Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2019 р. № 520/10522/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Муравської І.Ю.,
за участі:
представника позивача Захарова П.В.,
представника відповідача Прядко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАНІН» до Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради про визнання протиправними та скасування постанов, -
В С Т А Н О В И В:
08.10.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАНІН» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради, в якому просило суд:
- визнати протиправною та скасувати Постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного Контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 79/1195/о/250-19-П від 30.05.2019;
- визнати протиправною та скасувати Постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного Контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 80/1196/о/250-19-П від 30.05.2019.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що постанови Інспекції Державного архітектурно-будівельного Контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 79/1195/о/250-19-П від 30.05.2019 року та № 80/1196/о/250-19-П від 30.05.2019 року, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідач, Інспекція Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради, надала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибула, позов підтримала та просила його задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибула, проти позову заперечувала та просила відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що до Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради надійшла колективна заява мешканців будинку АДРЕСА_1 Харкові стосовно дотримання вимог містобудівного законодавства під час проведення будівельних poбіт у будинку № 3-Б по вказаній адресі.
Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради на підставі колективного звернення мешканців житлового будинку АДРЕСА_1 (вх. № Ю-1-151/0/248-19 від 25.04.2019) винесено наказ №167 від 26.04.2019 року щодо здійснення позапланової перевірки, яким призначено здійснити проведення позапланової перевірки на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: "Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б у м. Харкові", суб`єкт містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАНІН , код ЄДРПОУ 42535181, юридична адреса - м. Харків, пров. Фанінський, 1/6, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса проживання - АДРЕСА_2 .
Також, Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради складено направлення для проведення позапланової перевірки № 318-Н від 26.04.2019 року, яким призначено перевірку на об`єкті "Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б у м. Харкові", щодо дотримання суб`єктами містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАНІН , код ЄДРПОУ 42535181, юридична адреса - м. Харків, пров. Фанінський, 1/6, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса проживання - АДРЕСА_2 , вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Зазначено строк дії направлення з 02.05.2019 року по 15.05.2019 року.
Листом Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради №997/0/250-19 від 03.05.2019 року повідомлено ТОВ «ФАНІН» , що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року та на підставі колективного звернення мешканців житлового будинку АДРЕСА_1 . АДРЕСА_1 , проводиться позаплановий захід щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_1 Харкові . Зазначено, що в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, розміщеному на офіційному сайті Держархбудінспекції України, наявна інформація щодо об`єкта Капітальний ремонт офісної будівлі, м. Харків, пров. Фанінський, 3-Б , а саме: повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ХК 061190941181, квітень 2019 року (замовник - ТОВ ФАНІН ). Також, повідомлено, що в термін до 15.05.2019 позивачу або уповноваженому представнику необхідно прибути до Інспекції (м. Харків, пров. Соборний, 1, 2-й поверх, к. № 201) для розгляду питання виконання будівельних робіт відповідно до компетенції Інспекції. Зазначено, що при собі мати документ, що підтверджує повноваження особи, документи стосовно вищезазначеного об`єкту (проектну документацію на вищезазначений об`єкт, технічний інвентаризаційний паспорт, тощо). Повідомлено, що приймальні дні - понеділок та четвер з 10-00 до 13-00. Лист було направлено на адресу позивача засобами поштового зв`язку.
Листом Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради №998/0/250-19 від 03.05.2019 року повідомлено ФО-П Лепетило ОСОБА_2 .О., що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року та на підставі колективного звернення мешканців житлового будинку АДРЕСА_1 , проводиться позаплановий захід щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_3 . Зазначено, що в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, розміщеному на офіційному сайті Держархбудінспекції України, наявна інформація щодо об`єкта Капітальний ремонт офісної будівлі, м. Харків, пров. Фанінський, 3-Б , а саме: повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ХК 061190941181, квітень 2019 року (замовник - ТОВ ФАНІН ). Також, вказано, що згідно інформації зазначеної в повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI) № ХК 061190941181 від 04.04.2019 на об`єкт: Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б в м. Харкові : замовник - ТОВ ФАНІН , проектна документація розроблена ФО-П ОСОБА_1 , головний інженер проекту ОСОБА_1 . сертифікат АР №003391 (наказ ФО-П Лепетило І.О. № 25/03/19 від 25.03.2019 про призначення ГІПа та відповідальною за авторський нагляд). Повідомлено, що в термін до 15.05.2019 року керівнику або уповноваженому представнику необхідно прибути до Інспекції (м. Харків, пров. Соборний, 1, 2-й поверх, к- № 201) для розгляду питання виконання будівельних робіт відповідно до компетенції Інспекції. Вказано, що приймальні дні - понеділок та четвер з 10-00 до 13-00. Зазначено, що при собі мати документ, що підтверджує повноваження особи, паспорт, проектну документацію на вищезазначений об`єкт, договір на проведення авторського нагляду, наказ про призначення головного інженера проекту, журнал авторського нагляду, тощо. Лист було направлено на адресу позивача засобами поштового зв`язку.
Листом ФО-П Лепетило І.О. №5-5 від 05.05.2019 року повідомлено Інспекцію Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради, що договір із ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) на розроблення проектної документації на об`єкт: Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_3 не укладався, проектна документація не розроблялась, авторський нагляд на об`єкті не здійснювався. Повідомлено, що головним інженером проекту та відповідальним за здійснення авторського нагляду на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. АДРЕСА_3 , 3-Б у м. Харкові ОСОБА_1 не являється.
Листом Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради №1043/0/250-19 від 14.05.2019 року повторно повідомлено ТОВ «ФАНІН» , що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 та на підставі колективного звернення мешканців житлового будинку АДРЕСА_1 . Фанінському, проводиться позаплановий захід щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_3 Харкові . Зазначено, що в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, розміщеному на офіційному сайті Держархбудінспекцїї України, наявна інформація щодо об`єкта Капітальний ремонт офісної будівлі, м. Харків, пров. Фанінський, 3-Б , а саме: повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ХК 061190941181, квітень 2019 року (замовник - ТОВ ФАНІН ). Повідомлено, що в термін до 17.05.2019 року позивачу або уповноваженому представнику необхідно прибути до Інспекції (м. Харків, пров. Соборний, 2-й поверх, к. № 201) для розгляду питання виконання будівельних робіт відповідно до компетенції Інспекції. Зазначено, що при собі мати документ, що підтверджує повноваження особи, документи стосовно вищезазначеного об`єкту (проектну документацію на вищезазначений об`єкт, технічний інвентаризаційний паспорт, тощо). Повідомлено, що приймальні дні - понеділок та четвер з 10-00 до 13-00. Лист було направлено на адресу позивача засобами поштового зв`язку.
15.05.2019 року Головним спеціалістом сектору інспекційної роботи Ковальчук Д.С. та завідувачем сектору інспекційної роботи Чірін К.О. складено службову записку адресовану начальнику Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю, в якій зазначено, що відповідно до направлення для проведення позапланової перевірки від 26.04.2019 № 318-Н, на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_4 . АДРЕСА_3 , 3-Б у м. Харкові встановлено строк проведення перевірки з 02.05.2019 року до 15.05.2019 року. У зв`язку з відсутністю під час проведення позапланової перевірки суб`єкта містобудування, просили продовжити строк проведення позапланової перевірки на два робочих дня.
16.05.2019 року Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради складено направлення для проведення позапланової перевірки № 384-Н на об`єкті "Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б у м. Харкові", щодо дотримання суб`єктами містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАНІН , код ЄДРПОУ 42535181, юридична адреса - м. Харків, пров. Фанінський, 1/6, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса проживання - АДРЕСА_2 , вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Зазначено строк дії направлення з 16.05.2019 року по 17.05.2019 року. Тобто, даним направленням продовжено строк проведення позапланової перевірки позивача на два дні.
Уповноваженими особами Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради здійснено вихід для проведення позапланової перевірки на об`єкт - Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_3 м. Харкові .
За результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання вимог законодавства в сфері містобудівної діяльності складено акт № 318/384-А від 17.05.2019 року.
Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради складено протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.05.2019 року за ознаками правопорушень, відповідальність за які передбачена п. 2, п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
Також, відповідачем складено припис від 17.05.2019 року №318/384-Пр-3 про зупинення підготовчих та будівельних робіт з вимогою негайно зупинити проведення будівельних робіт. Крім того, відповідачем 17.05.2019 року складено припис №318/384-ПР-У про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою у термін до 17.07.2019 року усунути допущені порушення.
Постановою Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради № 79/1195/о/250-19-П від 30.05.2019 року позивача визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого п. 2 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 69156,00 грн.
Також, постановою Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради № 80/1196/о/250-19-П від 30.05.2019 року позивача визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 96050,00 грн.
Позивач, вважаючи вищевказані постанови відповідача протиправними, звернувся з даним позовом до суду.
Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Частиною 1 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011 року (далі - Порядок №553) визначено, що під час здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю щодо суб`єктів містобудування (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) на об`єктах будівництва органи державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, пункту 3 статті 22 "Прикінцеві положення" Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ч.1, ч.2 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 5 квітня 2007 року (далі по тексту - Закон України № 877-V) для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Положеннями п. 5 Порядку № 553 встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Пунктом 7 Порядку № 553 встановлено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Підставами для проведення позапланової перевірки є подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням, необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів, виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю, вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом, звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Отже, підставою для проведення позапланової перевірки зокрема є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Так, Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради на підставі колективного звернення мешканців житлового будинку АДРЕСА_5 3 по пров. Фанінському (вх. № Ю-1-151/0/248-19 від 25.04.2019) винесено наказ №167 від 26.04.2019 року щодо здійснення позапланової перевірки, яким призначено здійснити проведення позапланової перевірки на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: "Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б у м. Харкові", суб`єкт містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАНІН , код ЄДРПОУ 42535181, юридична адреса - м. Харків, пров. Фанінський, 1/6, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса проживання - АДРЕСА_2 .
Відповідно до ч.2 ст.7 Закону України № 877-V на підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради складено направлення для проведення позапланової перевірки № 318-Н від 26.04.2019 року, яким призначено перевірку на об`єкті "Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б у м АДРЕСА_6 Харкові", щодо дотримання суб`єктами містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАНІН , код ЄДРПОУ 42535181, юридична адреса - м. Харків, пров. Фанінський, 1/6, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса проживання - АДРЕСА_2 , вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Зазначено строк дії направлення з 02.05.2019 року по 15.05.2019 року.
Листом Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради №997/0/250-19 від 03.05.2019 року повідомлено ТОВ «ФАНІН» , що в термін до 15.05.2019 позивачу або уповноваженому представнику необхідно прибути до Інспекції (м. Харків, пров. Соборний, 1, 2-й поверх, к. № 201) для розгляду питання виконання будівельних робіт відповідно до компетенції Інспекції. Зазначено, що при собі мати документ, що підтверджує повноваження особи, документи стосовно вищезазначеного об`єкту (проектну документацію на вищезазначений об`єкт, технічний інвентаризаційний паспорт, тощо). Повідомлено, що приймальні дні - понеділок та четвер з 10-00 до 13-00.
На підтвердження направлення вказаного листа засобами поштового зв`язку відповідачем надано до суду відповідні докази (а.с. 39-40).
Листом Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради №1043/0/250-19 від 14.05.2019 року повторно повідомлено ТОВ «ФАНІН» , що в термін до 17.05.2019 року позивачу або уповноваженому представнику необхідно прибути до Інспекції (м. Харків, пров. Соборний, 2-й поверх, к. № 201) для розгляду питання виконання будівельних робіт відповідно до компетенції Інспекції. Зазначено, що при собі мати документ, що підтверджує повноваження особи, документи стосовно вищезазначеного об`єкту (проектну документацію на вищезазначений об`єкт, технічний інвентаризаційний паспорт, тощо). Повідомлено, що приймальні дні - понеділок та четвер з 10-00 до 13-00.
На підтвердження направлення вказаного листа засобами поштового зв`язку відповідачем надано до суду відповідні докази (а.с. 42-44).
Як зазначено відповідачем, позивач до Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради не прибув.
Відповідно до п.7 Порядку № 553 строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
16.05.2019 року Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради складено направлення для проведення позапланової перевірки № 384-Н на об`єкті "Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б у м. Харкові", щодо дотримання суб`єктами містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАНІН , код ЄДРПОУ 42535181, юридична адреса - м. Харків, пров. Фанінський, 1/6, фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса проживання - АДРЕСА_2 , вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Зазначено строк дії направлення з 16.05.2019 року по 17.05.2019 року.
Так, відповідачем прийнято письмове рішення, яким продовжено строк проведення позапланової перевірки позивача на два дні. Вказане рішення викладено у письмовій формі та має всі необхідні реквізити.
Уповноваженими особами Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради здійснено вихід для проведення позапланової перевірки на об`єкт - Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_4 . АДРЕСА_3 , 3-Б у м. Харкові .
Як зазначено відповідачем, в останній день проведення позапланової перевірки на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_4 . АДРЕСА_3 , 3-Б АДРЕСА_7 м. Харкові 17.05.2019 року на вказаному об`єкті були присутні дві особи, які представились юристом та директором ТОВ ФАНІН документів, що підтверджують їх особи не надали, але надали доступ до об`єкту будівництва.
Згідно з п.16, п.17 Порядку № 553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт
За результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання вимог законодавства в сфері містобудівної діяльності складено акт № 318/384-А від 17.05.2019 року. В акті зазначено, що на час складання та підписання акту керівник або уповноважена особа ТОВ ФАНІН не з`явились.
Відповідно до п.19 Порядку № 553 припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю, а інший надається суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль. Припис підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку.
Так, відповідачем складено припис від 17.05.2019 року №318/384-Пр-3 про зупинення підготовчих та будівельних робіт з вимогою негайно зупинити проведення будівельних робіт. Крім того, відповідачем 17.05.2019 року складено припис №318/384-ПР-У про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою у термін до 17.07.2019 року усунути допущені порушення. В приписах зазначено, що на час складання та підписання акту керівник або уповноважена особа ТОВ ФАНІН не з`явились.
Згідно з п.21 Порядку № 553 якщо суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід`ємною частиною такого акта.
У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю робить у акті відповідний запис.
У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.
Таким чином, в даному випадку відповідач мав направити акт та приписи на адресу позивача рекомендованим листом з повідомленням.
Відповідачем надано до суду докази щодо направлення рекомендованою кореспонденцією (а.с. 68-69) акту перевірки № 318/384-А від 17.05.2019 року та приписів від 17.05.2019 року №318/384-Пр-3, №318/384-ПР-У та протоколів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.05.2019 року.
Вказані обставини спростовують посилання позивача на те що, відповідачем не надано (не вручено, не направлено поштовим відправленням) матеріали перевірки (акт перевірки, складений за результатами перевірки).
Разом з цим, згідно повідомлення про початок виконання будівельних робіт (замовник - ТОВ ФАНІН ), № ХК 061190941181 від 04.04.2019 року про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CС1) на об`єкт: Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. Фанінському, 3-Б в м. Харкові : замовник - ТОВ ФАНІН , проектна документація розроблена ФО-П ОСОБА_1 , головний інженер проекту ОСОБА_1 сертифікат АР № НОМЕР_2 (наказ ФО-П Лепетало ОСОБА_3 . № 25/03/19 від 25.03.2019 про призначення ГІПа та відповідальною за авторський нагляд).
Листом ФО-П ОСОБА_4 О. №5-5 від 05.05.2019 року повідомлено Інспекцію Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради, що договір із ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) на розроблення проектної документації на об`єкт: Капітальний ремонт офісної будівлі по АДРЕСА_3 не укладався, проектна документація не розроблялась, авторський нагляд на об`єкті не здійснювався. Повідомлено, що головним інженером проекту та відповідальним за здійснення авторського нагляду на об`єкті Капітальний ремонт офісної будівлі по пров. АДРЕСА_3 , 3-Б у м. Харкові ОСОБА_1 не являється.
Зі змісту вказаного листа вбачається, що ФО-П ОСОБА_1 проектну документацію не розробляв та не здійснював авторського нагляду на зазначеному об`єкті.
Відповідно до ДБН А.2.2-3.2014 3.17 проектна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об`єктів будівництва.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про архітектурну діяльність проект об`єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов`язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Згідно ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами. Авторський нагляд здійснюється відповідно до законодавства та договору із замовником.
Відповідно до ч. 8 ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.
Так, в повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI) № ХК 061190941181 від 04.04.2019 року зазначено недостовірні данні щодо належно затвердженої проектної документації, та відповідальної особи, що здійснює авторський нагляд.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Згідно з п.6 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, якщо такий нагляд є обов`язковим згідно із законодавством, - у розмірі п`ятдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради складено протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.05.2019 року за ознаками правопорушень, відповідальність за які передбачена п. 2, п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
Відповідно до п.16, п.17 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 244 від 6 квітня 1995 року (далі по тексту - Порядок № 244) справа про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - справа) розглядається посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд таких справ, протягом 15 днів з дня одержання зазначеною особою протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та інших матеріалів справи. Справа може розглядатися за участю суб`єкта містобудування, який притягається до відповідальності, або його уповноваженого представника, експертів, інших осіб. Відомості про час і місце розгляду справи повідомляються суб`єкту містобудування, який притягається до відповідальності, та іншим особам, які беруть участь у розгляді справи, не пізніше як за три доби до дня розгляду справи. Неприбуття суб`єкта містобудування у визначений час і місце не перешкоджає розгляду справи.
Як встановлено судом вище, листами Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради №997/0/250-19 від 03.05.2019 року та №1043/0/250-19 від 14.05.2019 року позивача повідомлено про час і місце розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
На підтвердження направлення вказаних листів засобами поштового зв`язку відповідачем надано до суду відповідні докази (а.с. 39-40, 42-44).
Вказані обставини спростовують посилання позивача на відсутність доказів належного та завчасного повідомлення відповідачем позивача про час і місце розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до п.22 Порядку № 244 за результатами розгляду справи посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ, приймає одну з таких постанов: постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - постанова про накладення штрафу); постанову про закриття справи щодо накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - постанова про закриття справи).
Так, відповідачем 30.05.2019 року винесено постанову № 79/1195/о/250-19-П про визнання винним позивача у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого п.2 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення штрафу у розмірі 69156,00 грн.
Також, 30.05.2019 року відповідачем винесено постанову № 80/1196/о/250-19-П, якою позивача визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого п.6 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 96050,00 грн.
Згідно з п.25 Порядку № 244 постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку керівникові або уповноваженому представникові суб`єкта містобудування чи надсилається йому поштою або через електронний кабінет, про що робиться відмітка у постанові.
Пунктом 3 Порядку № 244 належним підтвердженням факту надіслання документів рекомендованим листом з повідомленням є розрахунковий документ відділення поштового зв`язку щодо оплати послуг з доставки рекомендованої поштової кореспонденції.
Так, відповідачем надано до суду належні докази відправлення оскаржуваних постанов рекомендованою кореспонденцією на адресу позивача (а.с. 72-73).
Вказані обставини спростовують посилання позивача на те, що відповідачем не направлені за зареєстрованим місцезнаходженням позивача оскаржувані постанови.
При цьому, предметом судового розгляду є правомірність оскаржуваних постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Тобто, предметом доказування є саме наявність або відсутність правопорушень у сфері містобудівної діяльності вчинених поивачем.
Проте, позивачем не доведено відсутності правопорушення у сфері містобудівної діяльності, які стали підставою для складення оскаржуваних постанов, ані на час проведення перевірки, ані на час розгляду даної справи по суті. Крім того, посилання позивача на процесуальні порушення відповідача не спростовують наявності виявлених порушень у сфері містобудівної діяльності.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач під час винесення постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 79/1195/о/250-19-П від 30.05.2019 року та № 80/1196/о/250-19-П від 30.05.2019 року діяв, на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а тому такі рішення скасуванню не підлягають.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАНІН» (61166, Харківська обл., місто Харків, провулок Фанінський, буд. 1/6) до Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального Контролю Харківської міської ради (61200, м. Харків, майдан Конституції, 7) про визнання протиправними та скасування постанов - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 05.12.2019 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 06.12.2019 |
Номер документу | 86130694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні