Постанова
від 22.03.2010 по справі 2а-607/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2010 року С права № 2а-607/10/2370

10 год. 00 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В.,

за участю:

представника позивача - Прилуцького В.О. (за довірен істю),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Смі лянської об' єднаної держав ної податкової інспекції Чер каської області до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Тріумф» про стягнення по даткового боргу з орендної п лати за землю,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звер нулась Смілянська об' єднан а державна податкова інспек ція Черкаської області з поз овною заявою до ТОВ «Тріумф» , в якій просить стягнути 876 грн . 68 коп. податкового боргу з оре ндної плати за землю за рахун ок активів.

Обґрунтовуючи позовні ви моги, позивач зазначає, що ві дповідач, відповідно до Зако ну України «Про оренду землі » від 06.10.1998р. № 161-XIV зобов' язаний вчасно та в повному обсязі сп лачувати земельний податок т а орендну плату за земельні д ілянки державної або комунал ьної власності. Відповідач с вій обов' язок не виконував належним чином, внаслідок чо го утворився податковий борг з орендної плати за землю в су мі 876 грн. 68 коп.

Представник позивача в су довому засіданні уточнені по зовні вимоги згідно заяви ві д 04.03.2010 року підтримав, позов пр осив задовольнити повністю.

Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний належним чином за адресо ю, яка зазначена у витязі з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців (витяг станом на 03.03.2010 року).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення предста вника позивача, дослідивши з аперечення відповідача, всеб ічно і повно з'ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, об'єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, суд зазначає наступне.

ТОВ «Труімф», ідентифікаці йний код 30147537, відповідно до коп ії витягу з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зареєстроване виконавчим ко мітетом Смілянської міської ради Черкаської області 26.11.1998 р оку. Відповідно до довідки № 90 04 від 16.02.2010 року відповідача взя то на облік платників податк ів в Смілянській ОДПІ 14.12.1998 року за № 112-ТОВ.

Відповідач є платником оре ндної плати за земельні діля нки комунальної власності, о скільки є орендарем земельно ї ділянки земель громадської забудови загальною площею 0,20 19 га, яка знаходиться за адрес ою в м. Сміла на вул. Леніна, 53 на підставі договору оренди зе млі від 07.09.2006 року, укладеного з Смілянською міською радою Ч еркаської області.

Відповідно до акту про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки своєчасності сплати узгодженого податков ого зобов' язання по орендні й платі за землю товариством з обмеженою відповідальніст ю «Тріумф» № 4013/15-025/30147537 від 06.10.2009 рок у перевіркою встановлено, що відповідач в порушення вимо г ст.17 Закону України "Про плат у за землю" порушив граничні с троки сплати узгодженого под аткового зобов' язання, визн аченого податковою декларац ією орендної плати за земель ні ділянки державної і комун альної власності № 3574 від 11.02.2008 р оку, уточненими податковими деклараціями № 47665 від 28.11.2008 року та № 51381 від 29.12.2008 року.

На підставі вказаного акту позивачем застосовано до ві дповідача штрафні (фінансові ) санкції в розмірі 2673 грн. 07 коп. , про що 13.10.2009 року Смілянською О ДПІ винесено податкове повід омлення - рішення № 0022511501/0.

Зазначене податкове повід омлення - рішення було напр авлено на адресу боржника, пр оте повернуте на адресу відп равника та відповідно до акт у № 52/15-025/30147537 від 20.10.2009 року розміщен е на дошці податкових оголош ень 20.10.2009 року.

Крім того, суд зазначає, що відомостей щодо оскарже ння та наступного скасування вказаного податкового повід омлення - рішення суду над ано не було.

Згідно розрахунку податко вого боргу по ТОВ «Тріумф» ст аном на 12.02.2010 року та облікової картки платника станом на 31.12. 2009 року судом встановлено, що в ідповідач частково сплатив ш трафні санкції в сумі 1796 грн. 39 к оп.

Таким чином, загальна сума п одаткового боргу відповідач а по орендній платі за землю у згоджена і з урахуванням час ткової сплати становить 876 грн . 68 коп. (2673 грн. 07 коп. - 1796 грн. 39 коп .).

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від повідачу було направлено пер шу податкову вимогу № 1/402/19188/24-012 ві д 04.11.2009 року та другу податкову вимогу № 2/430/21177/24-012 від 04.12.2009 року.

Згідно актів № 186/24-012/30147537 від 04.11.2009 року та № 188/24-012 від 04.12.2009 року вказ ані податкові вимоги у зв' я зку з неможливістю вручення були розміщені на дошці пода ткових оголошень Смілянсько ї ОДПІ 04.11.2009 року та 04.12.2009 року, від повідно.

11 січня 2010 року заступником н ачальника Смілянської ОДПІ б уло винесено рішення відносн о відповідача про стягнення коштів та продаж інших актив ів платника податків в рахун ок погашення його податковог о боргу № 2/24-012/30147537/215, що відповідно до акту № 190/24-012 від 11.01.2010 року було розміщено на дошці податков их оголошень 11.01.2010 року.

Позивач в обґрунтування св оєї позиції посилається на с т. 11 Закону України "Про систем у оподаткування", відповідно до якої відповідальність за правильність обчислення, св оєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежі в) і додержання законів про оп одаткування несуть платники податків і зборів (обов'язков их платежів) відповідно до за конів України.

Суд вважає, позовні вимоги о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню в повн ому обсязі виходячи з наступ ного.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про плату за землю» ві д 03.07.1992 року № 2535-ХІІ платники зем ельного податку, а також орен дної плати за земельні ділян ки державної або комунальної власності (крім громадян) сам остійно обчислюють суму земе льного податку та орендної п лати щороку за станом на 1 січн я і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов'язку подання щомісячних декларацій.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язк у подання податкової деклара ції до 1 лютого поточного року , у тому числі і за нововідведе ні земельні ділянки, що не зві льняє від обов'язку подання п одаткової декларації протяг ом місяця з дня виникнення пр ава на нововідведену земельн у ділянку, протягом 20 календар них днів місяця наступного з а звітним.

Статтею 17 Закону України «П ро плату за землю» визначено , що податкове зобов'язання по земельному податку, а також п о орендній платі за землі дер жавної та комунальної власно сті, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.

Податкове зобов'язання по з емельному податку, а також по орендній платі за землі держ авної та комунальної власнос ті, визначене у новій звітній податковій декларації, у том у числі і за нововідведені зе мельні ділянки, сплачується власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця.

Податкове зобов'язання - зоб ов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами").

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" податков ий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки, визнач ені статтею 5 вказаного Закон у, визнається сумою податков ого боргу платника податків.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказан ого вище Закону, податкове зо бов'язання платника податків , нараховане контролюючим ор ганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, визначени х підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник пода тків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання аб о прийняв будь-яке інше рішен ня, що суперечить законодавс тву з питань оподаткування а бо виходить за межі його комп етенції, встановленої законо м, такий платник податків має право звернутися до контрол юючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка п одається у письмовій формі т а може супроводжуватися доку ментами, розрахунками та док азами, які платник податків в важає за потрібне надати.

Оскільки податкове зобов'я зання відповідача не було сп лачене в установлені строки, таке зобов'язання визнаєтьс я судом податковим боргом.

Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» № 2181 від 21.12.2000 року активи плат ника податків можуть бути ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.

В свою чергу, п. 11 ст.10 Закону У країни «Про державну податк ову службу в Україні» від 04.12.199 0р. № 509-ХІІ передбачено право по даткових органів подавати до судів позови до підприємств , установ, організацій та гро мадян про стягнення заборгов аності перед бюджетом і держ авними цільовими фондами, з а рахунок їх майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу.

Інших доказів сторони суду не надали та не назвали.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, ч. 2 ст . 128, ст.ст. 158-163 КАС України, Черкас ький окружний адміністратив ний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Тр іумф» (20700, Черкаська область, м . Сміла, вул. Леніна, 53, ідентифі каційний код 30147537) на користь б юджету через Смілянську об' єднану державну податкову і нспекцію Черкаської області (20702, Черкаська область, м. Сміла , вул. Леніна, 76, ідентифікаційн ий код 21367325) податковий борг з ор ендної плати за землю за раху нок активів 876 (вісімсот сімде сят шість) грн. 68 коп.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Головуючий С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2010
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу8622585
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-607/10/2370

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кульчицький Сергій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні