Рішення
від 25.11.2019 по справі 160/8600/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2019 року Справа № 160/8600/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ніколайчук С.В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю К-Логістік до відповідача 1: головного управління державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856), відповідача 2: Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

05 вересня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю К-Логістік звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача 1: головного управління державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача 2: Державної фіскальної служби України, у якій позивач просить:

1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- від 17.05.2019 № 1165253/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної№ 1 від 05.07.2018р.;

- від 20.05.2019 № 1166237/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 07.07.2018р.;

- від 21.05.2019 № 116713 5/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 16.07.2018р.;

- від 16.05.2019 № 1164404/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 25.06.2018р.;

- від 15.05.2019 № 1163499/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної№ 8 від 27.06.2018р.;

- від 15.05.2019 № 1163500/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 28.06.2018р.;

- від 15.05.2019 № 1163498/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 30.06.2018р.;

- від 22.05.2019 № 1168475/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 25.09.2018р.;

- від 22.05.2019 № 1168476/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 26.09.2018р.;

- від 22.05.2019 № 1168473/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 24 від 28.09.2018р.

2) зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 05.07.2018р., № 2 від 07.07.2018р., № 4 від 16.07.2018р., № 7 від 26.06.2018р., № 8 від 27.06.2018р., № 9 від 28.06.2018 р., № 10 від 30.06.2018р., № 22 від 25.09.2018р., № 23 від 26.09.2018р., № 24 від 28.09.2018р. з дати подання їх на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю К-ЛОГІСТІК (код ЄДРПОУ 41039736).

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що ним відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, складено податкові накладні № 1 від 05.07.2018р., № 2 від 07.07.2018р., № 4 від 16.07.2018р., № 7 від 26.06.2018р., № 8 від 27.06.2018р., № 9 від 28.06.2018 р., № 10 від 30.06.2018р., № 22 від 25.09.2018р., № 23 від 26.09.2018р., № 24 від 28.09.2018р. і направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, однак, згідно отриманих квитанцій, їх реєстрацію було зупинено. На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України позивачем направлялося на адресу контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковим накладним, реєстрація яких була зупинена разом з копіями підтверджуючих документів, проте оскарженими рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Товариству відмовлено у реєстрації таких податкових накладних. Первинні документи подані ним не мають дефекту форми, змісту або походження. За позицією позивача, прийняті відповідачем-1 рішення є необґрунтованими, неправомірними та такими, що підлягає скасуванню, оскільки за умови наявності у позивача передбачених чинним законодавством документів, які свідчать про здійснення господарських операцій, та того, що такі документи надавалися контролюючому органу, останній не мав правових підстав відмовляти у реєстрації в ЄРПН складених податкових накладних. Також позивач зауважував, що оскаржені рішення не містять чіткого переліку документів, які були складені ним з порушенням вимог законодавства, та/або були недостатніми для реєстрації поданих податкових накладних. Позивач зазначив, що ним направлені контролюючому органу всі документи по взаємовідносинам із контрагентами, що є достатніми для встановлення правомірності складання означених податкових накладних та їх реєстрації в ЄРПН. Позивач вважає оскаржувані рішення протиправними та такими що підлягають скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.09.2019 року відкрито спрощене позовне провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

Від відповідача-1 (ГУ ДФС у Дніпропетровській області) 18 жовтня 2019 року до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що комісією ДФС прийнято оскаржувані рішення правомірно, оскільки надані платником податку копії документів, складені з порушенням законодавства. Відповідно до п.1.6 Критеріїв ризиковості платника податку позивач внесений до переліку ризикових платників, по якому податкова інформація свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій. Підстави для зупинення реєстрації в ЄРПН, а також порядок та умови для прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК у ЄРПН визначені Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р. та Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018р. Як зазначає Відповідач-2, підставою для прийняття оскаржуваних рішень було зазначено про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства . Оскаржувані рішення прийнято у відповідності до Податкового кодексу України та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117.

Від відповідача-2 (ДФС України) 18 жовтня 2019 року до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті на регіональному рівні, а саме ГУ ДФС у Дніпропетровській області, у зв`язку з чим, протиправних дій чи бездіяльності відносно позивача ними не вчинялось. Повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішення комісії регіонального рівня зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасними.

28 жовтня 2019 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що реєстрація податкових накладних є податковим обов`язком платника податків. При зупиненні реєстрації податкових накладних контролюючим органом не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також, не зазначено, які саме документи були складені з порушенням законодавства, та що саме було порушено позивачем.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив, відповідь на відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

ТОВ "К-ЛОГІСТІК" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі з 20.12.2016 року, що підтверджується випискою від 19.11.2018р., копія якої наявна в матеріалах справи, та є платником податку на додану вартість. Основним видом господарської діяльності ТОВ "К-ЛОГІСТІК" є падання посередницьких транспортно-логістичних послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом.

Згідно з вимогами п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було оформлено податкові накладні № 1 від 05.07.2018р., № 2 від 07.07.2018р., № 4 від 16.07.2018р., № 7 від 26.06.2018р., № 8 від 27.06.2018р., № 9 від 28.06.2018 р., № 10 від 30.06.2018р., № 22 від 25.09.2018р., № 23 від 26.09.2018р., № 24 від 28.09.2018р., що підтверджується їх копіями наявними в матеріалах справи.

Вказані вище податкові накладні були надіслані позивачем для реєстрації у встановленому законодавством порядку у ЄРПН та згідно з копіями квитанцій, реєстрацію вказаних накладних було зупинено з підстав того, що: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1. п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН , що підтверджується копіями відповідних квитанцій, які наявні в матеріалах справи.

З метою проведення реєстрації вищевказаних податкових накладних, позивачем були надіслані контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів, які необхідні для проведення реєстрації податкових накладних № 1 від 05.07.2018р., № 2 від 07.07.2018р., № 4 від 16.07.2018р., № 7 від 26.06.2018р., № 8 від 27.06.2018р., № 9 від 28.06.2018 р., № 10 від 30.06.2018р., № 22 від 25.09.2018р., № 23 від 26.09.2018р., № 24 від 28.09.2018р., що підтверджується копіями відповідних повідомлень, пояснень, документів та квитанцій №1, №2 про прийняття їх до розгляду, наявними в матеріалах справи.

Відповідачем-1 (головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області) були прийняті оскаржувані рішення від 17.05.2019 № 1165253/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної№ 1 від 05.07.2018р.; від 20.05.2019 № 1166237/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 07.07.2018р.; від 21.05.2019 № 116713 5/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 16.07.2018р.; від 16.05.2019 № 1164404/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 25.06.2018р.; від 15.05.2019 № 1163499/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної№ 8 від 27.06.2018р.; від 15.05.2019 № 1163500/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 28.06.2018р.; від 15.05.2019 № 1163498/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 30.06.2018р.; від 22.05.2019 № 1168475/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 25.09.2018р.; від 22.05.2019 № 1168476/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 26.09.2018р.; від 22.05.2019 № 1168473/41039736 про відмову у реєстрації податкової накладної № 24 від 28.09.2018р.. з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, що підтверджується копіями вказаних рішень наявних в матеріалах справи.

В якості підстави для відмови у цих рішеннях було зазначено про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Водночас, в розділі оскаржуваних рішень додаткова інформація будь-яка конкретна інформація щодо цього не зазначена.

Не погодившись з діями відповідачів, представник позивача звернувся з даним позовом до суду.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами п.74.3 ст.74 Податковий кодекс України визначено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій і завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010р. (далі Порядок №1246) податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 вказаного Порядку №1246 після надходження ПН/РК до ДФС в автоматизованому режимі здійснюються їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018р. затверджено, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №117).

Згідно з пунктом 3 Порядку №117 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86095809
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8600/19

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 21.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 25.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні