Постанова
від 09.11.2009 по справі 2а-11784/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 листопада 2009 року 11:18 № 2а-11784/09/2670

За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Паритет-Смік До Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Проскасування рішення № 0001162330/0 від 17.03.2009 року Суддя Вовк П.В.

Секретар судового засідання Голод В.С.

Представники:

Від позивача Сисов В.С. Від відповідачаМельник Р.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАСУ в судовому засіданні 09.11.2009 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст складено і підписано 11.11.2009.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції в Святошинському районі міста Києва (надалі Відповідач) про скасування рішення про застосування штрафних санкцій № 0001162330/0 від 17.03.2009 року в частині 8247,50 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.09.2009 відкрито провадження у адміністративній справі № 2а-11784/09/2670.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення Відповідача про застосування штрафних санкцій прийнято безпідставно оскільки Позивачем не було порушено п.2.8., 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні`від 15.12.2004 № 637.

У судовому засіданні представник Позивача просить суд позов задовольнити.

Представник Відповідача проти позову заперечує з підстав викладених у письмовому запереченні № 701/10-029 від 23.10.2009 року, які додано до матеріалів справи та просить суд, відмовити Позивачу у задоволені позову.

Дослідивши матеріали справи, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до довідки АА № 202830 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 10.03.2009 № 10721230000018809, Відповідач є юридичною особою, зареєстрованою Святошинською районною у м. Києві державною адміністрацією, ідентифікаційний код 32530742, за адресою: м. Київ, вул. Туполєва, 17.

29.01.2009 Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі міста Києва була проведена перевірка за дотриманням Позивачем порядку проведення розрахунків за товари (послуг), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій за результатами якої складений акт № 0209/26/57/23/32530742 від 29.01.2009 року.

Відповідно до висновків перевірки, встановлено порушення Позивачем п.п.2.6, 2.8 ст.2, п.3.1, 3.3, 3.5 ст.3, п.4.2, 4.3 ст.4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637, а саме: під час перевірки виявлено видатковий касовий ордер, у якому видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача та встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі на суму 4123,75 грн.

На підставі акту перевірки № 0209/26/57/23/32530742 від 29.01.2009 року, Відповідачем прийнято рішення № 0001162330/0 від 17.03.2009 року про застосування до Позивача штрафних санкцій, передбачених ч.3 ст. 1, абз.2 Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки"у сумі 29626,05 грн.

01.04.2009 року Позивачем було подано скаргу до Державної податкової адміністрації у м. Києві № 01-04 про скасування Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 17.03.2009 № 0001162330/0, яким на Позивача накладено штрафні санкції у розмірі 8247,50 грн.

Рішенням про результат розгляду скарги від 18.05.2009 № 1826/10/25-214 Державної податкової адміністрації у м. Києві скасовано рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва від 17.03.2009 № 0001162330/0 в частині сплати штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 21378,55 грн., в іншій частині 8247,50 грн., зазначене рішення залишається без змін.

28.05.2009 Позивачем подано повторну скаргу до Державної податкової адміністрації України № 28/05/09-11 про скасування рішення про застосування штрафних(фінансових) санкцій від 17.03.2009 року № 0001162330/0 та рішення про результати розгляду скарги від 18.05.2009 № 1826/10/25-214 Державної податкової адміністрації у м. Києві.

Рішенням про результат розгляду скарги від 17.06.2009 року № 5655/6/25-0415 Державної податкової адміністрації України, залишено без змін рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва від 17.03.2009 року № 0001162330/0 про сплату застосованих до Позивача штрафних (фінансових) санкцій, з урахуванням рішення Державної податкової адміністрації у м. Києві від 18.05.2009 № 1826/10/25-214, прийнятого за розглядом скарги, а скаргу Позивача від 28.05.2009 року № 28/05/09-11 - без задоволення.

Відповідно до частини 3 ст. 2 КАСУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п.п. 2.8. п. 2 Положення "Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого постановою НБУ, від 15.12.2004, № 637 (далі Положення) підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов`язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв`язку та небанківських фінансових установ, які мають ліцензію Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на здійснення переказу коштів.

Відповідно до п.п. 5.2. п. 5 Положення установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі (додаток 2), що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі. Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства. Для відокремлених підрозділів ліміт каси встановлюється і доводиться до їх відома відповідними внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства - юридичної особи.

Підприємства, що розпочинають свою діяльність, а також підприємства, діяльність яких була пов`язана виключно з безготівковими розрахунками та які відповідно до встановленого законодавством України порядку отримують право на здійснення додаткового виду діяльності, що передбачає здійснення готівкових розрахунків, на перші три місяці їх роботи ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками. Установлений з урахуванням прогнозних розрахунків ліміт каси у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності відповідно до вимог цього Положення.

Як вбачається з матеріалів справи під час проведення перевірки бухгалтером -складено розрахунок від 20.06.2008 року, про те що з 07.12.2006 року, загальний прогнозований ліміт залишку готівки в касі Позивача, який знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Мишуги, 4, встановлено у розмірі 36700,00 грн., та інший ліміт на час перевірки підприємством не встановлено.

Матеріалами справи підтверджується, що під час перевірки виявлено видатковий касовий ордер № 621 від 11.09.2008 на суму 18000,00 грн., в якому не міститься підпис особи, яка отримала готівку та встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі у сумі 4123,75 грн.

Проте, з акту перевірки вбачається, що письмових зауважень до акту перевірки представником Позивача не надано, про що свідчить підпис посадової особи.

Відповідно до абз. 1 п.п. 3.5. п. 3 Положення у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред`явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред`являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Відповідно до п.п. 7.24. п. 7 у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Заперечення Позивача щодо наявності на час проведення перевірки, видаткового касового ордеру № 621 від 11.09.2008 на суму 18000,00 грн., який відповідав вимогам Закону, судом до уваги не приймається, оскільки до акту перевірки додано копію видаткового касового ордеру № 621 від 11.09.2008 на суму 18000,00 грн., на якому не міститься підпис одержувача та яку засвідчено печаткою Позивача та підписом уповноваженою особою.

Крім того, акт перевірки підписаний посадовою особою Позивача без зауважень щодо відповідності вищезазначеного ордеру.

Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку, що перевіряючими правомірно зроблено висновок про понадлімітний залишок готівки у касі Позивача у сумі 4123,75 грн.

Відповідно до абз.1 ст. 1. Указу Президента України від 12.06.1995, № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки"(далі Указ) у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб`єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Отже, приймаючи до уваги санкцію встановлену у вищенаведеній нормі, розмір штрафних санкцій складає 8247,50 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищенаведене суд, прийшов до висновку, що позовні вимоги є не обґрунтованими та такими що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 160-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволені позову відмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя П.В. Вовк

Дата ухвалення рішення09.11.2009
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86064823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11784/09/2670

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Вовк П.В.

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні