Рішення
від 04.12.2019 по справі 640/18181/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

04 грудня 2019 року 640/18181/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Новаковська І.Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування рішень, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

за участю представників:

позивача - адвокат Дедік В.В.;

відповідачів - Калугіна З.О.

Товариство з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" звернулось до суду з позовом (з урахуванням заяви про зміну предмета від 11.11.2019) про:

- визнання протиправними та скасування рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації №665994/40762374 від 25.04.2018, №663276/40762374 від 24.04.2018, №632425/40762374 від 04.04.2018, №628403/40762374 від 03.04 2018;

- визнання протиправною бездіяльності органів Головного управління ДФС у м. Києві щодо зупинення реєстрації податкової накладної №6 від 10.10.2017;

- зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" податкові накладні №8 від 26.09.2017, №9 від 27.09.2017, №2 від 03.10.2017, №3 від 05.10.2017 та №6 від 10.10.2017 датами їх фактичного отримання.

Ухвалами суду: від 10.01.2019 - відкрито провадження в справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, надано строк для подання заяв по суті; від 28.10.2019 - задоволено клопотання представника позивача про розгляд справи в загальному позовному провадженні, призначено підготовче судове засідання, встановлено строк відповідача для подання відзиву; від 18.11.2019 - закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті. Судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки ним не зазначено в квитанції чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної, оскаржувані рішення є необґрунтованими, позаяк не враховано первинних документів.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Представник відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечила, з підстав викладених у відзивах. Представник пояснила до якого представник підставами відмови зазначено правові акти, якими врегульовано відносини щодо підстав зупинення реєстрації податкових накладних та розгляду відповідною комісією контролюючого органу первинних документів для вирішення питання про наявність підстав для реєстрації податкової накладної.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні представників пояснення сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено.

Позивачем сформовано та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:

від 26.09.2017 №8 на загальну суму 261.805,83 грн.;

від 27.09.2017 №9 на загальну суму 345.333,33 грн.;

від 30.10.2017 №2 на загальну суму 257.597,08 грн.;

від 05.10.2017 №3 на загальну суму 280.907,08 грн.;

від 10.10.2017 №6 на загальну суму 254.359,58 грн.

Квитанціями Головного управління ДФС у м. Києві від 14.10.2017 №9214427279, №9214424396, від 30.10.2017 №9225322286, №9225332274, від 31.10.2017 №9227300702 реєстрацію податкових накладних від 26.09.2017 №8, 27.09.2017 №9, 30.10.2017 №2, 05.10.2017 №3, 10.10.2017 №6 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

Як зазначено в позовній заяві, позивачем згідно з підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України направлено до ДФС України пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операції по податковим накладним, реєстрацію яких було зупинено. Наведена обставина у відзиві не заперечується.

Відповідно до позовної заяви разом з листами-поясненнями від 16.02.2018 №1/02-18, 30.03.2018 №30.03.2018, від 05.04.2018 №53/04/18 та 18.04.2018 №60/04-18 позивачем надавались копії: рахунку-фактури від 25.09.2017 №АЙ-2509001; видаткових накладних від 25.09.2017 №АЙ-25009001, від 26.09.2017 №45, від 28.09.2017 №8, від 28.09.2017 №476, від 28.09.2017 №46, від 28.09.2017 №47, від 03.10.2017 №14, від 03.10.2017 №52, від 05.10.2017 №524, від 05.10.2017 №53, від 10.10.2017 №24, від 10.10.2017 №56; товарно-транспортних накладних від 25.09.2017 №25/09-17, від 26.09.2017 №45, від 27.09.2017 №27/09-17, від 28.09.2017 №476/1, від 28.09.2017 №46, від 28.09.2017 №47, від 03.10.2017 №03/10-1 від 03.10.2017 №52, від 05.10.2017 №524, від 05.10.2017 №53, від 10.10.2017 №10/10-1, від 10.10.2017 №56; виписки по рахунку за 27.09.2017, 28.09.2017, 06.10.2017, 09.10.2017, 25.10.2017, 26.10.2017; паспортів №1933, 1418, 1460, 1471, 1506 бітуму дорожнього; сертифікату відповідності; заявок на постачання товару від 26.09.2017 до договору поставки від 29.07.2017 №2/0617, від 27.09.2017 до договору постановки від 01.08.2017 №6/08-17, від 03.10.2017, від 05.10.2017, від 10.10.2017 до договору від 02.10.2017 №8/10-17; рахунків на оплату від 26.09.2017 №42, від 27.09.2017 №7, від 28.09.2017 №405, від 27.09.2017 №43, від 02.10.2017 №13, від 03.10.2017 №48, від 04.10.2017 №427, від 09.10.2017 №23; акту звірки взаємних розрахунків за вересень 2017 року; специфікація від 14.09.2017 №6.

Комісією Головного управління ДФС у м. Києві прийнято рішення:

від 25.04.2018 №665994/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.09.2017 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 24.04.2018 №663276/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.09.2017 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 04.04.2018 №632425/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.10.2017 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03.04.2018 №628403/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.10.2017 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних від 26.09.2017 №8, від 27.09.2017 №9, від 03.10.2017 №2, від 05.10.2017 №3 зазначено: "надання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні", "ненадання платником податків копій документів що підтвердження відповідності продукції (декларації відповідності, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством".

Також позивачем подано повідомлення від 10.04.2018 №4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по РН/РК, реєстрація якої/го зупинено, щодо податкової накладної від 10.10.2017 №6. Матеріали справи не містять доказів розгляду вказаних документів, відповідачами про прийняття відповідного рішення не зазначено. У відзивах відсутні обґрунтування щодо податкової накладної від 10.10.2017 №6.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся зі скаргами від 04.05.2018, 23.04.2018 до ДФС України та первинними документами на підтвердження здійснення господарських операцій.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 08.05.2018 №4135/40762374/2, №4134/40762374/2 скарги залишено без задоволення, а рішення комісії ГУ ДФС в м. Києві без змін.

Представник позивача зазначив, що інші рішення щодо розгляду скарг на адресу підприємства не надходили.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).

Судом установлено, що позивачем подано на реєстрацію податкові накладні від 26.09.2017 №8, від 27.09.2017 №9, від 30.10.2017 №2, від 05.10.2017 №3, від 10.10.2017 №6, реєстрацію яких згідно з квитанцією Головного управління ДФС у м. Києві 14.10.2017 №9214427279, №9214424396, від 30.10.2017 №9225322286, №9225332274, від 31.10.2017 №9227300702 зупинено.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 201.6 статті 201 ПК України визначено:

в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "а"); визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "б"); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт "в"). Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (підпункт 201.16.1);

письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України (підпункт 201.16.3 ПК України).

Відповідно до пункту 12 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Пунктом 13 Порядку встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з підпунктом 1 пункту 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджено наказ Міністерства фінансів України 13.06.2017 №567, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (у редакції, чинній нас час існування спірних відносин) моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Як убачається зі змісту квитанцій Головного управління ДФС у м. Києві від 14.10.2017 №9214427279, №9214424396, від 30.10.2017 №9225322286, №9225332274, від 31.10.2017 №9227300702 реєстрацію податкових накладних від 26.09.2017 №8, 27.09.2017 №9, 30.10.2017 №2, 05.10.2017 №3, 10.10.2017 №6 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2713. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення.

У позовній заяві зазначено, що позивачем подано до Головного управління ДФС у м. Києві пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операції по податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено. У відзиві наведена обставина не заперечується.

На підтвердження здійснення господарських операції позивачем до позову додано: копії договорів поставки від 20.07.2017 №39/07-17, від 29.06.2017 №2/0617, від 01.08.2017 №6/08-17, від 02.10.2017 №8/10-17; копії договорів поставки нафтопродуктів від 14.09.2017 №1409/17, від 29.06.2017 №29/06-2017; рахунку-фактури від 25.09.2017 №АЙ-2509001; видаткових накладних від 25.09.2017 №АЙ-25009001, від 26.09.2017 №45, від 28.09.2017 №8, від 28.09.2017 №476, від 28.09.2017 №46, від 28.09.2017 №47, від 03.10.2017 №14, від 03.10.2017 №52, від 05.10.2017 №524, від 05.10.2017 №53, від 10.10.2017 №24, від 10.10.2017 №56; товарно-транспортних накладних від 25.09.2017 №25/09-17, від 26.09.2017 №45, від 27.09.2017 №27/09-17, від 28.09.2017 №476/1, від 28.09.2017 №46, від 28.09.2017 №47, від 03.10.2017 №03/10-1 від 03.10.2017 №52, від 05.10.2017 №524, від 05.10.2017 №53, від 10.10.2017 №10/10-1, від 10.10.2017 №56; виписки по рахунку за 27.09.2017, 28.09.2017, 06.10.2017, 09.10.2017, 25.10.2017, 26.10.2017; паспортів №1933, 1418, 1460, 1471, 1506 бітуму дорожнього; сертифікату відповідності; заявок на постачання товару від 26.09.2017 до договору поставки від 29.07.2017 №2/0617, від 27.09.2017 до договору постановки від 01.08.2017 №6/08-17, від 03.10.2017, від 05.10.2017, від 10.10.2017 до договору від 02.10.2017 №8/10-17; рахунків на оплату від 26.09.2017 №42, від 27.09.2017 №7, від 28.09.2017 №405, від 27.09.2017 №43, від 02.10.2017 №13, від 03.10.2017 №48, від 04.10.2017 №427, від 09.10.2017 №23; акту звірки взаємних розрахунків за вересень 2017 року; специфікація від 14.09.2017 №6.

Рішеннями Комісії Головного управління ДФС в м. Києві:

від 25.04.2018 №665994/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.09.2017 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні";

від 24.04.2018 №663276/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.09.2017 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні";

від 04.04.2018 №632425/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.10.2017 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні";

від 03.04.2018 №628403/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.10.2017 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі: "ненадання платником податку копій документів, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності) наявність яких передбачена договором та/або законодавством".

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування визначено, зокрема, надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

У відзивах відповідачів не зазначено, які саме документи складені з порушеннями та які документи не подані на підтвердження відповідної господарської операції.

За висновком суду, відповідачами, як суб`єктами владних повноважень відповідно до частини другої статті 77 КАС України, не доведено, що зазначені первинні документи не могли бути враховані під час вирішення питання про наявність підстав для реєстрації податкових накладних.

Крім того, суд погоджується з доводи представника позивача, щодо протиправності дій Комісії Головного управління ДФС у м. Києві щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 10.07.2017 №6.

На думку суду, всупереч вимогам, встановленим підпунктом "в" підпунктом 201.16.1 пункту 201.6 статті 201 ПК України, зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено вичерпного переліку документів для подання платником податків. Позивачем, з урахуванням підстав зупинення реєстрації податкової накладної, надано первинні документи на підтвердження відповідності обсягів постачання обсягам придбання за договорами від 20.07.2017 №39/07-17, від 29.06.2017 №2/0617, від 01.08.2017 №6/08-17, від 02.10.2017 №8/10-17, від 14.09.2017 №1409/17, від 29.06.2017 №29/06-2017.

Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими вимоги про протиправність рішення комісії Головного управління ДФС в м. Києві від 25 квітня 2018 року №665994/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26 вересня 2017 року №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 24 квітня 2018 року №663276/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27 вересня 2017 року №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 04 квітня 2018 року №632425/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 жовтня 2017 року №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 03 квітня 2018 року №628403/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 жовтня 2017 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування зазначених рішень підлягають задоволенню.

Згідно з підпунктом "б" підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пунктом 49.13 статті 49 ПК України визначено, що в разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Відповідно до пунктів 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 19 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.

З огляду на висновок суду про протиправність рішення комісії Головного управління ДФС в м. Києві від 25 квітня 2018 року №665994/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26 вересня 2017 року №8, від 24 квітня 2018 року №663276/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27 вересня 2017 року №9, від 04 квітня 2018 року №632425/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 жовтня 2017 року №2, від 03 квітня 2018 року №628403/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 жовтня 2017 року №3, а також враховуючи протиправність дій щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 10 жовтня 2017 року №6, підлягають задоволенню вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні від 26 вересня 2017 року №8, від 27 вересня 2017 року №9, від 03 жовтня 2017 року №2, від 05 жовтня 2017 року №3, від 10 жовтня 2017 року №6.

Відповідно до вимог часини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 8810,00 грн. (платіжні доручення від 01.11.2018 №379 та від 07.12.2018 №424). Оскільки позов задоволено повністю судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8810,00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.

Керуючись статтею 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

від 25 квітня 2018 року №665994/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26 вересня 2017 року №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 24 квітня 2018 року №663276/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27 вересня 2017 року №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 04 квітня 2018 року №632425/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 жовтня 2017 року №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 03 квітня 2018 року №628403/40762374 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05 жовтня 2017 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у м. Києві щодо зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" від 10 жовтня 2017 року №6.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" від 26 вересня 2017 року №8, від 27 вересня 2017 року №9, від 03 жовтня 2017 року №2, від 05 жовтня 2017 року №3, від 10 жовтня 2017 року №6.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8810,00 грн. (вісім тисяч вісімсот десять гривень. 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві .

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "НСК-Альянс" (ідентифікаційний код 40762374, місцезнаходження: 03067, місто Київ, бульвар Вацлава Гавела, будинок 4, офіс 509).

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, місцезнаходження: 04655, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).

Відповідач - Державна фіскальна служба України (ідентифікаційний код 39292197, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повний текст рішення складено 09 грудня 2019 року.

Суддя В.А. Донець

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86235589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18181/18

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Рішення від 04.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні