Рішення
від 06.12.2019 по справі 340/2905/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2019 року м. Кропивницький Справа №340/2905/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом : Громадської організації Народне Коло

до відповідача : Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

Громадська організація Народне Коло звернулася з позовом до Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області про:

- визнання протиправними дій Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області щодо ненадання інформації на запити на отримання публічної інформації ГО Народне Коло №106 від 30.07.2019 р.;

- зобов`язання Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області протягом п`яти днів з дня проголошення рішення суду надати відповідь на запит на отримання публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. згідно Закону України Про доступ до публічної інформації .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 30.07.2019 р. голова правління ГО Народне Коло звернувся до голови Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області із запитом на отримання публічної інформації №106 від 30.07.2019 р., однак відповіді на запит не одержано.

Відповідачем відзив на позовну заяву не подано, що відповідно до ч.4 ст.159 КАС України кваліфікується судом як визнання позову, оскільки відповідачем не повідомлено суд про наявність поважних причин, які зумовили неможливість подання відзиву у встановлений судом строк.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.1).

05.12.2019 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.13).

Заяв, клопотань від учасників процесу до суду не надходило. Інші процесуальні дії у справі не вчинялися.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

30 липня 2019 року до Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області Громадською організацією Народне Коло подано запит на отримання публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (вх.№143 від 30.07.2019 р.), а саме: засвідчених копій рішень постійних комісій Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району за 2015, 2016, 2017, 2018 роки (а.с.7). Запитувану інформацію запитувач просив надати в електронному вигляді на електронну адресу gonarodnekolo@gmail.com, а також в письмовому вигляді на адресу: а/с 7/41, м. Кропивницький, 25006, в термін передбачений ч.1 ст.20 Закону України Про доступ до публічної інформації (а.с.7).

Частиною 2 статті 34 Конституції України встановлено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України Про інформацію від 02.10.1992 р. №2657-ХІІ кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 р. №2939-VI (далі за текстом - Закон №2939) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Частиною 5 статті 6 Закону №2939 визначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Таким чином, запитувана позивачем інформація є публічною в розумінні ст.1 Закону №2939. При цьому Мар`янівська сільська рада Новоархангельського району Кіровоградської області, зважаючи на п.1 ч.1 ст.13 Закону №2939, є розпорядником інформації.

З огляду на п.3 ч.1 ст.3 Закону №2939 право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.5 Закону №2939 доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з ч.1 ст.19 Закону №2939 запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Частиною 2 статті 19 Закону №2939 визначено, що запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ч.3 ст.19 Закону №2939 запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Частинами 4, 5 ст.19 Закону №2939 встановлено, що письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити:

1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Згідно з ч.ч.1, 4 ст.20 Закону №2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Отже, Мар`янівська сільська рада Новоархангельського району Кіровоградської області була зобов`язана надати відповідь на запит ГО Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (вх.№143 від 30.07.2019 р.) до 06 серпня 2019 року включно.

Позивач вказує, що відповідь на запит №106 від 30.07.2019 р. ним не отримано.

Пунктом 4 ухвали судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 р. зобов`язано відповідача протягом десяти днів з дня вручення даної ухвали подати до суду інформацію та письмові докази щодо розгляду запиту ГО Народне коло про доступ до публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (а.с.1).

Копія ухвали одержана відповідачем 23.11.2019 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.12), однак вимоги даної ухвали відповідачем не виконано, доказів розгляду запиту ГО Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (вх.№143 від 30.07.2019 р.) суду не надано.

Суд зауважує, що не вчинення розпорядником інформації дій, які відповідно до Закону №2939 він зобов`язаний вчинити, як от: розглянути запит на інформацію та надати на нього відповідь, слід розцінювати як бездіяльність такого суб`єкта, а не як його дії.

Зважаючи на викладене суд дійшов висновку, що Мар`янівською сільською радою Новоархангельського району Кіровоградської області допущено бездіяльність щодо не надання відповіді на запит ГО Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (вх.№143 від 30.07.2019 р.)

Оцінюючи бездіяльність відповідача щодо не надання відповіді на запит ГО Народне коло про доступ до публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (вх.№143 від 30.07.2019 р.) на дотримання основних засад визначених ч.2 ст.2 КАС України суд враховує, що така бездіяльність вчинена не на підставі та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, необґрунтовано, не добросовісно, не розсудливо та не пропорційно. Допускаючи бездіяльність щодо не надання відповіді на запит ГО Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30.07.2019 р. (вх.№143 від 30.07.2019 р.) Мар`янівська сільська рада Новоархангельського району Кіровоградської області як розпорядник інформації порушила гарантоване державою право позивача на доступ до публічної інформації.

На підставі викладеного суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області щодо не надання відповіді на запит Громадської організації Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30 липня 2019 року (вх.№143 від 30 липня 2019 року).

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 статті 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.1, п.4 ч.2 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області про надання відповіді на запит на отримання публічної інформації, зважаючи на викладене з метою повного та ефективного поновлення прав позивача суд вважає за необхідне зобов`язати Мар`янівську сільську раду Новоархангельського району Кіровоградської області розглянути запит Громадської організації Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30 липня 2019 року (вх.№143 від 30 липня 2019 року) та надати відповідь з дотриманням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 р. №2939-VI.

Згідно з ч.ч.1, 3 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1 921,00 грн. (а.с.2), а тому суд стягує на користь позивача документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області.

Відповідно до абз.9 ч.1 ст.371 КАС України негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1 - 4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Оскільки дана справа відноситься до категорії справ, визначених у п.1 ч.1 ст.263 КАС України, то рішення у цій справі виконується негайно.

Згідно з ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Зважаючи на те, що рішення суду зобов`язує відповідача - суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, суд вважає за необхідне встановити відповідачу строк для подання звіту про виконання постанови - п`ять робочих днів з дня одержання рішення суду.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297, 371, 382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області щодо не надання відповіді на запит Громадської організації Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30 липня 2019 року (вх.№143 від 30 липня 2019 року).

3. Зобов`язати Мар`янівську сільську раду Новоархангельського району Кіровоградської області розглянути запит Громадської організації Народне Коло про доступ до публічної інформації №106 від 30 липня 2019 року (вх.№143 від 30 липня 2019 року) та надати відповідь з дотриманням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 р. №2939-VI.

Стягнути на користь Громадської організації Народне Коло (код ЄДРПОУ 38660250, м. Кропивницький, вул. Солдатська, 2 а, кв.2) понесені нею судові витрати (судовий збір) у розмірі 1921,00 грн. (тисячу дев`ятсот двадцять одну грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Мар`янівської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 03316666, с. Мар`янівка, Новоархангельський район, Кіровоградська область, вул. Центральна, 3).

Зобов`язати Мар`янівську сільську раду Новоархангельського району Кіровоградської області подати звіт про виконання рішення суду у строк - п`ять робочих днів з дня одержання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2019 року у справі №340/2905/19.

Рішення підлягає негайному виконанню.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Дата складання повного рішення суду - 06 грудня 2019 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86229536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/2905/19

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Рішення від 06.12.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні