Рішення
від 06.12.2019 по справі 460/2507/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

06 грудня 2019 року м. Рівне №460/2507/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області доПриватного підприємства "Профіт Рівне Плюс" про стягнення заборгованості по страхових платежах, - В С Т А Н О В И В:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Приватного підприємства "Профіт Рівне Плюс" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості по страхових платежах до Фонду в сумі 2948,36грн. на рахунок Рівненського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що як вбачається із фінансового звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 3 квартал 2013 року, самостійно поданого відповідачем, за ним рахується заборгованість по страхових платежах в сумі 2948,36грн. На момент звернення до суду заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності в сумі 2948,36грн., що утворилася до 01.01.2011, Приватним підприємством "Профіт Рівне Плюс" не сплачена. З підстав наведених у позовній заяві, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 04.10.2019 прийнято дану позову заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

У встановлений ухвалою суду строк, відповідачем не подано до суду відзив на адміністративний позов, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду також не надходило.

Таким чином, відповідач належним чином повідомлений судом про можливість подання відзиву на позовну заяву, однак зазначеним правом не скористався. А тому враховуючи приписи ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

10.10.2013 Приватним підприємством "Профіт Рівне Плюс" подано звіт щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 3 квартал 2013 року, у якому відобразило залишок заборгованості зі сплати страхових коштів у сумі 2948,36грн.(а.с.6).

Як слідує зі змісту позовної заяви, на момент звернення позивача до суду заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності в сумі 2948,36грн., що утворилася до 01.01.2011, Приватним підприємством "Профіт Рівне Плюс" не сплачена.

Крім того, у матеріалах справи наявні копії актів від 26.05.2017 №9 та від 12.03.2019 №11, якими зафіксовано те, що за адресою вказаною у реєстраційній картці: 33000, вул. Міцкевича, 9, корпус А, офіс 16, м. Рівне, Рівненська область - страхувальника Приватного підприємства "Профіт Рівне Плюс" не знайдено (а.с.11, 12).

Таким чином, несплата заборгованості відповідачем по страхових платежах до Фонду в сумі 2948,36грн., стала підставою для звернення до суду з даним позовом.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

За приписами ч.2 ст.15 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105-XIV (далі - Закон від 23.09.1999 №1105-XIV) передбачено обов`язок роботодавця вести облік коштів соціального страхування і своєчасно надавати Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.

Відповідно до пункту 5 розділу VII Закону від 23.09.1999 №1105-XIV Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.

Згідно з ч.3 ст.8 Закону від 23.09.1999 №1105-XIV робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.

З огляду на абз.4-6 п. 7 розділу VІІІ Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI суми внесків, нарахованих на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 1.1 постанови Правління Фонду соціального страхування України Про деякі питання обліку заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України від 12.12.2018 р. №28 (далі - Постанова №28) установлено, що страхувальники, які мають заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, подають до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) Звіт по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України до повного погашення заборгованості за формою, наведеною у додатку до постанови.

З огляду на Методичні рекомендації щодо заповнення Звіту по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України, у Звіті терміни вживаються у такому значенні: заборгованість зі сплати страхових внесків, пов`язана з несвоєчасною виплатою заробітної плати заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві, нарахованих до 01.01.2011, що пов`язана з несвоєчасною виплатою заробітної плати; недоїмка зі сплати страхових внесків заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві, своєчасно не нарахованих та/або не сплачених до 01.01.2011.

Відповідно до п.1.3 постанови №28, стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 №16, погодженою з Національним банком України 02.10.2001, що діяла на момент виникнення такої заборгованості.

Зважаючи на те, що відповідачем жодних доводів на підтвердження власної правової позиції не надано, суд робить висновки з наявних у справі доказів.

Відтак, судом встановлено, що за Приватним підприємством Пофіт Рівне Плюс рахується заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання в розмірі 2948,36 грн., яка виникла на підставі самостійно поданого звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів за 3 квартал 2013 року станом на 01.01.2011.

Крім того суд звертає увагу, що у відповідності до ч.2 ст.17 Закону від 23.09.1999 №1105-XIV строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Отже, будь - яких доказів, які б спростовували доводи позивача щодо наявності заборгованості в сумі 2948,36 грн. чи часткової сплати - відповідачем суду не надано, а тому суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову. За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено, правомірність пред`явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до задоволення в повному обсязі.

Підстав для застосування ст.139 КАС України - у суду відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (вул. Кавказька, 2,м. Рівне,33028, код ЄДРПОУ 41313357) до Приватного підприємства "Профіт Рівне Плюс" ( вул. Міцкевича, 9А, кв. 16,м. Рівне,33000, код ЄДРПОУ 33276735) про стягнення заборгованості по страхових платежах, - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства "Профіт Рівне Плюс" (вул. Міцкевича, 9А, кв. 16,м. Рівне,33000, код ЄДРПОУ 33276735) заборгованість по страхових платежах до Фонду в сумі 2948,36грн. (дві тисячі дев`ятсот сорок вісім гривень тридцять шість копійок) на рахунок Рівненського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області UA778999980000037175000117002 в Казначействі України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 41444628.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 06 грудня 2019 року.

Суддя Зозуля Д.П.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2019
Оприлюднено11.12.2019
Номер документу86195417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/2507/19

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 24.05.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 27.11.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 06.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні