Рішення
від 10.12.2019 по справі 360/3746/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

10 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3746/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Служба охорони Барс про стягнення коштів за податковим боргом,-

ВСТАНОВИВ:

27.08.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до товариства з обмеженою відповідальністю Служба охорони Барс (далі - відповідач, ТОВ Барс ), в якому, з урахуванням уточнення, позивач просить суд стягнути з ТОВ Служба охорони БАРС кошти за податковим боргом у загальній сумі 272 927,21 грн, з яких:

- з податку на додану вартість 272 417,21 грн, з яких основного платежу 160 313,96 грн, штрафних санкцій 39 565,50 грн та 72 537,75 грн пені, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України;

- з адміністративних штрафів 510,00 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ Служба охорони БАРС перебуває за основним місцем обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області як платник податків та зборів з 10.12.2014.

ТОВ Служба охорони БАРС не сплачувало до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу з податку на додану вартість на загальну суму 272 417,21 грн, в тому числі з основного платежу 160 313,96 грн, штрафних санкцій 39 565,50 грн, 72 537,75 грн пені, та з адміністративних штрафів у розмірі 510,00 грн. Всього на суму 272 927,21 грн.

Податковий борг з ПДВ виник на підставі самостійно поданих відповідачем податкових звітних декларації з ПДВ та податкових повідомлень - рішень, прийнятих контролюючим органом, а саме: податкові декларації №9127890447 від 06.07.2017 на суму 400 грн, непогашений залишок 56,96 грн, №9013785788 від 07.02.2018 на 216,00 грн, № 9270445710 від 18.12.2017 на 500,00 грн, №9295868237 від 18.01.2018 на 581,00 грн, № 9239112163 від 14.11.2017 на 515,00 грн, № 9184616719 від 12.09.2017 на 595,00 грн, № 9207026502 від 09.10.2017 на суму 496,00 грн, податкове повідомлення-рішення №000080111 від 30.06.2017, яким підприємству нараховане грошове зобов`язання з ПДВ на загальну суму 196 692, 50 грн, з яких 157 354,00 грн основного боргу та 39 338, 50 грн фінансових санкцій; податкове повідомлення - рішення №0049501206 від 27.09.2018, яким підприємству нараховано штраф у розмірі 117,00 грн та 110,00 грн, всього на 237,00 грн; крім того, існує заборгованість з пені у розмірі 72 537,75 грн, нарахована підприємству відповідно до статті 129 ПК України.

Заборгованість з адміністративних штрафів у розмірі 510,00 грн виникла на підставі податкового повідомлення-рішення №0000811411 від 30.06.2017.

Станом на теперішній час податковий борг не сплачено.

Ухвалою суду від 29.08.2019 позовну заяву залишено без руху (арк.спр. 51).

11.09.2019 позивачем усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 12.09.2019 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (арк.спр. 1-2).

Ухвалою від 07.11.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні (арк. спр. 75).

Представник позивача в судове засідання не прибув, 10.12.2019 за вх. № 60601/2019 надав клопотання про розгляд справи без його участі (арк.спр. 87).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце як підготовчих, так і судових засідань повідомлений належним чином (арк.спр. 60, 69, 80, 86), причини неявки суду не повідомив, правом на надання відзиву не скористався.

Згідно із частиною дев`ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд дійшов такого.

ТОВ Служба охорони Барс , код ЄДРПОУ 36073906, зареєстроване у якості юридичної особи Сєвєродонецькою міською радою 18.08.2008 за № 1 382 102 0000 015301, перебуває на обліку в ДПІ в м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 07.11.2019 за № 1005935990 (арк.спр. 70-72).

За відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 272 927,21 грн, яка виникла у зв`язку з несплатою платником податків податкових зобов`язань з ПДВ:

1) визначених у деклараціях з податку на додану вартість від 06.07.2017 №9127890447 на суму 400 грн, непогашений залишок 56 грн 96 коп., від 07.02.2018 №9013785788 на суму 216 грн, від 18.12.2017 № 9270445710 на суму 500 грн, від 18.01.2018 №9295868237 на суму 581 грн, від 14.11.2017 № 9239112163 на суму 515 грн, від 12.09.2017 № 9184616719 на суму 595 грн, від 09.10.2017 № 9207026502 на суму 496 грн (арк. спр. 11-23);

2) визначених контролюючим органом у податковому повідомленні-рішенні від 30.06.2017 №000080111, яким підприємству нараховане грошове зобов`язання з ПДВ на загальну суму 196 692,50 грн, з яких 157 354,00 грн основного боргу та 39 338,50 грн фінансових санкцій; та у податковому повідомленні - рішенні від 27.09.2018 №0049501206, яким підприємству нараховано штраф у розмірі 117,00 грн та 110,00 грн, всього на 237,00 грн;

3) заборгованості з пені у розмірі 72 537,75 грн, яка нарахована підприємству відповідно до статті 129 Податкового кодексу України (арк. спр. 24).

Заборгованість з адміністративних штрафів у розмірі 510,00 грн виникла на підставі податкового повідомлення-рішення від 30.06.2017 № 0000811411 (арк. спр. 43).

Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України відповідачу винесено податкову вимогу від 15.02.2019 № 16662-52 на суму 272927,21 грн, яку було отримано відповідачем 15.02.2019 (арк. спр. 42).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, чуд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України є обов`язком платника податку подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням податків і зборів. Та відповідно пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Розділом V ПК України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

Визначені у вимозі форми Ю від 15.02.2019 № 16662-52 суми грошового зобов`язання відповідачем не сплачені, а самі рішення не оскаржувались ані в адміністративному, ані в судовому порядку.

Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно пункту 203.1. статті 203 ПК України Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України до прав контролюючих органів входить звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів т рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

З метою погашення податкового боргу 15.02.2019 боржнику вручено податкову вимогу форми Ю від 15.02.2019 № 16662-52 (арк.спр. 42), яка у випадках, встановлених законодавством України, не відкликалися та судом не скасовувалась (арк. спр. 42).

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (арк. спр. 31-43).

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що слід задовольнити.

Відповідно до частини 4 статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДФС України у Луганській області (вул. Енергетиків, 72, м. Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93400, код ЄДРПОУ 39591445) задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Служба охорони Барс (код ЄДРПОУ 36073906, місцезнаходження: 93412, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вулиця Гагаріна, будинок 99, квартира 3) податковий борг у загальній сумі сумі 272 927,21 грн (двісті сімдесят дві тисячі дев`ятсот двадцять сім грн 21 коп.), з яких:

з податку на додану вартість 272 417,21 грн, з яких основного платежу 160 313,96 грн, штрафних санкцій 39 565,50 грн та 72 537,75 грн пені, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, та з рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на користь Державного бюджету України (р/р № 31116029012080, код платежу 14060100, отримувач УК у м. Сєвєродонецьк, ОКПО 37944909, МФО 899998 Казначейство України (ЕАП);

з адміністративних штрафів 510,00 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, на користь Державного бюджету України (р/р № 31116029012080, код платежу 21081103, отримувач УК у м. Сєвєродонецьк, ОКПО 37944909, МФО 899998 Казначейство України (ЕАП).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86229601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/3746/19

Рішення від 10.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні