Рішення
від 28.11.2019 по справі 904/4625/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.11.2019 Справа № 904/4625/19

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Кеся Н.Б. за участю секретаря судового засідання Хавіної О.С.

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН", м.Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ПОЛІМЕР", м.Дніпро

про стягнення 310982,26 грн.

Представники:

Від Позивача - Пацков М.Л., ордер від 11.11.2019, адвокат

Від Відповідача - представник не з`явився

СУД ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (далі-Позивач) 10.10.2019 року звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ПОЛІМЕР" (далі-Відповідач), в якому просить суд стягнути з Відповідача на свою користь суму основного боргу за поставлений товар 242577,38 грн., 3% річних 5012,89 грн., збитків від інфляції 6586,09 грн., пені 56805,90 грн., всього стягнути 310982,26 грн. та суму сплаченого судового збору 4664,73 грн., а також інші судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог Позивач посилається на неналежне виконання Відповідачем грошових зобов`язань за Договором поставки №08/10 від 08.10.2018 року.

2. Процесуальні питання, вирішені судом

15.10.2019 ухвалою суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

11.11.2019р. канцелярією суду зареєстрований поданий Позивачем розрахунок пені, з урахуванням за кожною неоплаченою видатковою накладною окремо (арк.с. 164-170).

26.11.2019 Позивач подав заяву про зменшення позовних вимог (арк.с. 179-180), в якій просить суд стягнути з Відповідача на свою користь суму основного боргу за поставлений товар 242577,38 грн, 3% річних 5012,89 грн, збитків від інфляції 6586,09 грн, пені 48038,47 грн, всього 302214,83 грн, суму сплаченого судового збору 4664,73 грн та витрати на допомогу адвоката 6400,00 грн.

Подана заява про уточнення позовних вимог прийнята судом до розгляду на підставі ст. 46 ГПК України.

Також 26.11.2019 Позивач подав клопотання про стягнення з Відповідача судових витрат на професійну правничу допомогу адвоката (арк.с. 181-183).

Відповідач в судові засідання призначені на 12.11.2019 та 28.11.2019 не з`явився, про відкриття провадження у справі повідомлений за юридичною адресою. Сповіщення Відповідача про слухання справи також підтверджується реєстрами №231 від 16.10.2019 та №279 від 18.11.2019 поштових відправлень господарського суду Дніпропетровської області (арк.с. 175, 190).

В судовому засіданні 28.11.2019 року проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 240 ГПК України.

3. Позиції інших учасників справи

Заперечення проти позову від Відповідача не надійшли.

4. Перелік обставин, які є предметом доказування у справі

Враховуючи предмет та підстави позову, до обставин, які є предметом доказування у справі, належать: наявність правових підстав для виникнення грошових зобов`язань Відповідача по суті спору, наявність факту прострочення грошових зобов`язань Відповідача, доведеність суми боргу та наявність правових підстав для застосування до Відповідача відповідальності за порушення грошових зобов`язань по суті спору.

5. Перелік доказів, якими сторони підтверджують або спростовують наявність кожної обставини, яка є предметом доказування у справі

Позивачем на підтвердження наявності правових підстав для виникнення грошових зобов`язань Відповідача по суті спору надано копія Договору поставки № 08/10 від 08 жовтня 2018 року на 4 аркушах: копія договору № 280219-КСД-2 від 28 лютого 2019 року; копія договору № 010319-Т від 01 березня 2019 року про переведення; копія видаткової накладної № КСп-000000600 від 10.10.2018 року; копія довіреності № 89 від 10.10.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; копія товарно-транспортної накладної № КС-000000567 від 10.10.2018 року; копія видаткової накладної № КСп-000000623 від 19.10.2018 року; копія довіреності № 93 від 10.10.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; копія товарно-транспортної накладної № КС-000000588 від 19.10.2018 року; копія видаткової накладної № КСп-000000631 від 24.10.2018 року; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000598 від 24.10.2018 року; копія Видаткової накладної № КСп-000000633 від 24.10.2018 року, копія Довіреності № 96 від 24.10.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; копія Товарно-транспортної накладної № 995221722 від 24.10.2018 року на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000646 від 01.11.2018 року на 1 аркуші; копія Довіреності № 103 від 31.10.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000611 від 01.11.2018 року; копія Видаткової накладної № КСп-000000660 від 09.11.2018 року; копія Довіреності № 107 від 09.11.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000621 від 09.11.2018 року; копія Видаткової накладної № КСп-000000665 від 13.11.2018 року на 1 арк.; копія Довіреності №109 від 13.11.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР» ; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000627 від 13.11.2018 року на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000676 від 19.11.2018 року, копія Довіреності № 113 від 19.11.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000636 від 19.11.2018 року; копія Видаткової накладної № КСп-000000712 від 30.11.2018 року на 1 арк.; копія Довіреності № 122 від ЗОЛ 1.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на 1 арк.; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000667 від 30.11.2018 року на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000745 від 12.12.2018 року на 1 арк.; копія Довіреності № 133 від 12.12.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на 1 арк.; копія Товарно-транспортної накладної № 995221628 на поставку фарби на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000751 від 14.12.2018 року на 1 арк.; копія Довіреності № 137 від 14.12.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на 1 арк.; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000701 від 14.12.2018 року на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000775 від 28.12.2018 року на 1 арк.; копія Довіреності № 148 від 28.12.2018 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на 1 арк.; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000729 від 28.12.2018 року на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000018 від 17.01.2019 року на 1 арк.; копія Довіреності № 13 від 15.01.2019 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на 1 арк.; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000020 від 17.01.2019 р. на 1 арк.; копія Видаткової накладної № КСп-000000028 від 25.01.2019 року на 1 арк.; копія Довіреності № 25 від 25.01.2019 року ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на 1 арк.; копія Товарно-транспортної накладної № КС-000000027 від 25.01.2019 року на 1 арк.; копія видаткової накладної № КСп-000000062 від 21.02.2019 року на 1 аркуші; копія довіреності № 36 від 20.02.2019 року на 1 аркуші; копія товарно-транспортної накладної № КС-000000058 від 21.02.2019 р. на 1 арк. копія Рахунку фактури № КСп-000000615/1 від 10.10.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000633 від 18.10.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000645 від 24.10.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000646 від 24.10.2018 року на 1 арк.; копія Рахунок фактури № КСп-000000659 від 31.10.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000673 від 09.11.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000678 від 13.11.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000693 від 19.11.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000727 від 30.11.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000759 від 12.12.2018 року ; копія Рахунку фактури № КСп-000000765 від 14.12.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000790 від 28.12.2018 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000017 від 15.01.2019 року на 1 арк.; копія Рахунку фактури № КСп-000000028 від 25.01.2019 року; копія Рахунку фактури № КСп-000000060 від 20.02.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 30.11.2019 року; копія банківська виписка по банківському рахунку від 11.12.2018 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 12.12.2018 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 13.12.2018 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 28.12.2018 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 10.01.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 11.01.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 16.01.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 17.01.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 23.01.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 24.01.2019 року; копія банківської виписки по банківському рахунку від 21.02.2019 року; копія витягу з Єдиного реєстру податкових накладних від 15.08.2019 року; копія податкової накладної № 20 від 10.10.2018 року; квитанція про реєстрацію податкової накладної від 19.10.2018 року; копія податкової накладної №44 від 19.10.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 08.11.2018; копія податкової накладної № 53 від 24.10.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 08.11.2018; копія податкової накладної № 55 від 24.10.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 08.11.2018 року; копія податкової накладної № 1 від 01.11.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 22.11.2018 року; копія податкової накладної № 16 від 09.11.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 22.11.2018 року; копія податкової накладної № 22 від 13.11.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 22.11.2018 року; копія податкової накладної № 36 від 19.11.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 30.11.2018 року; копія податкової накладної № 71 від 30.11.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 05.12.2018 року; копія податкової накладної № 33 від 12.12.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 20.12.2018 року; копія податкової накладної № 39 від 14.12.2018 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 20.12.2018; копія податкової накладної № 64 від 28.12.2018; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 09.01.2019; копія податкової накладної №17 від 17.01.2019 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 06.02.2019; копія податкової накладної № 29 від 25.01.2019 року; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 06.02.2019; копія податкової накладної № 29 від 21.02.2019; копія квитанції про реєстрацію податкової накладної від 12.03.2019

6. Обставини, які встановлені судом

Матеріалами справи доводиться таке.

08.10.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (далі-Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ТД ПОЛІМЕР" (далі-Покупець) укладено Договір поставки №08/10 (далі-Договір), відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця матеріали для поліграфії (далі - Товар), а Покупець прийняти та оплатити Товар (п. 1.1 Договору).

Під Додатками до цього договору розуміються рахунки та видаткові накладні, що видаються Постачальником (п. 1.2 Договору).

Поставка Товару здійснюється окремими партіями, асортимент, комплектність та кількість Товару в яких погоджується Сторонами шляхом оформлення заявок на поставку Товару відповідно до умов, викладених в розділі 3 ("Строк та умови поставки Товару") цього Договору (п. 1.4 Договору).

Поставка Товару здійснюється на умовах ЕХW або СРТ Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати ІНКОТЕРМС (в редакції 2010 року) про що зазначається у відповідній заявці (п. 3.1 Договору).

Асортимент, кількість Товару на кожну партію, Покупець вказує в Заявці на поставку відповідної партії Товару (п. 3.2 Договору).

Заявка на поставку відповідної партії Товару подається Покупцем в письмовій формі власноручно або передається факсимільним чи поштовим зв`язком (рекомендованим листом). Постачальник в строк, що не перевищує 3-х робочих днів від дати отримання Заявки Покупця на поставку відповідної партії Товару розглядає направлену Заявку та погоджується на поставку (часткову поставку) відповідної партії Товару (пп. 3.2.1, 3.2.2 Договору).

Ціна на Товар встановлюється в національній валюті України - гривнях (з врахуванням податку на додану вартість) та вказується в Додатках до цього договору, які є його невід`ємними частинами, а також у податкових накладних (п. 4.1 Договору).

Ціна на товар є договірною. Вартість кожної партії товару обчислюється виходячи з кількості одиниць асортименту Товару в відповідній партії, вартості кожної одиниці асортименту товару та знижок, якщо такі надаються Покупцю (відповідно до додатків до договору) (п. 4.2 Договору).

Покупець оплачує кожну партію Товару протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту поставки Товару. При цьому датою поставки кожної партії Товару є дата, зазначена у видатковій накладній (п. 5.1 Договору).

Оплата поставленого Товару здійснюється Покупцем шляхом безготівкового банківського переказу грошових коштів на поточний рахунок Постачальника (п. 5.2 Договору).

Договір вступає в силу з моменту його підписання повноважними представниками сторін та діє до 31.12.2020 року (п. 12.1 Договору).

Так, на виконання умов Договору, Позивачем в період з 10.10.2018 по 21.02.2019 було поставлено товар на загальну суму 474358,55 грн, що підтверджується видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, довіреностями на отримання ТМЦ (арк.с. 36-79).

Договором №280219-КСД-2 від 28 лютого 2019 року про переведення боргу, укладеного між Позивачем, Відповідачем (далі-Первісний боржник) та Товариством з обмежено відповідальністю "ПОЛІМЕР ТЕХНОЛОДЖИ" (далі-Новий боржник), первісний Боржник ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" перевів, а новий Боржник ТОВ "ПОЛІМЕР ТЕХНОЛОДЖИ" прийняв на себе частковий борг в сумі 3382,34 грн, що виник напідставі Договору поставки №08/10 від 08 жовтня 2018 року між ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" та ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (арк.с. 34).

Договором № 010319-Т від 01 березня 2019 року про переведення боргу, укладеного між Позивачем, Відповідачем (далі-Первісний боржник) та Товариством з обмежено відповідальністю "ПОЛІМЕР ТЕХНОЛОДЖИ" (далі-Новий боржник), первісний Боржник ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" перевів, а новий Боржник ТОВ "ПОЛІМЕР ТЕХНОЛОДЖИ" прийняв на себе частковий борг в сумі 5 800,00 грн., що виник на підставі Договору поставки № 08/10 від 08 жовтня 2018 року між ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" та ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (арк.с. 35).

Для оплати товару Позивачем Відповідачу були надані рахунки фактури (арк.с. 80-94).

Відповідач свої зобов`язання по повній та своєчасній оплаті отриманого Товару здійснив частково на суму 222598,83 грн.

Таким чином, з урахуванням переведеного боргу, заборгованість Відповідача складає 242577,38 грн. (474358,55 грн. (вартість поставленого товару) - 222598, 83 грн. (сплачено за поставлений товар) - 3382,34 гри. ( сума переведеного боргу) - 5800,00 грн. ( сума переведеного боргу) = 242577,38 грн.) основного боргу.

Факт отримання Відповідачем податкових накладних та використання поставленого Позивачем товару в своїй господарській діяльності підтверджується податковими накладними та квитанціями про реєстрацію податкової накладної (арк.с. 107-157).

У випадку порушення строку оплати товару, Покупець сплачує Постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ (що діяла у період за який сплачується пеня), від несплаченої суми за кожний день затримки (п. 9.3 Договору).

Згідно з розрахунком Позивача сума пені складає 48038,47 грн, яка нарахована по кожній видатковій накладній окремо, з урахуванням 6-ти місячного строку, за період з 09.11.2018 по 24.08.2019.

Сума пені розрахована на суму боргу з правильним визначенням періоду прострочення, який не спростований Відповідачем, та правильним застосуванням розміру облікової ставки НБУ, яка діяла в період прострочки.

На підставі ст. 625 ЦК України Позивач нарахував Відповідачу суму 5012,89 грн. 3% річних, яка нарахована за період з 09.11.2018 по 01.10.2019 та 6586,09 грн. інфляційних втрат за період січень-серпень 2019 року.

Нараховані Позивачем 3% річних та інфляційні втрати відповідають вимогам чинного законодавства.

7. Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування

Правовідносини сторін ґрунтуються на договорі поставки, який регулюється статтями 264-271 Господарського кодексу України.

Так, відповідно до ст.265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

До відносин поставки, не врегульованих цим Кодексом, застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України про договір купівлі-продажу.

Так, частиною 2 статті 536 ЦК України передбачено, що розмір процентів за користування чужими грошовими коштами встановлюється договором, законом, або іншим актом цивільного законодавства.

Факт поставки Позивачем товару та прострочення з його оплати з боку Відповідача доводиться матеріалами справи.

Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно з частинами 1 і 7 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; а одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається крім випадків, передбачених законом.

Статтею 611 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема:

1) припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору;

2) зміна умов зобов`язання;

3) сплата неустойки;

4) відшкодування збитків та моральної шкоди.

На підставі ч.2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За положеннями ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом присудження до виконання обов`язку в натурі, стягнення збитків та застосування штрафних санкцій.

8. Мотиви визнання доказів більш вірогідними щодо кожної обставини, яка є предметом доказування у справі

Статтею 79 ГПК України визначено поняття вірогідності доказів. Так, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Згідно зі статтею 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Так, надані Позивачем докази щодо прострочення грошових зобов`язань за договором не спростовані Відповідачем. У зв`язку з цим, а також враховуючи наведені вище норми чинного законодавства, ці докази визнаються судом належними та допустимими для визначення суми грошових зобов`язань Відповідача та його заборгованості за спірний період.

9. Мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову, крім випадку, якщо аргумент очевидно не відноситься до предмета спору, є явно необґрунтованим або неприйнятним з огляду на законодавство чи усталену судову практику

Викладено в п.6 рішення.

10. Чи були і ким порушені, не визнані або оспорені права

чи інтереси, за захистом яких мало місце звернення до суду,

та мотиви такого висновку

Відповідач свої зобов`язання по повній та своєчасній оплаті отриманого товару не здійснив, чим порушив право Позивача на отримання повної та своєчасної оплати за договором.

11. Норми права, на які посилалися сторони, які суд не застосував,

та мотиви їх незастосування.

Зазначені обставини у справі відсутні.

12. Висновки господарського суду за результатами вирішення спору

Враховуючи наведені норми чинного законодавства, а також встановлений судом факт поставки та його неоплату в обумовлені договором строки Відповідачем, суд задовольняє позовні вимоги Позивача про стягнення 242577,38 грн. основного боргу, 48038,47грн. пені та 5012,89 грн 3% річних та 6586,09 грн інфляційних втрат у повному обсязі.

13.Щодо витрат Позивача на послуги адвоката

Статтею 123 ГПК України визначено види судових витрат. Судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, зокрема, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з вимогами п.п. 1-2 ст. 126 ГПК України розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Крім того, ч. 4-5 зазначеної статті передбачено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Статтею 30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" встановлено, що гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.

Як свідчать матеріали справи, 18.09.2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (далі-Клієнт) та Пацковим Миколою Леонідовичем (далі-Адвокат) укладено Договір про надання правової допомоги адвоката та представництво (далі-Договір від 18.09.2019) (арк.с. 158), відповідно до умов якого Клієнт доручає, а Адвокат приймає на себе зобов`язання по наданню правової допомоги та представництву інтересів Клієнта в процедурі досудового врегулювання господарського спору (пред`явлення претензії, проведення переговорів) щодо оплати ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на користь ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" суми боргу за поставлений, але не оплачений товар по договору поставки матеріалів для поліграфії №08/10 від 08 жовтня 2018 року (п. 1 Договору від 18.09.2019).

Відповідно до п.п. 2, 3, 4 Договору від 18.09.2019 Клієнт доручає, а Адвокат приймає на себе зобов`язання по наданню правової допомоги по підготовці та поданню до належного суду позовної заяви, або заяви про видачу судового наказу в порядку наказного провадження, ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" до ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" (ідентифікаційний код юридичної особи 41818438) про стягнення з ТОВ "ТД ПОЛІМЕР" на користь ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН"суми боргу за поставлений, але не оплачений товар по договору поставки матеріалів для поліграфії № 08/10 від 08 жовтня 2018 року.

Клієнт доручає, а Адвокат приймає на себе зобов`язання по наданню правової допомоги та представництву інтересів ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРШ`ЮШН" в усіх судах судової системи України, з усіма без виключення правами, які Господарським процесуальним кодексом, та іншим законодавством України надані Позивачу ( Відповідачу, третій особі), у судовій справі за позовом ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРШ`ЮШН" до ТОВ "ТД ПОЛІМЕР", про стягнення суми боргу за поставлений, але не оплачений товар по договору поставки матеріалів для поліграфії №08/10 від 08 жовтня 2018 року укладеного між ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" та ТОВ "ТД ПОЛІМЕР".

Клієнт доручає, а Адвокат приймає на себе зобов`язання по наданню правової допомоги та по представництву інтересів ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" в усіх підрозділах державної виконавчої служби України, а також перед приватними виконавцями, з усіма, без виключення, правами, які діючим законодавством надані стороні виконавчого провадження з правом підписання та подання усіх документів від імені ТОВ "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРШ`ЮШН", необхідних для виконання цього доручення, в тому числі з правом підписання та подання заяв про примусове виконання рішення суду.

Розмір гонорару адвоката за цим договором складає:

- за підготовку позовної заяви, або заяви про видачу судового наказу в порядку наказного провадження, подачу позовної заяви, або заяви про видачу судового наказу до суду, 4000 ( чотири тисячі ), 00 грн. та сплачується Клієнтом Авансом, після підписання цього договору, до початку підготовки позовної заяви, або заяви про видачу судового наказу; при визначені вказаної суми за підготовку позовної заяви сторони враховують необхідність витрат адвокатом значного обсягу часу для розрахунку ціни позову в тому числі неустойки в зв`язку зі значною кількістю фінансово-господарських операцій між Клієнтом та ТОВ "ТД ПОЛІМЕР"; зазначена, послуга вважається наданою після отримання ухвали суду першої Інстанції про відкриття провадження у справі, або судового наказу в порядку наказного провадження.

- за надання правової допомоги та представництво інтересів Клієнта в суді першої інстанції -1200,00 ( одна тисяча двісті) 00 грн., за участь у одному судовому засіданні та сплачується не пізніше 5 (п`яти) робочих днів після проведення судового засідання;

- розмір гонорару за надання правової допомоги та представництво інтересів Клієнта в суді апеляційної інстанції складає 2000,00 (дві тисячі) грн., та сплачується Клієнтом авансом перед початком підготовки апеляційної скарги або відзиву на апеляційну скаргу; зазначена сума гонорару включає підготовку апеляційної скарги або відзиву на апеляційну скаргу, представництво в судових засіданнях по розгляду апеляційної скарги;

- розмір гонорару за надання правової допомоги по підготовці касаційної скарги або відзиву на касаційну складає 1500,00 грн., та сплачується Клієнтом авансом перед початком підготовки касаційної скарги або відзиву на касаційну скаргу.

- розмір гонорару адвоката за представництво та надання правової допомоги на стадії примусового виконання судового рішення складає 5% від сум отриманих Клієнтом на банківський рахунок Клієнта на виконання рішення суду після відкриття виконавчого провадження державним або приватним виконавцем. Гонорар сплачується клієнтом не пізніше 5 робочих днів після отримання грошових сум на рахунок Клієнта (п. 8 Договору від 18.09.2019).

На підтвердження факту та обсягів наданих послуг, Позивач подав акт здачі-приймання наданих юридичних послуг №1 до договору від 18.09.2019 про надання правової допомоги адвоката та представництво та акт здачі-приймання наданих юридичних послуг №2 до договору від 18.09.2019 про надання правової допомоги адвоката та представництво від 13.11.2019, платіжне доручення №3449 від 25.09.2019 (арк.с. 184-186).

Статус адвоката Пацкова М.Л. підтверджується копією Свідоцтва про право заняття адвокатською діяльністю (арк.с. 159).

Отже, враховуючи те, що справа є нескладною, розглядалась за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе задовольнити витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 6400,00 грн.

Судові витрати у справі покладаються на сторін пропорційно розміру задоволених позовних вимог в порядку ст. 129 ГПК України.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ПОЛІМЕР" задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ПОЛІМЕР" (49008, м.Дніпро, вул.Робоча, буд. 69, код ЄДРПОУ 41818438) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (03150, м.Київ, вул.Казимира Малевича, буд. 86-В, код ЄДРПОУ 39500892) суму основного боргу за поставлений товар 242577,38 грн, 3% річних 5012,89 грн, збитків від інфляції 6586,09 грн, пені 48038,47 грн, всього 302214,83 грн, суму сплаченого судового збору 4533,22 грн та витрати на допомогу адвоката 6400,00 грн.

Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "КОЛОР СИСТЕМ ДИСТРІБ`ЮШН" (03150, м.Київ, вул.Казимира Малевича, буд. 86-В, код ЄДРПОУ 39500892) з державного бюджету України 131,51 грн судового збору, який було сплачено за платіжним дорученням №3480 від 07.10.2019, у зв`язку із зменшенням розміру позовних вимог, за зверненням останнього.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у строки та порядку, встановлені ст.241 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду в двадцятиденний строк з дня складення повного тексту рішення.

Повне рішення складено 03.12.2019

Суддя Н.Б. Кеся

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення28.11.2019
Оприлюднено05.12.2019
Номер документу86073960
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4625/19

Судовий наказ від 24.12.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Рішення від 28.11.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні