Рішення
від 05.12.2019 по справі 420/4990/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4990/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.;

за участі:

секретаря судового засідання - Кушкань Т.В.;

представника позивача - Дябла Г.С.;

представника відповідача - Охотник О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови від 08.08.2019 року № 053/19/390-вих, -

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якій просило: визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року № 053/19/390-вих.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. 22 липня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ подало до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт/про заміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт з будівництва багатоквартирного житлово-готельного комплексу з вбудованими приміщеннями громадського-комерційного призначення і підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3, вих. № 01-16/1545д/д. 29.07.2019 року позивачем було отримано від відповідача направлення для проведення позапланового заходу № 001432 від 26.07.2019 року щодо дотримання суб`єктом містобудування: товариством з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норма, стандартів та правил з метою перевірки достовірності даних, наведених у вищезазначеному Повідомленні. Строк дії направлення з 26.07 - 29.07.2019 року. Перевірка проводилась Головним спеціалістом інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Павловою Н.М., яку було допущено до перевірки за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3. На місці проведення перевірки були надані копії документів, які були в наявності у директора ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ на той момент, перелік яких наведений у оскаржуваній Постанові. Жодних письмових запитів до ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ щодо надання документів від відповідача не надходило. Представника відповідача було повідомлено, що інші документи, які зазначені у поданому Повідомленні про початок виконання підготовчих робіт є в наявності, але для їх пред`явлення потрібен час, оскільки вся документація не знаходиться за місцем проведення перевірки, про яку представник ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ дізнався лише в момент отримання направлення для проведення позапланового заходу - 29.07.2019 року, що є останнім днем проведення перевірки. На місце проведення перевірки жодні документи не складалися і не підписувались, а представником відповідача було зазначено, що для підписання документів складаних за результатом проведення позапланового заходу державного контролю представника позивача буде запрошено до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради. Позивача так і не було запрошено, але 02.08.2019 року отримано лист від відповідача № 01-18/432и/в з додатками: Акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності № 001432 від 29.07.2019 року; припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 491/19 від 29.07.2019 року; протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 29.07.2019 року. Зазначеним листом повідомлено, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться 08.08.2019 року о 11.00 у приміщені Управління. Крім того, 05 серпня 2019 року позивач отримав від відповідача лист № 01-16/1545д/д, яким повідомив про те, що Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт повернуте без розгляду. 13.08.2019 року позивач отримав поштою Постанову № 053/19/390-вих про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, винесеною Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради 08.08.2019 року, якою визнано ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 20070 гривень. Позивач не погоджується з висновками управління ДАБК ОМР та вважає такі висновки необґрунтованими, а постанову протиправною.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 27.08.2019 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови від 08.08.2019 року № 053/19/390-вих було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що обов`язок надсилати повідомлення про проведення перевірки суб`єкту містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль покладається на орган державного архітектурно-будівельного контролю лише у випадку проведення планового заходу, водночас ні приписи Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ні Порядку не передбачають обов`язку органу державного архітектурно-будівельного контролю попередньо попередити суб`єкта містобудування про намір проведення позапланового заходу. Під час проведення перевірки директором ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ Гуменюком Володимиром Сергійовичем були надані наступні документи: копія наказу № 4-к від 26.04.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 директором ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ ; копія містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва Будівництво багатоквартирного житлово-готельного комплексу з вбудованими приміщеннями громадсько-комерційного призначення і підземним паркінгом та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Французький б-р., 3 , видані Управлінням УАМ ОМР ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ № 01-06/112 від 04.06.2019 року; копія договору оренди землі, укладений між Одеською міською радою та ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ від 19.04.2019 року № 223; копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 19.04.2019 року щодо оренди земельної ділянки загальною площею 0,302 га, кадастровий номер 5110137500:36:008:0015 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1815592351101). Інші документи, вказані в поданому повідомленні надані не були. Під час проведення перевірки директором ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ не було надано укладений відповідним чином договір між ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ та підрядною організацією КП БУДОВА , а також договір на проведення технічного нагляду на зазначеному об`єкті між ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ та відповідальною особою за технічний нагляд, а також не було надано наказ про призначення відповідальної особи проектувальника, ще здійснює авторський нагляд, з наданням копії сертифікату відповідальної особи. Таким чином позивачем наведено недостовірні дані у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) / про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (вх. № 01-16/1545д/д від 22.07.2019 року) в частині авторського та технічного нагляду, а також в частині щодо генерального підрядника, чим порушено п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку що в задоволенні позову слід відмовити повністю. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

22.07.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ подало до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про заміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт з будівництва багатоквартирного житлово-готельного комплексу з вбудованими приміщеннями громадського-комерційного призначення і підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3.

Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на підставі Наказу про проведення позапланової перевірки № 01-13/327ДАБК від 25.07.2019 року та необхідності проведенні перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконанні підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт (вх. № 01-18/432и/в від 23.07.2019 року) видано направлення на проведення позапланового заходу № 001432 від 26.07.2019 року на об`єкт будівництва: Будівництво багатоквартирного житлово-готельного комплексу з вбудованими приміщеннями громадсько-комерційного призначення і підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ .

Головний спеціаліст інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Павлова Н.М. провела позапланову перевірку дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: підготовчі роботи з будівництва багатоквартирного житлово-готельного комплексу з вбудованими приміщеннями громадсько-комерційного призначення і підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3, замовник Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ .

За результатами перевірки було складено акт № 001432, в якому зазначається, що Товариством з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ наведено недостовірні дані у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) / про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (вх. № 01-16/1545д/д від 22.07.2019 року) в частині авторського та технічного нагляду, а також в частині щодо генерального підрядника, чим порушено п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466.

Також, 29.07.2019 року головний спеціаліст інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Павлова Н.М. склала протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, в якому вказано про порушення ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, а також зазначено, що відповідальність за вказані порушення передбачена п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .

Крім того, 29.07.2019 року головний спеціаліст інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Павлова Н.М. видала припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким вимагала усунути порушення вимог законодавства в термін до 29.08.2019 року.

08.08.2019 року Заступник начальника управління - начальник інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Єфремов В.Ю. за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності прийняв постанову № 053/19/390-вих про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 20070,00 грн.

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є: 1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; 2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; 3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; 4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; 5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; 6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки. Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Згідно з п.1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Під час здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю щодо суб`єктів містобудування (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) на об`єктах будівництва органи державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, пункту 3 статті 22 Прикінцеві положення Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Відповідно до п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки. Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні. Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.

Згідно з п.9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва. У разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, щодо якого неможливо встановити суб`єкта містобудування, який будує чи збудував такий об`єкт, перевірка проводиться із залученням представників органів місцевого самоврядування та органів Національної поліції. Документи, оформлені за результатами такої перевірки, надсилаються до відповідного органу внутрішніх справ для встановлення особи суб`єкта містобудування.

Відповідно до п.12 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані: у повному обсязі, об`єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб`єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб`єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю, зокрема за допомогою електронного кабінету, у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб`єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю, зокрема за допомогою електронного кабінету; надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку, зокрема електронного кабінету, або вручати особисто під розписку керівнику суб`єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку; розміщувати на офіційному веб-сайті органу державного архітектурно-будівельного контролю інформацію про проведення позапланової перевірки в день її початку. У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки складається відповідний акт.

Згідно з п.13 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право: вимагати від посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю дотримання вимог законодавства; перевіряти наявність у посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю службових посвідчень; бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; за результатами перевірки отримувати та ознайомлюватись з актом перевірки, складеним органом державного архітектурно-будівельного контролю; подавати в письмовій формі, зокрема через електронний кабінет, свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

З урахуванням зазначеного, суд погоджується з відповідачем, що обов`язок надсилати повідомлення про проведення перевірки суб`єкту містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль покладається на орган державного архітектурно-будівельного контролю лише у випадку проведення планового заходу. Положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, не передбачають обов`язку органу державного архітектурно-будівельного контролю попередньо попереджати суб`єкта містобудування про намір проведення позапланового заходу.

Таким чином, послання позивача на необхідність завчасного попередження суб`єкта містобудування про проведення позапланового заходу з вимогою надати відповідні документи є необґрунтованими.

Відповідно до п.п.16-17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт. У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Згідно з п.22 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

З матеріалів справи вбачається, що під час виїзду на місце за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 3, посадовою особою Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зафіксовано виконання підготовчих робіт, а саме часткове влаштування залізного паркану, складування будівельних матеріалів.

Відповідно до п.2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під`їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.

Згідно поданого повідомлення про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) / про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (вх. № 01-16/1545д/д від 22.07.2019 року): замовник будівництва - Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВНСТ , код ЄДРПОУ 32521235; авторський нагляд здійснює Іванова Олена Михайлівна, АР 011436; технічний нагляд здійснює ОСОБА_2 , AT НОМЕР_1 ; земельна ділянка: договір оренди землі № 223 від 19.04.2019 року, кадастровий номер 51110137500:36:008:0015; генеральний підрядник КП БУДОВА , код ЄДРПОУ 22484783.

Під час проведення перевірки директором ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ Гуменюком Володимиром Сергійовичем були надані наступні документи: копія наказу № 4-к від 26.04.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 директором ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ ; копія містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва Будівництво багатоквартирного житлово-готельного комплексу з вбудованими приміщеннями громадсько-комерційного призначення і підземним паркінгом та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Французький б-р., 3 , видані Управлінням УАМ ОМР ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ № 01-06/112 від 04.06.2019 року; копія договору оренди землі, укладений між Одеською міською радою та ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ від 19.04.2019 року № 223; копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 19.04.2019 року щодо оренди земельної ділянки загальною площею 0,302 га, кадастровий номер 5110137500:36:008:0015 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1815592351101). Інші документи, вказані в поданому повідомленні надані не були.

Відповідно до ч.10 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, та виконання підготовчих робіт з порушенням вимог, визначених у цій статті.

Згідно з п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданих ним повідомленні, декларації, за виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В поданому повідомленні присутня відмітка, що ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ в особі директора Гуменюка B.C. відомо, що за подання не в повному обсязі та недостовірних даних, зазначених у цьому повідомленні, та виконання підготовчих робіт з порушенням вимог, визначених проектом виконання робіт, державними будівельними нормами, стандартами і правилами, встановлена відповідальність відповідно до закону, що підтверджується підписом Гуменюка B.C.

Під час проведення перевірки директором ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ Гуменюком B ОСОБА_3 C. не було надано укладений відповідним чином договір між ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ та підрядною організацією КП БУДОВА , а також договір на проведення технічного нагляду на зазначеному об`єкті між ТОВ ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ та відповідальною особою за технічний нагляд, а також не було надано наказ про призначення відповідальної особи проектувальника, що здійснює авторський нагляд, з наданням копії сертифікату відповідальної особи.

Відповідно до п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, підготовчі роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до органу державного архітектурно-будівельного контролю, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень; реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання підготовчих робіт у разі винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень. Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно з п.13 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою, наведеною у додатках 1, 2 до цього Порядку, подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об`єкта.

За таких обставин, на думку суду, відповідач дійшов обґрунтованого висновку, що позивачем наведено недостовірні дані у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) / про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (вх. № 01-16/1545д/д від 22.07.2019 року) в частині авторського та технічного нагляду, а також в частині щодо генерального підрядника, чим порушено п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466.

Суд погоджується з відповідачем, що оскільки позивач був присутній під час проведення перевірки, був ознайомлений з підставою проведення перевірки, тому він мав можливість надати всі документи, які він вважав би за доцільне, жодних перешкод щодо надання додаткових пояснень та/або документів у нього не було.

Як зазначає позивач, 29.07.2019 року представник відповідача був присутній на об`єкті, ним було повідомлено, що в цей же день будуть складені матеріали перевірки та запропоновано прибути до управління для їх отримання, що не було здійснено.

Відповідач вказує, що навіть отримавши матеріали поштою 01.08.2019 року позивач не виявив бажання у разі незгоди з ними надати додаткові пояснення або документи до початку розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності або ж забезпечити присутність представника при розгляді.

Посилання позивача про недотримання відповідачем приписів Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, є необґрунтованими та безпідставними, не підтверджені належними та допустимими доказами, а також такими, що ґрунтуються на невірному тлумаченні норм законодавства.

Суд критично оцінює твердження позивача в обґрунтування позову, що висновок зроблений відповідачем про відсутність документів є необґрунтованим, оскільки всі перелічені документи (додаються до позовної заяви) існували на момент подання повідомлення, а тим більше на момент проведення перевірки та винесення постанови, тому, що вказані документи не надавалися ні під час перевірки, ні під час розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: 1) виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Згідно з ст.7 Закону України Про Державний бюджет України на 2019 рік з 01.07.2019 року розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 2007,00 грн.

Таким чином, оскаржувана постанова про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року № 053/19/390-вих Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, якою на Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ накладено штраф у розмірі 20070,00 грн., є обґрунтованою та законною, в зв`язку з чим заявлені позовні вимоги не належать до задоволення.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Доводи позивача, якими він обґрунтовував свої позовні вимоги, не знайшли свого підтвердження впродовж розгляду справи та спростовуються наведеними в рішенні суду обставинами. Адже, згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідач довів суду належними та допустимими в спірних правовідносинах доказами з посиланнями на відповідні положення законодавства про необґрунтованість позовних вимог позивача.

Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з положеннями ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно з вимогами ст.139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЖИТЛОІНВЕСТ (вул. Уютна, 9, м. Одеса, 65012, ідентифікаційний код 32521235) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009, ідентифікаційний код 40199728) про визнання протиправною та скасування постанови від 08.08.2019 року № 053/19/390-вих - відмовити повністю.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Повний текст рішення складено 05 грудня 2019 року.

Суддя М.М. Кравченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86130560
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4990/19

Рішення від 05.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні