ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
10 грудня 2019 року м. Ужгород№ 260/1789/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Іванчулинець Д.В., суддів - Рейті С.І., Дору Ю.Ю.,
при секретарі судового засідання - Костелей І.Ф.,
за участі сторін:
позивача - ОСОБА_1 ,
відповідач - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області (89656, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Горонда, вул. Духновича, буд. 64, ЄДРПОУ 34096874) про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області (далі - відповідач), яким просить суд визнати незаконною та скасувати постанову Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області № 23 від 03 грудня 2019 року.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2019 року відкрито провадження в даній адміністративній справі. Встановлено відповідачеві строк до 18:00 год. 09 грудня 2019 року, для подання відзиву на позовну заяву та витребувані докази.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що Горондівська сільська виборча комісія Мукачівського району Закарпатської області, постановою № 23 від 03 грудня 2019 року скасувала його реєстрацію як кандидата у депутати по одномандатному виборчому окрузі № 15 до Горондівської сільської ради від Закарпатської регіональної організації Політичної партії "Слуга Народу", з підстав реєстрації на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року кандидатом в депутати Мукачівської районної ради від Політичної партії "Європейська солідарність". З рішенням Горондівської сільської виборчої комісії Мукачіського району Закарпатської області про скасування реєстрації кандидатом у депутати до Горондівської сільської ради не погоджується, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки чергові місцеві вибори 25 жовтня 2015 року та перші вибори депутатів сільських, селищних, міської рад об`єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міського голів 22 грудня 2019 року різні види виборів, які відбуваються у різний час.
В судовому засіданні позивач заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, наведених в позовній заяві, та просить суд задовольнити позов.
Відповідач відзив на позовну заяву не подав, в судове засідання не з`явився, однак подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, враховуючи, що позовні вимоги позивача не визнає.
Згідно з ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що постановою Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області від 28 листопада 2019 року № 17, ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом по одномандатному виборчому окрузі № 15 до Горондівської сільської ради від Закарпатської регіональної організації Політичної партії "Слуга Народу".
Як вбачається з постанови Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області від 03.12.2019 року № 23 "Про скасування реєстрації кандидата в депутати ОСОБА_1 , висунутого Політичною Партією Слуга Народу в одномандатному виборчому окрузі № 15 на перших виборах депутатів Горондівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області 22 грудня 2019 року Горондівською сільською виборчою комісією виявлено факт реєстрації ОСОБА_1 на місцевих виборах 25.10.2015 року кандидатом в депутати Мукачівської районної ради від Політичної Партії Європейська солідарність (Партія Блок Петра Порошенка Солідарність ). У зв`язку з тим, що даний факт є порушенням п. 4-5 ст. 35, п. 7 ст. 42 Закону України Про місцеві вибори , відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 47 Закону України Про місцеві вибори Горондівська сільська виборча комісія постановила: скасувати реєстрацію ОСОБА_1 зареєстрованого кандидатом в депутати по одномандатному виборчому округу № 15 до Горондівської сільської ради від Закарпатської регіональної організації політичної партії Слуга Народу .
Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом про визнання його протиправним та скасування.
Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, регламентується нормами Закону України "Про місцеві вибори " № 595-VIІІ від 14.07.2015 року (в редакції Закону станом на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон).
Відповідно до ч. 5 ст. 2 Закону, вибори сільського, селищного, міського (міст, кількість виборців у яких є меншою ніж 90 тисяч) голови проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, до якого входить територія відповідного села (кількох сіл, жителі яких добровільно об`єдналися у сільську громаду), селища, територія об`єднаної сільської, селищної громади (далі - територія села, селища), територія міста.
Відповідно до ч. 2 ст. 35 Закону України Про місцеві вибори , право висування кандидатів у депутати сільських, селищних рад реалізується виборцями в одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Законом.
Статтею 47 Закону України Про місцеві вибори встановлені підстави для скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Приймаючи оскаржувану постанову про скасування реєстрації кандидата у депутати ОСОБА_1 , відповідачем застосовано п. 5 ч. 1 ст. 47 Закону України Про місцеві вибори , тобто зазначено про порушення вимог ч. 4 - 5 ст. 35 та ч. 7 ст. 42 Закону України "Про місцеві вибори".
Згідно з положеннями частин 4 - 5 ст. 35 Закону України "Про місцеві вибори" особа не може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради).
Особа, яка висунута кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.
Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.
Відповідно до ч. 7 ст. 42 Закону України Про місцеві вибори у разі якщо особа, висунута шляхом самовисування або висунута місцевою організацією партії за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати по одномандатному виборчому округу, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунута кандидатом у депутати по іншому одномандатному виборчому округу чи кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости з будь-яких місцевих виборів, відповідна територіальна виборча комісія скасовує реєстрацію такої особи як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, про що повідомляє цю особу та відповідні місцеві організації партій.
Аналізуючи норми Закону України Про місцеві вибори , на підставі яких відповідачем прийнято оскаржуване рішення, суд зазначає, що чергові місцеві вибори 25 жовтня 2015 року та перші вибори депутатів сільських, селищних, міської рад об`єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міського голів 22 грудня 2019 року, відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України "Про місцеві вибори є різні види виборів, які відбуваються у різний період часу.
Так, законодавством встановлено заборону одночасного балотування від різних політичних партій.
Проте, суд звертає увагу, що виборчий процес чергових місцевих виборів 25 жовтня 2015 року завершився у встановленому Законом порядку, а балотування на виборах 22 грудня 2019 року не є одночасним з балотуванням на виборах, які відбулися у 2015 році.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відсутні підстави застосовування заборони, встановлені ст. 35 Закону України Про місцеві вибори , до нового виборчого процесу.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні обставин, фактів та досліджених доказів, враховуючи неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, суд дійшов висновку, що приймаючи оскаржене рішення відповідач діяв не у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України, необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, з порушенням прав позивача, у зв`язку з чим вимоги позивача про визнання протиправною та скасування оскарженої постанови, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню
Що стосується судових витрат у справі, суд зазначає, що ч. 9 ст. 273 КАС України передбачено, що у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, установлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення з позовом до суду першої інстанції позивач мав сплатити 768,40 грн. судового збору, відтак, з огляду на положення ст. ст. 139, 273 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність стягнення на користь бюджету за рахунок бюджетних асигнувань відповідача належного до сплати судового збору в розмірі 768,40 грн.
Керуючись ст. 139, 159, 241, 243, 255, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В :
1. Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області (89656, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Горонда, вул. Духновича, буд. 64, ЄДРПОУ 34096874) про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити .
2. Визнати протиправною та скасувати Постанову Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області № 23 від 03 грудня 2019 року.
3. Стягнути з Горондівської сільської виборчої комісії Мукачівського району Закарпатської області (89656, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Горонда, вул. Духновича, буд. 64, ЄДРПОУ 34096874) в дохід держави (стягувач - Державна судова адміністрація України) на наступні реквізити: Отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ: 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA 798999980000031211256026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106 судовий збір у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім грн. 40 коп).
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 256 КАС України та може бути оскаржене. Апеляційна скарга на рішення суду подається у дводенний строк з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається відповідно до вимог п. 15.5 ч.1 Перехідних положень КАС України (в редакції Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017 року № 2147-VIII).
Головуючий суддя Судді Д.В. Іванчулинець С.І. Рейті Ю.Ю. Дору
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 11.12.2019 |
Номер документу | 86229108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні