34/247-06-5990А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"04" серпня 2006 р.Справа № 34/247-06-5990А
04.08.2006р. в 13год.12хв. господарський суд Одеської області
у складі судді Фаєр Ю.Г.
при секретарі судового засідання Артем'євій В.В.,
за участю представників від позивача: Аверіна Б.О. –юрисконсульта юридичної служби Одеської залізниці, діючого за довіреністю №286 від 22.05.2006р.,
від відповідача: Сон П.Ю. –заступника начальника юридичного відділу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі, діючої за довіреністю №398/9/13-35/3 від 10.04.2006р.; Узун М.Ю. –головного державного податкового ревізор-інспектора відділу податкового супроводження підприємств наземного транспорту Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі, діючого за довіреністю №5473/9/13-35/286 від 11.07.2006р.;
від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Джугострана В.І. –старшого державного податкового інспектора юридичного відділу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси, діючого за довіреністю №13051/10-00 від 29.06.2006р.
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань господарського суду Одеської області №7 адміністративну справу №34/247-06-5990А
за позовом Одеської залізниці
до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси
про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі №0000421320/0 від 13.03.2006р. на суму 2355грн.
ВСТАНОВИВ:
Одеська залізниця звернулася до суду з позовною заявою, в якій просить визнати нечинним податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі №0000421320/0 від 13.03.2006р. на суму 2355грн., посилаючись на неправомірне визначення відповідачем податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. у зв'язку з відсутністю порушення позивачем вимог ч.1 ст.3, ч.1 ст.6 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р. (із змінами та доп.).
Спеціалізована державна податкова інспекція по роботі з великими платниками податків у м. Одесі проти позовних вимог заперечує з підстав, викладених у запереченні на позов, стверджуючи про правомірне визначення позивачу податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. внаслідок порушення позивачем вимог ч.1 ст.3, ч.1 ст.6 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р. (із змінами та доп.).
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та давши їм оцінку в сукупності, суд прийшов до висновку, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню з наступних підстав.
За результатами здійсненої Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м.Одеси планової виїзної документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства Дорожньої бази Одеської залізниці –відокремленого структурного підрозділу позивача - за період 01.10.2003р. по 01.07.2005р., складений акт перевірки від 07.10.05р. №330/23-114-01071723.
На підставі цього акту перевірки Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м.Одеси прийняте податкове повідомлення-рішення №0005721702/0 про визначення Дорожній базі Одеської залізниці податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 229грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. внаслідок порушення останнім вимог ст.3 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р. (із змінами та доп.).
В акті перевірки Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси в обґрунтування донарахування Дорожній базі Одеської залізниці податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 229грн. зазначено, що всупереч вимог ст.2 названого Закону останнім занижено суми податку у розрахунках податку за власників транспортних засобів за 2004р. на суму 229грн.
26.10.2005р. Дорожня база Одеської залізниці надіслала листа №284 до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси з проханням зарухавати 229грн. донарахованих по транспортному податку та штрафну санкцію у розмірі 170грн. у зв'язку з переплатою по транспортному податку.
12.04.2006р. Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси підтвердила листом №4916/17-02 зарахування переплати о податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в рахунок податного зобов'язання по зазначеному податку на суму 229грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн.
19.12.2005р. Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у Одеській області, правонаступником якої є Спеціалізована державна податкова інспекція по роботі з великими платниками податків у м. Одесі здійснена комплексна документальна перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства структурного підрозділу Одеської залізниці „Будівельно-монтажний потяг №686” служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд” за період з 01.07.2003р. по 01.07.2005р., за результатами якої відповідач склав акт перевірки №954/13-32.1/01097183/29.
В акті перевірки Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у Одеській області зазначено про порушення останнім вимог ст.3 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р. (із змінами та доп.), оскільки „Будівельно-монтажний потяг №686” Одеської залізниці при наданні уточнюючого розрахунку оподатковував автомобілі ЗИЛ-130, МАЗ-504В (сідельні тягачі) за ставкою 2,5грн., а не за ставкою 15грн. за 100куб.см., починаючи з 2кв.2005р., що зумовило заниження податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 1956грн.
Згідно платіжного доручення №43 від 13.01.2006р. Будівельно-монтажний потяг №686 сплатив 1956грн. податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Поряд з цим, 03.03.2006р. Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у Одеській області здійснена планова документальна перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства позивачем за період з 01.07.2003р. по 30.06.2005р., за результатами якої склала акт перевірки №102/13-32.1/01071315/11.
На підставі цього акту перевірки Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м.Одесі, яка є правонаступником Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у Одеській області, прийнято податкове повідомлення-рішення №0000421320/0 від 13.03.2006р., в якому відповідач визначив позивачу податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2584,5грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 1292,25грн. внаслідок порушення позивачем вимог ч.1 ст.3, ч.1 ст.6 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р. (із змінами та доп.).
В акті перевірки №102/13-32.1/01071315/11 від 03.03.2006р. зазначено, що загальна сума донарахованих платежів по зазначеному податку по актах перевірок, включених до зведеного акту та не сплаченого до бюджету становить 2584,5грн., у т.ч. Локомотивному депо Одеса-Сортувальна згідно акту перевірки №932/13-32.1/01071433/26 від 08.12.2005р. донараховано податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2004р. на суму 164,5грн.; Локомотивному депо Миколаїв згідно акту перевірки №391/23-150/04711342 від 23.12.2005р. донараховано податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2003р. на суму 164,5грн., який був сплачений п/д №75 від 12.01.2006р.; Дорожній автобазі згідно акту перевірки №330/23-114-01071723 від 07.10.2005р. донараховано податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2004р. на суму 229грн.; Заводу залізобетонних конструкцій згідно акту перевірки №884/13-31.1/05771021/15 від 21.11.2005р. встановлено заниження суми податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2003р. та 2004р. на суму 10грн.; Будівельно-монтажного потягу №686 донараховано податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 1956грн.; Дорожній механічній майстерні згідно акту перевірки №918/13-32./105752709 від 05.12.2005р. донараховано податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 225грн.
Визначення відповідачем позивачу податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. є неправомірним з наступних підстав.
Надані позивачем на розгляд суду листи Дорожньої бази Одеської залізниці від 26.10.2005р. №284 до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси з проханням зарахувати 229грн. донарахованих по транспортному податку та штрафну санкцію у розмірі 170грн. у зв'язку з переплатою по транспортному податку та Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси №4916/17-02 від 12.04.2006р. про підтвердження зарахування переплати по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в рахунок податкового зобов'язання по зазначеному податку на суму 229грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. свідчать про відсутність податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 229грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. Дорожньої автобази Одеської залізниці, донарахованого за актом перевірки Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси №330/23-114-01071723 від 07.10.2005р. та відображеного в прийнятому останньою податковому повідомленні-рішенні №0005721702/0 від 10.10.2005р.
Отже, визначення позивачу відповідачем в податковому повідомленні-рішенні Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі №0000421320/0 від 13.03.2006р., прийнятому на підставі акту перевірки відповідача №102/13-32.1/01071315/11 від 03.03.2006р., податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 229грн. застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. є неправомірним.
Поряд з цим, надане позивачем платіжне доручення №43 від 13.01.2006р. свідчить про сплату Будівельно-монтажним потягом №686 Одеської залізниці донарахованого податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 1956грн., тобто свідчить про відсутність податкового зобов'язання Будівельно-монтажного потягу №686 Одеської залізниці по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 1956грн., донарахованого за актом перевірки Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у Одеській області №954/13-32.1/01097183/29 від 19.12.2005р., відображеного в прийнятому Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м. Одесі податковому повідомленні-рішенні №0000421320/0 від 13.03.2006р.
З врахуванням викладеного, донарахування позивачу відповідачем в податковому повідомленні-рішенні Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі №0000421320/0 від 13.03.2006р., прийнятому на підставі акту перевірки відповідача №102/13-32.1/01071315/11 від 03.03.2006р., податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 1956грн., є неправомірним.
Посилання відповідача в запереченні на позовну заяву на зарахування ним коштів у сумі 1956грн. 28.03.2006р. в рахунок погашення донарахованих платежів позивача по податку з власників транспортних засобів по акту перевірки №102/13-32.1/01071315/11 від 03.03.2006р., визначених в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні, тобто після отримання листа Будівельно-монтажного потягу №686 Одеської залізниці №261 від 27.03.2006р. до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у Одеській області з проханням зарахувати 1956грн. на користь Одеської залізниці в погашення податкового боргу по податковому повідомленню-рішенню №0000421320/0 від 13.03.2006р., судом не приймається до уваги, оскільки зазначені податкові зобов'язання на суму 1956грн. були сплачені Будівельно-монтажним потягом №686 Одеської залізниці платіжним дорученням №43 від 13.01.2006р. на суму 1956грн., не врахованим відповідачем при перевірці позивача.
Крім того, не заслуговують на увагу суду й твердження відповідача в запереченнях на позов на отримання від ДПІ у Малиновському районі м. Одеси інформації про прийняття нею податкового повідомлення–рішення та копії такого податкового повідомлення-рішення про визначення податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 229грн. застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн., на ненадходження листа ДПІ у Малиновському районі м. Одеси до начальника Дорожньої автобази, що підтверджує зарахування зазначених податкових зобов'язань в рахунок переплати по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі, оскільки відповідач не надав суду доказів звернення до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси за цією інформацією, не перевірені факти наявності чи відсутності податкових зобов'язань відокремлених структурних підрозділів позивача, перелічених в акті перевірки відповідача №102/13-32.1/01071315/11 від 03.03.2006р.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України: у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За викладених обставин, суд доходить висновку, що відповідач не довів належним чином законності і обґрунтованості визначення позивачу податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. за порушення, на думку відповідача, вимог ч.1 ст.3, ч.1 ст.6 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р. (із змінами та доп.), а також, що прийняте податкове повідомлення-рішення в частині визначення податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. та підстави його прийняття не відповідають вимогам викладеним в п.п.1,3-8 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому позов про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі №0000421320/0 від 13.03.2006р. в частині визначення податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
З урахуванням викладеного, позивачу підлягає відшкодуванню судовий збір на суму 3,40грн., сплачений платіжним дорученням №2476 від 14.06.06р.
Керуючись ст.ст.71, 72, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги Одеської залізниці задовольнити повністю.
2. Визнати нечинним податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі №0000421320/0 від 13.03.2006р. в частині визначення податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на суму 2185грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 170грн.
3. Стягнути з Державного бюджету України (на р/р 31117095600008 отримувач УДК у Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460 банк-УДК в Одеській області МФО 828011 код платежу 22090200) на користь Одеської залізниці (п/р26003000001 в Одеській філії АБ „Експрес-банк”, МФО 328801, код ЭДРПОУ 01071315, адреса: м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19) судовий збір на суму 3(три)грн.40коп.
4. Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 86075 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Фаєр Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні