Рішення
від 09.12.2019 по справі 676/6723/19
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 676/6723/19

Номер провадження 2/676/2579/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2019 року

Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі: головуючої судді - Шевцової Л.М.

з участю секретаря судового засідання - Сопрун С.В.

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - Яніцького С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам`янець-Подільському цивільну справу № 676/6723/19 за позовом ОСОБА_1 , до Національного центру управління та випробувань космічних засобів про визнання протиправним та скасування рішення про зняття з квартирного обліку та поновлення на квартирному обліку, -

В С Т А Н О В И В :

15.10.2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Регіонального центру спеціального контролю с. Ластівці Кам`янець-Подільського р-ну, про визнання протиправним та скасування рішення про зняття з квартирного обліку та поновлення на квартирному обліку.

Ухвалою суду від 18 жовтня 2019 року позовну заяву прийнято, відкрито провадження у справі та призначено до судового розгляду.

18.11.2019 року представник позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 , який діє за довіреністю від 10.10.2019 року, надіслав суду клопотання про заміну неналежного відповідача належним.

Ухвалою суду від 20.11.2019 року було замінено неналежного відповідача - Регіональний центр спеціального контролю с. Ластівці, Кам`янець-Подільського району, належним відповідачем - Національний центр управління та випробувань космічних засобів.

Розгляд справи здійснюється за правилами спрощеного провадження.

Обгрунтовуючи позовні вимоги ОСОБА_1 вказує, що він проходив військову службу за контрактом особами офіцерського складу на посаді інженера групи технічного забезпечення відділу матеріально-технічного забезпечення в Регіональному центрі спеціального контролю Національний центр управління та випробувань космічних засобів до серпня 2017 року. Його сім`я: - він, дружина та двоє синів перебували на квартирному обліку в Регіональному центрі спеціального контролю на отримання житла. В червні 2017 року його було звільнено з військової служби у запас у зв`язку із закінченням контракту. На день звільнення, його вислуга років у Збройних Силах становила - 25 років 9 місяців. У зв`язку із звільненням, в серпні 2017 року, його було виключено із списків особового складу центру. У вересні цього року, стало відомо, що рішенням житлової комісії його та членів його сім`ї знято з квартирної черги. Таке рішення вважає незаконним, тому звернувся з даним позовом до суду і просить його задовольнити.

Представник позивача ОСОБА_2 , в судовому засіданні підтримав вимоги свого довірителя і просить суд, задовольнити його в повному обсязі. Визнати недійсним протокол № 4/2019 засідання житлової комісії Регіонального центру спеціального контролю від 21 січня 2019 року в частині зняття ОСОБА_1 та членів його сім`ї з квартирного обліку, оскільки у даному випадку відсутні підстави їх зняття та поновити на квартирній черзі з 24.04.2003 року.

Представник відповідача Яніцький С.В. , який діє за довіреністю № 1416/16 від 28.09.2017 року, в судовому засіданні щодо вирішення даного спору, покладається на думку суду.

Заслухавши пояснення осіб, які приймають участь в судовому розгляді, вивчивши та дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що ОСОБА_1 , проходив військову службу за контрактом особами офіцерського складу на посаді інженера групи технічного забезпечення відділу матеріально-технічного забезпечення в Регіональному центрі спеціального контролю Національного центру управління та випробовувань космічних засобів до 02 серпня 2017 року.

Відповідно до протоколу засідання житлової комісії Західного регіонального центру спеціального контролю від 24.04.2003 року №39 - позивач та члени його сім`ї, дружина та двоє синів, перебували на квартирному обліку в Регіональному центрі спеціального контролю на отримання житла.

Відповідно до наказу Міністра оборони України від 07червня 2017 року №382, наказу Голови Державного космічного агентства України від 27 червня 2017 року №10-оф ОСОБА_1 звільнено з військової служби у запас у зв`язку із закінченням контракту, вислуга років у ЗС становить- 25 років 9 місяців.

Крім того, відповідно до наказу начальника Регіонального центру спеціального контролю від 02.08.2017 року № 42-ос позивача виключено із списків особового складу центру.

ОСОБА_1 пояснив, що у вересні 2019 року йому стало відомо, про те що рішенням житлової комісії Регіонального центру спеціального контролю, його та членів його родини знято з квартирної черги. Про таке рішення ніхто його не повідомляв.

У зв`язку з чим позивач звернувся до житлової комісії Регіонального центру спеціального контролю про надання інформації і 19 вересня 2019 року отримав повідомлення з витягом із протоколу № 4/2019 від 21 січня 2019 року про зняття його та членів його сім`ї з квартирної черги.

З квартирного обліку їх було знято відповідно до вимог п.11 розділу ІІ Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, відряджених до Державного космічного агентства України та членів їх сімей житловими приміщеннями затвердженого наказом ДКАУ від 24.10.2016 року №196.

Відповідно до п.11 розділу ІІ Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, відряджених до Державного космічного агентства України та членів їх сімей житловими приміщеннями затвердженого наказом ДКАУ від 24.10.2016 року №196, на який посилається ВІДПОВІДАЧ, Залишаються на квартирному обліку до одержання житла з державного житлового фонду:

військовослужбовці при звільненні з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я, а також у зв`язку зі скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів у разі неможливості використання на військовій службі користуються правом позачергового одержання житла;

члени сімей військовослужбовців, що загинули, померли, пропали безвісти під час проходження військової служби в Державному космічному агентстві України, які перебували на квартирному обліку як такі, що потребують поліпшення житлових умов.

При ліквідації, реорганізації установ ДКА особи, зазначені в абзацах другому, третьому цього пункту, зараховуються на квартирний облік в Державному космічному агентстві України з урахуванням вимог, визначених у пункті 9 цього розділу.

При знятті з квартирного обліку, житлова комісія Регіонального центру спеціального контролю мала б діяти відповідно до п.12 розділу ІІ Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, відряджених до Державного космічного агентства України та членів їх сімей житловими приміщеннями затвердженого наказом ДКАУ від 24.10.2016 року №196, відповідно до якого, військовослужбовці знімаються з квартирного обліку у разі:

поліпшення житлових умов, внаслідок чого відпала потреба в наданні житлового приміщення;

отримання грошової компенсації військовослужбовцем та членами його сім`ї за належне їм для отримання житлове приміщення;

переміщення військовослужбовця до нового місця служби в інший населений пункт;

звільнення з військової служби у зв`язку із систематичним невиконанням умов контракту військовослужбовцем;

подання відомостей, що не відповідають дійсності, але стали підставою для зарахування на квартирний облік, внесення до Списків;

в інших випадках, передбачених законодавством.

Оскільки, відсутні підстави зняти сім`ю ОСОБА_1 з квартирної черги відповідно до вказаних пунктів, можна вважати, що їх знято з квартирного обліку житловою комісією Регіонального центру спеціального контролю - неправомірно.

Згідно із частиною другою статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами статті 47 Конституції України встановлено, що кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону. Ніхто не може бути примусово позбавлений житла інакше як на підставі закону за рішенням суду.

Згідно ст. 12 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями.

ОСОБА_1 та членів його сім`ї було знято з квартирного обліку, всупереч Правилам обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень у Українській РСР, затверджених Радою міністрів Української РСР від 11.1.2 1984 р. за № 470, згідно якого право громадян перебувати на квартирному обліку за місцем попередньої роботи зберігається у випадку виходу на пенсію.

Відповідно до ст. 37 ЖК України, громадяни, які потребують поліпшення житлових умов та залишили роботу на підприємствах, в установах та організаціях у зв`язку з виходом на пенсію беруться на облік потребуючих поліпшення житлових умов нарівні з працюючими на цих підприємствах, в установах, організаціях громадянами. Порядок обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, згідност. 38 ЖК України встановлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР.

Системний аналіз зазначених норм права свідчить про те, що військовослужбовціЗбройних Сил України, відряджених до Державного космічного агентства України, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та члени їх сімей мають право на отримання житла, а отже і на залишення на обліку до отримання ними житла, в тому числі і у разі звільнення в запас чи відставку, крім випадків, передбачених п.12 Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, відряджених до Державного космічного агентства України та членів їх сімей житловими приміщеннями затвердженого наказом ДКАУ від 24.10.2016 року №196.

Така правова позиція викладена у висновку Верховного Суду від 06.06.2018 у постанові по справі № 752/5881/15-ц року.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначає ЗаконУкраїни Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей ,який також встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Зокрема ч. 1ст. 12 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей , передбачено, що держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

Отже, зазначеним законом держава взяла на себе обов`язок забезпечення військовослужбовців жилими приміщеннями, і зокрема, військовослужбовців, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановленихЖитловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. 1 ст.4, ч. 1 ст.5 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленим цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів, а суд, здійснюючи правосуддя, захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають рівні права щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості. Згідно зі ст. 81 ЦК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених ст. 82 цього Кодексу.

Оскільки представник відповідача позов визнає, суд вважає його таким,що підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 268 ЦПК України, -

У Х В А Л И В:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним протокол № 4/2019 засідання житлової комісії Регіонального центру спеціального контролю від 21 січня 2019 року в частині зняття з квартирного обліку ОСОБА_1 та членів його сім`ї.

Зобов`язати житлову комісію Регіонального центру спеціального контролю с. Ластівці Кам`янець-Подільського р-ну, який є філією Національного центру управління та випробувань космічних засобів , поновити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , та членів його сім`ї: дружину ОСОБА_5 , 1974 року народження, сина ОСОБА_6 , 1993 року народження та сина ОСОБА_7 , 1997 року народження на квартирному обліку в черзі на отримання житла, з 24 квітня 2003 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги

всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його

проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 09 грудня 2019 року.

Суддя Кам`янець-Подільського

міськрайонного суду Л.М. Шевцова

СудКам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення09.12.2019
Оприлюднено10.12.2019
Номер документу86196335
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —676/6723/19

Рішення від 09.12.2019

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Шевцова Л. М.

Рішення від 05.12.2019

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Шевцова Л. М.

Ухвала від 20.11.2019

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Шевцова Л. М.

Ухвала від 18.10.2019

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Шевцова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні