Ухвала
від 09.12.2019 по справі 761/31098/18
ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

Справа № 761/31098/18

1-кп/991/184/19

У Х В А Л А

09 грудня 2019 року м. Київ

Вищий антикорупційний суд у складі колегії суддів:

головуючий ОСОБА_1 ,

судді ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,

учасники кримінального провадження:

секретар судового засідання ОСОБА_4 ,

прокурор ОСОБА_5 ,

обвинувачений ОСОБА_6 ,

захисник ОСОБА_7 ,

представники цивільногопозивача ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні кримінальне провадження№12015100100009749 стосовно обвинувачення:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Кривий Ріг Дніпропетровської області, який зареєстрований та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України,

В С Т А Н О В И В :

28 листопада 2019 року на підставі ухвали Солом`янського районного суду м. Києва від 16вересня 2019 року до Вищого антикорупційного суду надійшли матеріали кримінального провадження №12015100100009749 стосовно обвинувачення ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Ухвалою колегії суддів Вищого антикорупційного суду від 02 грудня 2019 року у зазначеному кримінальному провадженні призначено підготовче судове засідання.

Питання, які з`ясовуються судом у підготовчому провадженні визначені ст. 314 КПКУкраїни.

До них насамперед належить питання про підсудність кримінального провадження.

Під час підготовчого засідання судом було запропоновано учасникам процесу висловити свою думку з цього приводу.

Прокурор просив направити кримінальне провадження до суду апеляційної інстанції для вирішення питання про передачу кримінального провадження до іншого суду, через непідсудність даного кримінального провадження Вищому антикорупційному суду.

Захисник ОСОБА_7 та обвинувачений ОСОБА_6 також вказували на непідсудність даного кримінального провадження Вищому антикорупційному суду та на необхідність його спрямування для визначення підсудності. При цьому обвинувачений вважав за необхідне направити кримінальне провадження до Верховного Суду.

Представники цивільного позивача ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , поклалися на розсуд суду при вирішенні питання про підсудність кримінального провадження.

Суд, заслухавши думку учасників судового провадження та вирішуючи питання підсудності даного кримінального провадження Вищому антикорупційному суду, виходить із наступного.

У випадку встановлення непідсудності кримінального провадження, суд має право прийняти рішення про направлення обвинувального акту до відповідного суду для визначення підсудності (п. 4 ч. 3 ст. 314 КПК України).

Питання про направлення кримінального провадження з Вищого антикорупційного суду до іншого суду вирішується колегією у складі п`яти суддів Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду за поданням, складу суду, визначеного для розгляду кримінального провадження (абз. 2 ч. 3 ст. 34 КПК України).

Під час підготовчого засідання, колегією суддів Вищого антикорупційного суду встановлено підстави для внесення до Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду подання у зв`язку із непідсудністю кримінального провадження, що ґрунтується на наступному.

Згідно зі ст. 33-1, п. 1-3 ч. 5 ст. 216 КПК України Вищому антикорупційному суду підсудні кримінальні провадження стосовно корупційних злочинів, передбачених у примітці статті 45 КК України, статтями 206-2, 209, 211, 366-1 КК України, якщо наявна хоча б одна з наступних умов:

1) злочин вчинено:

- Президентом України, повноваження якого припинено, народним депутатом України, Прем`єр-міністром України, членом Кабінету Міністрів України, першим заступником та заступником міністра, членом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольного комітету України, Головою Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Головою Фонду державного майна України, його першим заступником та заступником, членом Центральної виборчої комісії, Головою Національного банку України, його першим заступником та заступником, Головою Національного агентства з питань запобігання корупції, його заступником, членом Ради Національного банку України, Секретарем Ради національної безпеки і оборони України, його першим заступником та заступником, Постійним Представником Президента України в Автономній Республіці Крим, його першим заступником та заступником, радником або помічником Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем`єр-міністра України;

- державним службовцем, посада якого належить до категорії "А";

- депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом обласної ради, міської ради міст Києва та Севастополя, посадовою особою місцевого самоврядування, посаду якої віднесено до першої та другої категорій посад;

- суддею (крім суддів Вищого антикорупційного суду), суддею Конституційного Суду України, присяжним (під час виконання ним обов`язків у суді), Головою, заступником Голови, членом, інспектором Вищої ради правосуддя, Головою, заступником Голови, членом, інспектором Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;

- прокурорами органів прокуратури, зазначеними у п. 1-4, 5-11 ч. 1 ст. 15 Закону України "Про прокуратуру";

- особою вищого начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, вищого складу Національної поліції, посадовою особою митної служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище, посадовою особою органів державної податкової служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище;

- військовослужбовцем вищого офіцерського складу Збройних Сил України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Національної гвардії України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;

- керівником суб`єкта великого підприємництва, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків;

2) розмір предмета злочину або завданої ним шкоди в п`ятсот і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленої законом на час вчинення злочину (якщо злочин вчинено службовою особою державного органу, правоохоронного органу, військового формування, органу місцевого самоврядування, суб`єкта господарювання, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків);

3) злочин, передбачений ст. 369, ч. 1 ст. 369-2 Кримінального кодексу України, вчинено щодо службової особи, визначеної у ч. 4 ст. 18 КК України або у п. 1 цієї частини.

Зі змісту обвинувального акту у кримінальному провадженні № 12015100100009749 стосовно обвинувачення ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України вбачається відсутність вищезазначених умов, які визначають предметну підсудність кримінального провадження за Вищим антикорупційним судом.

Крім того, відповідно до п. 20-2 розділу XІ «Перехідні положення» КПК України підсудність Вищого антикорупційного суду, передбачена цим Кодексом як суду першої інстанції, поширюється на кримінальні провадження, відомості за якими про кримінальне правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань:

1) з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо початку роботи Вищого антикорупційного суду»;

2) до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо початку роботи Вищого антикорупційного суду», якщо досудове розслідування здійснюється або здійснювалося Національним антикорупційним бюро України та закінчено прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо початку роботи Вищого антикорупційного суду» набрав чинності 22 вересня 2019 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 КПК Українипроцесуальна дія проводиться, а процесуальне рішення приймається згідно з положеннями цього Кодексу, чинними на момент початку виконання такої дії або прийняття такого рішення.

Таким чином, вирішуючи у підготовчому судовому засіданні питання підсудності кримінального провадження, суд також керується п. 20-2 розділу XІ «Перехідні положення» КПКУкраїни, чинним на момент прийняття відповідного рішення.

З матеріалів кримінального провадження стосовно обвинувачення ОСОБА_6 встановлено, що досудове розслідування у цьому проваджені було розпочате 19 серпня 2015 року, після чого, здійснювалося та було завершене слідчими слідчого відділу Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві під процесуальним керівництвом прокурорів Київської місцевої прокуратури №10.

Отже, зазначене кримінальне провадження було розпочате до 22вересня 2019року,тобто додня набраннячинності ЗакономУкраїни «Провнесення зміндо деякихзаконодавчих актівУкраїни щодопочатку роботиВищого антикорупційногосуду», а досудове розслідування у ньому не здійснювалося Національним антикорупційним бюро України та не закінчено прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

З оглядуна зазначене,колегія суддівдійшла висновку,що вказанекримінальне провадженняне належитьдо предметноїпідсудності Вищогоантикорупційного суду.Тому,з метоюдотримання праваобвинуваченого насправедливий суд,передбаченого ст.6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод,частиною якогоє розглядсправи судомвстановленим законом,колегія суддіввважає занеобхідне внестидо Апеляційноїпалати Вищогоантикорупційного судуподання длявирішення питанняпро направленнякримінального провадження до іншого суду.

При цьому, доводи обвинуваченого щодо необхідності направлення кримінального провадження з Вищого антикорупційного суду до Верховного Суду для вирішення питання про його направлення до іншого суду, колегія суддів вважає помилковими, оскільки відповідне питання врегульоване у абз. 2 ч. 3 ст. 34 КПК України, яка встановлює, що питання про направлення кримінального провадження з Вищого антикорупційного суду до іншого суду вирішується колегією у складі п`яти суддів Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду за поданням, складу суду, визначеного для розгляду кримінального провадження.

Керуючись ст. 33-1, 34, 216, 314-316, 372, п. 20-2 розділу XІ «Перехідні положення» КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Внести подання до Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду про направлення з Вищого антикорупційного суду до іншого суду кримінального провадження №12015100100009749 стосовно обвинувачення ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.

Ухвала окремому оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної скарги на судове рішення, передбачене ч. 1 ст. 392 КПКУкраїни.

Судді

ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудВищий антикорупційний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу86228225
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —761/31098/18

Ухвала від 11.09.2024

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Криворот О. О.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Криворот О. О.

Ухвала від 11.03.2021

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Криворот О. О.

Ухвала від 14.02.2020

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Криворот О. О.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Калугіна І. О.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Калугіна І. О.

Ухвала від 09.12.2019

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Маслов В. В.

Ухвала від 09.12.2019

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Маслов В. В.

Ухвала від 02.12.2019

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Маслов В. В.

Ухвала від 16.09.2019

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Криворот О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні