Постанова
від 05.12.2019 по справі 824/783/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/783/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Боднарюк О.В.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

05 грудня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Матохнюка Д.Б. Боровицького О. А. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Сербин І.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Чернівецькій області (правонаступником якого є Головне управління ДПС у Чернівецькій області), Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування рішень, про зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

У липні 2019 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Чернівецькій області, Державної фіскальної служби України в якому просила:

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області №1192200/3026422529, №1192201/3026422529, №1192202/3026422529, №1192203/3026422529, №1192204/3026422529, №1192205/3026422529, №1192206/3026422529 від 12.06.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подані податкові накладні фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за № 1 від 03.05.2019 року, за № 2 від 05.05.2019 року, за № 4 від 05.05.2019 року, за № 5 від 12.05.2019 року, за № 6 від 12.05.2019 року, за № 9 від 19.05.2019 року та за № 10 від 19.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з моменту їх подання;

- стягнути з відповідача судові витрати в сумі 26 894,00 грн. у вигляді сплаченого судового збору.

Підставою звернення позивача з даним позовом до суду слугувала протиправна, на його думку, відмова фіскального органу в здійсненні реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкових накладних № 1 від 03.05.2019 року, за № 2 від 05.05.2019 року, за № 4 від 05.05.2019 року, за № 5 від 12.05.2019 року, за № 6 від 12.05.2019 року, за № 9 від 19.05.2019 року та за № 10 від 19.05.2019 року. Зокрема, позивач зазначає, що ним було надано весь пакет необхідних документів для підтвердження реальності господарських операцій, за результатами яких складено вказані податкові накладні.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю.

Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДФС у Чернівецькій області подало апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволені позову. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 листопада 2019 року замінено відповідача у справі - Головне управління ДФС у Чернівецькій області на Головне управління ДПС у Чернівецькій області.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 308 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено з матеріалів справи, ОСОБА_1 , зареєстрована як фізична особа - підприємець 05.03.2019 року № 20380000000049672, основний вид діяльності: підготовчі роботи на будівельному майданчику, перебуває на обліку у Головному управління ДФС у Чернівецькій області, зареєстрована за адресою: 58023, Чернівецька область, м.Чернівці, вул.Гараса Іллі, будинок 7-А. (а.с.20)

Згідно витягу № 1924124500065 з реєстру платників податку на додану вартість з 01.04.2019 року позивач є платником податку на додану вартість. (а.с. 21)

Основний вид економічної діяльності ФОП ОСОБА_1 - 43.12 підготовчі роботи на будівельному майданчику, в тому числі і за КВЕД 52.21, 77.32, 77,12, 52.29, 49.42,43.99, та ін. (а.с.22).

Основним замовником робіт ФОП ОСОБА_1 у квітні-травні 2019 року є ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» (код ЄДРПОУ 42147268).

Відповідно до договору № 190514/СУ на виконання робіт від 20.05.2019 року. За умовами якого позивач зобов`язується власними силами та технічними засобами за дорученням замовника, відповідно до Переліку технічних засобів, що є додатком до договору, виконати роботи на будівельному майданчику площею 5,00 га, за місцем знаходженням: смт.Стара Ушиця, Кам`янець - Подільського району (за межами населеного пункту), замовник зобов`язується оплатити виконані роботи. (а.с.143-144)

В матеріалах справи містяться договір № 190426/ВІН на виконання робіт від 26.04.2019 року, укладений між позивачем та ТзОВ "Родина ЕРС"; договір № 19040/ГІЛ від 09.04.2019 року на виконання робіт, укладений між позивачем та ТзОВ "Родина Констракшен"; акти приймання робі (надання послуг) за травень 2019 року.(а.с. 145-148; 149-151; 152-157)

Із вказаних документів слідує, що роботи у квітні-травні 2019 року від імені позивача виконували 7 працевлаштованих працівників - машиністів:

1) ОСОБА_2 - трудовий договір від 15.04.2019 р. № 1, посвідчення водія серії НОМЕР_1 від 07.11.2017 р. (а.с. 66, 73);

2) ОСОБА_3 - трудовий договір від 15.04.2019 р. № 2, посвідчення водія серії НОМЕР_2 від 09.08.2011 р., посвідчення тракториста-машиніста серії ІТ № 054859 від 11.04.2017 р. (а.с. 67, 74,75)

3) ОСОБА_4 - трудовий договір № 3 від 15.04.2019 р., посвідчення водія серії НОМЕР_3 від 30,05.2019 р., посвідчення тракториста-машиніста серії НОМЕР_4 №950993 від 24І06.1992 р. (а.с. 68, 76,77)

4) ОСОБА_5 - трудовий договір від 30.04.2019 р. № 4, посвідчення водія серії НОМЕР_5 від 02.05.2019 р., посвідчення тракториста-машиніста серії АБ № 028464 від 20.05.2004р. (а.с. 69, 78,79)

5) ОСОБА_6 - трудовий договір від 30.04.2019 р. № 5. (а.с. 71)

6) ОСОБА_7 - трудовий договір від 30.04.2019 р. № 6. (а.с. 77)

7) ОСОБА_8 - трудовий договір від 08.05.2019 р. № 4, посвідчення водія серії НОМЕР_6 від 09.08.2016 р., посвідчення водія навантажувача 4-го розряду № 738 від 15 вересня 1999 р.; посвідчення водія автонавантажувача працюючого на газоподібному паливі (Пропан-бутан) від 22 квітня 2005 р. № 522; посвідчення тракториста - машиніста серії АГ № 352338 від 19.07.1993 р. (а.с. 70,80, 81, 82,83 )

Крім цього, будівельно-підготовчі роботи виконував ФОП ОСОБА_9 , з яким укладено договір про виконання вантажо-розвантажувальних робіт та надання послуг транспортування техніки від 01.04.2019 р. № 7-04. Посвідчення водія ОСОБА_9 серії НОМЕР_7 від НОМЕР_8 від 27.09.2014 р. (а.с. 115-116)

Послуги виконувалися технікою, яка перебуває у власності ОСОБА_1 , в тому числі яка знаходиться у спільній сумісній власності (оформлена на чоловіка ОСОБА_9 ), зокрема:

1) навантажувачем BOBCAT NEW HOLLAND L180 - договір купівлі-продажу машини від 10.04.2019 р. № 000015-5-19. (а.с.85)

2) міні-навантажувачем BOBCAT GEHL SL5640T - договір купівлі продажу транспортного засобу від 06.10.2018 р. № 2018-245 (а.с.86-87) та акт приймання - передачі транспортного засобу від 06.10.2018 року. (а.с.88)

3) міні-екскаватором KAMATSY PC-35MR2 - договір купівлі-продажу транспортного засобу від 06.10.2018 року № 2018-252. (а.с. 89-90) та акт приймання - передачі транспортного засобу від 06.10.2018 року. (а.с. 91);

4) міні-екскаватором KAMATSY PC-35 R-8 - договір купівлі-продажу від 16.02.2019 р. №1218-167 (а.с.92-93);

5) міні-екскаватором Hitachi ЕХ-40 - договір купівлі-продажу транспортного засобу від 20.06.2017 р. № 2016-228. (а.с.94-95) та акт приймання - передачі техніки від 20.06.2017 року. (а.с.96)

В свою чергу, перевезення техніки до місця проведення робіт здійснювалося евакуаторами, які перебувають у власності ОСОБА_1 :

1) вантажна платформа MAN L20, 2001 р.в., реєстраційний номер НОМЕР_9 - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_10 від 06.04.2016 р. (а.с.97)

2) вантажний бортовий MAN LE 8.140, 2000 р.в., реєстраційний номер НОМЕР_11 - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_12 від 01.09.2017 р.(а.с.98)

Доставка техніки до місця проведення робіт підтверджується товарно-транспортними накладними про доставку техніки № 1 від 12.04.2019 р.; № 2 від 12.04.2019 р., № 3 від 15.04.2019 р., № 4 від 15.04.2019 р., № 5 від 18.04.2019 р.; № 6 від 24.04.2019 р., № 7 від 24.04.2019 р., №8 від 25.04.2019 р. (а.с. 99-100, 101-102, 103-104, 105-106, 107-108, 109-110, 111-112, 113-114 )

На виконання послуг, позивачем укладено договори на постачання палива з TOB « Bor Кард» (код ЄДРПОУ 42264086) та з ПП «Оіл Старт» (код 41916432) на умовах безготівкового розрахунку та з випискою ПН. (а.с.117-121; а.с. 123-124)

Матеріали справи також містять фотоілюстрації будівельного майданчику, де безпосередньо виконувалися роботи, за адресами Одеська обл., Лиманський р- н, Красносільська с/р (за межами населеного пункту) та Хмельницька обл., Кам`янець- Подільський р-н, с.Стара Ушиця, а також фотоілюстрації процесу роботи техніки. (а.с.125-136)

Зі змісту податкових накладних встановлено, що, зокрема: ПН № 1 від 03.05.2019 р. - 03.05.2019 р. ТОВ «Родина ЕРС» сплатило авансом 109 200.00 грн. (платіжне доручення № 1243 від 03.05.2019 р.), в т.ч. ПДВ 18 200,00 грн. (перша подія оплата), оплату здійснено на підставі договору від 26.04.2019 р. № 190426/ВІН. Згідно вказаного договору роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 5,1 га за адресою Хмельницька обл., Віньковецький р-н., смт.Віньківці, вул.Винниченка. (а.с.24)

- ПН № 2 від 05.05.2019 р. - 05.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 4 здачі-прийняття робіт на суму 340 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 56 800,00 грн. (перша подія виконання робіт), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 774 від 08.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 09.04.2019 р. № 190409/ГІЛ. Роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 24 га за адресою: Одеська обл., Лиманський р-н, Красносільська с/р (за межами населеного пункту). (а.с.25)

- ПН № 4 від 05.05.2019 р. - 05.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 6 здачі - прийняття робіт на суму 60000,00 грн., в т.ч. ПДВ 10000,00 грн. (перша подія виконання робіт), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 778 від 08.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 02.05.2019 р. № 190514/СУ. Роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 5 га за адресою: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, с.Стара Ушиця. (а.с. 26)

- ПН № 5 від 12.05.2019 р. - 12.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 8 здачі - прийняття робіт на суму 117 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 500,00 грн. (перша подія виконання робіт), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 858 від 14.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 02.05.2019 р. № 190514/СУ. Роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 5 га за адресою: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, с.Стара Ушиця. (а.с.27)

- ПН № 6 від 12.05.2019 р. - 12.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 7 здачі-прийняття робіт на суму 321 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 53 500,00 грн. (перша подія виконання робіт), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 857 від 14.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 09.04.2019 р. № 190409/ГІЛ. Роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 24 га за адресою: Одеська обл., Лиманський р-н, Красносільська с/р (за межами населеного пункту). (а.с.28)

- ПН № 9 від 19.05.2019 р. - 19.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 10 здачі-прийняття робіт на суму 305 550,00 грн., в т.ч. ПДВ 50 925,00 грн. (перша подія виконання робіт), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 1087 від 22.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 09.04.2019 р. № 190409/ГІЛ. Роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 24 га за адресою: Одеська обл., Лиманський р-н, Красносільська с/р (за межами населеного пункту). (а.с.29)

- ПН № 10 від 19.05.2019 р. - 19.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 11 здачі-прийняття робіт на суму 36 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 000,00 грн. (перша подія виконання робіт), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 1051 від 21.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 02.05.2019 р. № 190514/СУ. Роботи виконувалися на будівельному майданчику площею 5 га за адресою: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, с.Стара Ушиця. (а.с.30)

Надходження коштів від контрагентів підтверджується банківською випискою по рахунку № НОМЕР_13 за травень 2019 року. (а.с.140)

ПДВ по всіх зупинених ПН сплачено до державного бюджету в повному обсязі, що підтверджується декларацією з ПДВ за травень 2019 року, згідно якої до бюджету сплачено ПДВ в сумі 326 500,00 грн. (а.с.137-138)

Державною фіскальною службою України зупинено реєстрацію податкових накладних, а саме: ПН № 1 від 03.05.2019 р. (квитанція з інформацією про зупинення реєстрації від 30.05.2019 р. № 9112983604); ПН № 2 від 05.05.2019 р. (квитанція від 30.05.2019 р. № 9112992583); ПН № 4 від 05.05.2019 р. (квитанція від 30.05.2019 р. № 9112997617); ПН № 5 від 12.05.2019 р. (квитанція від 30.05.2019 р. № 9112991786); ПН № 6 від 12.05.2019 р. (квитанція від 30.05.2019 р. №9112998376); ПН № 9 від 19.05.2019 p. (квитанція від 30.05.2019 р. № 9112975105); ПН № 10 від 19.05.2019 р. (квитанція від 30.05.2019 р. № 9112999424).

У квитанціях по всіх 7-ми зупинених ПН, зазначена однакова підстава зупинення - обсяг постачання товару/послуги 43.12 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам, пп. 2.1 п. 2 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем на виконання вимог фіскального органу надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Зі змісту пояснень встановлено, що ФОП ОСОБА_1 виконує роботи екскаваторами, міні-навантажувачами та міні-екскаватором (розробка території під сонячні панелі, навантаження та розвантаженням сонячних панелей) для ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» (код ЄДРПОУ 42147268). 05.05.2019 р. з ТОВ «РОДИНА КОНСТРАКШЕН» підписано акт № 6 здачі-прийняття робіт на суму 60 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 10 000,00 грн. (перша подія надання послуг), оплату здійснено в повному обсязі (платіжне доручення № 778 від 08.05.2019 р.) на підставі договору про виконання робіт від 02.05.2019 р.- І №190514/СУ. Роботи виконуються на будівельному майданчику площею 5 га Роботи виконують 7 працівників - машиністи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ФОП ОСОБА_9 з якими укладено договір на виконання вантажно-розвантажувальних робіт від 01.04.2019 р. № 7-04. Роботи виконуються технікою, яка перебуває у власності ОСОБА_1 - Телескопічним навантажувачем MANITOU JCB 53070 (№25057ВС), навантажувачем BOBCAT NEW HOLLAND LI 80 (№07783АІ), екскаватором JCB 30СХ (№Ю844АО) та двома міні-екскаваторами KAMATSY РС- 35 (№23176ВС та № 18549СЕ).

Паливо для техніки придбавалося за готівку з отриманням чеків, накладні заправки оформляли, як на кінцевого споживача. Водночас, вже з червня 2019 р. укладено договори на постачання палива з ТОВ «Вог Кард» (код ЄДРПОУ 42264086) та з ПП «Оіл Старт» (код 41916432) на умовах безготівкового розрахунку та з випискою ПН. (а.с.32, 34,36, 38, 40, 42,44)

В подальшому, 12.06.2019 року позивачем отримано рішення комісії ДФС України в №1192205/3026422529, №1192206/3026422529, № 1192201/3026422529, № 1192202/3026422529, № 1192200/3026422529, № 1192203/3026422529, № 1192204/3026422529 про відмову в реєстрації податкових накладних із зазначенням підстави: «Ненадання платником податку копій документів. Договору, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них. Первинних документів щодо постачання/придбання товарі в/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків» . (а.с.45-51)

Позивачем, 26.06.2019 року, подано скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії. (а.с.52, 54, 56, 58, 60, 62, 64)

Згідно квитанцій, скарги на рішення комісії не прийняті податковим органом. (а.с.53, 55, 57, 59, 61, 63,65)

Не погоджуючись з вказаною відмовою у реєстрації податкових накладних позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Суд першої інстанції задовольняючи адміністративний позов виходив з того, що відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 1 від 03.05.2019 року, за № 2 від 05.05.2019 року, за № 4 від 05.05.2019 року, за № 5 від 12.05.2019 року, за № 6 від 12.05.2019 року, за № 9 від 19.05.2019 року та за № 10 від 19.05.2019 року, внаслідок чого рішення №1192200/3026422529, № 1192201/3026422529, № 1192202/3026422529, №1192203/3026422529, №1192204/3026422529, №1192205/3026422529, №1192206/3026422529 від 12.06.2019 року є протиправними та підлягають скасуванню. Також, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за № 1 від 03.05.2019 року, за № 2 від 05.05.2019 року, за № 4 від 05.05.2019 року, за № 5 від 12.05.2019 року, за № 6 від 12.05.2019 року, за № 9 від 19.05.2019 року та за № 10 від 19.05.2019 року.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 201.16. Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 6 зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567:

- для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З системного аналізу наведених вище положень вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відповідно до пункту 201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Так, абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з абзацом 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16. статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Тобто, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".

Судом встановлено, що у порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надані відповідачу копії пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарських операцій.

Разом з тим, реєстрацію поданих позивачем податкових накладних зупинено (як зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних) через те, що податкова накладна відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Крім цього, у кожному із випадків фіскальним органом зазначено про те, що обсяг постачання товарів/послуг (КВЕД 43.12) перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Таким чином, зупиняючи реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем застосовано загальне формулювання.

Вказане свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з неоднозначних підстав. У господарській діяльності позивача за КВЕДом діяльності 43.12 «підготовчі роботи на будівельному майданчику» , виходячи із характеру наданих будівельних послуг покупцю - не могла обчислюватись будь-яка величина залишку придбаних послуг.

Судом встановлено, що господарські операції підтверджуються відповідними первинними документами, за результатами яких видані податкові накладні № 1 від 03.05.2019 року, за № 2 від 05.05.2019 року, за № 4 від 05.05.2019 року, за № 5 від 12.05.2019 року, за № 6 від 12.05.2019 року, за № 9 від 19.05.2019 року та за № 10 від 19.05.2019 року та носять реальний характер. Позивач на момент здійснення таких господарських операцій мав достатні технічні, людські та матеріальні ресурси.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області № 1192200/3026422529, №1192201/3026422529, № 1192202/3026422529, № 1192203/3026422529, № 1192204/3026422529, № 1192205/3026422529, № 1192206/3026422529 від 12.06.2019 року про відмову в реєстрації податкових накладних.

Водночас, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність дотримання гарантій остаточного вирішення спірних правовідносин між сторонами за для чого слід зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подані податкові накладні фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за № 1 від 03.05.2019 року, за № 2 від 05.05.2019 року, за № 4 від 05.05.2019 року, за № 5 від 12.05.2019 року, за № 6 від 12.05.2019 року, за № 9 від 19.05.2019 року та за № 10 від 19.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 10 грудня 2019 року.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Матохнюк Д.Б. Боровицький О. А.

Дата ухвалення рішення05.12.2019
Оприлюднено11.12.2019
Номер документу86238775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/783/19-а

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 05.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 05.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 07.08.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні