - Камінь-Каширська РДА, відповідач) про визнання протиправною та скасування відмови, яка викладена в листі Сектору містобудування та архітектури Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області від 15.05.2019 №54/11-10, у наданні містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки загальною площею: 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: АДРЕСА_1 , 240, на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху; зобов`язання надати містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки загальною площею: 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: АДРЕСА_1 , на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 02.05.2019 у відповідності до статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності позивач звернувся до відповідача із заявою про надання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки загальною площею 2.7043 га, посвідчену державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592 за місцем розташування: АДРЕСА_1 на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху, на яку листом №54/11-10 від 13.05.2019 Сектор містобудування та архітектури Камінь-Каширської РДА відмовив у наданні містобудівних умов та обмежень нового будівництва деревообробного цеху на вул.Воля, 240 у м.Камінь-Каширський на підставі частини четвертої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у зв`язку з порушенням Камінь-Каширською міською радою частини третьої та четвертої статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 №318 і наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.06.2011 №64, яке полягає у відсутності історико-архітектурного опорного плану у складі генерального плану м. Каменя-Каширського.

У зв`язку з відмовою щодо видачі містобудівних умов, 30.05.2019 позивач знову звернувся до відповідача з листом щодо повторно розгляду заяву від 02.05.2019 та надання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки.

Листом від 11.06.2019 №946/27/2-19 відповідач повідомив, що відмова на підставі частини третьої, четвертої статті 29 Закону Про регулювання містобудівної діяльності у наданні містобудівних умов та обмежень, зумовлена проведеним аналізом намірів ТзОВ ДОФ Арбо на забудову та наявної містобудівної документації на місцевому рівні. Реалізація намірів забудови щодо будівництва деревообробного цеху ТзОВ ДОФ Арбо на земельних ділянках загальною площею: 2,7043 га за місцем розташування: м.Камінь-Каширський, вул.Воля, 240, на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху можлива за умови внесення змін до генерального плану з розробленням в його складі історико-архітектурного плану м.Камінь-Каширського. Уповноваженим органом у вирішенні цього питання згідно чинного законодавства є Камінь-Каширська міська рада. Неусунення зазначеного порушення Камінь-Каширською міською радою унеможливлює видачу містобудівних умов та обмежень в межах міста Каменя-Каширського .

Позивач вважає, що Камінь-Каширською РДА незаконно відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки, оскільки наміри ТзОВ ДОФ Арбо щодо забудови належної йому земельної ділянки відповідають положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні (генеральному плану м.Каменя-Каширського) і забудова здійснюється в межах цільового призначення земельної ділянки, встановленого відповідно до законодавства.

З огляду на вказане, позивач просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 21.08.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі, ухвалено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 16.09.2019 судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11:00 год. 28.10.2019. Продовжено строк підготовчого провадження у даній справі на тридцять днів.

Ухвалою суду від 28.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу за до судового розгляду по суті на 11:00 год. 21.11.2019.

В поданому до суду відзиві на позовну заяву від 09.09.2019 №1416/01-26/2-19 відповідач адміністративний позов не визнав та просить відмовити в його задоволенні з тих підстав, що на звернення позивача від 07.05.2019 щодо надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки будівництва деревообробного цеху по АДРЕСА_2 Воля, 240, м.Камінь-Каширський на земельних ділянках посвідчених державними актами серія ЯБ№487422 від 22.04.2008 площею 1,59 га кадастровий номер 0721410100:01:002:05043 та ЯБ №491592 від 23.03.2006 площею 1,1143 га кадастровий номер 0721410100:01:002:0163 від 07.05.2019 сектором містобудування та архітектури було відмовлено в наданні містобудівних умов та обмежень нового будівництва деревообробного цеху по вул. Воля, 240 , м.Камінь-Каширський на підставі частини 4 статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI) листом від 13.05.2019 №54/11-10 у зв`язку з невідповідністю намірів забудови позивача вимогам, затвердженої містобудівної документації на місцевому рівні.

Вказує, що генеральним планом відповідна територія позначена як територія сільськогосподарського призначення під №116 Птахоферма , знаходиться за межами території міста, а також визначена, як територія сільськогосподарського призначення і будівництва інших об`єктів зокрема деревообробного цеху на відповідній території не передбачено. До територій сільськогосподарського призначення віднесено під №117 склади радгоспу Камінь-Каширський, №120 контора, майстерні радгоспу Осівцівський , №107 склади, №118 бригада радгоспу Осівецький , №113 Ветлікарня , №114 Ветбаклабораторія . Територія об`єктів комунальних підприємств згідно генерального плану має інше умовне позначення, яке відображене в умовних знаках креслення Генеральний план лист №5.

Відповідач зазначає, що відповідно до пунктів 2, 3 розділу X Архітектурно-планувальна організація територія ТОМ-І пояснююча записка Генерального плану міста, суміщений з ПДП центральної частини міста (текстова частина), яка долучена до матеріалів справи позивачем, не передбачено розташування на територіях сільськогосподарського призначення нового будівництва деревообробного цеху та не встановлено умов та обмежень щодо гранично допустимої висотності будівлі (споруди) у метрах, максимально допустимого відсотку забудови вищезгаданої земельної ділянки, мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд, планувальні обмеження, охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж, земельної ділянки. Вищезгаданий комплекс планувальних та архітектурних вимог встановлюється містобудівною документацією місцевого рівня та відображається у містобудівних умовах та обмеженнях, які визначені частиною 5 статті 29 Закону №3038-VI.

При цьому, містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власниками земельних ділянок або землекористувачами права на забудову земельної ділянки. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудівної діяльності. Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, що визначено частиною 4 статті 29 Закону №3038-VI. Містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації (в даному випадку місцевого рівня) при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації. При цьому, підставою відмови в наданні містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Також звертає увагу, що стаття 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності чітко вказує, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Для категорії населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико- архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об`єкти культурної спадщини.

Крім того, рішенням Камінь-Каширської міської ради від 28.02.2013 №31/6 вирішено: визнати існуючий генеральний план м. Камінь-Каширський, термін дії якого закінчився, а перспективний завдання розвитку міста, передбачені ним, не повністю реалізовані, придатним для подальшого використання з метою вирішення питань розвитку та містобудівного освоєння; внесення змін до генерального плану та розробку на підставі його детальних планів територій здійснювати по мірі необхідності з дотриманням вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ; контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії міської ради з питань будівництва, архітектури та розвитку міського парку та з питань землекористування.

Містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Відповідач також звертає увагу, що пунктом 8 частини першої статті 1 Закону №3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Таким чином, враховуючи положення містобудівної документації, поданої позивачем, сектором містобудування та архітектури Камінь-Каширської РДА було встановлено невідповідність намірів забудови ТзОВ ДОФ Арбо на земельній ділянці загальною площею: 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на право власності на земельні ділянки серії ЯБ№487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: м. Камінь- Каширський, вул. Воля, 240 вимогам, затвердженої у встановленому законом порядку містобудівної документації. У зв`язку з чим, надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за зазначеною порушує приписи чинного законодавства.

На думку відповідача, невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні є достатньою підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, тому сектор містобудування та архітектури Камінь-Каширської РДА діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Сектором містобудування та архітектури Камінь-Каширської районної державної адміністрації роз`яснено, що умовою реалізації вищезгаданих намірів забудови є внесення змін до генерального плану міста Камінь- Каширський, як до основного виду містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Ця ж позиція визначена у рішенні Камінь-Каширської міської ради від 28.02.2013 №31/6 яким передбачено внесення змін до генерального плану та розробку на підставі його детальних планів територій по мірі необхідності з дотриманням вимог Закону №3038-VI.

Стаття 17 Закону №3038-VI вказує, що обов`язковою умовою для населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови, та Законом передбачено обов`язок розробити історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об`єкти культурної спадщини. Склад, зміст та порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Порядок створення, розробки та затвердження такого плану регулюється відповідним спеціалізованим підзаконним нормативним актом, а саме наказом Мінрегіону від 02.06.2011 №64 Про затвердження Порядку розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту , згідно якого історико-архітектурний опорний план - це науково-проектна документація, яка розробляється у складі генеральних планів історичних населених місць. Історико-архітектурний опорний план погоджується та затверджується у складі містобудівної документації згідно із Законом №3038-VI. Історико-архітектурний опорний план використовують при підготовці завдань на проектування, наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, при розробленні містобудівної та проектної документації.

Склад та зміст історико-архітектурного опорного плану визначаються державними будівельними нормами. На даний момент це регулюється ДБН Б.2.2-3:2012 Склад та зміст історико-архітектурного опорного плану населеного пункту , відповідно до пункту 3.5 історико-архітектурний опорний план виконують при підготовці завдань на проектування, наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, при розроблені містобудівної та проектної документації.

Список історичних населених місць України визначається постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 № 878. До цього списку внесено більше 400 міст та селищ міського типу України в усіх областях та Автономній Республіці Крим, що мають особливу історичну значущість у тому числі, місто Камінь-Каширський.

Матеріали історико-архітектурного опорного плану є підґрунтям для визначення меж історичних ареалів та розроблення або коригування зон охорони пам`яток культурної спадщини.

Згідно розділу IV Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 №290 Про затвердження порядку розроблення містобудівної документації відповідальним за внесення змін до генерального плану міста Камінь-Каширський та розробки в його складі історико-архітектурного опорного плану є Камінь-Каширська міська рада.

Також відповідач зазначає, що до 01.01.2015 норма пункту 6 розділу V Прикінцеві положення Закону №3038-VI, згідно з якою рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до Закону №3038-VI не затверджені плани зонування або детальні плани територій, дозволялось приймати з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку, тому видача містобудівних умов та обмежень на забудову вищезгаданих земельних ділянок від 17.07.2014 №17/01-08 та 17.07.2014 №17/01-08 приймалось з врахуванням Схеми планування території Камінь-Каширської міської ради, якою відповідна територія визначена, як виробнича територія Товариства з обмеженою відповідальністю ДОФ Арбо .

З врахуванням викладеного вище, відповідач просить відмовити в задоволенні позову.

Згідно поданої відповіді на відзив від 12.09.2019 за вх.№14904/19 представник позивача зазначає, що у відзиві на позовну заяву відповідач вказав, що підставою для відмови у видачі містобудівних умов і обмежень, які зазначені у листі-відмові від 13.05.2019 №54/11-10 зазначено частину четверту статті 29 Закону №3038-VI невідповідність намірів забудови позивача вимогам, затвердженої містобудівної документації на місцевому рівнім . Проте, зазначене не відповідає дійсності і вказана причина для відмови, на яку посилається відповідач у відзиві, не покладена в основу оскаржуваного рішення, в зазначеній відмові №54/11-10 від 13.05.2019 Камінь-Каширською РДА не вказано пункт 3 частини 4 статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , який передбачає саме таку підставу як невідповідність намірів забудови вимовам містобудівної документації на місцевому рівні , оскільки листі №54/11-10 від 13.05.2019 відповідав, з посиланням на вимоги законодавства, яке на його думку було порушено, вказав на дійсну підставу для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень позивачу для забудови земельної ділянки, а саме: відсутність історико-архітектурного опорного плану у складі генерального плану м. Каменя-Каширського.

Також вказує, що надані позивачу відповідачем копії Генерального плану м.Каменя-Каширського, як основного виду містобудівної документації на місцевому рівні не містить відомості щодо охоронних зон пам`ятників архітектури та історії на земельній ділянці позивача. Вказана земельна ділянка на момент виготовлення Генерального плану у 1988 році і до зміни цільового призначення була територією сільськогосподарського призначення та територією комунальних підприємств. Після зміни цільового призначення - як для обслуговування виробничих приміщень, так і для будівництва та обслуговування магазину та складів для реалізації населенню столярних та інших виробів . Тому, позивач вважає безпідставним твердження відповідача про невідповідність намірів забудови позивача вимовам затвердженої містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки в генплані за 1988 рік не було передбачено будівництво позивачем деревообробного цеху і ці землі були землями сільськогосподарського призначення на території птахоферми, також з 1988 року змінився власник земельної ділянки і її цільове призначення.

Представник позивача також звертає увагу, що відповідачем впродовж 2017-2018 років багаторазово видавались містобудівні умови та обмеження замовникам будівництва саме в м. Камінь-Каширський, інформація про які розміщена на офіційному веб-сайті відповідача, що спростовує наведені у відзиві причини у вигляді нібито допущених Камінь-Каширською міською радою порушень, через які не можуть видаватись такі містобудівні умови і обмеження. З врахуванням викладеного просить позов задовольнити.

У запереченнях на відповідь на відзив від 13.09.2019 №1448/01-26/2-19, відповідач підтримав правову позицію, викладену у відзиві на позовну заяву. Крім того, зазначив, що містобудівні умови та обмеження, які не відповідають генеральному плану населеного пункту та іншій містобудівній документації на місцевому рівні, не можуть вважатися такими, що враховують при плануванні та забудові територій громадські та приватні інтереси власників будівель, що оточують місце будівництва, а тому порушують основи містобудування, визначені статтею 5 Закону України Про основи містобудування та статтею 2 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Слід виходити з презумпції, що в містобудівній документації, яку розроблено та затверджено у встановленому порядку, враховано державні, громадські й приватні інтереси. Тому видання містобудівних умов та обмежень на підставі й відповідно до містобудівної документації свідчить про взаємоузгодження державних, громадських і приватних інтересів під час планування та забудови територій. У разі відхилення містобудівних умов та обмежень від містобудівної документації постає питання про відповідність таких відхилень громадським та приватним інтересам. При цьому законом не передбачено спеціальної процедури перевірки такої відповідності. З огляду на вищенаведене у разі необхідності надання містобудівних умов, які не відповідають містобудівній документації на місцевому рівні, необхідно вносити зміни до відповідної містобудівної документації у порядку, передбаченому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . Просить в задоволенні позову відмовити.

У відповіді на заперечення відповідача від 18.09.2019 вх.№15217/19, представник позивача вказав, що в оскаржуваній відмові за вих. ном. 54/11-10 від 13.05.2019 відповідач не вказав жодної підстави для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень, які передбачені часиною четвертою статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме: 1) неподання Позивачем визначених частиною третьою цієї статті документів; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності позивача на земельну ділянку; 3) невідповідність намірів забудови позивача вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Разом з тим, в оскаржуваній відмові відповідач вказав на відсутність історико-архітектурного опорного плану в складі Генплану м.Каменя-Каширського, що унеможливлює видачу містобудівних умов та обмежень. Проте, така підстава, як відсутність історико-архітектурного опорного плану в складі Генплану не передбачена жодним з пунктів частини 4 статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Крім цього, відповідач зазначив, що протягом 2017 - 2018 років містобудівні умови та обмеження іншим суб`єктам господарювання не видавались.

Також представник позивача вказує, що така підстава для відмови як відсутність детального плану території, також не була зазначена відповідачем у листі-відмові № 54/11-10 від 13.05.2019. Разом з тим, рішенням Камінь-Каширської міської ради від 06.09.2016 №11/41 в 2016 році було затверджено детальний план території земельної ділянки для будівництва виробничих приміщень за адресою: вул. Воля, 240, м. Камінь-Каширський, Волинської області.

Щодо твердження відповідача про те, що земельна ділянка позивача позначена на Генплані як територія сільськогосподарського призначення і на ній відсутні території комунальних підприємств, позивач зазначає, що на Генплані територія, належна позивачу, позначена двома різними умовними позначеннями, як сільськогосподарського призначення так і комунальних підприємств.

У запереченні від 23.09.2019 №1469//01-26/2-19 на пояснення позивача від 18.09.2019 відповідач вказав, що на генеральному плані міста Камінь-Каширський земельна ділянка за адресою: вул. Воля, 240, м. Камінь-Каширський, Волинської області згідно умовних позначень визначена як територія сільськогосподарського призначення із зображенням на ній відповідних існуючих об`єктів, у даному випадку 2 приміщення пташника, які мають відповідне умовне позначення. Позивачем невірно трактуються умовні позначення в Генеральному плані, оскільки таке ж умовне позначення мають і господарські будівлі садибної забудови, об`єкти що розташовані на території середньої школи умовне позначення 26 та на території МПТУ-4 умовне позначення 25, зображених на генеральну плані міста Камінь-Каширський.

Також зазначає, що сектору містобудування та архітектури Камінь-Каширської РДА не передавався затверджений детальний план території для будівництва виробничих приміщень за адресою: вул. Воля, 240, м. Камінь- Каширський Волинської області. На офіційному веб-сайті Камінь-Каширської міської ради відсутня інформація щодо врахування державних, громадських і приватних інтересів, як це передбачено статтею 5 Закону України Про основи містобудування , статтею 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а також не оприлюднено вищезгаданого детального плану території згідно вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.1/В.2011 №290 Про затвердження порядку розроблення містобудівної документації .

У відповіді на заперечення від 23.09.2019 №1469//01-26/2-19 представник позивача вказав, що відповідачем в жодному випадку не обгрунтовані підстави для відмови позивачу у видачі містобудівних умов і обмежень, які передбачені статтею 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , оскільки відсутність історико-архітектурного плану не передбачена чинним законодавством як підстава для відмови.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити, та додатково пояснив, що будь-яких порушень у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТзОВ ДОФ Арбо допущено не було.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, проте подав письмову заяву про розгляд справи без участі представника Камінь-Каширської РДА та просить відмовити у задоволенні позову.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши заяви по суті справи, письмові докази, встановив такі обставини.

Судом встановлено, що 02.05.2019 ТзОВ ДОФ Арбо звернулось із заявою до голови Камінь-Каширської РДА про видачу містобудівних умов і обмежень щодо забудови земельної ділянки загальною площею 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: АДРЕСА_1 , на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху (а. с. 16).

Листом №54/11-10 від 13.05.2019 Сектор містобудування та архітектури Камінь-Каширської РДА відмовив ТзОВ ДОФ Арбо у наданні містобудівних умов та обмежень нового будівництва деревообробного цеху на вул.Воля, 240 у м.Камінь-Каширський на підставі частини третьої, четвертої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у зв`язку з порушенням Камінь-Каширською міською радою частини третьої та четвертої статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 №318 і наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.06.2011 №64, яке полягає у відсутності історико-архітектурного опорного плану у складі генерального плану м. Каменя-Каширського (а. с. 17).

30.05.2019 позивач повторно звернувся до Камінь-Каширської РДА із заяву щодо розгляду заяви від 02.05.2019 про надання містобудівних умов і обмежень, на що листом від 11.06.2019 №946/27/2-19 Камінь-Каширська РДА повідомила ТзОВ ДОФ Арбо про те, що 13.05.2019 позивачу відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень нового будівництва деревообробного цеху на вул. Воля, 240 у м.Камінь-Каширський з підстав відсутності історико-архітектурного опорного плану міста Каменя-Каширського (а. с. 20).

Позивач вважає таку відмову протиправною, тому звернувся з даним позовом до суду.

Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності встановлені Законом України Про архітектурну діяльність від 20.05.1999 №687-XIV (далі - Закон №687-XIV), який спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.

Відповідно до абзаців 2-4 частини 1 статті 1, статті 10, частини першої статті13 Закону №687-XIV, архітектурна діяльність - діяльність по створенню об`єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері.

Об`єкти архітектурної діяльності (об`єкти архітектури) - будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об`єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів.

Суб`єкти архітектурної діяльності - архітектори, інші особи, які беруть участь у підготовці і розробленні містобудівної документації, проектної документації для будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будинків і споруд, благоустрою, ландшафтних та садово-паркових об`єктів, науково-дослідній і викладацькій роботі, замовники проектів та будівництва об`єктів архітектури, підрядники на виконання проектних і будівельних робіт, виробники будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, власники і користувачі об`єктів архітектури, а також органи влади, що реалізують свої повноваження у сфері містобудування;

Для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - орган державного архітектурно-будівельного контролю).

До уповноважених органів містобудування та архітектури належать: центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури; орган державного архітектурно-будівельного контролю; орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань архітектури; структурні підрозділи обласних, районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно пункту восьмого частини першої статті 1 Закону №3038-VI, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно із статтею 6 Закону №3038-VI, управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Статтею 13 Закону України Про архітектурну діяльність визначено, що до уповноважених органів містобудування та архітектури належать, в тому числі структурні підрозділи районних державних адміністрацій з питань архітектури.

Частинами другою, третьою статті 8 Закону №3038-VI встановлено, що планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються районними державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Статтею 26 Закону №3038-VI передбачено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Згідно частини п`ятої статті 26 Закону №3038-VI проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

В свою чергу, згідно частини першої статті 29 Закону №3038-VI основною складовою вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження.

Отже, з аналізу вказаних норм чинного законодавства слідує, що містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власником земельної ділянки права на її забудову. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудівної діяльності.

Вказана позиція узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 27.02.2019 по справі №809/721/18.

У відповідності до частини другої статті 29 Закону №3038-VI, юридична особа, яка подала районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Частиною третьою статті 29 Закону №3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень згідно частини четвертої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури.

Отже, містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації місцевого рівня при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації.

Однак, як слідує з листа №54/11-10 від 13.05.2019 Сектору містобудування та архітектури Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області в порушення частини четвертої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності віповідачем не зазначено жодну з підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, які викладені у частині четвертій статті 29 Закону №3038-VI.

При цьому, в оскаржуваному листі підставою відмови у наданні містобудівних умов та обмежень вказано: відсутність у складі генерального плану м. Каменя-Каширського історико-архітектурного опорного плану і не усунення зазначеного порушення Камінь- Каширською міською радою унеможливлює видачу містобудівних умов та обмежень в межах міста Каменя-Каширського (а. с. 17).

Проте, суд звертає увагу, що вказана підстава для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень не передбачена пунктом четвертим статті 29 Закону №3038-VI.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, відповідно до Списку пам`ятників архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави , затвердженого постановою Ради Міністрів Української РСР від 24.08.1963 №970 у м. Камінь-Каширський зареєстровано за №108 лише одна пам`ятка архітектури, а саме: Церква Різдва 1723 року (а. с. 71), яка, з пояснень представника позивача в судовому засіданні, не знаходиться на земельних ділянках, забудову яких планує здійснити позивач.

Згідно витягу з офіційного сайту Міністерства культури України (а. с.72), реєстру пам`яток культурної спадщини місцевого значення (а. с.72-73), реєстру пам`яток культурної спадщини національного значення (а. с. 75-76) відсутні пам`ятки місцевого значення та пам`ятки національного значення на земельних ділянках, належних ТОВ ДОФ Арбо , забудову яких планує здійснити останній.

Згідно розміщеної на офіційному сайті Міністерства культури України Інформація щодо затверджених меж та режимів використання історичних ареалів історичних населених пунктів станом на 27.03.2019 місто Камінь-Каширський не містить затверджених меж та режимів використання історичних ареалів (а. с. 77-80).

Разом з тим, у відповіді №938/26/2-19 від 10.06.2019, наданої Камінь-Каширською РДА на запит представника позивача адвоката Бляшука В.Й. №1/026299 від 05.06.2019 про те, чи розміщена земельна ділянка в спеціально виділеній у м. Камінь-Каширський території історико-культурного значення із затвердженими межами; чи розташовані на земельній ділянці: об`єкти культурної та природної спадщини, нерухомі об`єкти культурної спадщини, пам`ятки культурної спадщини, об`єкти всесвітньої спадщини, пам`ятки архітектури, нерухомі пам`ятки України місцевого та національного значення, вказано, що реалізація намірів забудови щодо будівництва деревообробного цеху ТзОВ ДОФ Арбо можлива за умови внесення змін до генерального плану з розробленням в його складі історико-архітектурного опорного плану м. Каменя- Каширського .

Тобто, на думку відповідача, реалізація ТзОВ ДОФ Арбо намірів забудови можлива в разі розроблення Камінь-Каширською міською радою історико-архітектурного опорного плану, що не передбачено частиною четвертою статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , де зазначено виключний перелік підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень.

Також запит представника позивача №2/026299 від 05.06.2019 відповідач листом №937/26/2-19 від 10.06.2019 надав копії аркушів генерального плану м. Каменя- Каширського (а. с. 24-28), на яких під номером 116 Птахоферма на землях позначених як територія сільськогосподарського призначення та як територія комунальних підприємств . При цьому, земельні ділянки, належні позивачу за адресою: м. Камінь- Каширський, вул. Воля, 240, не позначені як охоронні зони пам`ятників архітектури та історії .

Згідно листа Волинської обласної державної адміністрації №3537/54/2-19 від 13.06.2019, вбачається, що історичний ареал м. Каменя-Каширського не визначений; спеціально виділена територія історико-культурного значення із затвердженими межами у цьому місті не затверджена; на ділянці відсутні об`єкти культурної та природної спадщини; відсутні нерухомі об`єкти культурної спадщини; відсутні пам`ятки культурної спадщини; відсутні об`єкти всесвітньої спадщини; відсутні пам`ятки архітектури; відсутні нерухомі пам`ятки України місцевого та національного значення (а. с. 30).

Крім того, із відповіді, наданої виконавчим комітетом Камінь- Каширської міської ради №430/2.1-4 від 13.06.2019 слідує, що на даний час межі історичного ареалу м. Каменя-Каширського не встановлені; історико-архітектурний опорний план не розроблений; в межах земельної ділянки Позивача відсутні об`єкти культурної та природної спадщини; відсутні нерухомі об`єкти культурної спадщини; відсутні пам`ятки культурної спадщини, об`єкти всесвітньої спадщини; пам`ятки архітектури, нерухомі пам`ятки України місцевого та національного значення (а. с. 51).

Також листом №492/2.1-4 від 25.07.2019 виконавчий комітет Камінь- Каширської міської ради повідомив, що чинною містобудівною документацією м. Каменя-Каширського є генеральний план, розроблений у 1988 році, який згідно статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні і його строк дії продовжений рішенням Камінь-Каширської міської ради від 28.02.2013 №31/6. На генеральному плані вказані пам`ятники архітектури та історії, їх охоронні зони, що відображено на його листах-кресленнях. Також у пояснювальній записці до генерального плану є розділ Охорона і використання пам`ятників історії та архітектури . Земельні ділянки Позивача позначені в генеральному плані на час його виготовлення за №116 Птахоферма як територія сільськогосподарського призначення . Тобто, згідно генерального плану, земельні ділянки Позивача не були на час його виготовлення територією історичного ареалу м. Каменя-Каширського і на цих ділянках на даний час відсутні об`єкти нерухомої культурної та природної спадщини (а. с. 53, 54).

Таким чином, на переконання суду, земельні ділянки площею 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: м.Камінь-Каширський, вул.Воля, 240, які належать ТзОВ ДОФ Арбо не відносяться до категорії земель ні природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, ні історико-культурного призначення; на них відсутні будь-які історичні пам`ятки чи пам`ятки архітектури.

Крім того, суд звертає увагу, що згідно державного акту на право власності серії ЯБ №491592 від 23.03.2006 визначено цільове призначення (використання) земельної ділянки площею 1.1143 га за кадастровим номером 0721410100:01:002:0163 як для обслуговування виробничих приміщень (а. с. 81); згідно державного акту на право власності серії ЯБ №487422 від 23.04.2008 визначено цільове призначення (використання) земельної ділянки площею 1.5900 га за кадастровим номером 0721410100:01:002:0504 як для будівництва та обслуговування магазину та складів для реалізації населенню столярних та інших виробів (а. с. 82); згідно витягу з Державного земельного кадастру №НВ-0706428572019 від 02.05.2019 земельна ділянка за кадастровим номером 0721410100:01:002:0163 має цільове призначення: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості і не містить обмежень у використанні (а. с. 83-85); згідно витягу з Державного земельного кадастру №НВ-0706428572019 від 02.05.2019 земельна ділянка за кадастровим номером 0721410100:01:002:0504 має цільове призначення: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості і не містить обмежень у використанні (а. с. 86-88).

Судом також встановлено, що згідно робочої документації реконструкції пташників під цехи опорядження деревини та будівництво камери сушіння деревини та навісу земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 не належать до земель історико-культурного призначення, археологічних та санітарно-захисних зон (а. с. 89-90), що спростовує твердження відповідача про необхідність розроблення історико-архітектурного опорного плану м.Камінь-Каширський та свідчить про неправомірність відмови у наданні містобудівних умов та обмежень через відсутність історико-архітектурного опорного плану в складі генерального плану м.Каменя-Каширського.

Також суд зазначає, що з наявних в матеріалах справи містобудівних умов та обмежень на забудови земельної ділянки (державні акти на право власності серії ЯБ №491592 від 23.03.2006 та серії ЯБ №487422 від 23.04.2008) від 17.07.2014 за №17/01-08 та №17/01-08 відповідачем на підставі наявної містобудівної документації, а саме: Генерального плану м. Камінь-Каширський та Схеми планування території Камінь-Каширської міської ради. було зроблено висновки щодо відсутності планувальних обмежень щодо зони охорони пам`яток культурної спадщини та межі історичних ареалів (пункт 5) та висновок про відсутність вимог щодо охорони культурної спадщини (пункт 12) (а. с. 91-94).

При вирішенні даної справи, судом береться до уваги також лист Волинської обласної державної адміністрації №4642/54/1-19 від 02.08.2019 (а. с. 33) з якого вбачається, що до списку історичних населених місць України включені 20 населених пунктів Волинської області, в тому числі: м. Камінь-Каширський, м. Луцьк, м. Берестечко, м. Ковель, м. Володимир-Волинський, смт. Ратне, м. Горохів, м. Устилуг, м. Любомль, смт Любешів, смт. Головно, смт. Рожище, смт. Шацьк, та інші. Станом на 31.07.2018 розроблені історико-архітектурні опорні плани міст Луцьк, Ковель, Володимир-Волинський, Любомль, смт Лукі, які не затверджені і не погоджені в установленому порядку.

Однак, не зважаючи на відсутність історико-архітектурних опорних планів Луцькою міською радою, Ковельською міською радою, Горохівською райдержадміністрацією, Володимир-Волинською райдержадміністрацією, Любомльською райдержадміністрацією, Ратнівською райдержадміністрацією, Рожищенською райдержадміністрацією, Шацькою райдержадміністрацією впродовж 2019 року неодноразово були видані містобудівні умови та обмеження. Разом з тим, відсутність затвердженого і погодженого в установленому порядку історико-архітектурного опорного плану не став законною підставою для відмови в наданні містобудівних умов та обмежень і при цьому, жодних державних, суспільних, публічних, чи приватних інтересів не було порушено.

З врахуванням вищенаведеного суд вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем протиправно було відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень ТзОВ ДОФ Арбо , оскільки відсутність затвердженого і погодженого в установленому порядку історико-архітектурного опорного плану, в даному випадку в складі генерального плану м. Каменя-Каширського, не є підставою, яка визначена частиною четвертою статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень.

При цьому, територія земельної ділянки, для забудови якої звертався позивач із заявою про надання містобудівних умов та обмежень не включена до жодного історичного ареалу і не є територією історико-культурного значення; на цій земельній ділянці не знаходяться будь-які об`єкти культурної та природної спадщини, дані яких використовуються при складанні містобудівних умов та обмежень, що підтверджується матеріалами справи.

Варто також заначити, що відповідно до частини першої, третьої го статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для забудови території населеного пункту; в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту розробляється історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об`єкти культурної спадщини.

Пунктом 1.6 Порядку розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 02.06.2011 №64 визначено, що історико-архітектурний опорний план містить узагальнену характеристику об`єктів нерухомої культурної та природної спадщини, їх територій та зон охорони ;

Пунктом 3.1 Порядку розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 02.06.2011 №64 визначено, що дані історико-архітектурного опорного плану використовуються при складанні містобудівних умов та обмежень, підготовці завдань на проектування, розробленні і погодженні відповідних видів проектної документації, передбаченої законами України.

З врахуванням вказаних норм законодавства, слід дійти висновку, що при складанні містобудівних умов та обмежень використовувався не стільки історико-архітектурний опорний план як окремо взятий документ, а відомості про об`єкти нерухомої культурної та природної спадщини, які відсутні на території земельної ділянки, належної ТзОВ ДОФ Ардо .

Наведене свідчить про те, що чинне законодавство не містить прямої норми, яка б забороняла державному органу видавати містобудівні умови та обмеження у зв`язку із відсутністю історико-архітектурного опорного плану. Законодавством передбачена лише вказівка на використання даних про наявність на земельній ділянці об`єктів нерухомої культурної та природної спадщини.

Частиною третьою статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено чіткий перелік документів, на підставі яких видаються містобудівні умови та обмеження, а саме: містобудівна документація на місцевому рівні, основним видом якої є Генеральний план, проте відсутня вимога про надання історико-архітектурного опорного плану, тому, з врахуванням досліджених та встановлених судом обставин, а також приписів норм чинного законодавства, яке регулює містобудівну діяльність, суд приходить до висновку, що відмова, яка викладена в листі Сектору містобудування та архітектури Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області від 15.05.2019 №54/11-10, у наданні містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки загальною площею: 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: АДРЕСА_1 , 240, на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху є протиправною, і як наслідок, підлягає скасуванню.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи із встановленої судом протиправності оскаржуваної відмови, а також звертаючи увагу на те, що відповідачем не зазначено, а судом не встановлено наявність інших, передбачених нормами чинного законодавства підстав для відмови позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки загальною площею: 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: м. АДРЕСА_1 - АДРЕСА_1 , вул. Воля, 240, на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТзОВ ДОФ Арбо .

Суд також враховує, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність відповідача як суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 по справі Чуйкіна проти України (Chuykina v. Ukraine) (Заява №28924/04) вказав, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Крім того, порушення судового провадження, саме по собі, не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-11).

Згідно із частинами першою, третьою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, оскільки позивач сплатив судовий збір в сумі 1 921,00 грн. згідно із платіжним дорученням від 14.08.2019 №36 (а. с. 2), тому за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача необхідно стягнути сплачений судовий збір.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати відмову Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області, яка викладена в листі Сектору містобудування та архітектури Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області від 15.05.2019 №54/11-10 у наданні Товариству з обмеженою відповідальністю ДОФ Арбо містобудівних умов та обмежень для забудови земельної ділянки загальною площею 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592 за місцем розташування: місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, 240 на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху.

Зобов`язати Камінь-Каширську районну державну адміністрацію Волинської області (44500, Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, будинок 2, код ЄДРПОУ 04051371) надати Товариству з обмеженою відповідальністю ДОФ Арбо (44500, Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, будинок 240, код ЄДРПОУ 31979936) містобудівні умови та обмеження для забудови земельної ділянки загальною площею: 2,7043 га, посвідченої державними актами на право власності на земельні ділянки серії ЯБ №487422 та серії ЯБ №491592, за місцем розташування: м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 240, на об`єкт архітектури: будівництво деревообробного цеху.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Камінь-Каширської районної державної адміністрації Волинської області (44500, Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, будинок 2, код ЄДРПОУ 04051371) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДОФ Арбо (44500, Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, будинок 240, код ЄДРПОУ 31979936) судовий збір у розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) гривню 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя О.А. Лозовський

Повне рішення суду складено 02.12.2019.

Дата ухвалення рішення21.11.2019
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86060306
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —140/2511/19

Рішення від 21.11.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні