Постанова
від 13.11.2019 по справі 280/3424/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 листопада 2019 року м. Дніпросправа № 280/3424/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Новошицької О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року (суддя Садовий І.В.) по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Промислова компанія Українські сіліти до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

16.07.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю Промислова компанія Українські сіліти звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про скасування рішеннь про відмову у реєстрації податкових накладних та зобов`язання вчинити певні дії, де, посилаючись на те, що у червні 2019 року позивач намагався зареєструвати податкову накладну №2 від 28.05.2019 та податкову накладну №3 від 29.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), проте, позивачем було отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в якій зазначено, що документи прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних зазначено те, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з чим позивачу запропоновано надати додаткові документи та пояснення по вказаним накладним. Позивач подав пояснення та пакет документів, проте, незважаючи на подання всіх необхідних документів отримав рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН. Оскільки позивач не погодився з прийнятим рішенням, просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 14.06.2019 року №1194653/39723871 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 28.05.2019 року та зобов`язати ДФС України зареєструвати ПН № 10 від 10.11.2017 р. в ЄРПН, рішення комісії від 14.06.2019 року №1194661/39723871 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 29.05.2019 року та зобов`язати ДФС України зареєструвати ПН №2 від 28.05.2019 року на суму 708000 грн. і ПН №3 від 29.05.2019 року на суму 708000 р. в ЄРПН; визнати протиправним та скасувати рішення №32127/39723871 та рішення32128/39723871 за результатами розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняте 02.07.2019 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.06.2019 № 1194653/39723871 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Промислова компанія "Українські сіліти" №2 від 28.05.2019 та від 14.06.2019 № 1194661/39723871 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Промислова компанія "Українські сіліти" № 3 від 29.05.2019. Зобов`язано ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН Товариства з обмеженою відповідальністю Промислова компанія "Українські сіліти" № 2 від 28.05.2019 та № 3 від 29.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання їх до реєстру. В іншій частині позову відмовлено.

Рішення суду обгрунтовано тим, що контролюючий орган, приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, не обгрунтував підстави відмови в реєстрації ПН.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Головне управління ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову в реєстрації податкових накладних прийнято виключно в межах діючого законодавства, а тому і дії Комісії є правомірними.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення в зв`язку з наступним.

З матеріалів справи вбачається, що податкова накладна №2 від 28.05.2019 року і №3 від 29.05.2019 направлена для реєстрації ЄРПН 10.06.2019 року.

Згідно квитанції №91202199698 від 10.06.2019 податкову накладну № 2 від 28.05.2019 прийнято, але реєстрацію зупинено (а.с. 43).

Згідно квитанції № 9120224879 від 10.06.2019 податкову накладну № 3 від 29.05.2019 прийнято, але реєстрацію зупинено (а.с. 44).

Як вбачається з квитанцій, підставою зупинення реєстрації податкових накладних зазначено « ПН/PK відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» .

Судом встановлено, що 10.06.2019 року на адресу ДФС позивачем направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 45-71).

14.05.2019 року Комісія ГУ ДФС у Запорізькій області прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН:

-рішення №1194653/39723871, згідно чого комісією прийнято таке рішення в якості підстав зазначено «ненадання платником податку копій документів/первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційна описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити)» (а.с.72);

- рішення №1194661/39723871 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 29.08.2019, де в якості підстав зазначено «ненадання платником податку копій документів / первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційна описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків» (а.с.73).

Оскарживши 24.06.2019 року рішення про відмову в реєстрації ПН, позивач отримав рішення комісії з питань розгляду скарг від 02.07.2019 року №32127/39723871/2 та рішення від 02.07.2019 року №32128/3972387/2 про залишення скарг без задоволення в зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Аналізуючи оскаржувані рішення відповідача, судом першої інстанції, з чим погодився і суд апеляційної інстанції встановлено, що з прийнятих рішень вбачається, що останні не містять конкретної інформації, не зазначено, що, саме, стало підставою для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, та не зазначено, які, саме, документи складені з порушенням законодавства, і які вимоги законодавства порушені при складанні документів, в зв`язку з чим не можливо зареєструвати ПН в ЄРПН.

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 (далі - Порядок).

Пунктами 3 та 4 Порядку встановлено, що комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Як вбачається з матеріалів справи Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не містять конкретного переліку документів, яких не вистачає або які не відповідають вимогам чинного законодавства для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.

Статтею 201 ПК України передбачено, що 201.1. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін….201.16. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України .

Суд зазначає, що вичерпний перелік документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Крім того, Порядком з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 р. , Постанова, Кабінет Міністрів України, встановлено, що 12. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.13. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.14. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як слідує з матеріалів справи, в квитанції відповідачем зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не вказано конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом № 567. Натомість платником податків надано контролюючому органу первинні документи на підтвердження реальності господарської операції, а саме: товарно-транспортні накладні на транспортування товару, платіжні доручення, що не позбавляє можливості контролюючий орган встановити повноту та зміст вчиненої господарської операції.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування, є обґрунтованість та вмотивованість.

Суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних податкових накладних.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним та підлягають скасуванню.

При цьому, згідно з приписами пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 29.12.2010 № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

З огляду на вказане, слід зобов`язати зареєструвати спірну податкову накладну ТОВ ПК Українські сіліти в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня проголошення.

Головуючий - суддя Л.А. Божко

суддя Н.П. Баранник

суддя Ю. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86101861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3424/19

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 13.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 13.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні