21/179-06-5616А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Одеса 11 год. 00 хвл.
"03" серпня 2006 р. Справа № 21/179-06-5616А
За позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області;
до відповідача: Приватного підприємства (надалі –ПП) „Торговий дім „Укрпродукт”, м. Одеса;
про стягнення 338 878 грн. 20 коп.
Господарський суд Одеської області у складі:
судді - ЗЕЛЕНОВА Г.М.;
секретар судового засідання - Ковальчук Ю.А. За участю представників сторін:
від позивача: Несмачна Ю.Ю., Сінельщикова Р.М. –представники Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області –згідно довіреностей від 02.02.2006 р. за № 13-222 та від 03.02.2006 р. за № 13-227;
від відповідача: не з'явився, незважаючи на те, що був повідомлений належним чином.
СУТЬ СПОРУ: 20.06.2006 р. до суду звернувся Позивач, Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області, з адміністративним позовом про стягнення з Відповідача, Приватного підприємства „Торговий дім „Укрпродукт”, заборгованості по сплаті економічних санкцій за порушення порядку формування оптових цін на борошно у сумі 338 878 грн. 20 коп. (з якої: розмір штрафу - 225 918 грн. 80 коп., розмір неправомірно одержаної виручки –112 959 грн. 40 коп.).
Представники позивача позовні вимоги підтримують, на задоволені адміністративного позову наполягають.
Представник Відповідача у судове засідання не з'являвся, письмові заперечення проти позову до суду не надав.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача, суд встановив, що:
Статтею 191 Господарського кодексу України встановлено, що державні фіксовані та регульовані ціни встановлюються на ресурси, що справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, а також на продукцію та послуги, що мають суттєве соціальне значення для населення. Державне регулювання цін здійснюється шляхом встановлення фіксованих державних та комунальних цін, граничних рівнів цін, граничних рівнів торговельних надбавок і постачальницьких винагород, граничних нормативів рентабельності або шляхом запровадження обов'язкового декларування зміни цін.
Відповідно до статті 13 Закону України „Про ціни і ціноутворення” державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. Контроль за додержанням дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.
Одеською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження „Про регулювання цін на основні продовольчі товари” від 02.10.2003 р., яким встановлено для підприємств і організацій усіх форм власності торговельні надбавки до оптово –відпускних цін товаровиробників (митної вартості) на основні продовольчі товари, зокрема, на борошно пшеничне у розмірі 15 процентів.
Відповідно до п. 2 примітки розпорядження Одеською обласною державною адміністрацією „Про регулювання цін на основні продовольчі товари” від 02.10.2003 р., перерозподіл торговельних надбавок між оптовими і роздрібними підприємствами торгівлі здійснюється за умови, що граничний рівень оптової надбавки становить 5 відсотків.
З метою встановлення правильності ПП „Торговий дім „Укрпродукт” формування та застосування ним цін, які підлягають державному регулюванню, робітниками Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області була проведена перевірка зазначеного підприємства, про що було складено акт від 16.05.2006 р. за № 000349.
Згідно акту Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області від 16.05.2006 р. за № 000349, встановлено, що ПП „Торговий дім „Укрпродукт”, одним із видів діяльності якого є оптова торгівля продовольчими товарами, реалізувало борошно пшеничне вищого ґатунку за цінами сформованими із застосуванням оптових надбавок вище граничного рівня встановленого у розмірі 5 відсотків до оптово –відпускної ціни виробника. Так, у січні 2006 року ПП „Торговий дім „Укрпродукт” реалізувало борошно пшеничне вищого ґатунку „Богумила”, розфасованої по два кілограма у пачці, за оптовими цінами –3 грн. 96 коп. та 3 грн. 89 коп., замість –3 грн. 77 коп., із застосуванням торгових надбавок у розмірі 10,9 відсотків та 8,8 відсотків, замість встановленого граничного рівня –5 відсотків до оптово –відпускної ціни виробника. В наслідок завищених оптових цін ПП „Торговий дім „Укрпродукт” необґрунтовано отримало виручку від реалізації борошна пшеничного вищого ґатунку у сумі 112 959 грн. 40 коп.
Відповідно до статті 14 Закону України „Про ціни і ціноутворення” вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягається штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.
Пунктами 1.4., 1.5., 1.6. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 р. за № 298/519, встановлено, що підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ним чинного в період, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Підставою для застосування фінансових (штрафних) санкцій є порушення суб'єктами господарювання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціноутворення, якими запроваджено регулювання цін (тарифів). Необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.
18.05.2006 р. Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області прийняла рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін за № 215, за яким вирішено вилучити у ПП „Торговий дім „Укрпродукт”, внаслідок порушення ним вимог розпорядження Одеської обласної державної адміністрації „Про регулювання цін на основні продовольчі товари” від 02.10.2003 р. за № 790/А- 2003 р., в доход державного бюджету додатково отриману виручку у сумі 112 959 грн. 40 коп. та сплатити штраф у розмірі 225 918 грн. 80 коп.
18.05.2006 р. Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області надіслала на адресу ПП „Торговий дім „Укрпродукт” претензію за № 13-1052 про сплату останнім неправомірно одержаної виручки в сумі 112 959 грн. 40 коп. та стягнення з нього штрафу у сумі 225 918 грн. 80 коп., яку ПП „Торговий дім „Укрпродукт” залишив без задоволення.
В зазначений у рішенні Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 18.05.2006 р. за № 215 десятиденний термін ПП „Торговий дім „Укрпродукт” не перерахував, внаслідок чого виникла заборгованість по сплаті економічних санкцій у загальному розмірі 338 878 грн. 20 коп.
Відповідно до статей 32,33 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь –які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановляє наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтується вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач доказів сплати штрафу у сумі 225 918 грн. 80 коп. та перерахуванню в доход державного бюджету неправомірно одержаної виручки у сумі 112 959 грн. 40 коп. суду не надав. Рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 18.05.2006 р. за № 215 не оскаржував.
Отже, враховуючи те що, Відповідач при здійсненні ним реалізації борошна пшеничного зависив граничний рівень торгової надбавки, чим порушив встановлений розпорядженням Одеською обласною державною адміністрацією „Про регулювання цін на основні продовольчі товари” від 02.10.2003 р. граничний рівень оптової надбавки до оптово –відпускної ціни виробника, в результаті чого додатково отримав виручку від реалізації у сумі 112 959 грн. 40 коп., суд вважає, що Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області законно та обґрунтовано прийняла рішення про застосування до ПП „Торговий дім „Укрпродукт” економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 18.05.2006 р. за № 215, за яким вирішено вилучити у останнього неправомірно отриману виручку у сумі 112 959 грн. 40 коп. та стягнути штраф у сумі 225 918 грн. 80 коп.
За таких обставин, господарський суд вважає, що вимоги Позивача щодо стягнення з ПП „Торговий дім „Укрпродукт” заборгованості у загальному розмірі 338 878 грн. 20 коп. обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, і тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу Адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області про стягнення з ПП „Торговий дім „Укрпродукт” 338 878 грн. 20 коп. –задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства „Торговий дім „Укрпродукт” (65085, м. Одеса, Тираспольське шосе, 19-А. Ідентифікаційний код 31069004) на користь:
- державного бюджету, код 23030300, на р./р. 31115106600007 Управління Державного казначейства в Одеській області, МФО 828011, код 23213460 –неправомірно отриману виручку у сумі 112 959 грн. 40 коп.;
- державного бюджету, код 23030300, на р./р. 31115106600007 Управління Державного казначейства в Одеській області, МФО 828011, код 23213460 –штраф у сумі 225 918 грн. 80 коп.;
3. Копію постанови надіслати: позивачу, відповідачу.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку передбаченому статтею 186 Кодексу Адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 Кодексу Адміністративного судочинства України.
Суддя Зеленов Г.М.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 86074 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зеленов Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні