ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
06 грудня 2019 року № 826/8408/18
Окружний адміністративний суд міста Києва, у складі судді Донця В.А., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Споживчого товариства "УТФ" до Державної фіскальної служби України про визнання недійсним рішення, зобов`язання вчинити дії.
Споживче товариство "УТФ" звернулось до суду з позовом про:
визнання протиправними рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України:
№495039/30839403 від 28.12.2017 щодо відмови в реєстрації та блокуванні в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 01.11.2017;
№495037/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в реєстрі податкової накладної №4 від 02.11.2017;
№495033/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в реєстрі податкової накладної №5 від 06.11.2017;
№495036/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в реєстрі податкової накладної №19 від 23.11.2017;
№495032/30839403 28.12.2017 від про відмову в реєстрації та блокування податкової в реєстрі накладної №20 від 23.11.2017;
№495035/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокування в реєстрі податкової накладної №38 від 27.11.2017;
№495034/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокування в реєстр податкової накладної №39 від 28.11.2017;
№495038/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокування в реєстрі податкової накладної №40 від 29.11.2017;
№540832/30839403 від 05.01.2018 про відмову в реєстрації та блокування в реєстрі податкової накладної №21 від 24.11.2017;
зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному державному реєстру податкових накладних
податкову накладну №1 від 01.11.2017,
податкову накладну №4 від 02.11.2017,
податкову накладну №5 від 06.11.2017,
податкову накладну №19 від 23.11.2017,
податкову накладну №20 від 23.11.2017,
податкову накладну №21 від 24.11.2017,
податкову накладну №38 від 27.11.2017,
податкову накладну №39 від 28.11.2017,
податкову накладну №40 від 29.11.2017,
подані Споживчим товариством "УТФ".
Ухвалою суду від 25.06.2018 відкрито провадження у справі, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, установлено строки для подання заяв по суті.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у контролюючого органу були відсутні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних, а господарські операції які стали підставою для виписки податкових накладних підтверджені всіма первинними документами. Позивач звертає увагу суду, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкових накладних, підприємством контролюючому органу було направлено вичерпні пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких складено відповідні податкові накладні.
У відзиві на позовну заяву Державна фіскальна служба України заперечує проти позовних вимог, вважає їх безпідставними та просить відмовити у задоволенні позову, оскільки відповідач діяв в межах повноважень визначених йому законодавством України, позивачем не надано документи для підтвердження реєстрації податкових накладних
Розглянувши заяви по суті, дослідивши письмові докази, суд установив.
Позивачем складено податкові накладні:
№1 від 01.11.2017 р., №4 від 02.11.2017 р., №5 від 06.11.2017 та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, які була зупинена згідно квитанцій контролюючого органу від 30.11.2017.
№19 від 23.11.2017, №20 від 23.11.2017, №21 від 24.11.2017 та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зупинена згідно квитанцій контролюючого органу від 10.12.2017.
№38 від 27.11.2017, №39 від 28.11.2017, №40 від 29.11.2017 та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зупинена згідно квитанцій контролюючого органу від 15.12.2017.
Реєстрацію податкових накладних зупинено (квитанція): від 30.11.2017 №9254408490; від 30.11.2017 №9254425354; від 30.11.2017 №9254394389; від 10.12.2017 №9261940483; від 10.12.2017 №9261943739; від 15.12.2017 №9269659335; від 15.12.2017 №9269658719; від 15.12.2017 №9261946784.
Підставами зупинення зазначено пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, затверджених наказом Міністерством фінансів України від 13.06.2017 №567.
За результатами розгляду первинних документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України прийнято рішення №495039/30839403 від 28.12.2017, №495037/30839403 від 28.12.2017, №495033/30839403 від 28.12.2017, №495036/30839403 від 28.12.2017, №495032/30839403 28.12.2017, №495035/30839403 від 28.12.2017, №495034/30839403 від 28.12.2017, №495038/30839403 від 28.12.2017, №540832/30839403 від 05.01.2018, якими відмовлено в реєстрації та блокування в реєстрі податкових накладних №1 від 01.11.2017, №4 від 02.11.2017, №5 від 06.11.2017, №19 від 23.11.2017, №20 від 23.11.2017, №21 від 24.11.2017, податкову накладну №38 від 27.11.2017, податкову накладну №39 від 28.11.2017, податкову накладну №40 від 29.11.2017.
Підставами рішення зазначено надання платником податків документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Не погоджуючись з вказаними рішенням, позивач звернувся до суду з позовом.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Судом установлено, що позивачем подано на реєстрацію податкові накладні №1 від 01.11.2017, №4 від 02.11.2017, №5 від 06.11.2017, №19 від 23.11.2017, №20 від 23.11.2017, №21 від 24.11.2017, податкову накладну №38 від 27.11.2017, податкову накладну №39 від 28.11.2017, податкову накладну №40 від 29.11.2017, реєстрацію яких зупинено.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 201.6 статті 201 ПК України встановлено:
в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "а"); визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "б"); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт "в"). Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (підпункт 201.16.1);
письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України (підпункт 201.16.3 ПК України).
Відповідно до пункту 12 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Пунктом 13 Порядку встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з підпунктом 1 пункту 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджено наказ Міністерства фінансів України 13.06.2017 №567, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (у редакції, чинній нас час існування спірних відносин) моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Як убачається зі змісту квитанцій ДФС України, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, підставами такого зупинення вказано пункт 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.
У позовній заяві зазначено, що позивачем подано до ДФС України пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
Позивачем додано первинні документи на підтвердження правомірності виготовлення та направлення на реєстрацію податкових накладних.
На підтвердження здійснення господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №1 від 01.11.2017 позивачем додано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 №291/2017/КАМ/0, укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №1 від 01.11.2017 р., накладна №1 від 01.11.2017, товарно-транспортна накладна №150 від 01.11.2017, посвідчення про якість від 01.11.2017, платіжне доручення від 16.11.2017, довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Агро Дарія" на підставі договору поставки №31 від 31.10.2017. За результатами цієї господарської операції складено: специфікація від 31.10.2017; видаткова накладна №49 від 01.11.2017; товарно-транспортна накладна №150 від 01.11.2017; посвідчення про якість від 01.11.2017; рахунок на оплату №49 від 01.11.2017
На підтвердження здійснення господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №4 від 02.11.2017 позивачем надано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 №291/2017/КАМ/0, укладеного між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №4 від 02.11.2017, накладна №4 від 02.11.2017, товарно- транспортна накладна №153 від 02.11.2017, довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Агро Дарія" на підставі договору поставки №31 від 31.10.2017. За результатами цієї господарської операції складено: специфікація від 01.11.2017; видаткова накладна №52 від 02.11.2017; товарно-транспортна накладна №153 від 01.11.2017; посвідчення про якість від 02.11.2017; рахунок на оплату №52 від 02.11.2017.
На підтвердження господарської операції, на підставі якої сформовано податкову накладну №5 від 06.11.2017 позивачем надано: договір поставки макухи соєвої від 29.09.2017 №368/2017/КАМ/0, укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №5 від 06.11.2017; накладна №5 від 06.11.2017; товарно-транспортна накладна №149 від 06.11.2017, товарно-транспортна накладна №150 від 04.11.2017, довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Протексім" на підставі договору поставки №27 від 27.09.2017. За результатами господарської операції складено: специфікація від 03.11.2017; видаткова накладна №432 від 06.11.2017; товарно-транспортна накладна №150 від 06.11.2017; посвідчення про якість від 06.11.2017 №061117-01; товарно-транспортна накладна №149 від 06.11.2017; посвідчення про якість від 06.11.2017 №061117-02; експертний висновок від 19.09.2017 №013501 п/17; акт звірки взаєморозрахунків від 31.03.2018.
На підтвердження господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №19 від 23.11.2017 позивачем надано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 №291/2017/КАМ/0, укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №23 від 23.11.2017; накладна №23 від 23.11.2017; товарно- транспортна накладна №172 від 23.11.2017; посвідчення про якість від 23.11.2017; довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Агро Дарія" на підставі договору поставки №31 від 31.10.2017. За результатами господарської операції складено: специфікація від 21.11.2017; накладна №62 від 23.11.2017; товарно-транспортна накладна №172 від 23.11.2017; посвідчення про якість від 20.11.2017; рахунок на оплату №62 від 23.11.2017.
На підтвердження здійснення господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №20 від 23.11.2017 позивачем надано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 №291/2017/КАМ/0 укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №24 від 23.11.2017, накладна №24 від 23.11.2017, товарно- транспортна накладна №175 від 23.11.2017, посвідчення про якість від 23.11.2017, довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний у ТОВ "Агро-Ресурс Лп" на підставі договору поставки №19 від 19.11.2017 на поставку товару. За результатами господарської операції складено: специфікація від 23.11.2017; товарно-транспортна накладна №175 від 23.11.2017; посвідчення про якість від 23.11.2017; рахунок №271117 від 27.11.2017.
На підтвердження здійснення господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №38 від 27.11.2017 позивачем надано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 р. №291/2017/КАМ/0, укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №30 від 27.11.2017, накладна №30 від 27.11.2017, товарно- транспортна накладна №182 від 27.11.2017, товарно-транспортна накладна №190 від 27.11.2017, посвідчення про якість від 27.11.2017, довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Агро Дарія" на підставі договору поставки №31 від 31.10.2017 на поставку товару. За результатами господарської операції складено: специфікація від 24.11.2017; накладна №68 від 27.11.2017; товарно-транспортна накладна №182 від 27.11.2017; рахунок на оплату №68 від 27.11.2017.
На підтвердження реальності здійснення господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №39 від 28.11.2017 позивачем надано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 №291/2017/КАМ/0, укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №32 від 28.11.2017; накладна №32 від 28.11.2017; товарно-транспортна накладна №183 від 27.11.2017; товарно-транспортна накладна №190 від 28.11.2017; посвідчення про якість від 28.11.2017; довіреність від 01.11.2017 №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Агро-Ресурс Лп" на підставі договору поставки №19 від 19.11.2017. За результатами господарської операції складено: видаткова накладна №РН-281117 від 28.11.2017; товарно-транспортна накладна №183 від 28.11.2017; посвідчення про якість від 28.11.2017; рахунок №281117 від 28.11.2017.
На підтвердження реальності здійснення господарської операції, на підставі якої було сформовано податкову накладну №40 від 29.11.2017 позивачем надано: договір поставки кукурудзи та пшениці від 30.08.2017 №291/2017/КАМ/0, укладений між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Комплекс Агромарс" (покупець); рахунок фактура №33 від 29.11.2017; накладна №33 від 29.11.2017; товарно-транспортна накладна №183 від 27.11.2017; товарно- транспортна накладна №184 від 29.11.2017; посвідчення про якість від 29.11.2017; довіреність від 29.11.2017 р. №1166. Товар придбаний позивачем у ТОВ "Агро-Ресурс Лп" на підставі договору поставки №19 від 19.11.2017. За результатами господарської операції складено: специфікація від 24.11.2017, видаткова накладна №РН-291117 від 29.11.2017, товарно-транспортна накладна №184 від 29.11.2017, посвідчення про якість від 29.11.2017, рахунок №291117 від 29.11.2017.
Податкова накладна №21 від 24.11.2017 сформована позивачем на суму передплати за договором поставки від 30.03.2017 №30, укладеним між СТ "УТФ" (постачальник) та ТОВ "Агроінд" (покупець). Відповідно до листа ТОВ "Агроінд" передплата за договором від 30.03.2017 р. №30 була повернута позивачем, що підтверджується копією платіжного доручення від 24.11.2017 р. №438.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування визначено, зокрема, надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
У відзиві зазначено, в позивача відсутні документи, як приклад: платіжні доручення, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, відвантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) за урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформленні повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для продовження господарської операції, що підтверджує той факт, що документи були надані не в повному обсязі відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішень та реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.
Зі змісту наведеної підстави заперечень та оскаржуваних рішень неможливо встановити, які документи відсутні в платника податків, проте мали бути ним складені для підтвердження господарських операцій, чому не враховано документи, які подані платником податків.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про протиправність оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування цих рішень підлягають задоволенню.
Згідно з підпунктом "б" підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пунктом 49.13 статті 49 ПК України визначено, що в разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Відповідно до пунктів 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 19 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.
З огляду на висновок суду про протиправність оскаржуваних рішень комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних, підлягає задоволенню вимога про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі подтакові накладні №1 від 01.11.2017, №4 від 02.11.2017, №5 від 06.11.2017, №19 від 23.11.2017, №20 від 23.11.2017, №21 від 24.11.2017, №38 від 27.11.2017, №39 від 28.11.2017,№40 від 29.11.2017, датою їх фактичного надходження.
Відповідно до вимог часини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 15858,00 грн. (платіжні доручення №782 від 30.05.2018 та №797 від 18.06.2018). Оскільки, позов задоволено повністю, то на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 15858,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань призначених для відповідача.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України:
№495039/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 01.11.2017;
№495037/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в реєстрі податкової накладної №4 від 02.11.2017;
№495033/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в реєстрі податкової накладної №5 від 06.11.2017;
№495036/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокуванні в реєстрі податкової накладної №19 від 23.11.2017;
№495032/30839403 28.12.2017 від про відмову в реєстрації та блокування податкової в реєстрі накладної №20 від 23.11.2017;
№495035/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокування в реєстрі податкової накладної №38 від 27.11.2017;
№495034/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокування в реєстр податкової накладної №39 від 28.11.2017;
№495038/30839403 від 28.12.2017 про відмову в реєстрації та блокування в реєстрі податкової накладної №40 від 29.11.2017;
№540832/30839403 від 05.01.2018 про відмову в реєстрації та блокування в реєстрі податкової накладної №21 від 24.11.2017.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстру податкових накладних податкові накладні Споживчого товариства "УТФ":
№1 від 01.11.2017;
№4 від 02.11.2017;
№5 від 06.11.2017;
№19 від 23.11.2017;
№20 від 23.11.2017;
№21 від 24.11.2017;
№38 від 27.11.2017;
№39 від 28.11.2017;
№40 від 29.11.2017.
Стягнути на користь споживчого товариства "УТФ" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 15858,00 грн. (п`ятнадцять тисяч вісімсот п`ятдесят вісім гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Позивач - Споживче товариство "УТФ" (ідентифікаційний код 30839403, місцезнаходження: 04205, місто Київ, проспект Оболонський, будинок 30, офіс 287).
Відповідач - Державна фіскальна служба України (ідентифікаційний код 39292197, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" Закону України від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2019 |
Оприлюднено | 10.12.2019 |
Номер документу | 86172340 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні