Рішення
від 10.12.2019 по справі 824/982/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/982/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши у порядку письмового позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд.С" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Чернівецькій області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, про зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові, з урахуванням уточненої редакції позову, позивач просить суд винести рішення, яким:

- визнати протиправним та скасування рішення № 1178814/41770131 від 31.05.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 15.02.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 15.02.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем набранням рішення суду законної сили.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що на виконання вимог п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України оформив та подав для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від №1 від 15.02.2019 року. Однак, відповідачем 15.02.2019 р. зупинено реєстрацію податкової накладної, та запропоновано надати пояснення та/або копії первинних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. 22.05.2019 р. позивачем надіслано відповідачу пояснення з копіями первинних документів, які підтверджують реальність проведеної господарської діяльності між позивачем та ТОВ Юниверсал 2018 . Однак, 31.05.2019 р. Головним управління Державної фіскальної служби України у Чернівецькій області прийнято рішення № 1178814/41770131 від 31.05.2019 р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 15.02.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, зокрема розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Позивач вважає прийняте рішення протиправним, оскільки на час прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, станом на травень місяць даною комісією було розглянуто близько 20 податкових накладних та позитивно прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної, враховуючи аналогічні пакети поданих документів.

Позивач вважає оскаржуване рішення про відмову в реєстрації, податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним та просить його скасувати.

У відзиві на позов відповідачі вказували, що реєстрація податкової накладної №1 від 15.02.2019 р. була зупинена, оскільки вказана податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , у зв`язку із чим було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Відповідач вказує, що відповідно до п. 29 постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 21.02.2018 р. №117, позивачем не подано таблицю даних платника податку за встановленою формою.

З вказаних підстав відповідачі стверджують про відсутність підстав для реєстрації податкової накладної №1 від 15.02.2019 р., а тому просили суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 03.09.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 26.09.2019 року.

В судовому засіданні 26.09.2019 р. оголошено перерву до 31.10.2019 р. у зв`язку із заміною належного відповідача.

В підготовче судове засідання 31.10.2019 р. з`явився представник відповідачів. Представник позивача не з`явився, належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи. 22.10.2019 р. від представника позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку із зайнятістю в іншому судовому процесі. У зв`язку із вказаним, суд відклав розгляд справи на 11.11.2019 року.

В підготовче засідання 11.11.2019 р. з`явились усі учасники справи. На підставі заяв представника позивача та представника відповідачів судом закрито підготовче провадження по справі та вирішено перейти до розгляду справи по суті. Після закінчення розгляду справи по суті спору, на підставі заяв учасників справи, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд.С" ( проспект Незалежності, 96, офіс 517, м. Чернівці, 58029, код ЄДРПОУ 41770131) зареєстроване як юридична особа та взяте на облік, як платник податків та зареєстрований як платник податку на додану вартість з 01.01.2018 року. Основним видом діяльності Товариство з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд.С" є оптова торгівля іншими товарами господарського призначення. (а.с. 18-29).

01.02.2019 р. між позивачем та ТОВ Юниверсал 2018 укладено договір поставки, на виконання якого надано суду видаткову накладну №55 від 15.02.2019 р., товарно-транспортну накладну №Р55 від 15.02.2019 р., платіжні квитанції про оплату поставлених товарів №64 від 15.02.2019 р., №65 від 15.02.2019 р., №67 від 15.02.2019 р., №68 від 15.02.2019 року. (а.с. 71-78).

Крім того, позивачем складено 15.02.2019 року податкову накладну №1, на підставі поставлених товарів ТОВ Юниверсал 2018 та направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с. 79).

Згідно квитанції від 26.02.2019 р. податкову накладну №1 від 15.02.2019 р. прийнято податковим органом, а реєстрація зупинена на підставі п.201.16 ст. 201 ПК України. (а.с. 80).

23.05.2019 р. позивачем направлено до податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена. Зокрема, податковому органу було надіслано документи на постачальника ТОВ НК Сервіс , договір постачання №1/26/01/18 від 26.01.2018 р., видаткові накладні, товарно-транспорні накладні, платіжні доручення, документи на постачальника ТОВ Голд Дроп-Україна , договір на виготовлення та поставку продукції №8/18 від 01.02.2018 р., видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, документи на покупця ТОВ Юниверсал 2018 , договір поставки від 01.02.2019 р., видаткову накладну №55 від 15.02.2019 р., платіжні доручення від 15.02.2019 року. (а.с. 81-82).

31.05.2019 р. комісією, яка приймає рішення про реєстрацію, або відмову в реєстрації, податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 1178814/41770131 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 15.02.2019 року. (а.с. 88).

Судом встановлено, що спірні правовідносини полягають в перевірці правомірності дій податкового органу щодо відмови в реєстрації податкової накладної №1 від 15.02.2019 року.

Спірні правовідносини врегульовано Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755- IV, постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року N 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

До вказаних правовідносин суд застосовує положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Згідно положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755- IV (далі - ПК України, в редакції чинній на час спірних правовідносин).

Відповідно з п. 185.1 ст. 185 розділу ПК України об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПК України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок N 1246).

Пунктом 12 Порядку N 1246 передбачено, зокрема, здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно з п. 13 та п. 14 Порядку N 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року N 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Постанова 117).

Згідно з п. 2 Постанови N 117 визначено поняття: моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства; критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до п. 6 Постанови N 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пп. 4 п. 13 Постанови N 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 14 Постанови N 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктами 19-21 Постанови N 117 визначено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення, серед іншого, про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі або відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку (за Переліком документів); надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Статтею 56 ПК України платнику податків надано можливість оскаржити рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному або судовому порядку.

Судом встановлено, що на виконання умов договору поставки від 01.02.2019 р., укладеного з ТОВ Юниверсал 2018 , позивачем складено 15.02.2019 року податкову накладну №1 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної податковим органом вказано про зупинення реєстрації на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України. Вказано, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано подати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних позивач подав податковому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Зокрема, податковому органу було надіслано документи на постачальника ТОВ НК Сервіс , договір постачання №1/26/01/18 від 26.01.2018 р., видаткові накладні, товарно-транспорні накладні, платіжні доручення, документи на постачальника ТОВ Голд Дроп-Україна , договір на виготовлення та поставку продукції №8/18 від 01.02.2018 р., видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, документи на покупця ТОВ Юниверсал 2018 , договір поставки від 01.02.2019 р., видаткову накладну №55 від 15.02.2019 р., платіжні доручення від 15.02.2019 року.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку про дотримання позивачем п. 14 Постанови N 117 та надано податковому органу усі необхідні документи для реєстрації податкової накладної від 15.02.2019 р. №1. Однак, відповідач безпідставно та необґрунтовано 31.05.2019 р. прийняв рішення № 1178814/41770131 про відмову у реєстрації податкової накладної.

Крім того, суд вважає безпідставними посилання відповідачів, як на правомірність прийнятого рішення, порушення позивачем п. 29 Постанови N 117 щодо неподання таблиці даних платника податку за встановленою формою.

Суд звертає увагу, що п. 29 Постанови N 117 визначає, що платник податку має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3. Однак, подання таблиці даних є правом платника податку, а не його обов`язком.

З вказаних підстав суд дійшов висновку, що рішення від 31.05.2019 р. № 1178814/41770131 щодо відмови в реєстрації даних податкової накладної від 15.02.2019 р. №1, є протиправним, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Додатково суд звертає увагу, що до матеріалів справи додано рішення №1171744/41770131 від 24.05.2019 р. Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накаладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної фіскальної служби України у Чернівецькій області, про реєстрацію податкової накладної 15.02.2019 р. №1 Товариство з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд.С", без зазначення обставин для відмови в реєстрації.

Однак, після прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 24.04.2019 р. № 391 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117", яким внесено зміни до п. 23 Постанови №117 та визначено, що рішення про реєстрацію податкової накаладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації у спірних правовідносинах приймає Комісія центрального рівня, відповідачем - Державною фіскальною службою України прийнято рішення 31.05.2019 р. № 1178814/41770131 щодо відмови в реєстрації даної податкової накладної від 15.02.2019 р. №1. Таким чином, за умови наданого позивачем пакету документів для реєстрації податкової накладної, комісією регіонального та комісією центрального рівня приймаються різні рішення, що свідчать про неузгодженість та непослідовність дій податкового органу.

З вказаних підстав суд дійшов висновку, що рішення від 31.05.2019 р. № 1178814/41770131 щодо відмови в реєстрації даних податкової накладної від 15.02.2019 р. №1, є протиправним, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з вимогами ч. 1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено правомірність та законність оскаржуваного рішення, водночас позивач надав суду докази на підтвердження правомірності заявленого позову.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасування рішення № 1178814/41770131 від 31.05.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 15.02.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 15.02.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем набранням рішення суду законної сили.

4. Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в сумі 1921 грн, відповідно до квитанції №877 від 27.08.2019 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Найменування сторін:

позивач:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд.С" (проспект Незалежності, 96, офіс 517, м. Чернівці, 58029, код ЄДРПОУ 41770131);

відповідачі:

Головне управління ДФС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013);

Державна фіскальна служба України (Львівська площа 6-8, м.Київ-53, 04655).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86234843
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/982/19-а

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 10.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні