Рішення
від 03.12.2019 по справі 360/4756/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

03 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4756/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В. розглянувши у письмову провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Торос Вайт про стягнення коштів з рахунків у банках та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

04 листопада 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю Торос Вайт (далі- відповідач) в якому позивач просить суд, стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Торос Вайт та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості - 144130,38 грн, основний борг - 111999,00 грн, штрафні санкції- 28000,00 грн та пеня - 4131,38 грн за період з 05 липня 2018 року по 08 жовтня 2019 року.

В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що станом на 08 жовтня 2019 року ТОВ Торос Вайт допустило податкову заборгованість з податку на додану вартість у сумі 144 130,38 грн, основний борг - 111999,00 грн, штрафні санкції - 28000,00 грн та пеня - 4131,38 грн - нараховано відповідно до узгодженого податкового повідомлення - рішення від 11 червня 2018 року № 0340841270 на суму 139999,00 грн, за податковими зобов`язаннями - 111999,00 грн та штрафними санкціями - 28000,00 грн винесеного на підставі акта № 5829/26-15-12-07-20 від 16 травня 2018 року про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ Торос Вайт за березень 2018 року. Також нарахована пеня, обчислена на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов`язань 4131,38 грн на підставі акта № 5829/26-15-12-07-20 від 16 травня 2018 року

З посиланням на норми Податкового кодексу України позивач зазначив, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду.Ухвалою суду від 16.09.2019 про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 1-2).

Відповідно до частини першої статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судовими рішеннями є, зокрема ухвали.

За приписами статті 251 КАС України днем вручення судового рішення є, зокрема день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси (пункт 5 частини шостої зазначеної статті).

Ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 06 листопада 2019 року направлено на адресу відповідача, (арк. спр. 25), яку відповідач не отримав, що підтверджено рекомендованим повідомлення (арк. спр. 28).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90, 72-77 КАС України, судом встановлено.

Товариство з обмеженою відповідальністю Торос Вайт (код ЄДРПОУ 40915333) зареєстроване у якості юридичної особи Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією 25 жовтня 2016 року за № 10741020000062817, перебуває на обліку в Старобільському управлінні Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05 листопада 2019 року за № 1005926376 з 05 травня 2018 року (арк. спр. 21-23).

Згідно даних довідки позивача та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05 листопада 2019 року за № 1005926376 ТОВ Торос Вайт зареєстрований за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Танюшівка, вул. Центральна, буд. 1 (арк. спр. 15, 21).

За період з 05 липня 2018 року по 08 жовтня 2019 року ТОВ Торос Вайт допустило податкову заборгованість з податку на додану вартість у сумі - 144130,00 грн, основний борг - 111999,00 грн; штрафні санкції - 28000,00 грн та пеня - 4131,38 грн, що підтверджено інтегрованою карткою платника (арк. спр. 9).

Відповідно акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ Торос Вайт (податковий номер - 40915333) за березень 2018 року № 5829/26-15-12-07-20 від 16 травня 2018 року Головним управлінням ДФС у м. Києві, встановлено завищення податкового кредиту на суму 112000 грн та порушено п. 200.4 ст.200 ,ст. 198.6 п. 198 Податкового Кодексу України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість від 28 січня 2016 року № 21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29 січня 2016 року за № 159/282895), із змінами і доповненнями, у зв`язку з чим завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 1 грн та порушено пункту 187.1 ст. 187 Податкового Кодексу України, що призвело до заниження податкових зобов`язань з ПДВ на суму 111999,00 грн (арк. спр. 13-14).

Акт направлено рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення на адресу відповідача, про те не отримано із зазначенням за зазначеною адресою не проживає (арк. спр. 14 зв. б).

На підставі акту Головним управлінням ДФС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення від 11 червня 2018 року № 0340841207, яким застосовано штраф у розмірі 28000,00 грн (арк. спр. 11).

Податкове повідомлення-рішення від 11 червня 2018 року № 0340841207 направлено рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення на адресу відповідача, про те не отримано із зазначенням не правильно зазначена адреса (арк. спр. 12).

Старобільським управлінням Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 16 травня 2019 року № 99171-55 та направлено рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення на адресу відповідача про те не отримано із зазначенням не правильно зазначена (відсутня) адреса одержувача (арк. спр. 12, 12 зв. б).

Матеріалами справи підтверджено, що податковим органом надіслано акт про результати камеральної перевірки, податкове повідомлення-рішення від 11 червня 2018 року № 0340841207 та податкову вимогу від 16 травня 2019 року № 99171-55 за адресою реєстрації ТОВ Торос Вайт : Луганська область, Новопсковський район, с. Танюшівка, вул. Центральна, буд. 1.

Відповідно до Положення про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12 липня 2019 року № 14, Головне управління ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 30-37).

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України є обов`язком платника податку подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням податків і зборів. Та відповідно пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України до прав контролюючих органів входить звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Розділом V ПК України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно п. 58.3. ст. 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення - рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Пунктом 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

З метою погашення податкового боргу, боржнику надіслано податкову вимогу №99171-55 від 16 травня 2019 року, яка відповідно до норм Податкового кодексу України вважається врученою. Податкова вимога контролюючого органу, в випадках встановлених законодавством України не відкликалися та судом не скасовувалась (арк. спр. 12).

З аналізу зазначених норм Податкового кодексу України, суд приходить до висновку, що податковим органом вручені відповідачу належним чином акт про результати камеральної перевірки, податкове повідомлення-рішення від 11 червня 2018 року № 0340841207 та податкова вимога від 16 травня 2019 року № 99171-55, оскільки вказані документи надіслано податковим органом рекомендованим листом за місцезнаходженням (юридичною адресою) платника податків.

Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів т рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (арк. спр. 9).

Відповідно до пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).

У зв`язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов`язань з податку на додану вартість, у спірний період відповідачу нарахована пеня в загальній сумі 4131,38 грн, що підтверджено даними з АІС Податковий блок (арк. спр. 9, 38).

Внаслідок того, що відповідачем на дату судового розгляду справи податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) добровільно не сплачено, суд вважає позовні вимоги про стягнення коштів з рахунків у банках та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості обґрунтованими, доведеними і такими, що належать задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДПС України у Луганській області задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Торос Вайт (код ЄДРПОУ 40915333, місцезнаходження: 92312, Луганська область, Новопсковський район, село Танюшівка, вулиця Центральна, будинок 1) в рахунок погашення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 144130,38 грн (сто сорок чотири тисячі сто тридцять грн. 38 коп.), основний борг - 111999,00 грн, штрафні санкції - 28000,00 грн та пеня - 4131,38 грн за період з 05 липня 2018 року по 08 жовтня 2019 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2019
Оприлюднено05.12.2019
Номер документу86061539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4756/19

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні