Постанова
від 26.10.2009 по справі 2а-1918/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 жовтня 2009 року № 2а-1918/09/2670

10:53

За позовомДержавної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України доТовариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційна компанія Добрий капітал про стягнення штрафу у розмірі 8500,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідання: Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Пауер РіелтіІнвестментс (правонаступником якого є Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційна компанія Добрий капітал ) про стягнення штрафу у розмірі 8500,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, застосовані постановою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України про застосування штрафних санкцій за порушення вимог законодавства про фінансові послуги № 50/11/11/04/1-ФК від 22.02.2008 у встановлені строки.

Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

встановив:

актом про відсутність суб`єкта нагляду за заявленим місцезнаходженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 50/11 від 13.02.2008 встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-Будівельна компанія Пауер Рієлті Інвестментс , (код за ЄДРПОУ -33948171), місцезнаходження: 0.1030, м. Київ, вул, Б. Хмельницького. 32, офіс 49 (відповідно до інформації Державного реєстру фінансових установ) за адресою: 01030, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 32, офіс 49, ТОВ Інвестиційно-Будівельна компанія Пауер Ріелті Інвестментс`не знаходиться та інформацією щодо нового місцезнаходження ТОВ Інвестиційно-Будівельна компанія Пауер Ріелті Інвестментс`не володіють. Перевіркою встановлено порушення ТОВ Інвестиційно-Будівельна компанія Пауер Ріелті Інвестментс`вимог:

статті 93 Цивільного кодексу України, у частині відсутності органу або особи, які відповідно до установчих документів Товариства виступають від його імені, за місцезнаходженням ТОВ Інвестиційно-Будівельна компанія Пауер Ріелті Інвестментс (м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 32, офіс 49) станом на 13.02.2008, пункту 1 частини першої статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг`та пункту 3.6 розділу 3 Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.12.2003 № 152, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2003 за № 1252/8573, в частині неподання до Держфінпослуг станом на 13.02.2008 протягом десяти робочих днів після виникнення змін до інформації, яка міститься у документах, поданих для внесення інформації щодо фінансової компанії до Державного реєстру фінансових установ, письмового повідомлення про ці зміни з наданням відповідних документів щодо зміни свого місцезнаходження, та абзацу другому пункту 3.1 розділу 3 Ліцензійних умов провадження діяльності із залучення коштів установників управління майном для фінансування об`єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 24.06.2004 № 1225, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27.07.2004 за №927/9526 (із змінами та доповненнями), щодо відсутності ліцензіата за зазначеним у ліцензії місцезнаходженням.

На підставі вказаного акту позивачем прийнято постанову про застосування штрафних санкцій за порушення вимог законодавства про фінансові послуги № 50/11/11/04/1-ФК від 22.02.2008, якою за порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Інвестиційно-Будівельна компанія "Пауер Ріелті Інвестментс" пункту 1 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та пункту 3.6 розділу 3 Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.12.2003 № 152, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2003 за № 1252/8573, в частині неподання до Держфінпослуг інформації щодо зміни місцезнаходження Товариства станом на 13.02.2008. Також Товариством порушенні положення абзацу другого пункту 3.1 розділу З Ліцензійних умов провадження діяльності із залучення коштів установників

управління майном для фінансування об`єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 24.06.2004 № 1225, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27.07.2004 за № 927/9526 (із змінами та доповненнями), щодо відсутності ліцензіата за зазначеним у ліцензії місцезнаходженням, статті 93 Цивільного кодексу України, у частині відсутності органу або особи, які відповідно до установчих документів Товариства виступають від його імені, за місцезнаходженням Товариства (м. Київ, вул.Б.Хмельницького, 32, офіс 49) станом на 13.02.2008 та на підставі пункту 2 частини 1 статті 41 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" накладено на товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-Будівельна компанія Пауер Ріелті Інвестментс (код за ЄДРПОУ 33948171) штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 8500,00 грн.

За результатом розгляду справи судом встановлено, що відповідачем на день розгляду справи суму штрафних санкцій не сплачено.

Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про підставність та обґрунтованість позовних вимог, адже судом встановлено допущення порушення відповідачем норм законодавства про фінансові послуги.

Так, Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг`від 12.07.2001 № 2664-III (Далі -2664) встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг.

Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента від 04.04.2003 N 292/2003 (далі - Положення) визначено, що Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом. Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України - це спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послугу межах, визначених законодавством.

Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України відповідно до покладених на неї завдань та у межах своєї компетенції здійснює згідно із законами України державне регулювання і нагляд за діяльністю страхових компаній та страхових брокерів, установ накопичувального пенсійного забезпечення, довірчих товариств, кредитних спілок, лізингових та факторингових компаній, кредитно-гарантійних установ, ломбардів, інших учасників ринків фінансових послуг (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування в частині їх діяльності на фондовому ринку, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державного казначейства України та державних цільових фондів), здійснює реєстрацію фінансових установ та веде Державний реєстр фінансових установ.

Комісія має право в межах своїх повноважень здійснювати інспектування та застосовувати заходи впливу.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 28 Закону № 2664 уповноважений орган у межах своєї компетенції розробляє і затверджує нормативно-правові акти, обов`язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринків фінансових послуг, їх об`єднаннями, контролює їх виконання.

Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній затверджене розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 05.12.2003 N 152 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2003 за N 1252/8573 розроблене відповідно до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України від 4 квітня 2003 року за N 292/2003, Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28 серпня 2003 року за N 41 (далі - Положення про реєстр), та інших актів законодавства, які регламентують відносини, що виникають у сфері надання фінансових послуг.

Пунктом 3.6 Положення № 152 встановлено, що фінансова компанія зобов`язана протягом п`ятнадцяти робочих днів після виникнення змін та/або доповнень до інформації, яка міститься у документах (підпунктах 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.10, 3.1.11, 3.1.13) поданих для внесення інформації щодо фінансової компанії та у випадку отримання ліцензій та/або дозволів надіслати до Держфінпослуг письмове повідомлення із зазначенням переліку змін згідно з додатком 5 до цього Положення та надати відповідні реєстраційну картку (у паперовому та електронному вигляді) та документи, які підтверджують такі зміни та/або доповнення.

Адже, Державний реєстр фінансових установ - система одержання, накопичення, зберігання, захисту, використання та поширення адміністративної інформації (даних) про фінансову установу (Положення про Державний реєстр фінансових установ зареєстровано розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 N 41 (в редакції розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 16.01.2007 N 6640) та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.02.2007 за N 92/13359.

Ліцензійні умови провадження діяльності із залучення коштів установників управління майном для фінансування об`єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю затверджено розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 24.06.2004 N 1225 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.07.2004 за N 927/9526. Дія цих Ліцензійних умов поширюється виключно на небанківські фінансові установи - управителів фондів фінансування будівництва та/або фондів операцій з нерухомістю.

Відповідно до пункту 3.1. Ліцензійних умов Ліцензіат протягом строку дії ліцензії зобов`язаний дотримуватись вимог законодавства, яким регулюється діяльність небанківських фінансових установ, та цих Ліцензійних умов.

Здійснення ліцензіатом діяльності на підставі отриманої ліцензії проводиться за місцезнаходженням ліцензіата або за місцезнаходженням його відокремленого підрозділу, який в установленому цими Ліцензійними умовами порядку отримав засвідчену Держфінпослуг копію ліцензії.

Статтею 93 Цивільного кодексу України (від 16.01.2003 N 435-IV) встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Крім того, за результатом розгляду справи судом встановлено:

08.02.2008 зборами учасників ТОВ Інвестиційна будівельна компанія "Пауер Ріелті Інвестментс" прийнято рішення про внесення змін до Статуту товариства, в т.ч. в зв`язку з зміною місцезнаходження.

Державну реєстрацію нової редакції статуту проведено 15.02.2008 та отримано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (дата заміни свідоцтва про державну реєстрацію 15.02.2008.

18.02.2008 Держфінпослуг повідомлено про внесення змін до статутних документів та заміну свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.

При цьому, матеріалами справи підтверджено, а відповідачем не оспорюється, що 13.02.2008 Інспекційною групою Держфінпослуг проведено перевірку та складено акт про відсутність суб`єкта нагляду ТОВ Інвестиційно-будівельна компанія "Пауер Ріелті Інвестментс" за заявленим місцезнаходженням, в зв`язку з чим 22.02.2008 прийнято рішення про застосування штрафних санкцій.

Аналізуючи викладене в сукупності, суд погоджується з прийнятим 22.02.2008 рішенням про застосування штрафних санкцій. Адже, як випливає з матеріалів справи та відповідачем не оспорюється, що станом на день перевірки відповідачем не подано до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України відомості про зміну свого місцезнаходження, тому, відповідно, не внесено зміни й до Державного реєстру фінансових установ.

Разом з тим, суд не приймає до уваги твердження відповідача, що на момент перевірки документи щодо внесення відповідних змін знаходились на розгляді та обробці, оскільки внесені відомості до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін (Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців від 15.05.2003 N 755-IV).

Положеннями статті 40 Закону № 2664 встановлено, що уповноважений орган може застосовувати такі заходи впливу, як накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Нормами статті 41 Закону № 2664 визначено, що уповноважений орган застосовує до суб`єктів підприємницької діяльності штрафні санкції, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень Уповноваженого органу про усунення порушень щодо надання фінансових послуг - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб`єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення. Рішення Уповноваженого органу про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

З огляду на те, що зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб внесені лише 15.02.2008, тобто після дня проведення перевірки, на час якої за вказаною адресою відповідач не знаходився, а тому, відповідно, відомості до Держфінпослуг подано після внесення таких змін, суд погоджується з прийнятим рішення про застосування штрафних санкцій.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки на момент перевірки відповідач не дотримався норм законодавства про фінансові послуги, а визначену суму штрафних санкцій (заявлену до стягнення) у встановлені строки не сплатив.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції України (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційна компанія Добрий капітал (01030, м.Київ, вул. Хмельницького, 32, офіс 49, код ЄДРПОУ 33948171) до Державного бюджету України штраф у розмірі 8500 (вісім тисяч п`ятсот) грн.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляцфйна скарга не була подана у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови та подання апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі заяви про апеляційне оскарження, або без подання заяви про апеляційне оскарження шляхом подання апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі - 16.11.2009.

Дата ухвалення рішення26.10.2009
Оприлюднено10.12.2019
Номер документу86173539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1918/09/2670

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні