ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2010 р. Спра ва № 2а-700/10/2370
м. Черкаси
Черкаський окружний адмі ністративний суд в складі:
головуючого - судді Лічев ецького І.О.,
при секретарі - Левчуку А.С .,
за участю: представника поз ивача - Охват В.П. за дові реністю; відповідача - Но воселі С.В. за довіреністю, р озглянувши у відкритому судо вому засіданні в м. Черкаси ад міністративну справу за позо вом управління Пенсійного фо нду України в Придніпровсько му районі м. Черкаси Черкаськ ої області до товариства з об меженою відповідальністю «У правління виробничо-техноло гічної комплектації-2 Облагр обуду» про стягнення заборго ваності зі сплати страхових внесків,
ВСТАНОВИВ:
УПФУ в Придніпровськом у районі м. Черкаси Черкасько ї області звернулося до суду з адміністративним позовом до ТОВ «Управління виробничо -технологічної комплектації -2 Облагробуду» про стягнення заборгованості зі сплати ст рахових внесків в розмірі 10 527 г рн. 35 коп.
Позивач стверджував, що з а вересень - грудень 2009 року від повідач мав сплатити страхов і внески на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування в сумі 10 527 грн. 35 коп.
Оскільки сума страхових в несків у розмірі 10 527 грн. 35 коп. у строки, встановлені п. 6 ст. 20 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування» та Інструкцією про порядок обчислення і спл ати страхувальниками та заст рахованими особами внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України, зат вердженою постановою Правлі ння Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 р., відповідачем не сплачена, позивач просив стя гнути її у судовому порядку.
Представник позивача, в судовому засіданні, позовні вимоги підтримав.
Відповідач позов визнав.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи і матеріа ли, оцінивши належність, допу стимість, достовірність кожн ого доказу окремо, а також дос татність і взаємний зв' язок доказів у їх сукупності, суд п риходить до наступного.
Частиною першою статті 67 Ко нституції України (№ 254к/96-ВР) за кріплено обов'язок кожного с плачувати податки і збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.
Відповідно до статті треть ої Закону України «Про збір н а обов' язкове державне пенс ійне страхування» від 26.06.1997 р. № 400/97-ВР (надалі за текстом - «За кон № 400/97-ВР»), збір на обов'язков е державне пенсійне страхува ння платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному закон одавством України.
Частиною першою статті пер шої Закону № 400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'я зкове державне пенсійне стра хування є суб'єкти підприємн ицької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єдна ння, бюджетні, громадські та і нші установи та організації, об'єднання громадян та інші ю ридичні особи, а також фізичн і особи - суб'єкти підприємниц ької діяльності, які викорис товують працю найманих праці вників.
Спеціальним законом, який в изначає принципи, засади і ме ханізми функціонування сист еми загальнообов'язкового де ржавного пенсійного страхув ання, призначення, перерахун ку і виплати пенсій, надання с оціальних послуг з коштів Пе нсійного фонду, що формуютьс я за рахунок страхових внеск ів роботодавців, бюджетних т а інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює п орядок формування Накопичув ального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату до говорів страхування довічни х пенсій або одноразових вип лат застрахованим особам, чл енам їхніх сімей та іншим осо бам, є Закон України «Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування» від 9 липн я 2003 року № 1058-IV (далі за текстом - «Закон № 1058-IV»).
Статтею першою Закону № 1058-IV визначено, що страхувальника ми є роботодавці та інші особ и, які відповідно до цього Зак ону сплачують страхові внеск и на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування.
Статтею 14 Закону № 1058-IV встано влено, що страхувальниками, в ідповідно до цього Закону, є р оботодавці: підприємства, ус танови і організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, об'єднан ня громадян, профспілки, полі тичні партії (у тому числі філ ії, представництва, відділен ня та інші відокремлені підр озділи зазначених підприємс тв, установ, організацій, об'єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької ді яльності та інші особи (включ аючи юридичних та фізичних о сіб - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які обрали осо бливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру.
Відповідно до статті 15 Закону № 1058-IV платниками страх ових внесків до солідарної с истеми є страхувальники, заз начені в статті 14 цього Закону .
ТОВ «Управління виробничо -технологічної комплектації -2 Облагробуду» є суб'єктом під приємницької діяльності та з 14.06.2007 р. обліковується в Єдином у державному реєстрі підприє мств та організацій України (ідентифікаційний код 21365183).
З огляду на викладені вище н орми Закону № 1058-IV відповідач є страхувальником, в розумінн і цього Закону, та платником с трахових внесків.
Відповідно до частини шост ої статті 17 Закону № 1058-IV страхув альник зобов'язаний нарахову вати, обчислювати і сплачува ти в установлені строки та в п овному обсязі страхові внеск и. Частиною другою статті 20 за значеного Закону встановлен о, що обчислення страхових вн есків застрахованих осіб зді йснюється страхувальником н а підставі бухгалтерських та інших документів, відповідн о до яких проводиться нараху вання (обчислення) або які під тверджують нарахування заро бітної плати, на які відповід но до цього Закону нараховую ться страхові внески.
Пунктом шостим статті 20 Зак ону № 1058-IV передбачено, що страх увальники зобов'язані сплачу вати страхові внески, нарахо вані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ні ж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати зароб ітної плати (доходу), на суми я ких нараховуються страхові в нески. Для страхувальників, щ о мають найманих працівників , базовим звітним періодом є к алендарний місяць. Згідно ча стини 12 статті 20 вищезазначен ого Закону страхові внески п ідлягають сплаті незалежно в ід фінансового стану платник а страхових внесків.
Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону стра хові внески не включаються д о складу податків, інших обов 'язкових платежів, що складаю ть систему оподаткування.
Відповідно до статті четве ртої Закону № 400/97-ВР страхуваль ники повинні сплачувати внес ки на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відра хування на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання в розмірі 1 - 5 % сукупного о податковуваного доходу фізи чних осіб, які працюють на під приємстві за трудовим догово ром.
Судом встановлено, що 20.10.2009 р., 18.11.2009 р., 18.12.2009 р. та 18.01.2010 р. відповідач ем подано до УПФУ в Придніпр овському районі м. Черкаси Че ркаської області розрахунк и сум страхових внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування відпові дно за вересень 2009 р., жовтень 2009 р., листопад 2009 р. та грудень 2009 р . із самостійно визначеними р озмірами страхових внесків, що підлягають сплаті. Згідно вказаних розрахунків відпов ідач зобов'язаний був сплати ти до Пенсійного фонду Украї ни внески на пенсійне страху вання в розмірі 33,2 % від фонду о плати праці в розмірі 9 912 грн. 40 к оп. та відрахування на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування в розмірі 1 - 5 % сукупного оподатковуваного доходу в сумі 614 грн. 95 коп.
За цей період відповідач ст рахові внески на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування не сплатив. Таким чином, у відповідача утворил ася недоїмка у розмірі 10 527 грн. 35 коп.
У зв'язку із порушенням відп овідачем платіжної дисциплі ни позивачем, на підставі час тини 3 статті 106 Закону № 1058-IV, напр авлялись вимоги про сплату б оргу N Ю 26 від 02.11.2009 р., № Ю 26 від 01.12.2009 р. , № Ю 26 від 04.01.2010 р. та № Ю 26 від 01.02.2010 р.
Зазначені вимоги отримані відповідачем відповідно 10.11.200 9 р., 10.12.2009 р., 20.01.2010 р. та 09.02.2010 р., проте на час розгляду справи в суді не оплачені, у передбаченому за конодавством порядку оскарж ені не були.
Абзацом 8 частини 3 статті 106 З акону № 1058-IV визначено, що у разі якщо страхувальник, який оде ржав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом д есяти робочих днів після її о тримання не сплатив зазначен у у вимозі суму недоїмки разо м з застосованою до нього фін ансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимо гу з відповідним органом Пен сійного фонду, або не оскаржи в вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхуваль ник узгодив вимогу, але не спл атив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих дні в після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пе нсійного фонду звертається в установленому законом поряд ку і подає вимогу про сплату н едоїмки до відповідного підр озділу державної виконавчої служби. У зазначених випадка х орган Пенсійного фонду так ож має право звернутися до су ду чи господарського суду з п озовом про стягнення недоїмк и.
Згідно статті 106 Закону № 1058-IV суми страхових внесків своєч асно не нараховані та/або не с плачені страхувальниками у с троки, визначені статтею 20 цьо го Закону, в тому числі обчисл ені територіальними органам и Пенсійного фонду у випадка х, передбачених частиною тре тьою статті 20 цього Закону, вв ажаються простроченою забор гованістю із сплати страхови х внесків і стягуються з нара хуванням пені та застосуванн ям фінансових санкцій.
За змістом статті 23 зазначе ного Закону спори, що виникаю ть із правовідносин за цим За коном, вирішуються органами Пенсійного фонду в судовому порядку.
За цих обставин, суд знаходи ть вимоги позивача обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню.
Відповідно до частини ч етвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені по зивачем - суб' єктом владни х повноважень, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС У країни, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Уп равління виробничо-технолог ічної комплектації-2 Облагро буду» (м. Черкаси, вул. Суріков а, 12А, ідентифікаційний код 21365183 ) на користь управління Пенсі йного фонду України в Придні провському районі м. Черкаси Черкаської області (м. Черкас и, вул. Г.Сталінграда, 10, ідентиф ікаційний код 21366934) заборгован ість зі сплати страхових вне сків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страху вання за період з вересня 2009 р. по грудень 2009 р. в розмірі 10 527 (де сять тисяч п' ятсот двадцять сім) грн. 35 коп.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка може бут и подана до Київського апеля ційного адміністративного с уду через Черкаський окружни й адміністративний суд протя гом десяти днів з дня складен ня постанови в повному обсяз і. Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Апеляційна скарга на п останову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Постанова складена в пов ному обсязі 11 березня 2010 р.
Суддя І.О.Лічевець кий
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2010 |
Оприлюднено | 29.11.2010 |
Номер документу | 8622629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні