Рішення
від 26.11.2019 по справі 580/2592/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2019 року справа № 580/2592/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді: Тимошенко В.П.,

за участю секретаря судового засідання: Остроушко Л.І.,

представник позивача - Радченка В.Г. (за посадою),

представника відповідача - Левенець А.М. (згідно довіреності),

представника третьої особи - Куця М.М. (згідно довіреності),

розглянувши по суті у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження у залі суду адміністративну справу за позовом комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» до Золотоніського управління Головного управління ДФС у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Драбівська селищна рада про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

16 серпня 2019 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось комунальне підприємство «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» до Золотоніського управління Головного управління ДФС у Черкаській області, в якій просить визнати протиправним та скасувати рішення начальника Золотоніського управління ГУ ДФС у Черкаській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.07.2019 №0005645413.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення необґрунтоване та протиправне, з огляду на те, що позивачем сплачено ЄСВ за період з 21.11.2017 по 27.06.2019 в повному обсязі згідно з платіжними дорученнями.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 17.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) згідно з вимогами пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою суду від 03.10.2019 залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Драбівську селищну раду та вирішено здійснити розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

11.10.2019 відповідачем надано до суду відзив на позовну заяву, в якому він заперечує проти задоволення позову та просить відмовити в його задоволенні. Зокрема зазначив, що сплачені кошти позивачем згідно наданих платіжних доручень зараховувались в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

З огляду на наведене, та з урахуванням того, що позивачем не виконувались норми чинного законодавства, просив відмовити в задоволенні адміністративного позову.

17.10.2019 до суду надійшли пояснення Драбівської селищної ради Драбівського району Черкаської області, в яких зазначило, що позивачем на виконання вимог Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов?язкове державне соціальне страхування за період з січня по липень 2019 року сумлінно виконуються обов?язки та своєчасно сплачується єдиний внесок у строк встановлений чинним законодавством, а тому просили позов задовольнити в повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача та третьої особи позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши учасників справи, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Комунальне підприємство Драбівське виробниче управління житлово- комунального господарства є юридичною особою, що засноване на спільній власності територіальної громади селища Драбів та є комунальним підприємством.

Відповідно до статуту затвердженого рішенням Драбівської селищної ради від 19 липня 2018 року № 32-5/VІІ підприємство (комбінат комунальних підприємств) створене наказом Міністерства комунального господарства УРСР від 05.08.1955 №21 і перейменовано рішенням Черкаського облвиконкому від 20.09.1980 № 181 у виробниче управління житлово-комунального господарства та перебуває в управлінні Драбівської селищної ради відповідно до рішення від 6 жовтня 2011 року № 11-1/VI.

11.01.2019 Золотоніським управлінням ГУ ДФС у Черкаській області комунальному підприємству Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства надано вимогу № Ю-110142-23 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 803192,95 грн (а.с. 35 том№1).

14.01.2019 КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало на користь держави ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати, що підтверджується платіжними дорученнями № 5 від 14.01.2019, № 3 від 15.01.2019, № 62 від 16.01.2019, № 11 від 17.01.2019, № 64 від 21.01.2019, № 72 від 23.01.2019, № 77 від 25.01.2019, № 90 від 29.01.2019, № 100 від 30.01.2019 (а.с.36-44 том №1).

04.02.2019 Золотоніським управлінням ГУ ДФС у Черкаській області комунальному підприємству Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства надано вимогу № Ю-110142-23 про сплату боргу (недоїмки) у розмірі 761680,41 грн (а.с.45 том №1).

КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало на користь держави ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати, що підтверджується платіжними дорученнями № 120 від 18.02.2019, № 123 від 20.02.2019, № 130 від 22.02.2019, № 133 від 25.02.2019, № 140 від 27.02.2019, № 13 від 04.03.2019, № 129 від 04.03.2019 (а.с. 46-52 том №1).

05.03.2019 рішенням 38 сесії Драбівської селищної ради VII скликання № 38- З/VII розглянувши листи начальника комунального підприємства Драбівське ВУЖКГ Про внесення змін до рішення сесії від 16.11.2017 № 22-2/VII Про затвердження Програми підтримки і розвитку комунального підприємства «Драбівське ВУЖКГ» до 2020 року та запобіганню його банкрутства внесено зміни, якими передбачено з місцевого бюджету виділити кошти на погашення заборгованості по єдиному соціальному внеску кошти в сумі 761700,00 грн у 2019 (а.с.34 том №1).

КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало на користь держави ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати, що підтверджується платіжними дорученнями № 7996703424 від 05.03.2019, № 163 від 22.03.2019, № 170 від 25.03.2019 (а.с.53-55 том №1).

25.03.2019 начальником Золотоніським управлінням ГУ ДФС у Черкаській області, уповноваженою особою Ільченком П.І. комунальному підприємству Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства надано інформацію на лист від 25.03.2019 Про проведення звірки , що станом на 01.01.2019 року загальна заборгованість по сплаті єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ та допомоги по тимчасовій непрацездатності (ЄСВ) (код платежу 71010000) становить 803 195,75 грн (а.с.56 том №1).

КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало на користь держави ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати за березень 2019 року, що підтверджується платіжними дорученнями № 174 від 26.03.2019, № 181 від 28.03.2019 (а.с.57-58 том №1).

03.04.2019 Золотоніським управлінням ГУ ДФС у Черкаській області комунальному підприємству Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства надано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-110142-23 в сумі 782491,99 грн (а.с.59 том №1).

КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало на користь держави ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати, що підтверджується платіжними дорученнями № 192 від 04.04.2019, № 198 від 05.04.2019, № 202 від 09.04.2019, № 210 від 11.04.2019, № 7612638824 від 15.04.2019, № 216 від 16.04.2019, № 221 від 16.04.2019, № 2 від 19.04.2019, № 225 від 22.04.2019, № 231 від 23.04.2019, № 235 від 24.04.2019, № 244 від 25.04.2019, № 249 від 25,04.2019, № 254 від 26.04.2019, № 260 від 07.05.2019 (а.с. 60-74 том №1).

10.05.2019 Золотоніським управлінням ГУ ДФС у Черкаській області комунальному підприємству Драбівське виробниче управління житлово- комунального господарства надано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-110142-23 про сплату (недоїмки, штрафу, пені) у розмірі 262828,60 грн (а.с. 75 том №1).

КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало на користь держави ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати платіжними дорученнями № 267 від 11.05.2019, № 275 від 14.05.2019, № 281 від 16.05.2019, № 286 від 20.05.2019, № 292 від 21.05.2019, № 299 від 22.05.2019, № 304 від 23.05.2019, № 310 від 23.05.2019, № 4 від 27.05.2019, № 315 від 27.05.2019, № 21 від 28.05.2019, № 9743611024 від 28.05.2019, № 330 від 10.06.2019, № 337 від 14.06.2019, № 345 від 20.06.2019, № 346 від 21.06.2019, № 347 від 21.06.2019, № 352 від 21.06.2019, № 354 від 24.06.2019, № 362 від 26.06.2019, № 363 від 27.06.2019, № 368 від 01.07.2019, № 374 від 01.07.2019 (а.с.76-98 том №1).

03.07.2019 начальником Золотоніського управління ГУ ДФС у Черкаській області на звернення комунального підприємства Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства від 03.07.2019 надано інформацію про те, що відповідно до інформаційних систем ДФС України, станом на 03.07.2019 заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування по КП Драбівське ВУЖКГ (код ЄДРПОУ 03357056) відсутня (а.с.94).

03.07.2019 начальником Золотоніського управління ГУ ДФС у Черкаській області Ільченком П.І. прийнято рішення за № 0005645413 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.11.2017 до 27.06.2019, яким нараховано пеню у розмірі 158519,44 грн та штраф у розмірі 133816,01 грн (а.с.101-103 том №1).

КП Драбівське ВУЖКГ перерахувало кошти на користь держави за ЄСВ нараховану роботодавцем на суму заробітної плати, що підтверджується платіжними доручення № 380 від 05.07.2019, № 392 від 10.07.2019, № 394 від 16.07.2019, № 399 від 19.07.2019, № 400 від 19.07.2019, № 405 від 22.07.2019, № 411 від 23.07.2019, № 416 від 23.07.2019, № 417 від 24.07.2019 (а.с.104-112 том №1).

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначенні Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464 - VI (далі - Закон - 2464).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону - 2464 визначено, що платниками єдиного внеску є: роботодавці зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до вказаних норм, позивач є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно пункту 1 частини 2 статті 6 Закону - 2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до пп. 1 ст. 7 Закону 2464 єдиний внесок нараховується:

1) для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до абзацу 1 частини 8 статті 9 Закону - 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Днем сплати єдиного внеску вважається:1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі. (ч.10 ст. 9 Закону - 2464)

Відповідно до частини 12 статті 9 Закону - 2464 встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановленні Законом - 2464 є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Відповідно до пункту 2 частини 11 статті 25 Закону - 2464, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Частиною 10 статті 25 Закону - 2464 встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду. (ч.13 ст.25 Закону -2464).

Відповідно до частини 6 статті 25 Закону - 2464 передбачено, що за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

В ході розгляду справи судом встановлено, що відповідно до даних інтегрованої картки платника позивача за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 (цільові фонди) на початок 2017 року за позивачем рахувалась недоїмка в розмірі 470290,36 грн, на початок 2018 року заборгованість рахувалася в розмірі 537309,77 грн, на початок 2019 заборгованість складала 803192,95. Суд звертає увагу, що заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску була безперервна до 27.06.2019.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає безпідставними та необґрунтованими доводи позивача про протиправність спірного рішення, оскільки останнім не дотримано вимог статті 9 Закону - 2464, що також підтверджується дослідженими матеріалами справи.

З огляду на наведене, та з урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов висновку, про правомірність висновків відповідача, задокументованих у спірному рішенні.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів учасників справи, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази надані позивачем - суд дійшов висновку, що обґрунтування на які посилається позивач, не дають суду підстав для висновків, які б спростовували доводи відповідача, а відтак відсутні підстави для задоволення позову.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про розподіл судових витрат в частині стягнення з суб`єкта владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст складений 03.12.2019.

Суддя В.П. Тимошенко

Дата ухвалення рішення26.11.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86099892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2592/19

Рішення від 26.11.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні