Рішення
від 10.12.2019 по справі 520/11600/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"10" грудня 2019 р. № 520/11600/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Спірідонов М.О.

за участю секретаря судового засідання Попова А.О.

представника позивача - Акопян М.М.,

представника відповідача - Варич Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Головного управління Держпраці у Харківській області (61022, м. Харків, вул. Алчевських, буд. 40) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-С" (61052, м. Харків, вул. Котлова, буд. 29) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Головного управління Держпраці у Харківській області, звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому, з урахуванням зменшення розміру позовних вимог, просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ "Партнер-С" код ЄДРПОУ 31412275, 61052, м. Харків, вул. Котлова, буд. 29, до усунення поручень, шляхом зупинення виробництва (виготовлення), виконання робіт, експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:

- заборонити використання екранних пристроїв;

- заборонити експлуатацію вантажного ліфта рег. №1508, в.п. 3,2 т. за адресою: м. Харків, вул. Котлова, буд. 29;

- заборонити експлуатацію вентиляційної установки (системи) за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29.

В обґрунтування позову зазначено, що зазначені порушення позивача - ТОВ "Партнер-С", створюють загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ "Партнер-С" код ЄДРПОУ 31412275, 61052, м. Харків, вул. Котлова, буд. 29, до усунення поручень, шляхом зупинення виробництва (виготовлення), виконання робіт, експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: - заборонити використання екранних пристроїв; - заборонити експлуатацію вантажного ліфта рег. №1508, в.п. 3,2 т. за адресою: м. Харків, вул. Котлова, буд. 29; - заборонити експлуатацію вентиляційної установки (системи) за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29.

Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання з`явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що відповідно до наказу від 27.10.2019 за № 1708 та направлення від 27.09.2019 за № 03.04-03/3017 у період з 04.10.2019 по 07.10.2019 посадовими особами Управління Держпраці було проведено позапланову перевірку позивача - ТОВ Партнер-С код ЄДРПОУ 31412275, 61052, м. Харків, вул. Котлова, 29 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, на підставі якого було складено акт перевірки від 07.10.2019 року № 19-03-04-1303/1205, відповідно до якого позивачем встановлено 18 порушень.

На виконання вказаних позивачем порушень в акті перевірки від 07.10.2019 року № 19-03-04-1303/1205 було винесено приписи від 07.10.2019 № 19-03-04-1303/1205-4091/4416, № 19-03-04-1303/1205-4092/4416, № 19-03-04-1303/1205-4093/4416.

Суд зазначає, що на час розгляду справи, 7 порушень відповідачем - ТОВ Партнер-С , на думку позивача створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

Номер пунктуРеквізити нормиПозначення НАДетальний опис виявленого порушення 4.Стаття 13ЗУ № 2694Роботодавцем не забезпечено проведення навчання і перевірку знань працівників з питань охорони праці та безпечного використання екранних пристроїв до початку роботи з ними, а також у випадках модифікації та організації роботи обладнання, що є порушенням ч. 2 розділу II Вимоги щодо безпеки та захисту здоров`я працівників під час роботи з екранними пристроями НПАОП 0.00-7.15-18. 11.Стаття 13ЗУ № 2694Вантажний ліфт per.№1508, в.п.3,2т., експлуатується без проведення позачергового технічного огляду після закінчення граничного строку експлуатації ліфтів, що є порушенням п. 9.5.1 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів НПАОП 0.00-1.02-08. 12.Стаття 18ЗУ № 2694Не призначено наказом працівників (ліфтерів), які пройшли навчання згідно Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів НПАОП 0.00-1.02-08, що є порушенням п. 9.7.1 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів НПАОП 0.00-1.02-08. 13.Стаття 13ЗУ № 2694Не проведено періодичний (черговий) технічний огляд вантажного ліфта per.№1508,в.п.3,2т., що є порушенням п. 9.4.1 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів НПАОП 0.00-1.02-08 14Стаття 13ЗУ № 2694Не проводяться налагоджувальні та випробувальні роботи на ефективність системи вентиляції, яка розташована в приміщенні будівлі підприємства, що є порушенням п.2.3.7 Правила охорони праці для підприємств трикотажної галузі промисловості НПАОП 17.6-1.11-06 15Стаття 13ЗУ № 2694Вентиляційна установка (система) не проходить планово-попереджувальні огляди, ремонт, а також періодичні технічні випробування, що є порушенням п. 2.3.3 Правила охорони праці для підприємств трикотажної галузі промисловості НПАОП 17.6-1.11-06. 17Стаття 13ЗУ № 2694Застосування вентиляції не обґрунтовується розрахунками, які потрібно підтверджувати забезпеченням необхідного повітрообміну, температури та стану повітряного середовища відповідно до вимог Державних санітарних норм мікроклімату виробничих приміщень, що є порушенням п.2.3.3 Правила охорони праці для підприємств трикотажної галузі промисловості НПАОП 17.6-1.11-06

Наявність зазначених вище порушень зумовила звернення позивача до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Згідно з пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року N 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України.

Держпраці України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до пункту 7 цього Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 № 84 затверджено Положення про Головне управління Держпраці у Харківській області згідно з пунктом 1 якого, Управління Держпраці є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з підпунктом 16 пункту 4 Положення про Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого:

- здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, меxанізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно з частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу державного нагляду (контролю), в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Отже, у разі виявлення під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) порушень вимог законодавства, які є підставою для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг (тобто створюють загрозу життю та здоров`ю людей), орган державного нагляду (контролю) має звертатися до суду з позовом, а не визначати строк на усунення виявлених порушень.

При цьому, підставою для застосування судом заходів реагування за позовом органу державного нагляду (контролю) є виявлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Так, в ході судового розгляду справи було встановлені такі обставини.

Щодо заборони використання екранних пристроїв суд зазначає, що позивач а ні в позовній заяві, а ні в акті перевірки, а ні під час розгляду справи не зазначив, якими саме екранними пристроями він просить суд заборонити користуватися відповідачеві.

Під час розгляду справи судом було встановлено, що працівники позивача в процесі своєї діяльності користуються мобільними телефонами, планшетами, калькуляторами, смарт-годинниками тощо, які є необхідними при виконанні покладених на них функцій.

Відповідно до п. 5 Вимог щодо безпеки та захисту здоров`я працівників під час роботи з екранними пристроями, затверджених Наказом Міністерства соціальної політики України №207 від 14.02.2018 року, екранні пристрої - електронні засоби для відтворення будь-якої графічної або алфавітно-цифрової інформації (на основі електронно-променевої трубки, рідкокристалічні, плазмові, проекційні, органічні світлодіодні монітори та інші новітні розробки у сфері інформаційних технологій).

Крім того суд зазначає, що позивач не вказує на наявність загрози життю працівників у зв`язку з використанням екранних пристроїв.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині заборони використання екранних пристроїв є не конкретизовані позивачем, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

Щодо заборонити експлуатації вантажного ліфта рег. №1508, в.п. 3,2 т. за адресою: м. Харків, вул. Котлова, буд. 29 суд зазначає наступне.

Під час розгляду справи судом було встановлено, що відповідачем вчинено ряд заходів щодо усунення порушень в користуванні вказаним ліфтом, а саме: укладено та виконано договори на проведення позачергового технічного огляду ліфта, проведення періодичного чергового технічного огляду, призначено працівника (ліфтера), який пройшов відповідне навчання, що підтверджується наказом ТОВ "ПАРТНЕР-С" від 28.10.2019 року № 13 "Про призначення відповідальної особи за організацію безпечної експлуалатації ліфтів відповідно до п. 9.7.1. НПАОП 0.00-1.02.08 "Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів", посвідченням № 6996 навчального центру з охорони праці "ТехІнформСервіс" виданим на ОСОБА_1 ; актом приймання наданих послуг з технічного обладнання ліфтів за серпень 2019 року № 42/19- 08 19 від 31.08.2019 року; актом приймання наданих послуг з технічного обладнання ліфтів за вересень 2019 року № 42/19-09 19 від 30.09.2019 року; актом приймання наданих послуг з технічного обладнання ліфтів за жовтень 2019 року № 42/19-10 19 від 31.10.2019 року; актом приймання наданих послуг з технічного обладнання ліфтів за листопад 2019 року № 42/19-11 19 від 31.10.2019 року; договором підряду № 42/19 на технічне обслуговування ліфтів; протоколом договірної ціни, додатком до договору № 42/19.

Таким чином суд дійшов висновку, що в цій частині позовних вимог також слід відмовити, оскільки відповідач - ТОВ "ПАРТНЕР-С", виконавши зазначений вище обсяг робіт, усунув реальну загрозу життю та здоров`ю людей.

Щодо позовних вимог в частині заборони експлуатації вентиляційної установки (системи) за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29, суд зазначає, що в цій частині позовних вимог також слід відмовити з огляду на наступне.

Під час розгляду справи судом було встановлено, що відповідно до додаткової умови до Договору оренди, відповідач передав орендарю у повне користування вказану вентиляційну систему за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29, а орендар прийняв її у користування, прийняв зобов`язання щодо обслуговування такої системи, та прийняв на себе будь-яку юридичну відповідальність за її належне та законне обслуговування.

Крім того відповідачем відповідно до акту № 1 демонтажу обладнання від 01.11.2019 року було демонтовано вентиляційну систему за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29.

Таким чином суд дійшов висновку, що в цій частині позовних вимог слід відмовити, оскільки вентиляційна система за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29 не належить відповідачу по справі, відповідачем було демонтовано вказану вентиляційну систему, а отже відсутня загроза життю та здоров`ю людей.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до позивача - ТОВ "Партнер-С" код ЄДРПОУ 31412275, 61052, м. Харків, вул. Котлова, буд. 29, до усунення поручень, шляхом зупинення виробництва (виготовлення), виконання робіт, експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: - заборонити використання екранних пристроїв; - заборонити експлуатацію вантажного ліфта рег. №1508, в.п. 3,2 т. за адресою: м. Харків, вул. Котлова, буд. 29; - заборонити експлуатацію вентиляційної установки (системи) за адресою: м. Харків, вул. Котлова, 29 відсутні.

Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Держпраці у Харківській області (61022, м. Харків, вул. Алчевських, буд. 40) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-С" (61052, м. Харків, вул. Котлова, буд. 29) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 10 грудня 2019 року.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено11.12.2019
Номер документу86234622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/11600/19

Рішення від 10.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Рішення від 10.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Постанова від 04.07.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Чванкін С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні