Рішення
від 25.11.2019 по справі 160/9089/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2019 року Справа № 160/9089/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколайчук С.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Техавто-2018 (52005, Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Василя Сухомлинського, 48а, код ЄДРПОУ 42448403) до головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправними рішення, зобов`язати вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

18 вересня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Техавто-2018 звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якій позивач просить, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 28.10.2019 року:

- визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС у Дніпропетровській області про включення ТОВ Техавто-2018 до переліку ризикових платників податків оформлене протоколом № 9 від 05.09.2019 року;

- зобов`язати головне управління ДПС у Дніпропетровській області вчинити дії, а саме виключити ТОВ Техавто-2018 з переліку ризикових платників податків.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що під час спроби зареєструвати податкові накладні ТОВ Техавто-2018 отримано квитанції № 1, згідно яких складені податкові накладні приймаються, проте їх реєстрація зупинена.

Крім того, в електронному кабінеті платника податків з`явилась інформація про відповідність ТОВ Техавто-2018 ознакам ризиковості платника податку.

ТОВ Техавто-2018 вважає включення підприємства до переліку ризикових платників незаконним та протиправним, оскільки не відповідає жодному з критеріїв визначених п. 1.6 Критеріїв

На думку позивача, такі дії відповідача є протиправними, у зв`язку з чим він звернувся до суду з даним позовом та просить позовні вимоги задоволити в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року відкрито в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

У відповідності до п.3 ч.6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа є справою незначної складності та згідно з ст. ст. 257, 262 Кодексу адміністративного України розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідно до ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС Україна) за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Відповідно до ст. 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2019 року від відповідача витребувано додаткові докази, а саме: протокол комісії та матеріали, на підставі яких ТОВ Техавто-2018 включено до переліку ризикових платників податків.

24 жовтня 2019 року представником позивача подано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду клопотання про заміну відповідача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2019 року замінено відповідача - головне управління ДФС у Дніпропетровській області на відповідача - головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 вересня 2019 року відповідачу запропоновано надати відзив на позовну заяву.

18 жовтня 2019 року від відповідача на адресу суду надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що на момент прийняття рішення щодо ризиковості ТОВ Техавто-2018 діяли критерії ризиковості платника податку, визначені листом України від 07.08.2019 року № 1962/99-99-29-05-01-01, у зв`язку з чим комісія головного управління ДПС у Дніпропетровській області приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації включено до переліку ризикових платників податку, як такого, що відповідає критеріям ризиковості, що оформлено протоколом від 05.09.2019 року № 9.

Окрім зазначеного, податковий орган вказує, що вимога позивача про зобов`язання виключення з критеріїв ризиковості не підлягає задоволенню, так як дії контролюючого органу не створюють жодних правових наслідків, у зв`язку із чим в даній частині вимог, на думку відповідача, є неналежним способом захисту позивача.

У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Представником позивача 05.11.2019 року надані додаткові пояснення в яких останнім зазначено, що в порушення пунктів 7,17, 23 Порядку роботи комісії, наданий представником відповідача протокол від 05.09.2019 року № 9 не містить ані переліку осіб (ПІБ, кількість), присутніх на засіданні, ані переліку осіб, які виступали на засіданні, у зв`язку з чим не можливо встановити правоможність даного засідання комісії.

Крім того, представник позивача вважає неприйнятним твердження представника відповідача, що включення позивача до переліку ризикових платників не створює для існування підприємства жодних негативних правових наслідків, оскільки жоден з покупців такого суб`єкта господарювання не зможе своєчасно сформувати податковий кредит та відмовиться від подальшої співпраці , що фактично являє собою непомірні економічні збитки та підстави для зупинення господарської діяльності підприємства.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та додаткові пояснення до позову, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Техавто-2018 (код ЄДРПОУ 42448403) є юридичною особою, перебуває на обліку у ДПІ у АНД районі м. Дніпра головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платник податків.

Видом діяльності ТОВ Техавто-2018 , що визначено в витязі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є 45.31 - оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.

Під час здійснення господарської діяльності відповідно до статей 187, 201 Податкового кодексу України позивачем виписано та направлено на реєстрацію до ЄРПН, податкову накладну № 81901 від 19.08.2019, податкову накладну № 81902 від 19.08.2019 року, податкову накладну № 81905 від 19.08.2019 року.

В квитанціями від 20.08.2019 року зазначено про те, що документ збережено на центральному рівні.

Квитанціями від 10.09.2019 року ТОВ Техавто-2018 повідомлено, що документ прийнято, реєстрація зупинена відповідно до пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням комісії головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом № 9 від 05.09.2019 року, ТОВ Техавто-2018 внесено до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Згідно з витягу з протоколу засідання комісії головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 9 від 05.09.2019 року , у графі Порядок денний зазначено: Про розгляд та рахування в роботі (внесенні до бази даних ІС Податковий блок ) інформації, отриманої в межах Алгоритму дій, щодо ТОВ Техавто-2018 (код ЄДРПОУ 42448403).

Комісія постановила: 05.09.2019 року за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання та схеми роботи підприємства, Комісією враховано інформацію відповідного структурного підрозділу, отриману в межах Алгоритму дій, щодо (внесення) до відповідного переліку (бази даних ІС Податковий блок ), як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Не погоджуючись з діями відповідача щодо включення ТОВ Техавто-2018 до переліку ризикових згідно з протоколом засідання комісії головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 9 від 05.09.2019 року, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

21.02.2018 р. постановою Кабінету Міністрів України № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 117).

Пунктом 2 Порядку №117 визначено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/ розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Згідно з п. 3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86228518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9089/19

Постанова від 04.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 04.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 25.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні