Рішення
від 02.12.2019 по справі 160/9324/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2019 року Справа № 160/9324/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколайчук С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Сабтехпром (49054, м. Дніпро, пр. Олександра Поля , буд. 72, кв. 48) до відповідача 1: головного управління Державної податкової служби в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646), відповідач 2: Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ :

25 вересня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Сабтехпром звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача 1: головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, відповідач 2: Державна фіскальна служба України, у якій позивач просить:

1)визнати протиправними та скасувати наступні рішення головного управління ДФС у Одеській області в особі Комісії ГУ ДФС у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:

- рішення від 04.04.2019 року № 1133311/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 12.07.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133315/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 19 від 14.07.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133310/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 42 від 22.05.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133313/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 44 від 24.05.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133316/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 22.06.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133317/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 49 від 26.05.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133312/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 58 від 29.05.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133309/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 62 від 31.05.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133314/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 109 від 29.03.2018 року;

- рішення від 04.04.2019 року № 1133308/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 14 від 09.07.2018 року.

2)зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року, що складені ТОВ САБТЕХПРОМ , датою їх фактичного отримання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що останнім було подано на реєстрацію податкові накладні № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року, які направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем надані пояснення та необхідні документи, однак рішенням комісії головного управління ДФС у Одеській області було відмовлено у реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було, адже первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення, які були подані до податкового органу, повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні, надіслані для реєстрації. З урахуванням наведеного, рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року відкрито провадження у справі №160/9324/19 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами. Цією ж ухвалою запропоновано відповідачам надати відзив на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.

25 жовтня 2019 року від відповідача 1: головного управління державної фіскальної служби в Одеській області надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів на підтвердження господарської операції, складених з порушенням законодавства, та не надання платником податку всіх документів до перевірки. У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Також, від відповідача 2:Державної фіскальної служби України надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу та ця вимога є похідною вимогою до ДФС України від вимог головного управління ДФС у Одеській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації податкової накладної\розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку № 117.

30 жовтня 2019 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що реєстрація податкових накладних є податковим обов`язком платника податків. При зупиненні реєстрації податкових накладних контролюючим органом не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також, не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Натомість, разом з поясненнями ТОВ Сабтехпром було подано первинні документи, які підтверджують укладення та виконання договору № ТР0601/1 від 06 лютого 2018 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2019 року було задоволено клопотання позивача та замінено відповідача 1 головне управління ДФС у Одеській області на головне управління ДПС у Одеській області, відповідача 2: Державну фіскальну службу України на Державну податкову службу України.

Відповідно до ч.6 ст. 12, ч.1, 2 ст. 257, ч. 1 ст.260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.

Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи, що справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно з приписами ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

ТОВ Сабтехпром є юридичною особою приватного права та зареєстроване як платник податку на додану вартість з 01.11.2015 року, індивідуальний податковий номер 400516504639.

Основними видами економічної діяльності ТОВ Сабтехпром є: Код КВЕД 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; Код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 49.41 вантажний автомобільний транспорт (основний); Код КВЕД 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; Код КВЕД 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; Код КВЕД 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки

З метою здійснення господарської діяльності ТОВ Сабтехпром орендує нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: 49049, Дніпропетровська область, м. Дніпро, пров. Добровольців, буд. 17, офіс 7 на підставі договору суборенди нежитлового приміщення від 01.01.2018 року № 27-12/16ЮСВ, укладеного з ТОВ СТІЛЬ БІТ .

Для здійснення господарської діяльності та на виконання договірних зобов`язань у першому кварталі 2018 року на підприємстві працювало 5 працівників за трудовим договором (директор та 4 водії-експедитори) та 10 осіб - за цивільно-правовими договорами; у другому кварталі 2018 року - 6 працівників за трудовим договором (директор та 5 водіїв-експедиторів) та 6 осіб - за цивільно-правовими договорами; у третьому кварталі 2018 року - 2 працівників за трудовим договором (директор та 1 водій-експедитор) та 6 осіб - за цивільно-правовими договорами.

Також, ТОВ Сабтехпром орендувало наступні транспортні засоби: PEUGEOT BOXER, реєстраційний номер НОМЕР_1 за договором оренди транспортного засобу від 22 лютого 2018 року.

Підприємство ТОВ Сабтехпром для ведення своєї господарської діяльності закуповує дизельне паливо ДТ (код УКТЗЕД 2710194300), бензин А-92 (код УКТЗЕД 2710124194), бензин А-95 (код УКТЗЕД 2710124512 ) у ТОВ ЛІВАЙН ТОРГ (ЄДРПОУ 41449359), згідно договору поставки №0001 від 02.01.2018 року, у ПП ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ (ЄДРПОУ 33614922) згідно з договором поставки № 30ОБКПТБ3-0008 від 02.11.2017 року. Документи, на які посилається позивач, долучено до матеріалів справи. 06 лютого 2018 року між ТОВ Сабтехпром (Перевізник) та ТОВ РЕАЛТІ ІСТЕЙТ (Замовник) було укладено договір на перевезення вантажів транспортом автомобільним ТР0601/1, відповідно до умов якого перевізник бере на себе зобов`язання доставити довірений йому Замовником вантаж до пункту призначення, та віддати його особі, яка має право на одержання вантажу, тобто здійснювати перевезення вантажів автомобілем, та надавати, у разі потреб, комплекс допоміжних операцій, пов`язаних з цим перевезенням.

Перевезення вантажів здійснюється відповідно до супроводжувальних вантаж документів Замовника: видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, тощо (п. 1.2 Договору).

На виконання умов укладеного договору були надані транспортні послуги (м. Дніпро-м. Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 223 від 29.03.2018 року на суму 3800,00 грн, в тому числі ПДВ - 633,33 грн.

Виписана податкова накладна № 109 від 29.03.2018 року на суму 3800,00 грн, в тому числі ПДВ - 633,33 грн. відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133314/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 109 від 29.03.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

22 травня 2018 року були надані транспортні послуги (м.Дніпро-м.Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 332 від 22.05.2018 року на суму 4800,00 грн, в тому числі ПДВ - 800,00 грн.

Виписана податкова накладна № 42 від 22.05.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133310/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 42 від 22.05.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

24 травня 2018 року були надані транспортні послуги (м.Дніпро-м.Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 334 від 24.05.2018 року на суму 4800,00 грн, в тому числі ПДВ - 800,00 грн.

Виписана податкова накладна № 44 від 24.05.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1 133313/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 44 від 24.05.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

26 травня 2018 року були надані транспортні послуги (м. Дніпро-м. Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 339 від 26.05.2018 року на суму 4800,00 грн, в тому числі ПДВ - 800,00 грн.

Виписана податкова накладна № 49 від 26.05.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133317/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 49 від 26.05.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

29 травня 2018 року були надані транспортні послуги (м. Дніпро-м. Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 349 від 29.05.2018 року на суму 4800,00 грн, в тому числі ПДВ - 800,00 грн.

Виписана податкова накладна № 58 від 29.05.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1 133312/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 58 від 29.05.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

31 травня 2018 року були надані транспортні послуги (м. Дніпро-м. Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 353 від 31.05.2018 року на суму 4800,00 грн, в тому числі ПДВ - 800,00 грн.

Виписана податкова накладна № 62 від 31.05.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1 133309/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 62 від 31.05.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

22 червня 2018 року були надані транспортні послуги (м. Дніпро-м. Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 404 від 22.06.2018 року на суму 5000,00 грн, в тому числі ПДВ - 833,33 грн.

Виписана податкова накладна № 45 від 22.06.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1 133316/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 22.06.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

09 липня 2018 року були надані транспортні послуги (м.Дніпро-м.Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 440 від 09.07.2018 року на суму 5000,00 грн, в тому числі ПДВ - 833,33 грн.

Виписана податкова накладна № 14 від 09.07.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1 133308/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 14 від 09.07.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

12 липня 2018 року були надані транспортні послуги (м.Дніпро-м.Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 457 від 12.07.2018 року на суму 5000,00 грн, в тому числі ПДВ - 833,33 грн.

Виписана податкова накладна № 17 від 12.07.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133311/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 12.07.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

14 липня 2018 року були надані транспортні послуги (м.Дніпро-м.Харків), що підтверджується актом прийому-передачі наданих послуг № 459 від 14.07.2018 року на суму 5000,00 грн, в тому числі ПДВ - 833,33 грн.

Виписана податкова накладна № 19 від 14.07.2018 року відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією, в якій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Сабтехпром надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133315/40051658 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 19 від 14.07.2018 року з огляду на ненадання платником податку копій документів (Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні).

Не погодившись з прийнятими контролюючим органом рішеннями від 04.04.2019 року № 1133311/40051658, від 04.04.2019 року № 1133315/40051658, від 04.04.2019 року № 1133310/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133313/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133316/40051658, від 04.04.2019 року № 1133317/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133312/40051658, від 04.04.2019 року № 1133309/40051658, від 04.04.2019 року № 1133314/40051658, від 04.04.2019 року № 1133308/40051658, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до пункту 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Згідно з положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (у редакції Закону № 2245-VIII від 07.12.2017).

12 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 117).

Згідно з пп.12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У відповідності до п. п. 15 - 21 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з п.27 Порядку №117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Тобто, первинним об`єктом судового дослідження в даній справі є обставини за яких відповідач вчинив дії про зупинення реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Верховний Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічні позиції викладені у постановах Верховного суду від 22.04.2019р. у справі №2040/5445/18, від 16.04.2019р. у справі №826/10649/17, від 20.08.2019 р. у справі № 2540/3009/18.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних було ненадання платником податку копій документів (первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні), проте, в оскаржуваних рішеннях не конкретизовано, які саме договори або письмові пояснення не надано платником податків та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних або які документи відсутні.

Отже, в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкових накладних № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року, не вказано чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідної господарської операції та не вказано конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством, які позивач повинен був надати.

Згідно з ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно з ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Таким чином, суд вважає, що рішення від 04.04.2019 року № 1133311/40051658, від 04.04.2019 року № 1133315/40051658, від 04.04.2019 року № 1133310/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133313/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133316/40051658, від 04.04.2019 року № 1133317/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133312/40051658, від 04.04.2019 року № 1133309/40051658, від 04.04.2019 року № 1133314/40051658, від 04.04.2019 року № 1133308/40051658 не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовної вимоги зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 28 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідні положення містить і Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Так, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин, враховуючи той факт, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 04.04.2019 року № 1133311/40051658, від 04.04.2019 року № 1133315/40051658, від 04.04.2019 року № 1133310/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133313/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133316/40051658, від 04.04.2019 року № 1133317/40051658, від 04.04.2019 року № 1 133312/40051658, від 04.04.2019 року № 1133309/40051658, від 04.04.2019 року № 1133314/40051658, від 04.04.2019 року № 1133308/40051658 визнані судом протиправними, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 р., пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд вважає доцільним зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року датою її фактичного отримання Державною податковою службою України.

Європейський суд з прав людини неодноразово у своїх рішеннях, аналізуючи національні системи правового захисту на предмет дотримання права на ефективність внутрішніх механізмів в аспекті забезпечення гарантій, визначених ст. 13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, вказував, що для того, щоб бути ефективним, засіб захисту має бути незалежним від будь-якої вжитої на розсуд державних органів дії, бути безпосередньо доступним для тих, кого він стосується (див. рішення від 06.09.2005 р. у справі Гурепка проти України (Gurepka v. Ukraine), заява №61406/00, п. 59); спроможним запобігти виникненню або продовженню стверджуваному порушенню чи надати належне відшкодування за будь-яке порушення, яке вже мало місце (див. рішення від 26.10.2000 р. у справі Кудла проти Польщі (Kudla v. Poland), заява №30210/96, п. 158) (п. 29 рішення Європейського суду з прав людини від 16.08.2013 р. у справі Гарнага проти України (Garnaga v. Ukraine), заява №20390/07).

Враховуючи викладене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Сабтехпром є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 19240,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями від 19.07.2019 року № 39 на суму 3872,00 грн та платіжним дорученням від 09.09.2019 року № 64 на суму 15368,00 грн.

Відтак, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 19240,00. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань головного управління Державної податкової служби України у Одеській області.

Керуючись ст.ст.244,245,255,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Сабтехпром (49054, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 72, кв. 48, код ЄДРПОУ 40051658) до відповідача 1: головного управління Державної податкової служби України у Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646), відповідача 2: Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, від 04.04.2019 року № 1133311/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 12.07.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, від 04.04.2019 року № 1133315/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 19 від 14.07.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, від 04.04.2019 року № 1133310/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 42 від 22.05.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, від 04.04.2019 року № 1133313/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 44 від 24.05.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133316/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 22.06.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладнихабо відмову у такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133317/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 49 від 26.05.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1 133312/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 58 від 29.05.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133309/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 62 від 31.05.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133314/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 109 від 29.03.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 04.04.2019 року № 1133308/40051658, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 14 від 09.07.2018 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні: № 17 від 12.07.2018 року; № 19 від 14.07.2018 року; № 42 від 22.05.2018 року; № 44 від 24.05.2018 року; № 45 від 22.06.2018 року; № 49 від 26.05.2018 року; № 58 від 29.05.2018 року; № 62 від 31.05.2018 року; № 109 від 29.03.2018 року; № 14 від 09.07.2018 року датою їх фактичного отримання.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Сабтехпром (49054, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 72, кв. 48, код ЄДРПОУ 40051658) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1: головного управління Державної податкової служби України у Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) сплачені позивачем судові витрати пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 19240,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

Дата ухвалення рішення02.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86264352
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішень

Судовий реєстр по справі —160/9324/19

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 02.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні