Рішення
від 25.11.2019 по справі 908/2706/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 17/214/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.11.2019 Справа № 908/2706/19

м. Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі головуючого судді Корсун В.Л.

при секретарі судового засідання - Юсубовій Д.В.

розглянувши матеріали справи № 908/2706/19

за позовною заявою: публічного акціонерного товариства «Запоріжжяобленерго» в особі Кам`янсько-Дніпровських районних електричних мереж, 71304, Запорізька область, м. Кам`янка-Дніпровська, вул. Чкалова, 8

до відповідача: комунального підприємства «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської міської ради Кам`янсько-Дніпровського району Запорізької області, 71304, Запорізька область, м. Кам`янка-Дніпровська, проспект 9 травня, буд. 21

про стягнення 17 069,82 грн.

Присутні представники:

від позивача: Кость А.В., довіреність від 19.09.19, № 436

від відповідача: Чебукін К.О., довіреність від 19.11.19, № б/н

Пікулик В.В., довіреність від 19.11.19, № б/н

СУТЬ СПОРУ:

30.09.19 до господарського суду Запорізької області від публічного акціонерного товариства «Запоріжжяобленерго» в особі Кам`янсько-Дніпровських районних електричних мереж (далі ПАТ «Запоріжжяобленерго» в особі К-Дніпровських РЕМ) надійшла позовна заява від 21.05.19 № 63-33/938 до комунального підприємства «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської районної ради Запорізької області (надалі КП «Водоканал» К-Дніпровської МР) про стягнення 17 069,82 грн. необлікованої електроенергії.

Позовні вимоги обґрунтовано порушенням відповідачем Правил користування електричною енергією, про що складено акт про порушення від 30.10.18 № 00001016 та не сплатою останнім 17069,82 грн. необлікованої електроенергії, розрахунок якої затверджено 15.11.18 на засіданні комісії з розгляду Актів про порушення ПРРЕЕ, про що складено відповідний протокол засідання комісії, який отримано відповідачем 25.11.18 разом з актом про порушення, відповідним розрахунком та рахунком.

Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 30.09.19 наведену вище позовну заяву передано для розгляду судді Корсуну В.Л.

Ухвалою від 07.10.19 судом прийнято вказану вище позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/2706/19, якій присвоєно № провадження 17/214/19. Судом ухвалено про розгляд справи № 908/2706/19 за правилами спрощеного позовного провадження. Судове засідання призначено на 06.11.19.

06.11.19 від відповідача до суду надійшли:

- клопотання від 06.11.19 за підписом представника відповідача за довіреністю Пікулик В.В про залучення письмового доказу по справі,

- клопотання від 06.11.19 за підписом представника відповідача за довіреністю Пікулик В.В про виклик свідка,

- відзив від 23.10.19 за підписом директора КП «Водоканал» К-Дніпропровської МР К-Дніпровського району Запорізької області Хлєбникова В.І. на позовну заяву.

В судовому засіданні 06.11.19 судом оголошено перерву на 12.11.19.

В судовому засіданні 12.11.19 судом встановлено, що:

- відповідно до наданого вільними слухачами відповідача (які не підтвердили свої повноваження в якості представників КП «Водоканал» ) розпорядження міського голови К-Дніпровської міської ради від 11.10.19 № 261-К, виконання обов`язків директора КП «Водоканал» К-Дніпровської міської ради і надання право підпису фінансових та інших документів на період з 11.10.19 до моменту фактичного виходу директора з лікарняного (згідно листка тимчасової непрацездатності) покладено на ОСОБА_1 , майстра з обслуговування ОСК підприємства;

- згідно з довідкою КНП «К-Дніпровська центральна районна лікарня» К-Дніпровської районної ради Запорізької області від 22.10.19 № 495, ОСОБА_2 станом на 22.10.19 знаходиться на стаціонарному лікуванні у відділенні загального профілю в КПН «К-Дніпровська ЦРЛ» з 11.10.19.

Разом з тим, як свідчать пояснення надані вільними слухачами відповідача (які не підтвердили свої повноваження в якості представників КП «Водоканал» ), довіреності від 22.10.19, видані на ім`я ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , підписані 22.10.19 директором КП «Водоканал» Хлебниковим В.І., тобто особою, яка згідно із наданими до суду доказами знаходиться на лікарняному. Доказів зворотнього суду не надано. З огляду на вище викладене, приймаючи до уваги підписання:

- клопотання від 06.11.19 про залучення письмового доказу по справі,

- клопотання від 06.11.19 про виклик свідка та відзиву від 23.10.19 на позовну заяву особами, які не наділені правом підпису вказаних документів на дату їх підписання, судом встановлено відсутність правових підстав для прийняття до розгляду клопотання КП «Водоканал» К-Дніпропровської МР К-Дніпровського району Запорізької області від 06.11.19 про залучення письмового доказу по справі, а також клопотання КП «Водоканал» К-Дніпропровської МР К-Дніпровського району Запорізької області від 06.11.19 про виклик свідка та відзиву КП «Водоканал» К-Дніпропровської МР К-Дніпровського району Запорізької області від 23.10.19 на позовну заяву.

Ухвалою від 12.11.19 розгляд справи № 908/2706/19 відкладено на 25.11.19.

Крім того, з метою прийняття законного і обґрунтованого рішення у справі по суті спору вказаною ухвалою суд визнав обов`язковою явка в судове засідання призначене на 25.11.19 об 11 год. 30 хв., в.о. директора КП «Водоканал» К-Дніпровської міської ради Чмир Олександа Івановича з метою надання пояснень з питань, що виникли під час перевірки повноважень осіб (вільних слухачів відповідача), як представників підприємства відповідача, які надані останнім на підставі довіреностей від 22.10.19, яка 22.10.19 підписана особою - директором КП «Водоканал» К-Дніпровської міської ради Хлєбниковим В.І., який станом на 22.10.19 знаходився на лікарняному.

Також, з метою надання пояснень стосовно того, що відзив на позов у цій справі підписано 23.10.19 керівником відповідача Хлєбниковим В.І., тобто особою, яка станом на час підписання вказаного відзиву (23.10.19) офіційно знаходиться (знаходилась) на лікарняному не зважаючи на те, що з 11.10.19 саме на Чмир О.І ОСОБА_5 було покладено право виконувати обов`язки директора підприємства відповідача у цій справі.

Крім того, з метою надання пояснень стосовно того, що не зважаючи на той факт, що судом двічі в судових засіданнях у цій справі було роз`яснено присутнім особам з боку відповідача (які позиціонували себе як представники відповідача) вимоги чинного законодавства в частині обов`язку надання суду доказів на підтвердження їх повноважень, як представників юридичної особи у цій справі, суду двічі таких доказів надано не було з причин не залежних від суду.

Розглядаючи вказану справу судом встановлено, що не зважаючи на той факт, що ухвалою від 12.11.19, з метою прийняття законного і обґрунтованого рішення у справі по суті спору судом було визнано обов`язковою явка в судове засідання призначене на 25.11.19 об 11 год. 30 хв., виконуючого обов`язки директора КП «Водоканал» К-Дніпровської міської ради Чмир Олександа Івановича для надання пояснень з питань, що виникли під час перевірки повноважень осіб (вільних слухачів відповідача), вказана особа будучи належним чином повідомленою про необхідність явки в суд, на вказану дату в судове засідання не з`явився.

Надана суду 25.11.19 заява про те, що вказана особа знаходиться на ліквідації аварії на магістральному водогоні м. К-Дніпровська 25.11.19 та не має можливості бути присутнім в судовому засіданні 25.11.19 об 11 год. 30 хв. судом визнається надуманою та такою, що свідчить про ігнорування вказаною особою вимог чинного ГПК України (оскільки доказів того, що вказана особа, зокрема, дійсно знаходиться на ліквідації аварії, що така аварія дійсно мала місце у зазначений час, що вказана особа приймає участь при ліквідації аварії як безпосередній учасник ліквідації чи як сторонній спостерігач …) судом розцінюється як відписка та ігнорування вимог суду та має наслідком необхідність притягнення відповідача до відповідальності визначеної ст. 132, ч. 1 ст. 135 ГПК України (за невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу та зловживання процесуальними правами).

25.11.19 до суду надійшло клопотання за вих. від 22.11.19 № 63-33/1043 про долучення документів до матеріалів справи, в якому представник позивача просить суд долучити до матеріалів справи копію протоколу попереднього засідання комісії з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ від 05.11.18, копію запрошення представників КП «Водоканал» К-Дніпровської міської ради за вих. від 06.11.18 № 63-44/2455, копію супровідного листа за вих. від 22.11.18 № 63-44/2572 та копію поштового повідомлення з відміткою про вручення.

В судовому засіданні 25.11.19 представник позивача просив суд задовольнити клопотання за вих. від 22.11.19 № 63-33/1043 про долучення документів до матеріалів справи. Представник відповідача проти залучення відповідних документів заперечив.

Частиною 2 ст. 207 ГПК України унормовано, що суд залишає без розгляду заяви та клопотання, які без поважних причин не були заявлені в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом.

Відповідно до ч. 2 ст. 252 ГПК України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Перше судове засідання та розгляд справи № 908/2706/19 по суті в порядку спрощеного провадження розпочалось 06.11.19.

З огляду на викладене, судом залишено без розгляду клопотання позивача за вих. від 22.11.19 № 63-33/1043 про долучення документів до матеріалів справи.

Також, 25.11.19 до суду надійшло клопотання за вих. від 25.11.19 про виклик свідка, в якому представник відповідача просить суд викликати та допитати у якості свідка по справі № 908/2706/19 наступну особу: ОСОБА_6 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 (інженер-енергетик КП «Водоканал» К-Дніпровської міської ради Запорізької області).

В судовому засіданні 25.11.19 представник відповідача підтримав вищевказане клопотання та просив суд задовольнити його. Представник позивача вирішення вказаного клопотання віддав на розсуд суду.

Розглядаючи клопотання про виклик свідка судом прийнято до уваги наступне.

У відповідності до вимог ч. 9 ст. 252 ГПК України, при розгляді справи у порядку спрощеного провадження свідки не викликаються. У випадку, якщо обставини, викладені свідком у заяві, суперечать іншим доказам або викликають у суду сумнів щодо їх достовірності, суд не бере до уваги показання свідка.

З огляду на вказане, судом відмовлено у задоволенні клопотання сторони відповідача за вих. від 25.11.19 про виклик свідка.

Розгляд справи здійснювався із застосуванням технічних засобів фіксації (не в режимі відеоконференції) судового процесу за допомогою ПАК Оберіг та комплексі Акорд .

У засіданні суду 25.11.19, на підставі ст. 240 ГПК України, судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Представникам сторін повідомлено про дату виготовлення рішення у повному обсязі.

Позивач, в особі уповноваженого представника, в судових засіданнях заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві за вих. від 21.05.19 № 63-33/938 та у відповіді на відзив за вих. від 30.10.19 № 63-33/992. Просив суд стягнути з відповідача на свою користь 17 069,82 грн. необлікованої електроенергії.

Відповідач, в особі уповноваженого представника, в судових засіданнях проти позову заперечив в повному обсязі. Просив суд відмовити позивачу в задоволені позовних вимог в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1006003964, роздрукованим судом 25.11.19 та долученим до матеріалів цієї господарської справи, повною вірною назвою відповідача є: комунальне підприємство «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської міської ради Кам`янсько-Дніпровського району Запорізької області (71304, м. Кам`янка-Дніпровська, проспект 9 Травня, буд. 21, код ЄДРПОУ 37692873).

Крім того, згідно із п. 1.1. Статуту та рішення К-Дніпровської міської ради від 04.04.18 № 15 змінено засновника та назву підприємства.

У зв`язку із викладеним, суд виходить з того, що повною вірною назвою підприємства відповідача у цій справі є комунальне підприємство «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської міської ради Кам`янсько-Дніпровського району Запорізької області (71304, м. Кам`янка-Дніпровська, просп. 9 Травня, буд. 21, код ЄДРПОУ 37692873).

02.03.12 між відкритим акціонерним товариством «Запоріжжяобленерго» в особі Кам`янсько-Дніпровських РЕМ (Постачальник електричної енергії) та комунальним підприємством «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської районної ради Запорізької області (Споживач) було укладено договір про постачання електричної енергії № 862 (Договір), за умовами якого (п. 1) Постачальник електричної енергії продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача з приєднаною потужністю, зазначеною у Додатку № 1 «Обсяги постачання електричної енергії споживачу» , а Споживач оплачує Постачальнику електричної енергії вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору. Точки продажу електричної енергії визначаються додатком № 2 «Точки продажу електричної енергії споживачу» .

Згідно з п. 2.1 договору, під час виконання умов цього договору, а також при вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим договором, сторони зобов`язуються керуватися чинним законодавством України та Правилами користування електричною енергією.

Відповідно до п. 4.2.3. договору, Споживач сплачує Постачальнику вартість недоврахованої електроенергії, розраховану виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням (далі - Методика), у разі таких дій Споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії, пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, зняття пломб з засобів обліку, споживання електроенергії поза засобами обліку, інших умов, визначених Методикою.

Згідно п. 4.2.4. Договору, Споживач не несе відповідальності перед Постачальником електричної енергії відповідно до вимог пунктів 4.2.1 - 4.2.3 цього Договору, якщо доведе, що порушення виникли з вини Постачальника електричної енергії або внаслідок дії обставин непереборної сили.

За умовами п. 4.3.1 Договору, Сторони не несуть відповідальність за повне або часткове невиконання своїх зобов`язань за цим договором, якщо воно є результатом дії обставин непереборної сили. До обставин непереборної сили належать, зокрема, непередбачені ситуації, викликані діями сторони, що не є стороною відповідного договору (страйк, локаут, дія суспільного ворога, оголошена та неоголошена війна, загроза війни, терористичний акт, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, громадська демонстрація, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух).

Відповідно до п. 4.4 договору, у разі виявлення однією із Сторін порушень умов договору іншою стороною, за які законодавством передбачене застосування санкцій чи які тягнуть за собою збитки, недоотриману продукцію або вигоду тощо, на місці оформлюється двосторонній акт порушень. Акт складається у присутності представників обох Сторін Договору в двох примірниках. Сторона, дії або бездіяльність якої стала причиною складання акта, має право навести до акта свої зауваження. Сторона, яка виявила порушення своїх прав, зобов`язана попередити іншу сторону про необхідність складання акта. Інша сторона не може без поважних причин відмовитись від складання та підписання акта. У разі відмови відповідальної сторони від підписання акта в акті робиться запис про відмову. У цьому разі акт вважається дійсним, якщо його на місці складання підписали не менше трьох уповноважених представників сторони договору, що складала акт.

Пунктом 9.4. Договору визначено, що цей договір набирає чинності з дня його підписання і укладається на термін до 31.12.12. Договір вважається щорічно продовжений на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено по припинення його дії. Умови, а також термін дії договору, можуть бути переглянуті в будь-який момент за узгодженням сторін.

Додатковою угодою № 6 від 17.12.18 до договору про постачання електричної енергії від 02.03.12 № 862 сторони в преамбулі та тексті укладеного договору замінили назву комунального підприємства «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської районної ради Запорізької області на комунальне підприємство «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської міської ради Кам`янсько-Дніпровського району Запорізької області.

Відповідно до акту про пломбування елементів розрахункового засобу обліку електричної енергії від 11.04.18, інженером СЗО ПАТ «Запоріжжяобленерго» ОСОБА_7 за участі представника КП «Водоканал» - Дорошенко О.О. виконано пломбування розрахункового засобу обліку: К-Дніпровка очисні споруди п/с КДКЗ`Ф-138.

Опломбовані наступні елементи розрахункового засобу обліку:

1. На кріплені кожуха лічильника встановлені пломби з тавром Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики IV кварталу 2015 року у кількості 1 шт.

2. Пломби заводу-виробника згідно паспорту лічильника отк. (мастика) - 1 шт. корпус № 00045570 (пломба наклейка) - 1 шт.

3. Пломби інших заінтересованих сторін - відсутні.

4. Пред`явлені до пломбування та пломби ПАТ ЗОЕ опломбовані:

4.1. Затискна кришка лічильника - пломба 16982599 кількість 1 шт.

4.2. Вхідний контроль 16-0049049; 160049050 - (2 шт.).

4.3. Оптопорт - 06777 - (1 шт.).

4.4. Вимір. Клемник - 13285057 - (1 шт.).

4.5. Огородження ТС та ТН -16982592; 16982593; 16982594; 16982596 - (4 шт.).

4.6. Двері вводу - 16982597; 16982598 - (2 шт.).

4.7. Ав0,1к + захистна панель ТС та ТН 13285054, 13285058 (2 шт.).

5. Індикатори дії впливу постійного (змінного ) магнітного або електричного полів, встановлені ПАТ ЗОЕ - відсутні.

Інших місць для пломбування споживачем не пред`явлено.

Місця встановлення пломб фотозйомкою - не зафіксовано.

6. Відповідальність за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб на них: Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики у кількості 1 шт., пломб заводу виробника у кількості 2 шт., пломб ПАТ ЗОЕ у кількості 11 шт., пломб інших сторін у кількості- шт., та наявність (цілісність) індикатору впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів у кількості - шт., відповідальність за збереження та цілісність всіх пристроїв, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин ввідних комутаційних апаратів та елементів розрахункового засобу обліку, покладається на інженера-електрика КП Водоканал К.Дніпровської районної ради - Дорошенко О.О. …

30.10.18 фахівцями ВАТ «Запоріжжяобленерго» в особі К-Дніпровської РЕМ, за участю уповноваженої особи Споживача, а саме інженера-енергетика КП Водоканал К-Дніпровської міської ради Шапувалова Ф.М., була проведена перевірка КП Водоканал К-Дніпровської міської ради на об`єкті: № 862 Очистні споруди , за адресою: м. Кам`янсько-Дніпровська, вул. Промислова.

За результатами проведеної перевірки був складений акт про порушення від 30.10.18 № 00001016, яким встановлено порушення п. 2.3.4. та п. 5.5.5.8. ПРРЕЕ, а саме: відсутність пломб ПАТ Запоріжжяобленерго , які встановлені в місцях вказаних в акті про опломбовування від 11.04.18, а саме на дверях вводу 10кВ. Порушення виявлено в присутності представника споживача, одразу після подання доступу до розрахункового приладу обліку.

Акт про порушення був складений в присутності інженера-енергетика КП Водоканал К-Дніпровської міської ради Шапувалова Ф.М., яким було підписано та одержано 30.10.18 акт про порушення № 00001016, про що зазначено в акті.

Крім того, представник споживача надав зауваження до акту, що при огляді обладнання виявлено зрив пломб на двері відсіку ЛР Ф-138 та відсутність замків, про що зафіксовано поліцією.

В акті про порушення зазначено, що комісія постачальника електричної енергії з розгляду складеного акта про порушення буде проводити засідання 22.10.18 за адресою: м. К-Дніпровська, вул. Промислова, на засідання комісії запрошується споживач або уповноважена ним особа.

15.11.18 на засіданні комісії з розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, без присутності представника Споживача, було розглянуто акт про порушення від 30.10.18 № 00001016 та прийнято рішення виконати розрахунок недорахованої електроенергії по акту згідно Методики, затв. постановою НКРЕ № 562 від 04.05.06 із змінами і доповненнями постановами НКРЕ № 154 від 08.02.07, № 1384 від 18.12.08, № 1338 від 14.10.10, п. 2.1.2., п. 2.4., п. 2.5. за період з 12.04.18 по 30.10.18, час роботи 24 год. на добу, кількість недоврахованої електричної енергії складає 6 806 кВт/год., на суму 17 069,82 грн.

Матеріали справи свідчать, що на підставі складеного протоколу засідання комісії згідно Акту про порушення ПРРЕЕ від 30.10.18 № 00001016 було проведено розрахунок та споживачу (відповідачу) був виписаний до оплати рахунок від 15.11.19 № 862/10-ап за спожиту електроенергію на підставі Методики визначення обсягу та вартості електроенергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами ПКЕЕ на суму 17 069,82 грн.

У вказаному протоколі засідання комісії з розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 15.11.18 зазначено, що другий примірник цього протоколу, розрахунок і рахунок на сплату недорахованої електроенергії по Акту № 00001016 від 30.10.18 представник споживача отримав та відмовився від підпису вказаного протоколу.

Поряд з цим, прізвища та посади такого представника зміст вказаного протоколу засідання комісії від 15.11.18 не містить.

Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази та пояснення сторін суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Згідно із ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ч. 1). Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків (ч. 2).

Відповідно до ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч. 1). У разі посилання учасника справи на невчинення ін. учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою (ч. 2). Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч. 3).

Статтею 76 ГПК України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1). Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (ч. 2).

Згідно із ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1). Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються (ч. 2).

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (ст. 78 ГПК України).

Відповідно до ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ч. 1). Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ч. 2).

Статтею 86 ГПК України унормовано, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1). Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ч. 2). Суд надає оцінку (ч. 3) як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно із ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України (далі ГК України), майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утримуватися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України (далі ЦК України) з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Статтями 11 та 509 ЦК України визначено, що однією із підстав виникнення цивільних прав і обов`язків (зобов`язань), які мають виконуватись належним чином і в установлений строк, є договір.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Статтею 629 ЦК України унормовано, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до положень ст. ст. 525, 526 ЦК України, зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до вимог закону, умов договору. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається крім випадків, передбачених законом.

Аналогічний припис містить Господарський кодекс України, частинами 1, 7 ст. 193 якого встановлено, що суб`єкти господарювання та ін. учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч. 1). ... Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається крім випадків, передбачених законом (ч. 7).

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» (чинний із 11.06.17), учасники ринку електричної енергії провадять свою діяльність на ринку електричної енергії на договірних засадах. Для забезпечення функціонування ринку електричної енергії укладаються такі види договорів, зокрема про постачання електричної енергії споживачу.

Згідно із ч. 1 ст. 66 вказаного вище Закону, купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами здійснюють виробники, електропостачальники , оператор системи передачі, оператори систем розподілу, трейдери, гарантований покупець та споживачі .

Розділом 2, а саме п. 2.1 договору про постачання електричної енергії від 02.03.12 № 862 передбачено, що під час виконання умов цього договору, а також при вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим договором, сторони зобов`язуються керуватися чинним законодавством України та Правилами користування електричною енергією (далі ПКЕЕ).

У відповідності до п. 8 ч. 3 ст. 66 Закону України «Про ринок електричної енергії» , відповідний двосторонній договір має встановлювати, зокрема, права, обов`язки та відповідальність сторін.

Частинами 1-3 ст. 77 «Про ринок електричної енергії» визначено, що учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.

Правопорушеннями на ринку електричної енергії є:

1) порушення ліцензіатами відповідних ліцензійних умов провадження господарської діяльності;

2) недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

3) порушення вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж електроенергетичних підприємств та споживачів, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах;

4) крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку;

5) розкомплектування та пошкодження об`єктів електроенергетики, розкрадання майна таких об`єктів;

6) пошкодження приладів обліку, використання приладів обліку електричної енергії, неповірених або неатестованих в установленому порядку;

7) неподання або несвоєчасне подання звітності, передбаченої цим Законом, а також надання недостовірної інформації у такій звітності;

8) необґрунтована відмова в доступі до системи передачі або системи розподілу або у приєднанні до системи передачі або системи розподілу;

9) створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду (контролю);

10) порушення правил охорони об`єктів електроенергетики;

11) дії, що перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об`єктів електроенергетики виконувати свої службові обов`язки;

12) припинення постачання електричної енергії споживачам, що не допускають порушень своїх договірних зобов`язань перед оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу та/або електропостачальником;

13) неукладення договорів відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

14) пошкодження цілісності пломб, повірочного тавра тощо;

15) відмова у доступі уповноважених працівників постачальників послуг комерційного обліку до приміщень, де розташовані лічильники електричної енергії, якщо обов`язок надання такого доступу встановлений законодавством;

16) невиконання постанов, розпоряджень, наказів, рішень та приписів суб`єктів владних повноважень на ринку електричної енергії, а також створення перешкод для виконання службових обов`язків посадовими особами таких суб`єктів;

17) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації оператору системи передачі, оператору системи розподілу та суб`єктам владних повноважень на ринку електричної енергії, якщо обов`язковість подання такої інформації встановлена законом, а також неподання копій документів, пояснень та іншої інформації на законну вимогу Регулятора;

18) несанкціоноване втручання в роботу об`єктів електроенергетики.

У разі скоєння правопорушення на ринку електричної енергії до відповідних учасників ринку можуть застосовуватися санкції у виді:

1) попередження про необхідність усунення порушень;

2) штрафу;

3) зупинення дії ліцензії;

4) анулювання ліцензії.

Відповідно до п. 1.1.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії (затв. постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.18, із змінами та доповненнями, надалі - ПРРЕЕ), ці Правила регулюють взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, визначеними цими Правилами. Учасниками роздрібного ринку є: електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, у тому числі оператори малих систем розподілу, споживачі, основні споживачі, субспоживачі, виробники електричної енергії, які підпадають під визначення розподіленої генерації, та інші учасники ринку, які надають послуги, пов`язані з постачанням електричної енергії споживачу з метою використання ним електричної енергії на власні потреби. Ці Правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.

У відповідності до п. 2.3.4. ПРРЕЕ, відповідальність за збереження і цілісність засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені. Відповідальним за експлуатацію та технічний стан засобів (вузлів) вимірювальної техніки є їх власник.

Пунктом 5.5.5. ПРРЕЕ закріплені обов`язки Споживача електричної енергії, а саме: 1) користуватися електричною енергією виключно на підставі договору (договорів); 2) сплачувати за електричну енергію та надані йому послуги відповідно до укладених договорів; 3) за умови неповної оплати за спожиту електричну енергію припинити власне електроспоживання відповідно до умов договору; 4) здійснювати оплату рахунків, виставлених на підставі актів про порушення цих Правил та умов договору; 5) дотримуватись правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів; 6) забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок та електроприладів згідно з вимогами нормативно-технічних документів та нормативно-правових актів України; 7) врегулювати у порядку, визначеному Кодексом систем розподілу та цими Правилами, відносини щодо технічного забезпечення розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу шляхом укладення окремого договору про надання послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії (або у формі додатка до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії); 8) забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об`єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування ; 9) невідкладно повідомляти оператора системи та постачальника послуг комерційного обліку про недоліки в роботі засобу вимірювання; 10) узгоджувати з оператором системи нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності; 11) надавати розрахункові документи на вимогу представників електропостачальника та/або оператора системи (після пред`явлення ними службових посвідчень або після отримання споживачем офіційного запиту відповідного учасника роздрібного ринку) для перевірки правильності оплати та відповідності записів у них показам засобу комерційного обліку; 12) забезпечувати доступ представникам оператора системи (після пред`явлення ними службових посвідчень) до об`єкта споживача для проведення технічної перевірки засобу комерційного обліку (засобів вимірювальної техніки), електроустановок та електропроводки, вимірювання показників якості електричної енергії, контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання електричної енергії споживачу (субспоживачу) відповідно до встановленого цими Правилами порядку та виконувати їх обґрунтовані письмові вимоги щодо усунення виявлених порушень, якщо це обумовлено умовами договору; 13) забезпечити безперешкодний доступ представникам постачальника послуг комерційного обліку, електропостачальника та/або оператора системи (після пред`явлення ними службових посвідчень) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об`єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку; 14) не перешкоджати заміні засобів комерційного обліку у разі здійснення такої заміни за рахунок постачальника послуг комерційного обліку або оператора системи; 15) не перешкоджати обрізуванню гілок дерев, які ростуть на території, що належить споживачу, для забезпечення відстані не менше 1 м від проводів повітряної лінії електричної мережі напругою 0,4 кВ та на відстані 2 м для електричних ліній напругою 10 кВ; 16) не пізніше ніж за 20 робочих днів до припинення користування електричною енергією на об`єкті споживача письмово повідомити електропостачальника, оператора системи та постачальника послуг комерційного обліку про розірвання договорів та розрахуватися за електричну енергію, включаючи день виїзду; 17) забезпечувати безперешкодний доступ до власних електричних установок уповноважених представників відповідних органів виконавчої влади (після пред`явлення ними службових посвідчень), яким згідно з законодавством України надано відповідні повноваження, а також виконувати їх приписи; 18) у разі вибору споживачем тарифу чи комерційної пропозиції, що передбачає розрахунки за тарифами, диференційованими за періодами часу (у т.ч. за годинами доби), забезпечити застосування відповідних засобів диференційного (погодинного) вимірювання обсягу електричної енергії; 19) своєчасно вживати відповідних заходів для усунення виявлених порушень; 20) не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача; 21) розраховувати та складати баланс електричної енергії власних мереж; 22) утримувати власні мережі у стані, що відповідає вимогам нормативних документів; 23) у разі виникнення різниці між обсягами електричної енергії, розподіленими на межі основного споживача та його субспоживачів, терміново виконати організаційні та технічні заходи щодо усунення причин її виникнення; 24) у разі приєднання нових субспоживачів до власних технологічних електричних мереж у межах дозволеної (договірної) потужності повідомити про це оператора системи та електропостачальника та ініціювати коригування дозволеної (договірної) потужності (зменшення дозволеної (договірної) потужності на величину дозволеної (договірної) потужності нових субспоживачів); 25) оперативно повідомляти центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки та охорони праці, електропостачальника та оператора системи, а також тих учасників роздрібного ринку, які зареєструвались в адміністратора комерційного обліку як постачальники послуг комерційного обліку, відповідно до їх повноважень про: порушення схеми розрахункового обліку електричної енергії, несправності в роботі автоматизованих систем обліку і розрахункових засобів комерційного обліку, що належать споживачу за ознакою права власності (користування) або встановлені на території споживача; порушення, які пов`язані з відключенням ліній живлення, пошкодженням основного устаткування, ураженням електричним струмом людей і тварин, а також пожежі, викликані несправністю електроустановок споживача або електроустановок, розташованих на території споживача; порушення умов використання договірного обсягу споживання електричної енергії, графіків обмеження споживання електричної енергії, обмеження споживання електричної потужності, аварійних відключень споживачів електричної енергії, спеціальних графіків аварійних відключень; виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача ; 26) перед прийняттям остаточного рішення про зміну електропостачальника провести попередні обговорення з новим електропостачальником для визначення можливості постачання електричної енергії.

Пунктом 8.2.4. ПРРЕЕ визначено, що у разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до Методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором.

Відповідно до п. 8.2.5. ПРРЕЕ, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у т.ч. фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил або Методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та вихідні дані, необхідні для визначення обсягу необлікованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.

Акт про порушення складається у 2 примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача.

У разі відмови споживача або представника споживача підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо він підписаний уповноваженим представником оператора системи та двома незаінтересованими особами (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення їх осіб.

Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта про порушення та викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які зазначаються в акті про порушення або надаються (надсилаються) оператору системи окремим письмовим повідомленням.

Як вбачається з матеріалів цієї господарської справи, 30.10.18 за наслідками проведеної уповноваженими представниками ПАТ «Запоріжжяобленерго» , за участю представника споживача перевірки при користуванні електричною енергією на об`єкті № 862 Очистні споруди за адресою м. Кам`янсько-Дніпровська, вул. Промислова був складений акт про порушення № 00001016. Згідно з вищевказаним актом, Споживач порушив п. 2.3.4. та п. 5.5.5.8. Правил роздрібного ринку електричної енергії (надалі ПРРЕЕ).

У Акті про порушення за № 00001016 зазначено, що уповноважений представник споживача запрошується на засідання комісії постачальника електроенергії з питань розгляду актів порушень ПРРЕЕ.

У відповідності до п. 8.2.6. ПРРЕЕ, на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.

Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення.

Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.

У разі відмови споживача або представника споживача від отримання повідомлення про місце, час і дату засідання комісії або відсутності споживача або його представника за адресою, визначеною у даних щодо споживача, наявних в оператора системи, оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну.

Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи.

Комісія з розгляду актів про порушення може повторно розглянути акт про порушення в порядку, встановленому цими Правилами, на підставі звернення споживача, на вимогу Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, або за рішенням суду. За рішенням оператора системи у зв`язку з отриманням результатів експертизи чи ін. даних, які не були відомі на момент ухвалення рішення комісією, але мають суттєве значення, рішення комісії може бути переглянуте у порядку, встановленому цими Правилами, протягом 1 року, починаючи з дня, наступного за днем його прийняття.

Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Матеріали цієї господарської справи свідчать, що 15.11.18 без присутності представника споживача відбулось засідання комісії з розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, яке оформлено Протоколом засідання комісії з розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії.

Згідно із вказаним Протоколом … без номеру від 15.11.18, комісія у складі 6-ти її членів розглянувши Акт про порушення № 00001016 від 30.10.18 прийняла рішення (дослівно): виконати розрахунок недорахованої електроенергії по акту згідно Методики, затвердженої постановою НКРЕ № 562 від 04.05.06 із змінами і доповненнями постановами НКРЕ КП № 154 від 08.02.07, № 1384 від 18.12.08, № 1338 від 14.10.10, порушення відповідає п. 2.1.2., п. 2.4. та п. 2.5. Методики за період з 12.04.18 по 30.10.18 час роботи 24 години на добу, кількість недорахованої електроенергії складає 6 806 кВт.год. на загальну суму 17 069,82 грн.

Вбачається, що розрахунок вартості недорахованої електричної енергії виконано відповідачем згідно із п. 2.1.2. Методики, затв. постановою НКРЕ від 04.05.06 № 562 (із змінами і доповненнями постановами НКРЕ від 08.02.07 № 154, від 18.12.08 № 1384, від 14.10.10 № 1338) за період з 12.04.18 по 30.10.18 на суму 68 379,36 грн.

Розглядаючи справу по суті спору судом враховано, що підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов`язання другою стороною.

Як встановлено вище судом та слідує із змісту протоколу засідання комісії з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ від 15.11.18, комісія постачальника електричної енергії визначила розрахунок недорахованої електроенергії в розмірі 6 806 кВт.г. на суму 17 069,82 грн. відповідно до п. 2.1.2. Методики, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.06 № 562 (із змінами і доповненнями) (надалі - Методика).

Пунктом 1.1. Методики визначено, що Методика встановлює порядок визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами Правил користування електричною енергією, затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31.07.96 № 28, або Правил користування електричною енергією для населення, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 № 1357.

Згідно із п. 1.2. Методики, остання застосовується постачальником електричної енергії за регульованим тарифом (електропередавальною організацією) при визначенні обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення правил користування електричною енергією та/або виявлення фактів крадіжки електричної енергії, самовільного підключення до об`єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без приладів обліку.

Відповідно до п. 2.1.2. Методики, на який посилається комісія з розгляду актів про порушення у своєму протоколі від 28.02.19, Методика застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією Методикою, з урахуванням вимог ПКЕЕ та в разі пошкодження або відсутності пломб з відбитками тавр енергопостачальника чи інших заінтересованих сторін, індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному ПКЕЕ, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження приладів обліку, установлених пломб та індикаторів.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем здійснено розрахунок недорахованої електричної енергії за період з за формулою (2.4) Методики, а саме:

W доб. = P · t доб. · Kв,

де Рс.п. - потужність самовільного підключення (кВт), t - тривалість роботи обладнання протягом доби (год.).

Кількість днів у періоді, за який здійснюється перерахунок, визначено відповідачем за формулою (2.6) Методики:

Д пер. = Д пор. + Д усун.

де: Д пор. - кількість робочих днів споживача від дня останнього контрольного огляду приладу обліку або технічної перевірки (у разі коли технічна перевірка проводилась після останнього контрольного огляду приладу обліку) до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у 6 календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення.

Д усун. - кількість робочих днів споживача від дня виявлення порушення до дня його усунення або від дня виявлення порушення до дня припинення електропостачання через невиконання споживачем припису чи вимоги щодо усунення порушення.

Період нарахування по акту про порушення ПРРЕЕ становить 202 дня (з 12.04.18 (акт від 11.04.18 про пломбування елементів розрахункового засобу обліку електричної енергії) по 30.10.18 (акт від 30.10.18 про порушення).

Таким чином, кількість недоврахованої електроенергії складає 6 806 кВт.г. на загальну суму 17 069,82 грн.

Положеннями ст. 235 Господарського кодексу України встановлено, що за порушення господарських зобов`язань до суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов`язання, що використовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку. До суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором. Оперативно-господарські санкції застосовуються незалежно від вини суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання.

Стаття 237 Господарського кодексу України встановлює, що підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов`язання другою стороною. Оперативно-господарські санкції застосовуються стороною, яка потерпіла від правопорушення, у позасудовому порядку та без попереднього пред`явлення претензії порушнику зобов`язання. Порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди з застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду з заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням. Оперативно-господарські санкції можуть застосовуватися одночасно з відшкодуванням збитків та стягненням штрафних санкцій.

З огляду на вищезазначене, а також приймаючи до уваги той факт, що відповідачем станом на час вирішення цієї справи по суті спору суду не надано доказів оскарження вказаного рішення від 15.11.18 (оформленого протоколом від 15.11.18) у встановленому чинним законодавством порядку, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача 17 069,82 грн. є документально підтвердженими, нормативно обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 11, 13, 14, 15, 24, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 247-252 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства «Водоканал» Кам`янсько-Дніпровської міської ради Кам`янсько-Дніпровського району Запорізької області (71304, Запорізька область, м. Кам`янка-Дніпровська, проспект 9 Травня, буд. 21, код ЄДРПОУ 37692873) на користь публічного акціонерного товариства «Запоріжжяобленерго» в особі Кам`янсько-Дніпровських районних електричних мереж, 71304, Запорізька область, м. Кам`янка-Дніпровська, вул. Чкалова, 8, п/р № НОМЕР_1 в ПАТ Метабанк , МФО 313582, код ЄДРПОУ 00130926) - 17 069 (сімнадцять тисяч шістдесят дев`ять) грн. 82 коп. боргу за не обліковану електроенергію та 1 921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч.ч. 1. 2 ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено у апеляційному порядку відповідно до вимог ст.ст. 253-285 ГПК України та п.п. 17.5. п. 1 Розділ ХІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ ГПК України.

Повний текст рішення складено 02.12.19.

Суддя В.Л. Корсун

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86074178
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2706/19

Судовий наказ від 13.01.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

Рішення від 25.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні