Рішення
від 01.12.2019 по справі 324/1411/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

02 грудня 2019 року Справа № 324/1411/19 ЗП/280/90/19 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суду у складі головуючого судді Сацького Р.В., при секретарі судового засідання Серебрянниковій О.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 (фактична адреса: АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_1 )

до відповідача - Відділу реєстрації Пологівської міської ради (юридична адреса: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 24, код ЄДРПОУ 20516504)

третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача -Служби у справах дітей Пологівської районної державної адміністрації Запорізької області (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 32, код ЄДРПОУ 25219811)

про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

20.08.2019 до Запорізького окружного адміністративного суду за підсудністю з Пологівського районного суду Запорізької області надійшла заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Відділу реєстрації Пологівської міської ради (далі відповідач) та Служби у справах дітей Пологівської районної державної адміністрації Запорізької області (далі третя особа), в якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 14.08.2019 про відмову у реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 ;

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 14.08.2019 про відмову у знятті з ресєтрації за місцем проживання ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_3 ;

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 14.08.2019 про відмову у реєстрації місця проживання малолітньої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_2 ;

- зобов`язати Відділ реєстрації Пологівської міської ради зареєструвати місце проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також малолітньої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_2 ;

- зобов`язати Відділ реєстрації Пологівської міської ради зняти з реєстрації за місцем проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_3 .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач відмовив позивачці у реєстрації місця проживання дитини з тих підстав, що під час подання заяви про реєстрацію не було надано згоду батька дитини, що передбачено пунктом 18 Правил реєстрації місця проживання, які затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207. Дану згоду позивач не може отримати від батька дитини, оскільки на даний час батько спільно з дитиною не проживає, долею дитини не цікавиться, тим самим усунувшись від виконання обов`язків, передбаченихстаттею 150 Сімейного кодексу України, що унеможливлює отримати позивачкою письмової згоди батька на реєстрацію дитини за її місцем проживання. Спір між позивачкою та батьком дитини щодо визначення місця проживання дитини відсутній. Надані відмови Відповідача порушують законні права та інтереси Позивача та малолітньої дитини, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та є підставою для звернення до суду з даною позовною заявою про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 13.09.2019 позовну заяву залишено без руху та надано 10-ти денний строк на усунення недоліків.

01.10.2019 через канцелярію суду (вх. №40573) від позивача надійшла заява про усунення недоліків.

У зв`язку із знаходженням судді Сацького Р.В. у щорічній відпустці з 01.10.2019 по 01.11.2019, розгляд питання щодо відкриття провадження по даній справі, здійснюється у перший робочий день.

Ухвалою суду від 04.11.2019 відкрито провадження по справі та призначено судове засідання без виклику сторін на 27.11.2019. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву. В обґрунтування відзиву зазначив, що аргументи наведені позивачем на підтвердження позовних вимог, щодо того, що позивач не може зв`язатись з батьком її сина, ухилення останнього від виконання своїх батьківських обов`язків є обставинами, які підлягають врахуванню під час визначення місця проживання малолітньої дитини з одним з батьків органом опіки та піклування або судом, водночас не визначено чинним законодавством обставиною, яка надає право на зняття з реєстрації та реєстрацію місця проживання малолітньої дитини за відсутності згоди батька чи рішення суду або рішення органу опіки та піклування щодо визначення місця проживання дитини. З наведених підстав просить суд відмовити у повному обсязі.

25.11.2019 через канцелярію суду (вх. №49465) від позивача надійшла відповідь на відзив.

27.11.2019 від третьої особи надійшли пояснення, в яких зазначає, що у випадку наявності будь якої правової колізії, неповноти, нечіткості або суперечливості законодавства, що регулює спірні правовідносини, що стосуються інтересів дитини, з урахуванням положень статті 3 конвенції «Про права дитини», пріоритети повинні надаватися якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

З наведених підстав просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Статтею 258 КАС Українипередбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до п. 10 ч.1ст. 4 КАС України,письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для розгляду справи в порядку письмового провадження, фіксація судового засідання за допомогою технічного засобу, відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснювалось.

Суд, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.

Заочним рішенням Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 05.04.2018 по справі №185/920/18 провадження №2/185/1459/18 шлюб позивача ОСОБА_4 та ОСОБА_5 було розірвано.

Так, позивач разом із малолітньою дитиною ОСОБА_3 , переїхали із м. Павлограда, Дніпропетровської області до м. Пологи, Запорізької області у березні 2018 року, у зв`язку із вступом Позивача у шлюб із гр. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Шлюб було офіційно зареєстровано 07.12.2018 у Виконавчому комітеті Воскресенської сільської ради Пологівського району, Запорізької області, про що складено відповідний актовий запис № 27 та видано свідоцтво про шлюб серія НОМЕР_2 .

14.08.2019 Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звернулася до Відділу реєстрації Пологівської міської ради із заявою про реєстрацію свого місця проживання за адресою: АДРЕСА_2 , із заявою про зняття з реєстрації ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 , та із заявою про реєстрацію місця проживання свого малолітнього сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , свідоцтво про народження серія НОМЕР_3 , видане Відділом державної реєстрації актів цивільного стану по місту Павлограду реєстраційної служби Павлоградського міськрайонного управління юстиції у Дніпропетровській області за адресою: АДРЕСА_2 .

Відділом реєстрації Пологівської міської ради Позивачеві були надані відмови на підставі п.11 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207, через відсутність згоди батька дитини году батька дитини, що порушує вимоги абзацу шостого частини шостої пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання».

Не погоджуючись із вказаними відмовами, позивач звернулась з позовною заявою до адміністративного суду.

Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно достатті 33 Конституції Україникожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Статтею 2 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003 № 1382-IV(далі - Закон № 1382-IV) Громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом.

За приписамистатті 6 Закону № 1382-IVгромадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов`язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.

У разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація може бути здійснена за зверненням її законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленомузакономпорядку (далі - представник).

Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг): письмову заяву; документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження; квитанцію про сплату адміністративного збору; документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації; військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подання заяви представником особи додатково подаються: документ, що посвідчує особу представника; документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Згідно з частинами 1, 3ЦК Українимісцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.

Місцем проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров`я тощо, в якому вона проживає, якщо інше місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.

Частиною другоюстатті 160 СК Українивстановлено, що місце проживання дитини, яка досягла десяти років, визначається за спільною згодою батьків та самої дитини.

«Правила реєстрації місця проживання», затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207(далі - Правила № 207) визначають механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів.

Пунктом третім Загальних положень Правил № 207 встановлено, що реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі - орган реєстрації) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.

Реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється в день подання особою або її представником документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена одночасно із зняттям з попереднього місця проживання (пункт 4 Правил № 207).

Згідно з пунктом 18 Правил № 207 для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:

1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;

2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;

3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);

4) документи, що підтверджують:

- право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім`ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);

- право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);

- проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);

5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються: документ, що посвідчує особу представника; документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).

Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Відповідно до пункту 11 Правил № 207 орган реєстрації відмовляє в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання, якщо: особа не подала необхідних документів або інформації; у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними; звернулася особа, яка не досягла 14 років.

Рішення про відмову в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.

Відповідно доКонституції УкраїнитаСімейного кодексу України сім`я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Зокрема, держава має заохочувати та підтримувати материнство і батьківство та забезпечувати пріоритет сімейного виховання дитини (пункти 2статті 5 СК України).

При регулюванні сімейних відносин держава має максимально враховувати інтереси дитини.

Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-ІІІ(далі - Закон № 2402-ІІІ) визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет, що має важливе значення для забезпечення національної безпеки України, ефективності внутрішньої політики держави, і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що ґрунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини.

Згідно зістаттею 18 Закону № 2402-ІІІдержава забезпечує право дитини на проживання в таких санітарно-гігієнічних та побутових умовах, що не завдають шкоди її фізичному та розумовому розвитку.

Діти - члени сім`ї наймача або власника жилого приміщення мають право користуватися займаним приміщенням нарівні з власником або наймачем.

Крім того, у відповідності достатті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 № 3477-IVсуди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Згідно пункту 1 статті 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989 (в редакції зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21.12.1995), яку ратифікованоПостановою Верховної Ради України від 27.02.1991 № 789-XII(далі - Конвенція), в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється як найкращому забезпеченню інтересів дитини.

У пункті другому статті 3 Конвенції зазначено, що Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї зазаконом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.

Згідно зі статтею 2 Протоколу № 4 доКонвенції про захист прав людини і основоположних свобод, який гарантує деякі права і свободи, не передбачені в Конвенції та у Першому протоколі до неї Кожен, хто законно перебуває на території будь-якої держави, має право вільно пересуватися і вільно вибирати місце проживання в межах цієї території.

На здійснення цих прав не можуть бути встановлені жодні обмеження, крім тих, що передбаченізакономі є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної чи громадської безпеки, для підтримання публічного порядку, запобігання злочину, для захисту здоров`я чи моралі або з метою захисту прав і свобод інших осіб.

Відмовляючи у реєстрації місця проживання малолітньої дитини згідно заяви, яка подана 14.08.2019, відповідач зазначив про відсутність згоди батька дитини, що порушує вимоги абзацу шостого частини шостої пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання», затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207.

Позивачка зазначила, що не може отримати від батька дитини, оскільки на даний час батько дитини разом з ними не проживає, долею дитини не цікавиться, тим самим усунувшись від виконання обов`язків, передбаченихстаттею 150 СК України.

Як встановлено матеріалами адміністративної справи, позивач разом із малолітньою дитиною ОСОБА_3 , переїхали із м. Павлограда, Дніпропетровської області до м. Пологи, Запорізької області у березні 2018 року, у зв`язку із вступом Позивача у шлюб із гр. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Шлюб було офіційно зареєстровано 07.12.2018 у Виконавчому комітеті Воскресенської сільської ради Пологівського району, Запорізької області, про що складено відповідний актовий запис № 27 та видано свідоцтво про шлюб серія НОМЕР_2 .

На теперішній час, Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , чоловік ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , син ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживають у квартирі АДРЕСА_4 разом із матір`ю чоловіка позивачки - ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , що підтверджується довідкою про склад сім`ї, виданою Відділом реєстрації Пологівської міської ради від 13.08.2019 № 5873.

У житловому приміщенні, квартирі АДРЕСА_5 , куди Позивач просить зареєструвати своє місце проживання та малолітньої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , здійснюється капітальний ремонт. Ця квартира належить чоловіку позивача на праві приватної власності, згідно договору купівлі - продажу квартири від двадцять шостого квітня дві тисячі дев`ятнадцятого року, посвідченого ОСОБА_8 , приватним нотаріусом Пологівського районного нотаріального округу Запорізької області, зареєстрованого в реєстрі за № 560. Окрім того, ОСОБА_6 , надав свою згоду як власник житла на реєстрацію місця проживання Позивача, що зазначено на зворотному боці заяви про реєстрацію місця проживання.

23.07.2019 службою у справах дітей Пологівської районної державної адміністрації Запорізької області, з метою підтвердження проживання малолітнього ОСОБА_3 та реєстрації місця проживання дитини, було проведено обстеження умов проживання комісією у складі головного спеціаліста Служби у справах дітей Пологівської РДА ОСОБА_9 , фахівців із соціальної роботи ПРЦ СССДМ ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .

За результатами обстеження складено акт та встановлено, що малолітній ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 мешкає разом із матір`ю, вітчимом та бабусею за адресою: АДРЕСА_6 . Для дитини створюються всі належні умови для виховання і розвитку, дитина забезпечується всім необхідним, є окреме спальне місце з чистою постільною білизною, є особистий куточок для дозвілля, стіл, шафа, комп`ютер. Дитячі речі чисті, впорядковані у шафі. Є іграшки, охайно розкладені. Дитина забезпечена одягом, взуттям, продуктами харчування, засобами гігієни. Мати дитини, вітчим мають постійний офіційний дохід, бабуся отримує пенсію.

Згідно довідки Управління соціального захисту населення Пологівської райдержадміністрації від 23.07.2019 № 4580/09, Позивач, ОСОБА_1 , працює в управлінні на посаді завідувач сектору контролю - головний державний соціальний інспектор.

Також довідкою Комунального дошкільного навчального закладу ясла - садок № 4 «Сонечко» Пологівської міської ради від 25.07.2019, № 26 підтверджується, що малолітня дитина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 відвідує дитячий садок.

Будь-яких обставин, які б свідчили про наявність спору між батьком та матір`ю дітей, щодо визначення їх місця проживання, судом не встановлено.

Таким чином, відсутність реєстрації місця проживання малолітньої дитини позивачки ОСОБА_3 , за місцем фактичного проживання суперечить її інтересам та суттєво обмежує реалізацію її прав, гарантованихКонституцієюта законами України, зокрема права на свободу пересування та вільний вибір місця проживання, права на освіту, охорону здоров`я та соціальний захист.

Частиною 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Матеріалами справи встановлено факт сплати судового збору у розмірі 768 гривні 40 копійок, що підтверджується квитанцією № 1022722542 від 26.09.2019.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246 та 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 (фактична адреса: АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_1 ) до - Відділу реєстрації Пологівської міської ради (юридична адреса: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 24, код ЄДРПОУ 20516504), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Служа у справах дітей Пологівської районної державної адміністрації Запорізької області (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 32, код ЄДРПОУ 25219811) про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу реєстрації Пологівської міської ради (юридична адреса: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 24, код ЄДРПОУ 20516504) від 14.08.2019 про відмову у реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 .

Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу реєстрації Пологівської міської ради (юридична адреса: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 24, код ЄДРПОУ 20516504) від 14.08.2019 про відмову у знятті з ресєтрації за місцем проживання ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_3 .

Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу реєстрації Пологівської міської ради (юридична адреса: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 24, код ЄДРПОУ 20516504) від 14.08.2019 про відмову у реєстрації місця проживання малолітньої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_2 .

Зобов`язати Відділ реєстрації Пологівської міської ради зареєструвати місце проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також малолітньої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_2 .

Зобов`язати Відділ реєстрації Пологівської міської ради зняти з реєстрації за місцем проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_3 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Пологівської міської ради (юридична адреса: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Єдності, буд. 24, код ЄДРПОУ 20516504), на користь ОСОБА_1 (фактична адреса: АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_1 ), витрати на оплату судового збору в сумі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн 40 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду в повному обсязі складено та підписане суддею 02.12.2019.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу86061283
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них:

Судовий реєстр по справі —324/1411/19

Рішення від 01.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Пологівський районний суд Запорізької області

Кацаренко І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні