ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/3819/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Сич С.С.,
за участю:
секретаря судового засідання - Солтис О.О.,
представника відповідачів - Шимки М.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
09 жовтня 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" (надалі - позивач, ТОВ "Мішель Груп") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Полтавської області) про визнання протиправним та скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1076249/42070489 від 13 лютого 2019 року про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та про зобов`язання Держаної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 22 січня 2019 року на суму 24000,00 грн., у тому числі ПДВ 4000,00 грн., направлену на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп", реєстраційний номер документа 9007820787, за датою її подання.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що спірне рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №1 від 22.01.2019 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивачем здійснено господарську операцію з відвантаження товару контрагенту ТОВ "Полтавська бурова компанія" за договором поставки №041218 від 04.12.2018, на яку виписано вказану податкову накладну, та наявні всі необхідні документи, які підтверджують факт реального вчинення позивачем цієї господарської операції. Вказує, що позивачем надано пояснення і підтверджуючі документи, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/3819/19, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 10:00 31 жовтня 2019 року, витребувано докази.
25 жовтня 2019 року до суду надійшов відзив ДФС України на позовну заяву /а.с.36-37/, у якому представник відповідача-1 просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що під час опрацювання інформації та копій первинних документів, поданих ТОВ "Мішель Груп" до повідомлення від 11.02.2019 до податкової накладної від 22.01.2019 №1, реєстрація якої зупинена, Комісія зупинилась на виявлених недоліках. ТОВ "Мішель Груп" в адресу ТОВ "Полтавська Бурова Компанія" було реалізовано комплектуючі (запасні частини - ключі), які придбано у ТОВ "Сайден-1961" (2031). В той же час позивачем не надано копій первинних документів (виписки банку, платіжні доручення), що підтверджують факт оплати з придбання та реалізації товару, як передбачено умовами договору. Таким чином, з огляду на зазначене підстави для реєстрації ДФС України спірної податкової накладної - відсутні.
25 жовтня 2019 року до суду надійшов відзив ГУ ДФС у Полтавської області на позовну заяву /а.с. 40-42/, у якому представник відповідача-2 просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що під час опрацювання інформації та копій первинних документів, поданих ТОВ "Мішель Груп" до повідомлення від 11.02.2019 до податкової накладної від 22.01.2019 №1, реєстрація якої зупинена, Комісія зупинилась на виявлених недоліках. ТОВ "Мішель Груп" в адресу ТОВ "Полтавська Бурова Компанія" було реалізовано комплектуючі (запасні частини - ключі), які придбано у ТОВ "Сайден-1961" (2031). В той же час позивачем не надано копій первинних документів (виписки банку, платіжні доручення), що підтверджують факт оплати з придбання та реалізації товару, як передбачено умовами договору.
Протокольними ухвалами суду від 31 жовтня 2019 року витребувано докази від відповідача Головного управління ДФС у Полтавській області, задоволено клопотання представника позивача про відкладення підготовчого засідання та підготовче засідання відкладено до 12:00 14 листопада 2019 року.
Ухвалою суду від 14 листопада 2019 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті на 10:00 28 листопада 2019 року.
Ухвалами суду від 28 листопада 2019 року витребувано додаткові докази та оголошено перерву у судовому засіданні до 10:00 02 грудня 2019 року.
Представник позивача у судове засідання 02 грудня 2019 року не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності. У судовому засіданні 28 листопада 2019 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Пунктом 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника позивача.
Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
ТОВ "Мішель Груп" (ідентифікаційний код 42070489) зареєстроване як юридична особа 16.04.2018, основним видом економічної діяльності ТОВ "Мішель Груп" станом на 22.01.2019 є 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ "Мішель Груп" станом на 22.01.2019 /а.с. 75-79/.
ТОВ "Мішель Груп" зареєстроване платником податку на додану вартість 01.06.2018, що підтверджується витягом №1816014500503 з реєстру платників податку на додану вартість, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 12/.
ТОВ "Мішель Груп" складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 29.01.2019 податкову накладну №1 від 22.01.2019 на загальну суму 24000,00 грн., в тому числі, ПДВ - 4000,00 грн., на: ключ КОТ 48 - 73 мм кількістю 2 шт., ключ КОТ 89 - 132 мм кількістю 2 шт., сухар ключа КОТ плоский кількістю 5 шт., сухар ключа КОТ овальний кількістю 5 шт., сухар ключа ТСК кількістю 20 шт., сухар спайдер-елеватора д. 73 мм кількістю 2 компл. /а.с. 20/.
За результатами розгляду податкової накладної №1 від 22.01.2019 контролюючий орган 29.01.2019 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.3.1.12" направив ТОВ "Мішель Груп" квитанцію, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.01.2019 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 21/.
ТОВ "Мішель Груп" направлено контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 11.02.2019 № 1 з поясненнями, за змістом яких ТОВ "Мішель Груп" закупило запчастини до бурового обладнання (які йдуть за кодами УКТ ЗЕД - 8431430000 та 82055980902). Але при заповненні податкової накладної №1 від 22.01.2019 для ТОВ "Полтавська Бурова компанія" була допущена помилка у внесенні кодів УКТ ЗЕД для позиції - рядок №1 та рядок №2. ТОВ "Мішель Груп" підготувало на реєстрацію Додаток №2 розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до ПН №1 від 22.01.2019 для ТОВ "ПБК". До вказаного повідомлення позивачем надано додатки /а.с. 23, 44, зворот а.с. 88, а.с. 90-103/.
13.02.2019 комісією ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1076249/42070489 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.01.2019 №1 /а.с. 31, 87/.
За змістом вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено "ненадання платником податку копій документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків". Додаткова інформація: виписки банку, платіжних доручень, що підтверджують факт оплати з придбання та реалізації товару, як передбачено умовами договору.
Позивач не погодився з рішенням комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.02.2019 №1076249/42070489, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.02.2019 №1076249/42070489, суд дійшов наступних висновків.
Згідно з п.п. "а" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (надалі - Порядок №1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями пункту 13, 14 Порядку №1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (надалі - Порядок №117).
Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 Податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;
одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Відповідно до пункту 4 Порядку №117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Пунктами 5-7 Порядку № 117 передбачено, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Пунктом 13 Порядку №117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
При цьому, пунктом 10 Порядку №117 передбачено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
ДФС України складно лист від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", у п.п. 1.6 п. 1 якого зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Таким чином, контролюючий орган був зобов`язаний у квитанції, якою реєстрація податкової накладної була зупинена, чітко вказати критерій ризиковості платника податків з наведених у п.п. 1.6 п. 1 листа ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", якому відповідає позивач, та зазначити відповідне рішення, згідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.
Однак, відповідачем у квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкової накладної, якою зупинено реєстрацію податкової накладної №1 від 22.01.2019 не вказано, якому саме з наведених у п.п. 1.6 п. 1 листа ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку" відповідає позивач та не зазначено відповідного рішення, згідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.
Відповідачами також не надано до суду протоколу засідання Комісії, переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, та матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.
Також, у квитанції контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
При цьому, конкретного переліку документів не зазначено.
Як встановлено судом, ТОВ "Мішель Груп" направлено контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 11.02.2019 № 1 з поясненнями, за змістом яких ТОВ "Мішель Груп" закупило запчастини до бурового обладнання (які йдуть за кодами УКТ ЗЕД - 8431430000 та 82055980902). Але при заповненні податкової накладної №1 від 22.01.2019 для ТОВ "Полтавська Бурова компанія" була допущена помилка у внесенні кодів УКТ ЗЕД для позиції - рядок №1 та рядок №2. ТОВ "Мішель Груп" підготувало на реєстрацію Додаток №2 розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до ПН №1 від 22.01.2019 для ТОВ "ПБК". До вказаного повідомлення позивачем надано додатки /а.с. 23, 44, зворот а.с. 88, а.с. 90-103/.
Однак, 13.02.2019 комісією ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1076249/42070489 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.01.2019 №1 /а.с. 31, 87/.
За змістом вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено "ненадання платником податку копій документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків". Додаткова інформація: виписки банку, платіжних доручень, що підтверджують факт оплати з придбання та реалізації товару, як передбачено умовами договору.
Пунктом 15 Порядку №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Відповідно до пункту 18 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Згідно з пунктом 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до пункту 27 Порядку № 117 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Матеріалами справи підтверджено, що 04.12.2018 між ТОВ "Мішель Груп" (постачальник) та ТОВ "Полтавська бурова компанія" (покупець) укладено договір поставки №041218 /а.с. 13-15, 92-94/, за умовами якого постачальник зобов`язується передавати у власність покупцю товар в асортименті, кількості та за ціною, вказаними у специфікаціях та погоджених сторонами письмово, в тому числі за допомогою факсимільного або електронного зв`язку. Також підтвердженням факту узгодження сторонами найменування, асортименту, кількості та ціни товару є прийняття покупцем товару за видатковою накладною або за актом приймання-передачі, які після їх підписання сторонами мають юридичну силу специфікації, в розумінні статті 266 Господарського кодексу України (пункт 1.1).
Відповідно до п. 1.2 договору специфікації оформлюються на кожну окрему партію товару. У специфікаціях до даного договору визначається номенклатура, кількість, ціна та терміни поставки товару. Специфікації складаються та підписуються сторонами у відповідності та на підставі даних, що надаються покупцем шляхом подання заявки.
Пунктом 2.1 договору передбачено, що товар поставляється на умовах DDP згідно Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів ІНКОТЕРМС (редакція 2010 року), які застосовуються з урахуванням особливостей, пов`язаних з внутрішньодержавним характером цього Договору, або на умовах самовивозу, або поштовими, кур`єрськими та іншими видами доставок. Умови та місце поставки в кожному випадку визначається згідно специфікацій та підтверджується товарно-транспортними накладними.
Згідно з пунктами 2.3., 2.4 датою поставки товару вважається дата підписання видаткової накладної (в інших випадках - відмітка про отримання на товаросупровідних документах).
Після відвантаження товару продавець надає покупцю наступні документи в оригіналах:
- рахунок-фактура;
- видаткова накладна;
- товарно-транспортна накладна;
- сертифікат відповідності товару, декларацію відповідності та сертифікати походження товару, якщо товар підлягає обов`язковій сертифікації та/або декларуванню на відповідність; або за вимогою покупця;
- паспорт або сертифікат якості підприємства-виробника та/або експлуатаційні документи, що входять до комплекту постачання виробників.
У видатковій накладній продавець зобов`язується зазначити код товару згідно з УКТ ЗЕД. Аналогічний код має містити і зареєстрована в установленому законом порядку податкова накладна, заповнена згідно з вимогами підпункту і, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.
Пунктом 3.1 договору передбачено, що ціна товару зазначена в п. 1.1 даного договору. Ціна товару включає ПДВ, порядок нарахування якого встановлений чинним законодавством України.
Згідно з пунктом 4.2 договору покупець проводить попередню оплату товару шляхом перерахування на рахунок постачальника грошових коштів у розмірі 50% вартості товару, погодженої та підписаної сторонами у відповідній специфікації. Остаточний розрахунок в розмірі 50% - на протязі 14 банківських днів з дати поставки партії товару, якщо інше не вказано у специфікації до цього договору.
Договір набуває чинності з дати підписання повноважними представниками сторін і діє до 31 грудня 2019 року включно, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за даним договором, а частині гарантійних зобов`язань - до їх виконання.
11.01.2019 складено специфікацію №2 до договору купівлі-продажу №041219 від 04.12.2018 /а.с. 16, зворот а.с. 91/, якою сторони договору визначили найменування, асортимент, кількість та вартість товару:
1. ключ КОТ 48 - 73 мм кількістю 2 шт., ціна за одиницю без ПДВ 2300,00 грн., сума без ПДВ - 4600,00 грн.;
2. ключ КОТ 89 - 132 мм кількістю 2 шт., ціна за одиницю без ПДВ 2450,00 грн., сума без ПДВ - 4900,00 грн.;
3. сухар ключа КОТ плоский кількістю 5 шт., ціна за одиницю без ПДВ 80,00 грн., сума без ПДВ - 400,00 грн.;
4. сухар ключа КОТ овальний кількістю 5 шт., ціна за одиницю без ПДВ 140,00 грн., сума без ПДВ - 700,00 грн.;
5. сухар ключа ТСК кількістю 20 шт., ціна за одиницю без ПДВ 150,00 грн., сума без ПДВ - 3000,00 грн.;
6. сухар спайдер-елеватора д. 73 мм кількістю 2 компл., ціна за одиницю без ПДВ 3200,00 грн., сума без ПДВ - 6400,00 грн.
Загальна сума 24000,00 грн., в тому числі, ПДВ - 4000,00 грн.
За умовами пункту 2 специфікації №2 від 11.01.2019 оплата вартості товару відбувається шляхом перерахування грошових коштів покупцем на розрахунковий рахунок постачальника в розмірі 100% вартості товару.
ТОВ "Полтавська бурова компанія" зареєстроване як юридична особа 28.02.2014 та станом на 22.01.2019 основним видом діяльності ТОВ "Полтавська бурова компанія" було 09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 22.01.2019 /а.с. 56-61/.
Відповідно до приписів 1 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність" господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до частин 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Таким чином, факт здійснення господарських операцій має підтверджуватися первинними документами (накладними, актами приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), тощо), які містять відомості про такі господарські операції та повинні відповідати вимогам частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність".
При цьому, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.
На підтвердження факту поставки товару позивачем ТОВ "Полтавська бурова компанія" на виконання умов договору поставки №041218 від 04.12.2018 та специфікації №2 від 11.01.2019 до цього договору позивачем надано до контролюючому органу копію видаткової накладної № 1 від 22.01.2019 /зворот а.с. 98/.
Також на підтвердження факту здійснення відвантаження товару та його перевезення позивачем надано до контролюючого органу копію товарно-транспортної накладної №1 від 22.01.2019 /а.с. 91/.
ТОВ "Мішель груп" виписано ТОВ "Полтавська бурова компанія" рахунок на оплату №110119 від 11.01.2019 за договором поставки №041218 від 04.12.2018 на загальну суму 24000,00 грн., в тому числі, ПДВ - 4000,00 грн., на товари: ключ КОТ 48 - 73 мм кількістю 2 шт., ключ КОТ 89 - 132 мм кількістю 2 шт., сухар ключа КОТ плоский кількістю 5 шт., сухар ключа КОТ овальний кількістю 5 шт., сухар ключа ТСК кількістю 20 шт., сухар спайдер-елеватора д. 73 мм кількістю 2 компл. /а.с. 17/.
08.02.2019 ТОВ "Полтавська бурова компанія" здійснено оплату позивачу за поставлений товар в сумі 24000,00 грн., у т.ч. ПДВ-4000,00 грн., що підтверджується звітом про дебітові та кредитові операції по рахунку ТОВ "Мішель груп", копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 25/.
Не надання позивачем контролюючому органу копій документів на підтвердження оплати з придбання та реалізації товару не може бути підставою для відмови у реєстрації податкової накладної № 1 від 22.01.2019, оскільки податкова накладна №1 від 22.01.2019 була складена позивачем за датою відвантаження товарів, тобто за датою події, що сталася раніше, з якою п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України пов`язує дату виникнення податкових зобов`язань.
Додатково на підтвердження факту здійснення відвантаження ТОВ "Мішель груп" контрагенту за договором поставки товару, а також походження товару, який був реалізований ТОВ "Полтавська бурова компанія", позивачем надано контролюючому органу копії наступних документів:
- копію договору №03/01-1 від 03.01.2019, укладеного між ТОВ "САЙДЕН-1965" (продавець) та ТОВ "Мішель груп" ( покупець), за умовами якого продавець зобов`язується постачати покупцю запчастини в асортименті та в строк згідно заявки (надалі - товар), а покупець зобов`язується прийняти цей товар та своєчасно здійснити його оплату на умовах цього договору /а.с. 103, зворот а.с. 102/;
- копію видаткової накладної №32 від 03.01.2019, постачальник: ТОВ "САЙДЕН-1965", покупець: ТОВ "Мішель груп" /зворот а.с. 100/;
- копію рахунку на оплату №32 від 03.01.2019, виписаного позивачу ТОВ "САЙДЕН-1965" /а.с. 100/;
- копію податкової накладної № 32 від 03.01.2019, виписаної ТОВ "САЙДЕН-1965" /а.с. 99/;
- копію товарно-транспортної накладної №32 від 03.01.2019 /а.с. 95-96/;
- копію витягу №1816014500503 з реєстру платників податку на додану вартість /а.с. 98/;
- копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ "Мішель груп" /а.с. 90/;
- копію договору оренди №01/19, укладеного 02.01.2019 між ТОВ "Енергобуд" (орендодавець) та ТОВ "Мішель груп" (орендар), за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування складське приміщення площею 10 кв. м, за адресою: м. Полтава, вул. Харчовиків, 27А /а.с. 101-102/.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "САЙДЕН-1965" зареєстроване як юридична особа 10.08.2017 та станом на 03.01.2019 основним видом діяльності ТОВ "САЙДЕН-1965" було 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 22.01.2019 /а.с. 68-74/.
Отже, враховуючи встановлені обставини, зважаючи на наявність у позивача передбачених чинним законодавством документів, необхідних для складання податкової накладної №1 від 22.01.2019, беручи до уваги, що реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків, суд дійшов висновку, що у ГУ ДФС у Полтавській області були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 22.01.2019, а тому рішення комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.02.2019 №1076249/42070489 прийняте ГУ ДФС у Полтавській області без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а відтак є протиправним та підлягає скасуванню.
Суд зауважує, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Абзацами 5, 6, та 7 вступної частини Рекомендації Rec (2004) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам "Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту", ухваленої на 114-й сесії 12.05.2004, передбачено, що, відповідно до вимог статті 13 Конвенції, держави-члени зобов`язуються забезпечити будь-якій особі, що звертається з оскарженням порушення її прав і свобод, викладених в Конвенції, ефективний засіб правового захисту в національному органі; крім обов`язку впровадити такі ефективні засоби правового захисту у світлі прецедентної практики Європейського суду з прав людини, на держави покладається загальний обов`язок розв`язувати проблеми, що лежать в основі виявлених порушень; саме держави-члени повинні забезпечити ефективність таких національних засобів як з правової, так і практичної точок зору, і щоб їх застосування могло привести до вирішення скарги по суті та належного відшкодування за будь-яке виявлене порушення.
У пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань.
Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, передбачено, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої платником податків 29 січня 2019 року податкової накладної № 1 від 22.01.2019 покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДФС України.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку про те, що належним та ефективним способом захисту прав позивача є: визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13 лютого 2019 року №1076249/42070489 та зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 22 січня 2019 року №1, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" (ідентифікаційний код 42070489) 29 січня 2019 року.
Таким чином, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у загальному розмірі 1921 грн., що підтверджується квитанцією №1787 від 02.10.2019 та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України /а.с. 5, 32/.
Таким чином, при задоволенні позову ТОВ "Мішель Груп", суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" витрати зі сплати судового збору в розмірі 960 грн. 50 коп. = (1921/2) та стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" витрати зі сплати судового збору в розмірі 960 грн. 50 коп. = (1921/2).
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3, 6-10, 139, 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" (ідентифікаційний код 42070489, вул. Київське шосе, буд. 88, кв. 53, м. Полтава, 36000) до Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), Головного управління ДФС у Полтавській області (ідентифікаційний код 39461639, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13 лютого 2019 року №1076249/42070489.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (ідентифікаційний код 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 22 січня 2019 року №1, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" (ідентифікаційний код 42070489) 29 січня 2019 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" витрати зі сплати судового збору в розмірі 960 грн. 50 коп. (дев`ятсот шістдесят гривень п`ятдесят копійок).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мішель Груп" витрати зі сплати судового збору в розмірі 960 грн. 50 коп. (дев`ятсот шістдесят гривень п`ятдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.
Повне рішення складено 06 грудня 2019 року.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2019 |
Оприлюднено | 09.12.2019 |
Номер документу | 86152226 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні