Рішення
від 28.11.2019 по справі 300/1529/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" листопада 2019 р. справа № 300/1529/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Микитюка Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,

представника відповідача - Бондара О.М.

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ"

до відповідача: Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

17.07.2019 товариство з обмеженою відповідальністю "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ" (надалі також позивач - ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ") звернулося в Івано-Франківський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (надалі також - відповідач, Головне управління ДФС в Івано-Франківській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019, зобов`язання відповідача відкоригувати суму ліміту в СЕА ПДВ на суму 855 389,48 грн. та зобов`язати відповідача донарахувати податковий кредит по зазначеним вище аркушам коригування в сумі 518 113,38 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки, викладені в акті перевірки №562/09-19-52-12/40817040 від 22.03.2019 та прийняте податкове повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019 є необґрунтованим та таким, що не відповідає обставинам справи.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2019 дану заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви (а.с. 55-57).

Позивачем усунуто недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, відтак ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 відкрито загальне позовне провадження в даній адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду (а.с.1-2).

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 12.09.2019 (а.с.166-168). У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами і доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає, що позивач при здійсненні господарської діяльності порушив норми податкового законодавства, що стало наслідком донарахувань, визначених податковим повідомленням-рішенням. Також звернув увагу, що правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 200 1 ПК України та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою КМУ від 16.10.2014 №569. СЕА ПДВ працює виключно в автоматичному режимі та на підставі алгоритмів, розроблених відповідно до статті 200 1 ПК України та Порядку №569 і не допускає ручного втручання в її роботу. Таким чином, камеральною перевіркою відображено зарахування в СЕА ПДВ за період з 30.01.2019 мінусове значення показників ПДВ. Просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Позивач скористався своїм правом на подання відповіді на відзив, яка надійшла на адресу суду 26.09.2019. У даній відповіді на відзив представник позивача, зокрема зазначає, що беручи до уваги докази, що містяться в матеріалах справи та враховуючи додаткові докази, долучені до даної відповіді на відзив - позивач категорично не погоджується з позицією відповідача, що викладена в акті перевірки та відзиві, вважає її безпідставною, такою, що базується на не доведеній інформації, не обґрунтованою та протиправною. Підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити (а.с.170-173).

11.10.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом протокольною ухвалою оголошено перерву в підготовчому судовому засіданні до 31.10.2019 у зв`язку з витребуванням додаткових доказів.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.10.2019 закрито підготовче провадження у даній справі та призначено справу до судового розгляду по суті (а.с. 195-196).

Представник позивача у судове засідання не прибула, однак на адресу суду направила клопотання про розгляд справи за її відсутності. У даному клопотанні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, також зазначила, що на час розгляду справи обставини справи змінилися, оскільки 09.11.2019 спірні правовідносини між сторонами вирішені, що підтверджується Витягом з реєстру СЕА ПДВ електронного кабінету платника податків ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ", які надіслані останнім 20.11.2019, проте податкове повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019 чинне і не скасоване.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши думку представника відповідача, дослідивши подані сторонами письмові докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відзив на позов та відповідь на відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та спору по суті судом встановлено наступне.

На підставі п.п.19 1 .1.1, 19 1 .1.2 п. 19 1 .1 ст. 19, п.п. 20.1.4 п.20.1 статті 20 розділу I та п.п.75.1.1 п. 75.1 ст. 75 розділу II Податкового кодексу України у порядку статті 76 глави 8 Податкового кодексу України проведено камеральну (електронну) перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2019 позивача.

За результатами перевірки відповідачем складено акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій декларації з податку на додану вартість ТОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ", код ЄДРПОУ 40817040 за січень 2019 №562/09-19-52-12/40817040 від 22.03.2019, яким встановлено порушення позивачем п.123.1 ст. 123 глави 11 розділу II Податкового кодексу України, а саме дані камеральної перевірки податкової декларації свідчать про заниження суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість за січень 2019 на 855 390,00 грн. (а.с. 109-113).

Не погоджуючись з висновками, які викладені в акті, позивачем подано письмові заперечення від 03.04.2019 (а.с. 21-23).

Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на заперечення позивача надано відповідь за вих №1045/10/09-19-52-12 від 15.04.2019, якою заперечення позивача не взято до уваги (а.с. 24-25).

Позивачем також отримано відповідь від Житомирської митниці ДФС за вих. №264/10/06-7019 від 26.03.2019, в якій зокрема зазначено, що повернення надміру сплачених коштів можливе після погашення податкового боргу та за заявою платника податків, поданою відповідно до встановленого Порядку (а.с. 35-39).

Державною фіскальною службою України на звернення позивача від 06.03.2019 щодо підстав проведення 30.01.2019 Житомирською митницею ДФС коригування сум митних платежів за електронними митними деклараціями від 26.10.2018 №№UA101020/2018/019692, UA101020/2018/019712, від 27.10.2018 №UA101020/2018/019722, від 30.10.2018 № UA101020/2018/019864, від 31.10.2018 №№ UA101020/2018/019966, UA101020/2018/019992, від 01.11.2018 № UA101020/2018/020096 повідомлено, що за інформацією Житомирської митниці ДФС, у зв`язку із завершенням термінів відстрочення платежів, зазначених у графі 48 ЕМД (з 23.01.2019 по 29.01.2019), та ненаданням ТОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ" додаткових документів у встановлений частиною восьмою статті 55 Кодексу термін, кошти фінансової гарантії з депозитного рахунку митниці перераховані до держбюджету таким чином: 30.01.2019 - за митними деклараціями від 27.10.2018 № UA101020/2018/019722, від 30.10.2018 №UA101020/2018/019864, від 31.10.2018 № UA101020/2018/019992: код бюджетної класифікації податку 15010100, вид платежу 020, сума - 144063,72 грн.; код бюджетної класифікації податку 14070100, вид платежу 028, сума - 211621,31 грн.; 31.01.2019 - за митними деклараціями від 26.10.2018 № UA101020/2018/019692, від 26.10.2018 № UA101020/2018/019712, від 31.10.2018 № UA101020/2018/019966, від 01.11.2018 № UA101020/2018/020096: код бюджетної класифікації податку 15010100, вид платежу 020, сума - 158809,71 грн.; код бюджетної класифікації податку 14070100, вид платежу 028, сума - 306492,07 грн. Додатково інформовано, що відповідно до статті 29 Кодексу рішення, дії або бездіяльність органів доходів і зборів або їх посадових осіб може бути оскаржено безпосередньо до суду (а.с. 40-41).

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму - 1069237,50 грн., з них за податковими зобов`язаннями на суму - 855390,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 213847,50 грн. (а.с. 11-12).

Не погоджуючись з вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся зі скаргою до Державної фіскальної служби України.

Рішенням ДФС України про результати розгляду скарги за вих. №29683/6/99-99-11-04-02-15 від 01.07.2019 залишено податкове повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019 без змін, а скаргу без задоволення (а.с.13-14).

Не погоджуючись з винесеним рішенням позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ" подано ряд митних декларацій, зокрема:

- UA101020/2018/20096 від 01.11.2018;

- UA101020/2018/19992 від 31.10.2018;

- UA101020/2018/19966 від 31.10.2018;

- UA101020/2018/19864 від 30.10.2018;

- UA101020/2018/19722 від 27.10.2018;

- UA101020/2018/19712 від 26.10.2018;

- UA101020/2018/19692 від 26.10.2018.

Митні оформлення по вказаним деклараціям здійснювались із застосуванням фінансових гарантій, що передбачено ч.7 ст. 55 МК України. У зазначених митних деклараціях з кодом 55 зазначено суми митних платежів, які виступають лише як гарантія на момент оформлення митної декларації. Такі суми ще не перераховано до бюджету.

У відповідності до ч. 7 вказаної статті, - у випадку незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування заявленої митної вартості товарів орган доходів і зборів за зверненням декларанта або уповноваженої ним особи випускає товари, що декларуються, у вільний обіг за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю цих товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою та забезпечення сплати різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів, шляхом надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу. Строк дії таких гарантій не може перевищувати 90 календарних днів з дня випуску товарів.

Згідно ч.8 ст. 55 МК України - протягом 80 днів з дня випуску товарів декларант або уповноважена ним особа може надати органу доходів і зборів додаткові документи для підтвердження заявленої ним митної вартості товарів, що декларуються.

У зв`язку із спливом терміну, встановленого у відповідності з ч.8 ст. 55 Митного кодексу України кошти фінансової гарантії з депозитного рахунку митниці перераховані до Державного бюджету 30.01.2019 наступним чином: - за митними деклараціями від № UA101020/2018/019722 від 27.10.2018, №UA101020/2018/019864 від 30.10.2018, № UA101020/2018/019992 від 31.10.2018: код бюджетної класифікації податку 15010100, вид платежу 020, сума - 144063,72 грн.; код бюджетної класифікації податку 14070100, вид платежу 028, сума - 211621,31 грн. та 31.01.2019 № UA101020/2018/019692 від 26.10.2018, № UA101020/2018/019712 від 26.10.2018, № UA101020/2018/019966 від 31.10.2018, № UA101020/2018/020096 від 01.11.2018: код бюджетної класифікації податку 15010100, вид платежу 020, сума - 158809,71 грн.; код бюджетної класифікації податку 14070100, вид платежу 028, сума - 306492,07 грн.

Загалом 820 986,81 грн. з них ПДВ (код платежу 028) 518 113,38 грн.

Виходячи з зазначеного вище станом на 30.01.2019 позивачем додатково отримано право на податковий кредит в сумі 211 621,31 грн., 31.01.2019 - 306492,07 грн.

Крім того в отриманих аркушах коригування до зазначених митних декларацій відображені наступні суми які додатково донараховані і перераховані до Державного бюджету:

№UA101020/2018/20096 від 01.11.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 23694,39 грн. (сума коригування Вид платежу 028) - 52127,65 грн.; №UA101020/2018/19992 від 31.10.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 7520,81 грн., (сума коригування Вид платежу 028) 47640,41 грн.; №UA101020/2018/19966 від 31.10.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 79801,98 грн., (сума коригування Вид платежу 028) - 175564, 36 грн.; №UA101020/2018/19864 від 30.10.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 96527,64 грн., (сума коригування Вид платежу 028) - 137899,36 грн.; №UA101020/2018/19722 від 27.10.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 40015,27 грн., (сума коригування Вид платежу 028) - 57176,17 грн.; №UA101020/2018/19712 від 26.10.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 23989,32 грн., (сума коригування Вид платежу 028) - 34277,35 грн.; №UA101020/2018/19692 від 26.10.2018 (сума коригування Вид платежу 020) - 31324,02 грн., (сума коригування Вид платежу 028) - 44522,71 грн.

Однак, згідно даних електронного кабінету платника податків в СЕА ПДВ зазначені аркуші коригування 30.01.2019 проходять наступним чином:

- (дата операції) - 30.01.2019 17:00:59 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19712 (дата документа) - 26.10.2018 18:19:16 (сума операції) - -134936,15;

- (дата операції) - 30.01.2019 16:57:06 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19692 (дата документа) - 26.10.2018 17:35:04 (сума операції) - -179246,07;

- (дата операції) - 30.01.2019 16:30:41 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/20096 (дата документа) - 01.11.2018 18:07:23 (сума операції) - -96843,84;

- (дата операції) - 30.01.2019 10:45:16 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19722 (дата документа) - 27.10.2018 11:27:42 (сума операції) - -282255,77;

- (дата операції) - 30.01.2019 10:42:11 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19992 (дата документу) -30.10.2018 16:13:43 (сума операції) - -47640,41;

- (дата операції) - 30.01.2019 10:38:29 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19966 (дата документу) - 31.10.2018 15:42:14 (сума операції) - -326088,55;

- (дата операції) - 30.01.2019 07:00:41 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19992 (дата документу) - 31.10.2018 16:13:43 (сума операції) - 16545,78;

- (дата операції) - 30.01.2019 07:30:39 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19864 (дата документу) - 30.10.2018 15:07:36 (сума операції) -13899,36;

- (дата операції) - 30.01.2019 07:30:39 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/19722 (дата документу) - 27.10.2018 11:27:42 (сума операції) -57176,17. Всього - -855389,48 грн.

В результаті чого позивачу зменшено суму ліміту в СЕА ПДВ на суму 855 389,48 грн.

Зазначена від`ємна сума ПДВ із ввезених товарів на митну територію України виникла у зв`язку із прийняттям Митним органом аркушів коригування митних декларацій, відповідно, що вплинуло на коригування сум податку на додану вартість, що відображено у табл. 2 акту.

Згідно вимог ст. 77 МК України - імпорт - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Статтею 194 ПК України визначено, що операції, зазначені у ст. 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операції, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковується за ставкою, зазначеною в пп. "а" п.193.1 ст. 193 ПК України, яка є основною. Податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів.

Відповідно до п.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з ввезення товарів на митну територію України.

Відповідно до п. 1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операції, зокрема з ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з п.8 ст. 187 ПК України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари та основні фонди почали використовуватися у оподаткованих операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного періоду.

Суми ПДВ, сплачені органами доходів і зборів при ввезенні товарів, необоротних активів на митну територію України, у т. ч. за операціями реімпорту, підлягають відповідному відображенню в рядку 11.1 податкові декларації з ПДВ за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.02.2016 №21, зареєстрованого Міністерством юстиції України 29.01.2016 за №159/28289.

Суд зазначає, що правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 200 1 ПК України та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою КМУ від 16.10.2014 №569.

СЕА ПДВ працює виключно в автоматичному режимі та на підставі алгоритмів, розроблених відповідно до статті 200 1 ПК України та Порядку №569 і не допускає ручного втручання в її роботу.

У матеріалах справи міститься Витяг з реєстру СЕА ПДВ електронного кабінету платника податків ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ", які надіслані позивачем на адресу суду 20.11.2019.

У даному Витязі зокрема зазначено:

- (дата операції) - 11.11.2019 18:01:08 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/020096 (дата документа) - 01.11.2018 18:07:23 (сума операції) - 201099,14;

- (дата операції) - 09.11.2019 07:00:38 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019992 (дата документа) - 31.10.2018 16:13:43 (сума операції) - 31094,63;

- (дата операції) - 09.11.2019 07:00:37 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019966 (дата документа) - 31.10.2018 15:42:14 (сума операції) - 501652,91;

- (дата операції) - 08.11.2019 18:01:15 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019722 (дата документа) - 27.10.2018 11:27:42 (сума операції) - 282255,77;

- (дата операції) - 08.11.2019 18:01:14 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019712 (дата документу) - 26.10.2018 18:19:16 (сума операції) - 169213,5;

- (дата операції) - 08.11.2019 18:01:14 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019692 (дата документу) - 26.10.2018 17:35:04 (сума операції) - 223768,78;

- (дата операції) - 08.11.2019 17:14:06 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019712 (дата документу) - 01.11.2018 18:07:23 (сума операції) - - 52127,65;

- (дата операції) - 30.01.2019 17:00:59 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019712 (дата документу) - 26.10.2018 18:19:16 (сума операції) - -134936,15;

- (дата операції) - 30.01.2019 16:57:06 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019692 (дата документу) - 26.10.2018 17:35:04 (сума операції) - - 179246,07.

- (дата операції) - 30.01.2019 16:30:41 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/020096 (дата документу) - 01.11.2018 18:07:23 (сума операції) - - 96843,84;

- (дата операції) - 30.01.2019 10:45:16 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019722 (дата документу) - 27.10.2018 11:27:42 (сума операції) - - 282255,77;

- (дата операції) - 30.01.2019 10:42:11 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019992 (дата документу) - 31.10.2018 16:13:43 (сума операції) - - 47640,41;

- (дата операції) - 30.01.2019 10:38:29 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019966 (дата документу) - 31.10.2018 15:42:14 (сума операції) - - 326088,55;

- (дата операції) - 30.01.2019 07:00:41 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019992 (дата документу) - 31.10.2018 16:13:43 (сума операції) - 16545,78;

- (дата операції) - 30.01.2019 07:00:39 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019864 (дата документу) - 30.10.2018 15:07:36 (сума операції) - 137899,36;

- (дата операції) - 30.01.2019 07:00:39 (тип операції) - реєстрація митної декларації (номер документу) - UA101020/2018/019722 (дата документу) - 27.10.2018 11:27:42 (сума операції) - 57176,17.

Отже суд звертає увагу на те, що відповідачем самостійно відкориговано ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ" суму ліміту в СЕА ПДВ на суму 855 389,48 грн. та донараховано податковий кредит по зазначеним вище аркушам коригування в сумі 518 113,38 грн., що підтверджується Витягом з реєстру СЕА ПДВ електронного кабінету платника податків ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ", (а.с. 211, 214), проте податкове повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019 не скасоване.

Таким чином, позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0020555212 від 17.04.2019 є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання відповідача відкоригувати суму ліміту в СЕА ПДВ на суму 855 389,48 грн. та зобов`язання донарахувати податковий кредит по зазначеним вище аркушам коригування в сумі 518 113, 38 грн. то такі до задоволення не підлягають, оскільки під час розгляду справи спірні правовідносини зобов`язального характеру між сторонами вирішені, а саме: 09.11.2019 відповідачем самостійно відкориговано ТзОВ "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ" суму ліміту в СЕА ПДВ на суму 855 389,48 грн. та донараховано податковий кредит по зазначеним вище аркушам коригування в сумі 518 113,38 грн., що не заперечувалося учасниками справи.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2. ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем позовні вимоги підлягають задоволенню в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківської області №0020555212 від 17.04.2019, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму - 1 069 237,50 грн., з них за податковими зобов`язаннями на суму - 855 390,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 213 847,50 грн.

Частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Як наслідок, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківської області підлягає стягненню сплачений судовий збір в розмірі 16038,56 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №1226334423 від 15.07.2019 та №1226334440 від 29.07.2019 (а.с. 3, 10).

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №0020555212 від 17.04.2019 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління ДФС в Івано-Франківській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ", вул. Степана Бандери, 53/1, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200, код ЄДРПОУ - 40817040 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 16038 (шістдандять тисяч тридцять вісім) гривень 56 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "КВАНТ-ЕНЕРДЖІ", адреса: вул. Степана Бандери, 53/1, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200, код ЄДРПОУ - 40817040.

відповідач: Головне управління ДФС в Івано-Франківській області, адреса: вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018, код ЄДРПОУ 39394463.

Суддя Микитюк Р.В.

Рішення складене в повному обсязі 05 грудня 2019 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2019
Оприлюднено09.12.2019
Номер документу86129815
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1529/19

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 26.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 28.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Рішення від 28.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні