Постанова
від 23.09.2009 по справі 2а-5729/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № 24/96

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23.09.2009 р. 15:20 № 2а-5729/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Власенкової О.О., при секретарі судового засідання Чернишевій О.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:

за позовом Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( далі - позивач) доТовариства з обмеженою відповідальністю Карвалі (далі - відповідач ) простягнення адміністративно-господарських (штрафних санкцій) у розмірі 9 773,00 грн.

за участю:

від позивачаДостова Т.В. (довіреність від 20 травня 2009 року № 04-02/196) від відповідачане прибув

Обставини справи:

Позивач -Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у розмірі 9 773,00 грн.

Позовні вимоги обгрунтовуються статтею 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі -Закон), якою для підприємств (об`єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом. Керівники підприємств (об`єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Відповідно до статті 20 Закону підприємства (об`єднання), установи і організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Позивач зазначає, що у 2008 році чисельність працівників відповідача становила 21 особу, що відповідно до 4-відсоткового нормативу передбачало необхідність працевлаштування 1 інваліда, якого не було працевлашовано.

Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік, поданого відповідачем позивачеві, розмір середньої заробітної плати за рік у Товаристві з обмеженою відповідальністю „Карвалі" становить 9 619,00 грн.

У зв`язку з нестворенням 1 робочого місця для інваліда та, відповідно, непрацевлаштуванням 1 особи на цьому місці, у Відповідача виник обов`язок сплатити адміністративно-штрафні санкції за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 9 619,00 грн.

Оскільки у визначений Законом термін відповідачем не сплачено суму заборгованості на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, то за таких обставин позивач просить стягнути з відповідача вказану суму разом із пенею, нарахованою за порушення терміну сплати санкції.

Відповідач про місце, день та час розгляду справи повідомлений належний чином за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак представника в судове засідання не направив, письмових пояснень щодо позовних вимог суду не надав.

Ухвалою суду від 05 червня 2009 року відкрито провадження у справі та на 03 липня 2009 року призначено попереднє судове засідання.

Попереднє судове засідання через неприбуття представника відповідача відкладалось на 06 серпня 2009 року.

Ухвалою суду від 06 серпня 2009 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 09 вересня 2009 року.

Судовий розгляд справи 09 вересня 2009 року через неприбуття представника відповідача відкладався на 23 вересня 2009 року.

У зв`язку з неприбуттям представника відповідача згідно зі статтею 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних у ній доказів.

На підставі частини 3 статті160 КАС України в судовому засіданні 23 вересня 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносини врегульовано Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , Положенням про Фонд України соціальної захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434 та постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 № 70 Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", якою затверджені Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю; Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування; Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарських об`єднаннях, до складу яких входять підприємства громадських організацій інвалідів; Порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; Порядок використання суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, що надійшли до державного бюджету; Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю.

Частиною 2 статті 4 Закону передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові та соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров`я, матеріальному забезпеченню, посильній трудовій та громадській діяльності.

Відповідно до положень частини 1 та 2 статті 19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною 1 цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робочих місць відповідно до змісту частини 5 статті 19 Закону, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

До виконання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, може бути зараховано забезпечення роботою інвалідів на підприємствах, в організаціях громадських організацій інвалідів шляхом створення господарських об`єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів з метою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань (частина 6 статті 19 Закону).

Статтею 20 Закону встановлено обов`язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

У звіті про зайнятість населення і працевлаштування інвалідів за 2008 рік, поданому відповідачем позивачу, зазначено, що:

- середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства - 21 особа (код рядка 01 );

- середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність -„прочерк" (код рядка 02 );

- кількість інвалідів -штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону -1 особа (код рядка 03 ).

Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік, поданого позивачеві, відповідачем створено 1 робоче місце для працевлаштування інваліда, однак працевлаштування інваліда на ньому не забезпечено.

Згідно із звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік розмір середньої заробітної плати за рік у Товаристві з обмеженою відповідалтьністю „Карвалі" становить 9 619,00 грн.

У зв`язку з незабезпечення працевлаштування 1 особи на 1 робочому місці, у відповідача виник обов`язок сплатити адміністративно-штрафні санкції за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 9 619,00 грн.

Вказані обставини відповідачем не заперечуються, про що свідчить поданий ним до позивача звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік.

Таким чином, вищевказані обставини відповідно до частини третьої статті 72 КАС України не підлягають доказуванню.

Крім того, згідно з поданим розрахунком позивачем заявлено вимоги щодо стягнення пені в сумі 154,00 грн. за період існування боргу з 16 квітня до 25 травня 2009 року включно.

Відповідно до пункту 11 Порядку контроль за своєчасним і повним надходженням штрафних санкцій від підприємств, які не забезпечують нормативу робочих місць, здійснюють відділення фонду відповідно до законодавства. У разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Ураховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 71, 86, 94, 105, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Карвалі (м.Київ, вул.Любоирська, б.14, р/р НОМЕР_1, банк Райфайзен Банк Аваль, МФО 300335, код 31240885) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 31219230700001в ГУ ДКУ у м.Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621, код призначеня платежу 50070000;01) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2008 рік, у розмірі 9 619,00 грн.(дев 'ять тисяч шістсот дев 'ятнадцять гривень 00 коп.) та пені у розмірі 154,00 грн. (сто п 'ятдесят чотири гривні 00 коп.), що разом складає 9 773,00 (дев 'ять тисяч сімсот сімдесят три гривні 00 коп.).

Постанова відповідно до частини першої статті 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя О.О.Власенкова

Дата складення та підписання постанови у повному обсязі -28 вересня 2009 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.09.2009
Оприлюднено05.12.2019
Номер документу86100973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5729/09/2670

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Власенкова О.О.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні