Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2019 р. Справа№200/9115/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Чекменьова Г.А.,
за участю:
секретаря Перерва Д.В.,
представника позивача Борозенцева С.В.,
представника відповідача Яковлевої А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Елекс до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення № 00061084312-588 від 27.09.2018 року,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Елекс звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення № 00061084312-588 від 27.09.2018 року.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ГУ ДФС у Донецькій області було прийнято Рішення від 27.09.2018 року № 00061084312-588 на суму 22866,17грн. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску, отримано 27.03.2019 року, яким нараховано:
Штраф за період з 21.11.2015 по 11.09.2018 року (20%) 9442,40 грн.;
Пеня : 13423,77 (0,1 % суми недоїмки).
На думку позивача додаток до рішення, розрахунок штрафних санкцій, не відображає дійсного стану сплати ЄСВ позивачем, оскільки позивач не мав заборгованості зі сплати ЄСВ. До 02.08.2018 року Позивач був зареєстрований і знаходився за адресою: м. Донецьк, Ворошиловський р-н, вул. Кобозева, 68А, кв.6 . після окупації м. Донецька. Як платник податків позивач був на обліку у Запорізькому управлінні ОВП ДФС, до якої були передані повноваження СДПІ з ОВП у м. Донецьку. Всі внески було сплачено своєчасно, але, у зв`язку з подіями, пов`язаними з проведенням АТО у Донецькій області, не було можливості своєчасно відстежити зміни у реквізитах про сплату ЄСВ.
З 02.08.2018 року позивач зареєстрований і знаходиться за адресою: м. Костянтинівка Донецької області, вул. О. Тихого, 232. Відповідно до заяв позивача від 09.12.2018 року та від 14.12.2018 року стало можливим врегулювання питань того, що ЄСВ було сплачено у повному обсязі і проведено відповідні бюджетні уточнення, до органів ДФС були надані всі документи, яки свідчать про сплату за вказаний період всіх задекларованих внесків по ЄСВ .
Також позивач послався на Закон України від 02.09.2014 №1669-VII "Про тимчасові на період проведення антитерористичної операції №1669, яким внесено зміни в розділ УШ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".
З наведених підстав позивач просив визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Донецькій області від 27.09.2018 року № 00061084312-588 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску.
Ухвалою судді від 24 липня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до ухвали суду від 26 вересня 2019 року розгляд справи здійснюється в порядку загального позовного провадження.
У судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти заявлених вимог заперечила, надала відзив на позовну заяву, зазначила, що згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску органи доходів і зборів накладають штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Частиною 10 статті 25 Закону передбачено нарахування на суму недоїмки пені з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до пункту 14 статті 25 Закону, про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
ТОВ Фірма Елекс перебуває на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Платником на порушення ст. 9 Закону №2464 були несвоєчасно сплачені самостійно узгоджені зобов`язання з єдиного внеску.
Враховуючи наявні порушення з боку позивача в частині несплати (несвоєчасної) сплати єдиного внеску, ГУ ДФС у Донецькій області було прийнято рішення від 27.09.2018 року № 00061084312-588 про застосування до ТОВ Фірма Елекс штрафних санкцій у розмірі 9442,40 грн. та нарахування пені у розмірі 13423,77 грн.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилась антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року №405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.
Представник відповідача просила відмовити у задоволені позову, оскільки вважає, що відповідач діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України,
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі фактичні обставини.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Елекс (код ЄДРПОУ 20330538) є платником внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
До 02.08.2018 року позивач був зареєстрований за адресою: м. Донецьк, Ворошиловський р-н, вул. Кобозева, 68А, кв .6. З 02.08.2018 року Позивач зареєстрований за адресою: м. Костянтинівка Донецької області, вул. О. Тихого , 232 (а.с.18-24).
Через наявність недоїмки зі сплати єдиного внеску ГУ ДФС у Донецькій області було прийнято рішення від 27.09.2018 року № 00061084312-588 про застосування до ТОВ Фірма Елекс штрафних санкцій у розмірі 9442,40 грн. та нарахування пені у розмірі 13423,77 грн. (а.с.11-13).
Сторонами не заперечується, що спірне рішення від 27.09.2018 року № 00061084312-588 прийнято у зв`язку з наявністю недоїмки з єдиного внеску, яка виникла з причини своєчасного перерахування позивачем сум єдиного внеску до бюджету, але із зазначенням помилкових платіжних реквізитів.
Відповідно до пункту 1 статті 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
Крім того, судом встановлено, що при зверненні позивача до Управління Пенсійного фонду була виявлена помилка у перерахуванні коштів ЄСВ у 2015 -2016 роках (шістнадцять платежів) на рахунок № 37191201012803 СДПІ З ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС, код отримувача 39789047, код банку 834016 в сумі 23786,00 (двадцять три тисячі сімсот вісімдесят шість гривень) 00 коп. а.с.15-17).
Після цього позивач офіційно звернувся до Запорізького управління ОВП ДФС, якому були передані повноваження СПДІ з ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС з проханням перерахувати помилково перераховані кошти в сумі 23786,00 грн. за містом реєстрації ТОВ ФІРМА ЕЛЕКС на теперішній час:
рахунок отримувача № 37192201010514;
отримувач: Костянтинівська ОДПІГУ ДФС у Донецький обл.;
код отримувача: 39883581;
банк отримувача: ГУ ДКСУ у Донецький обл.;
код банку: 834016 (а.с.26).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, з урахуванням встановлених при розгляді справи обставин, суд зазначає про таке.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08 липня 2010 року №2464-VI (далі - Закон №2464).
Пунктом 2 частини 1 статті 1 вищевказаного Закону закріплено, що єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з пунктами 1 та 4 частини 1 статті 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є роботодавці - фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (пункт 1 частини 2 статті 6 Закону №2464).
В силу положень частин 5, 6, 7 статті 9 Закону №2464 сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування. Для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Відповідно до частини 8 статті 9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. Платники єдиного внеску, зазначені у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року, крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, які сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Згідно з пунктом 1 частини 10 статті 9 цього Закону днем сплати єдиного внеску вважається, у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
Крім цього пунктом 22.4 статті 22 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05 квітня 2001 року №2346-III визначено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу для платника вважається завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.
Пунктами ж 6 та 7 частини 1 статті 13 Закону №2464 передбачено, що органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску та застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом.
За змістом частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону №2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу; орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків (до 01 січня 2015 року - 10 відсотків) своєчасно не сплачених сум.
В той же час податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном). Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок (частини 4 та 5 статті 45 Бюджетного кодексу України).
Розділом 1 Положення про єдиний казначейський рахунок, затвердженого Наказом Державного казначейства України 26 червня 2002 року №122 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2002 року за №594/6882 (далі - Положення), встановлено, що єдиний казначейський рахунок (далі - ЄКР) - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України.
ЄКР консолідує кошти державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством (пункт 2.1 розділу 2 Положення).
За змістом розділу 3 Положення функціонування ЄКР забезпечує, зокрема, зарахування податків і зборів (обов`язкових платежів) та інших надходжень, передбачених законодавством, до державного та місцевих бюджетів.
У справі, яка розглядається, судом встановлено, що позивачем своєчасно були сплачені суми єдиного внеску, які фактично надійшли до бюджету, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями (а.с.27-50) та звітність позивача (а.с. 51-102).
Але через помилку у платіжних реквізитах вказані платежі не були зараховані в якості належної оплати внеску позивачем, що стало причиною прийняття спірного рішення.
Зазначена помилка була виявлена позивачем в ході його звернення до контролюючого органу та виправлена (єдиний внесок сплачений на правильний рахунок).
Допущена позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного внеску у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на єдиний казначейський рахунок. До того ж, згодом така помилка була виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.
За наведеного суд вважає, що здійснення помилки під час перерахування платником суми грошового зобов`язання з єдиного внеску у строк, встановлений Законом №2464, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення платника до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску.
До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 11 квітня 2019 року у справі №822/3323/17.
Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд вважає наведені доводи та підстави позову достатніми для висновку про протиправність оскарженого рішення.
З наведених підстав, виходячи з аналізу норм, які регулюють спірні відносини, враховуючи встановлені фактичні обставини, суд дійшов висновку про задоволення позову.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сплачений останнім судовий збір в сумі 1921 грн.
Керуючись статтями 2, 139, 241-246, 255, 295-297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Елекс (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, буд. 232, код ЄДРПОУ 20330538) до Головного управління ДФС у Донецькій області (87526, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, 114, ЄДРПОУ 39406028) про скасування рішення № 00061084312-588 від 27.09.2018 року - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецької області № 00061084312-588 від 27.09.2018 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області (87526, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, 114, ЄДРПОУ 39406028) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Елекс (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, буд. 232, код ЄДРПОУ 20330538) судовий збір у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
Вступна та резолютивна частина рішення виготовлена та проголошена 22 листопада 2019 року. Рішення складено у повному обсязі 02 грудня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Г.А. Чекменьов
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2019 |
Оприлюднено | 04.12.2019 |
Номер документу | 86061055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чекменьов Г.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні