Рішення
від 27.11.2019 по справі 240/10803/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2019 року м. Житомир справа № 240/10803/19

категорія 108010200

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гуріна Д.М.,

секретар судового засідання Шуляк О.Ю.,

за участю: представника позивача - Натикача І.П.,

представник відповідача - у судове засідання не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКС Полісся" про анулювання ліцензії,

встановив:

2 жовтня 2019 року до Житомирського окружного адміністративного суду звернулася Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКС Полісся" (далі - ТОВ "ТКС Полісся"), у якому просить анулювати ліцензію провайдера програмної послуги серія НР №1002-п від 10 листопада 2011 року Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКС Полісся", з підстав порушення умов ліцензії та вимог Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що постійно діюча робоча група для опрацювання відомостей та документів про структуру власності телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги встановила, що ТОВ "ТКС Полісся" (ліцензія провайдера програмної послуги серія НР №1002-п від 10 листопада 2011 року) не подало (несвоєчасно подало) інформацію про структуру власності, що зафіксовано в Акті перевірки своєчасності подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності від 16 липня 2019 року №1.

Згадана інформація вказує на невиконання розпорядження Національної ради від 3 серпня 2018 року №17/1143, виданого на підставі рішення Національної ради від №917 від 12 липня 2018 року, яким було зобов`язано позивача вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31 березня 2019 року звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності. Також ліцензіата було повідомлено, що у разі невиконання цього розпорядження Національною радою може бути застосовано заходи реагування, передбачені чинним законодавством.

З огляду на зазначене, Національна рада ухвалила рішення від 15 серпня 2019 року №1217 "Про звернення до суду щодо анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серія НР №1002-п від 10 листопада 2011 року", яким вирішила визнати порушення ТОВ "ТКС Полісся" частини 4 статті 12 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", яка передбачає, що суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження з проведенням підготовчого засідання на 6 листопада 2019 року на 11:00 та встановлено відповідачу строк для надіслання відзиву на адміністративний позов.

Відповідачу надіслана ухвала про відкриття провадження за адресою, зазначеною у позовній заяві та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проте кореспонденція суду повернулася з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання, інші причини» (а.с.38).

30 жовтня 2019 року на адресу суду від представника позивача надійшла заява про проведення судового засідання в режимі відеоконференції (а.с.48-49).

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду у задоволенні клопотання представника позивача Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення про участь у судовому засіданні у режимі відеоконференції - відмовлено.

5 листопада 2019 року на адресу суду електронною поштою від представника позивача надійшла заява про відкладення розгляду справи у зв`язку з відрядженням уповноваженого представника (а.с.56-57).

Відповідно до довідки у справі адміністративна справа №240/10803/19 6 листопада 2019 року об 11:00 не розглядалась, у зв`язку з неприбуттям у судове представника відповідача та надходженням клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи. Наступне засідання призначене на 27 листопада 2019 року на 16:00 (а.с.59).

У підготовче засідання прибув представник позивача.

У підготовчому засіданні суд ухвалою від 27 листопада 2019 року, постановленою у порядку статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України без виходу до нарадчої кімнати, закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 27 листопада 2019 року.

27 листопада 2019 року представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив задовольнити їх з підстав, що зазначені у позові.

Представник відповідача у судове засідання, призначене на 27 листопада 2019 року не прибув, про дату час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, однак кореспонденція повернулась на адресу суду з відміткою пошти "інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення" (а.с.67-69).

Згідно з частиною 4 статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судове повідомлення вручено їм належним чином.

Відповідно до частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Пунктом 2 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки.

У разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи наведене, відповідач вважається таким, що повідомлений про розгляд справи належним чином, та оскільки він двічі не з`являвся у судові засідання, то розгляд справи відбувається на підставі наявних у ній доказів.

Відповідач вимоги ухвали суду від 7 жовтня 2019 року у частині надіслання відзиву на адміністративний позов не виконав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що позивачем було видано ТОВ "ТКС Полісся" ліцензію провайдера програмної послуги серія НР №1002-п від 10 листопада 2011 року (а.с.10).

16 липня 2019 року позивачем складено акт перевірки своєчасності подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності №1 (а.с.23-27).

Під час проведення перевірки робоча група встановила, що позивач не подав/несвоєчасно інформацію про структуру власності до Національної ради відповідно до частини 9 статті 40 (для провайдерів програмної послуги) Закону України "Про телебачення і радіомовлення", що є порушенням та є підставою застосування санкцій відповідно до статті 72 зазначеного Закону.

Згадана інформація вказує на невиконання розпорядження Національної ради №17/1143 від 3 серпня 2018, виданого на підставі рішення Національної ради №917 від 12 липня 2018 року, яким було зобов`язано ТОВ ТКС Полісся вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31 березня 2019 року звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності. Також, ліцензіата було повідомлено, що у разі невиконання цього розпорядження, Національною радою може бути застосовано заходи реагування, передбачені чинним законодавством.

Рішення №917 від 12 липня 2018 року відповідачем не оскаржувалось.

15 серпня 2019 року Національна рада ухвалила рішення №1217 "Про звернення до суду щодо анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серія НР №1002-п від 10 листопада 2011 року" (а.с.28).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

За приписами статті 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", ліцензія провайдера програмної послуги - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж; ліцензіат (власник ліцензії) - юридична або фізична особа, якій Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала відповідну ліцензію.

Згідно з частинами 3 та 4 статті 7 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення покладаються на центральний орган виконавчої влади. Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).

До повноважень Національної ради, в силу Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" належать наглядові (стаття 13 Закону), регуляторні (стаття 14 Закону) та щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення (стаття 15 Закону).

Частиною 1 статті 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" передбачено, що ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.

Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом довільного характеру, що дає право ліцензіату вести телерадіомовлення.

Статтею 27 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" передбачено, що ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії.

Згідно з частини 4 статті 12 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.

Відповідно до частини 9 статті 40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" провайдер програмної послуги зобов`язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.

Відповідно до частини 6 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Згідно з частиною 13 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.

У ході розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено факт не усунення відповідачем порушень після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, в свою чергу, відповідач не надав суду доказів на спростування зазначеного.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, 2, Мсп 601, Центральна Частина Києва, Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКС Полісся" (вул. Південна, 16, м. Житомир, 10000, код ЄДРПОУ 36682204) про анулювання ліцензії задовольнити.

Анулювати ліцензію провайдера програмної послуги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКС ПОЛІССЯ" серії НР №1002-п від 10.11.2011.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складене 06 грудня 2019 року.

Головуючий суддя Д.М. Гурін

Дата ухвалення рішення27.11.2019
Оприлюднено09.12.2019
Номер документу86151522
СудочинствоАдміністративне
Сутьанулювання ліцензії

Судовий реєстр по справі —240/10803/19

Рішення від 27.11.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні