Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2019 р. Справа№200/12787/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Голошивця І.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СДС-Схід» до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СДС-Схід» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 08.08.2019 № 0053004703 у розмірі 825,19 грн.
Позов вмотивовано тим, що відповідачем проведено камеральну перевірку відносно позивача. За результатами камеральної перевірки ГУ ДФС у Донецькій області винесено оспорюване податкове повідомлення-рішення від 08.08.2019 №00530004703 про застосування штрафу в розмірі 825,19 грн. за порушення товариством вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України. Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, у зв`язку із тим, що 15.07.2019 о 15:48 в особистий електронний кабінет платника ТОВ СДС-СХІД з Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України надійшла електронна квитанція - повідомлення про отримання звітності, за якою електронне відправлення з податковою накладною №1848 доставлено в поштову скриньку та отримано ДФС України 15.07.2019 в 15:10:27. До кінця операційного дня 15.07.2019 від ДФС України на адресу товариства, електронна квитанція №1 щодо результатів перевірки податкової накладної №1848 не надходила, що, згідно з приписами статті 201.10 ПК України, означає, що податкова накладна зареєстрована в ЄРПН. 16.07.2019 в 20:20 в особистий електронний кабінет платника ТОВ СДС-СХІД від ДФС України надійшла електронна квитанція №1, за якою податкова накладна №1848 прийнята контролюючим органом та зареєстрована в ЄРПН. Позивач наполягає на тому, що факт безпосередньої реєстрації податкової накладної №1848 в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.07.2019, тобто на слідуючий день після граничного строку, не пов`язаний з суб`єктивними діями платника та настав не з його вини, оскільки рух електронної форми податкової накладної з моменту її надходження від платника на поштову скриньку ДФС України до моменту її безпосередньої реєстрації контролюючим органом в ЄРПН знаходиться поза межами волі платника податків.
Представник відповідача надав до суду відзив на адміністративний позов у якому зазначив, що податкова накладна № 1848 на суму ПДВ 8251,92 грн. виписана ТОВ СДС-СХІД 30.06.2019, зареєстрована в ЄРПН 16.07.2019, з порушенням терміну реєстрації на один день. Відповідач діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією та законами України. Просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Позивачем було надано до суду відповідь на відзив, у якому зазначив, що позивач не погоджується з наведеними у відзиві аргументами відповідача щодо безпідставності позову, вважає викладені у відзиві факти такими, що не відповідають дійсності, необґрунтованими, а відзив у цілому формальним дублюванням описової частини акту перевірки.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.11.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18.11.2019 у задоволенні заяви Головного управління ДФС у Донецькій області про розгляд справи в порядку загального позовного провадження - відмовлено.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «СДС-Схід» (далі - ТОВ «СДС-Схід» ), зареєстроване як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за № 37803111, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідач - Головне управління ДФС у Донецькій області є юридичною особою, органом державної влади. Статус державної фіскальної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності, порядок адміністрування податків та зборів, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначені Податковим кодексом України.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 30.07.2019 податковим органом було проведено камеральну перевірку дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість ТОВ «СДС-Схід» .
За результатами вказаної перевірки складено акт від 30.07.2019 № 2248/05-99-47-03/37803111, яким встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 8251.92 грн.
ТОВ «СДС-Схід» 14.08.2019 було подано до ГУ ДФС у Донецькій області заперечення на вказаний акт перевірки, однак відповіддю Податкового органу зазначено про відсутність підстав для задоволення заперечення.
08.08.2019 податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №00530004703 про застосування штрафу в розмірі 825,19 грн. за порушення товариством вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України.
ТОВ «СДС-Схід» 19.08.2019 було подано до ДФС України скаргу на вказане податкове повідомлення-рішення, однак рішенням ДПС України від 17.10.2019, зазначену скаргу залишено - без задоволення, спірне податкове повідомлення-рішення - без змін.
Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI ( далі - Податковий кодекс України).
В силу пункту 75.1 статті 75 Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно п.14.1.60 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абзацом 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Згідно з п. 120-1.1 ст. 201 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Згідно п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Відповідно до Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
З наведених положень Порядку вбачається, що процедура реєстрація податкової накладної не зводиться тільки до дій платника податку, на орган ДФС покладається обов`язок прийняти, розшифрувати, перевірити надіслані платником документи та повідомити про результат шляхом надіслання квитанції.
Отже, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних.
Судом встановлено, що ТОВ СДС-Схід є оператором телекомунікаційних послуг та здійснює діяльність у сфері надання телекомунікаційних послуг на підставі рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації України від 15.03.2012 №121 щодо включення товариства до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій за № 2514 (ліцензія НКРЗІ № 000743). В якості платника податків товариство зареєстровано 10.09.2012 та перебуває на обліку в Слов`янській ДПІ Слов`янсько - Лиманського управління ТУ ДПС у Донецькій області.
15.04.2013 між ТОВ СДС-СХІД (Оператор) та ПАТ ДАТАГРУП (Замовник) укладено договір №150413-5 про надання останньому телекомунікаційних послуг, за яким сторонами здійснюються фінансово-господарські взаємовідносини. 30.06.2019 на підставі акту надання послуг №Ин00000000285 від 30.06.2019 постачальником (продавцем) ТОВ СДС-СХІД на адресу отримувача (покупця) ТОВ ДАТАГРУП складена податкова накладна №1848 на суму 49511,50 грн., в тому числі ПДВ - 8251,92 грн.
Податкову накладну №1848 ТОВ СДС-СХІД 15.07.2019 засобами електронного зв`язку направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних в електронній формі з дотриманням визначених порядку та умов щодо реєстрації, проте квитанція № 1 щодо результатів перевірки надійшла тільки 16.07.2019, тобто наступного операційного дня.
Таким чином, суд дійшов висновку, що саме з вини відповідача не відбулась реєстрація податкової накладної №1848 ТОВ СДС-СХІД у Єдиному реєстрі протягом операційного дня - 15.07.2019, квитанція № 1 про неприйняття податкової накладної позивачу не надсилались 15.07.2019, що є підставою для того, щоб вважати таку накладну зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних саме в операційний день, коли вона була надіслана - 15.07.2019.
Враховуючи викладене, позивачем здійснено реєстрацію податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням граничних строків, а саме: 15.07.2019 протягом операційного дня тобто до 23 години, у зв`язку з чим відповідачем неправомірно застосовано штраф у розмірі 825,19 грн.
Крім того, фактично реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, це результат дій двох сторін - платника та контролюючого органу.
При цьому, згідно з положеннями Порядку № 1246 фактично сама реєстрація - це дії з боку ДФС - у вигляді надсилання квитанції, що підтверджує реєстрацію.
Обов`язками платника, згідно цього ж Порядку, фактично є правильне оформлення та своєчасне надіслання накладних.
Отже, платник не може нести відповідальність за ті дії, обов`язку з проведення яких законодавством на нього не покладено.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України(далі - КАС України) встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, суд доходить висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 08.08.2019 №0053004703 є незаконним, а отже підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при пред`явленні адміністративного позову сплачений судовий збір у розмірі 1921,00 грн., що підтверджується наявним в матеріалах адміністративної справи платіжним дорученням № 952 від 31.10.2019.
Таким чином, понесені позивачем судові витрати у розмірі 1921,00 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області на користь позивача.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 9, 77, 90, 132, 139, 242-244, 246, 255, 271, 283, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СДС-Схід» (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Олімпійська, 5, ЄДРПОУ: 37803111) до Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028; 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 08.08.2019 №0053004703 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «СДС-Схід» штрафу в розмірі 825,19 грн.
Стягнути з Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028; 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СДС-Схід» (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Олімпійська, 5, ЄДРПОУ: 37803111) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 02 грудня 2019 року.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.О. Голошивець
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2019 |
Оприлюднено | 05.12.2019 |
Номер документу | 86060988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні