ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10 грудня 2019 року Справа № 280/4848/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Півоварової В.П, розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою
Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація (69123, м.Запоріжжя, вул.Георгія Сапожнікова, буд.8Б; код ЄДРПОУ 40246919)
до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945),
Головного Управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396145),
Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393),
Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197),
про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація (далі - позивач, ТОВ Торгівельна група Новація ) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач 1), Головного Управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2), Державної податкової служби України (далі - відповідач 3), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 4), в якій позивач з урахуванням уточненої позовної заяви від 07.11.2019 (вх.46620) просить суд:
1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного Управління ДПС у Запорізькій області:
- від 10.09.2019 №1274656/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 14.05.2019;
- від 05.09.2019 №1270223/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 28.05.2019;
- від 05.09.2019 №1270227/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 27.06.2019;
- від 10.09.2019 №1274660/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 02.07.2019;
- від 10.09.2019 №1274665/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 16.07.2019;
- від 05.09.2019 №1270230/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 31.07.2019;
комісії Головного Управління ДФС у Запорізькій області:
- від 16.08.2019 №1254994/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 31.05.2019;
- від 16.08.2019 №1254997/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 29.06.2019;
комісії центрального рівня Державної фіскальної служби України:
- від 20.08.2019 №1257175/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 06.06.2019;
- від 20.08.2019 №1257174/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 19.06.2019;
- 20.08.2019 №1257178/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 25.06.2019;
- 20.08.2019 №1257176/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 29.06.2019;
- від 23.08.2019 №1260257/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 16.07.2019;
2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) датою подання на реєстрацію податкові накладні:
- №13 від 14.05.2019 на загальну суму 277213,92 грн., у тому числі ПДВ 46202,32 грн.;
- №14 від 28.05.2019 на загальну суму 96666,35 грн., у тому числі ПДВ 16111,06 грн.;
- №15 від 31.05.2019 на загальну суму 285480,00 грн., у тому числі ПДВ 47580,00 грн.;
- №16 від 06.06.2019 на загальну суму 139917,35 грн., у тому числі ПДВ 23319,59 грн.;
- №17 від 19.06.2019 на загальну суму 122849,89 грн., у тому числі ПДВ 20474,98 грн.;
- №18 від 25.06.2019 на загальну суму 187627,44 грн., у тому числі ПДВ 31271,24 грн.;
- №19 від 27.06.2019 на загальну суму 84609,05 грн., у тому числі ПДВ 14101,51 грн.;
- №20 від 29.06.2019 на загальну суму 89622,76 грн., у тому числі ПДВ 14973,13 грн.;
- №21 від 29.06.2019 на загальну суму 396315,00 грн., у тому числі ПДВ 66052,50 грн.;
- №22 від 02.07.2019 на загальну суму 83029,64 грн., у тому числі ПДВ 13838,27 грн.;
- №23 від 16.07.2019 на загальну суму 293760,00 грн., у тому числі ПДВ 48960,00 грн.;
- №24 від 16.07.2019 на загальну суму 179965,27 грн., у тому ПДВ 29994,21 грн.;
- №26 від 31.07.2019 на загальну суму 44757,47 грн., у тому числі ПДВ 7459,58 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що у відповідності до норм податкового законодавства ним складені податкові накладні по взаємовідносинам з контрагентами, які направлені для реєстрації в ЄРПН. Реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена з підстав того, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. На виконання зазначених вимог позивач направив до відповідної Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації пояснення та копії документів, однак в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав неподання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, складських документів, рахунків, актів приймання-передачі (інвентаризаційних описів). З посиланням на норми Податкового кодексу України (далі - ПК України) позивач зазначає про незгоду з відмовою в реєстрації податкових накладних, оскільки вважає, що надані ним документи у повній мірі підтверджують реальність здійснення господарських операцій і є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати направлені податкові накладні в ЄРПН.
Ухвалою суду від 09.10.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче засідання на 06.11.2019.
29.10.2019 представник Головного управління ДПС у Запорізькій області та Державної податкової служби України подав до суду відзив на позовну заяву (вх.№44898), у якому проти задоволення позовних вимог заперечує та зазначає, що реєстрація податкових накладних, складних позивачем, зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивач скористався своїм правом та подав на розгляд Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, пояснення та копії документів щодо зупинених податкових накладних, однак в реєстрації податкових накладних відмовлено у зв`язку з не наданням позивачем складських документів (інвентаризаційних описів). Вважає, що у відповідачів були законні підстави для прийняття рішень про відмову в реєстрації спірних податкових накладних, а тому рішення є правомірними, просить відмовити в задоволенні позову.
04.11.2019 позивач подав відповідь на відзив (вх.45523), в якому не погоджується з доводами представника Головного управління ДПС у Запорізькій області та Державної податкової служби України, викладеними у відзиві на позовну заяву, та додатково зазначає, що у квитанціях про зупинення спірних податкових накладних не вказано конкретний критерій ризиковості платника податку, що став підставою для зупинення реєстрації податкових накладних. Крім того, відповідачі не обґрунтували в чому саме недостатність наданих ним документів для підтвердження господарських операцій та прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Ухвалою суду від 06.11.2019 оголошено перерву у підготовчому засіданні до 14.11.2019.
07.11.2019 позивачем подано уточнений адміністративний позов (вх.№46620), у якому уточнено суб`єктний склад учасників справи та відповідні позовні вимоги.
14.11.2019 представник відповідачів подав до суду відзив на уточнену позовну заяву (вх.№47755), у якому проти задоволення позовних вимог заперечує та зазначає, що реєстрація складених позивачем податкових накладних була зупинена відповідно до норм податкового законодавства. Вважає, що у відповідачів були законні підстави для прийняття рішень про відмову в реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі рішення є правомірними, просить відмовити в задоволенні позову повністю.
Ухвалою суду від 14.11.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 05.12.2019.
05.12.2019 представник позивача подав заяву, в якій просив розглянути справу за його відсутності у письмовому провадженні. Представник відповідачів проти розгляду справи у письмовому провадженні не заперечував, зазначив, що заперечення на позов викладені у відзиві на позов.
Відповідно до вимог ч.3 ст.194 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд справи здійснено у письмовому провадженні на підставі наявних у суду матеріалів.
На підставі наявних у суду матеріалів судом встановлено такі обставини.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація зареєстровано 02.02.2016 Департаментом реєстраційних послуг Запорізької міської ради за №1 103 102 0000 039430, види діяльності: Код КВЕД 28.99 Виробництво інших машин і устаткування спеціального призначення, н. в. і. у.; Код КВЕД 24.20 Виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі; Код КВЕД 24.33 Холодне штампування та гнуття; Код КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; Код КВЕД 25.12 Виробництво металевих дверей і вікон; Код КВЕД 25.50 Кування, пресування, штампування, профілювання; порошкова металургія; Код КВЕД 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; Код КВЕД 25.94 Виробництво кріпильних і ґвинтонарізних виробів; Код КВЕД 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у.; Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи; Код КВЕД 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; Код КВЕД 43.31 Штукатурні роботи; Код КВЕД 43.34 Малярні роботи та скління; Код КВЕД 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; Код КВЕД 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; Код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний).
1. Між позивачем (Підрядник) та ПАТ Запоріжсталь (Замовник) укладено Договір підряду №20/2018/3038 від 25.10.2018, відповідно до пункту 1.1 якого Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати в порядку та на умовах дійсного договору роботи по технічному обслуговуванню мереж (очищення шламопроводів та споруд в ручну) інв. № 10300302 ЦВС ПАТ Запоріжсталь , перелік якого наводиться у Специфікаціях.
На виконання умов даного договору сторонами підписано Акти приймання виконаних підрядних робіт:
- від 14.05.2019 №4/05-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 277 213,92 грн у тому числі ПДВ 46 202,32 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №14 від 14.05.2019;
- від 02.07.2019 №9/07-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№ 10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 83 029,64 грн у тому числі ПДВ 13 838,27грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №27 від 02.07.2019;
- від 16.07.2019 №10/07-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 179 965,27 грн у тому числі ПДВ 29 994,21 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №28 від 16.07.2019;
- від 06.06.2019 №5/06-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 139 917,53грн у тому числі ПДВ 23 319,59 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №18 від 06.06.2019;
- від 19.06.2019 №6/06-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 122 849,89грн у тому числі ПДВ 20 474,98 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №21 від 19.06.2019;
- від 25.06.2019 №7/06-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 187 627,44 грн у тому числі ПДВ 31 271,24 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №22 від 25.06.2019;
- від 29.06.2019 №8/06-ЦВС, найменування робіт - ТО.ЦВС. Шламовий канал для відводу виробничих вод від газоочисток Інв.№ 10300302. Загальна сума виконаних робіт по Акту склала 89 622,76 грн у тому числі ПДВ 14 937,13 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №26 від 29.06.2019.
Розрахунки за виконані роботи за договором підряду №20/2018/3038 від 25.10.2018 проведено частково на підставі Договору факторингу з регресом № МБ-Ф-ZAP-1274 укладеного з ПАТ ПУМБ , відповідно до актів вказаних вище на суми: 263353,22 грн, 78878,16 грн, 170976,01 грн, 132921,65 грн, 116707,40 грн, 178246,07 грн, 85141,62 грн.
На виконання вимог ПК України позивачем складено:
- податкову накладну №13 від 14.05.2019 на загальну суму 277 213,92 грн, у тому числі ПДВ 46 202,32грн;
- податкову накладну №16 від 06.06.2019 на загальну суму 139 917,35 грн, у тому числі ПДВ 23 319,59 грн;
- податкову накладну №17 від 19.06.2019 на загальну суму 122 849,89 грн, у тому числі ПДВ 20 474,98 грн;
- податкову накладну №18 від 25.06.2019 на загальну суму 187 627,44 грн, у тому числі ПДВ 31 271,24 грн;
- податкову накладну №20 від 29.06.2019 на загальну суму 89 622,76 грн, у тому числі ПДВ 14 973,13 грн;
- податкову накладну №22 від 02.07.2019 на загальну суму 83 029,64 грн, у тому числі ПДВ 13 838,27 грн;
- податкову накладну №24 від 16.07.2019 на загальну суму 179 965,27 грн, у тому числі ПДВ 29 994,21грн.
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанції від 31.05.2019 до податкової накладної №13 від 14.05.2019, від 27.06.2019 до податкової накладної № 16 від 06.06.2019, від 15.07.2019 до податкових накладних №17 від 19.06.2019, №18 від 25.06.2019, №20 від 29.06.2019, від 30.07.2019 до податкової накладної №22 від 02.07.2019, від 15.08.2019 до податкової накладної №24 від 16.07.2019, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. В квитанціях зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Позивач скористався своїм правом та направив на адресу Головного Управління ДФС у Запорізькій області повідомлення про надання пояснень та копій документів: 12.08.2019 направлено повідомлення щодо податкових накладних №16 від 06.06.2019, №17 від 19.06.2019, №18 від 25.06.2019, №20 від 29.06.2019; 04.09.2019 направлено повідомлення щодо податкових накладних №13 від 14.05.2019, №22 від 02.07.2019, №24 від 16.07.2019.
До повідомлень позивачем надано пояснення та копії первинних документів на підтвердження господарської операції: договір підряду, додаткову угоду, акти приймання-виконаних підрядних робіт, рахунки на оплату за надані послуги, штатний розклад товариства, договір факторингу з регресом, оборотно-сальдову відомість, картку рахунку, відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби, відомості про нарахування заробітної плати.
Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:
- від 20.08.2019 №1257175/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 06.06.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, яких не надано, підкреслити);
- від 20.08.2019 №1257174/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 19.06.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, яких не надано, підкреслити);
- від 20.08.2019 №1257178/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 25.06.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, яких не надано, підкреслити);
- від 20.08.2019 №1257176/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 29.06.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, яких не надано, підкреслити).
Комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:
- від 10.09.2019 №1274656/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 14.05.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, яких не надано, підкреслити). Додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання матеріалів, документи щодо їх транспортування, зберігання, складські документи (інвентаризаційні описи);
- від 10.09.2019 №1274660/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 02.07.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, яких не надано, підкреслити). Додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання матеріалів, документи щодо їх транспортування, зберігання, складські документи (інвентаризаційні описи);
- від 10.09.2019 №1274665/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 16.07.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, яких не надано, підкреслити). Додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання матеріалів, документи щодо їх транспортування, зберігання, складські документи (інвентаризаційні описи).
2. Між позивачем (Підрядник) та ПАТ Запоріжсталь (Замовник) укладено Договір підряду №20/2019/1112 від 25.03.2019, відповідно до умов якого Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати в порядку та на умовах дійсного договору роботи по капітальному ремонту пішохідного мосту інв.№10100664 ЦСНО ПАТ Запоріжсталь на території Замовника. Пунктом 3.1. договору підряду визначено, що ціна робіт складає 713 095,60 грн у тому числі ПДВ.
На виконання умов даного договору сторонами підписано Акти приймання виконаних підрядних робіт:
- №1/05-ЦСНО від 28.05.2019 на загальну суму 96 666,35 грн. у тому числі ПДВ 16 111,06 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №16 від 28.05.2019;
- №1/06-ЦСНО від 27.06.2019 на загальну суму 84 609,05 грн. у тому числі ПДВ 14 101,51 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №23 від 27.06.2019;
- №1/07-ЦСНО від 31.07.2019 на загальну суму 44 457,47 грн. у тому числі ПДВ 7 459,58 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №37 від 31.07.2019.
Розрахунки за виконані роботи за договором підряду №20/2019/1112 від 25.03.2019 проведено частково на підставі Договору факторингу з регресом № МБ-Ф-ZAP-1274 укладеного з ПАТ ПУМБ , відповідно до актів №1/05-ЦСНО та №1/06-ЦСНО на суму 91 833,03 грн та 80 378,60 грн відповідно.
На виконання вимог ПК України позивачем складено:
- податкову накладну №14 від 28.05.2019 на загальну суму 96 666,35 грн, у тому числі ПДВ 16 111,06 грн;
- податкову накладну №19 від 27.06.2019 на загальну суму 84 609,05 грн, у тому числі ПДВ 14 101,51 грн;
- податкову накладну №26 від 31.07.2019 на загальну суму 44 757,47 грн., у тому числі ПДВ 7 459,58 грн.
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанції від 15.06.2019 до податкової накладної № 14 від 28.05.2019, від 15.07.2019 до податкової накладної №19 від 27.06.2019, від 15.08.2019 до податкової накладної №26 від 31.07.2019, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. В квитанціях зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Позивач скористався своїм правом та 30.08.2019 направив на адресу Головного Управління ДФС у Запорізькій області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо вищезазначених податкових накладних.
До повідомлення позивачем надано пояснення та копії первинних документів на підтвердження господарської операції, а саме: договір підряду, акти приймання виконаних підрядних робіт, рахунки на оплату за надані послуги, штатний розклад товариства, договір факторингу з регресом, оборотно-сальдову відомість, картку рахунку.
Комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:
- від 05.09.2019 №1270223/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 28.05.2019;
- від 05.09.2019 №1270227/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 27.06.2019;
- від 05.09.2019 №1270230/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 31.07.2019.
За змістом вказаних рішень причиною відмови в реєстрації є ненадання позивачем копій документів: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, яких не надано, підкреслити); - розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Додаткова інформація: - відсутні первинні документи щодо придбання матеріалів, документи щодо їх транспортування, зберігання, складські документи (інвентаризаційні описи).
3. Між позивачем (постачальник) та ТОВ Запорізький ливарно-механічний завод укладено Договір підряду №8/2019/225 від 20.04.2019, предметом якого є очистка виробничих площ, обладнання та підвальних приміщень від технологічних відходів. Загальна вартість робіт за договором складає 4500000,00 грн. без урахування ПДВ. Відповідно до Специфікації № 1 від 20 квітня 2019 року сторони узгодили обсяг, строки та місце виконання робіт.
На виконання умов даного договору сторонами підписано Акти приймання виконаних підрядних робіт:
- №2/05-ЛЦ від 31.05.2019 (технічне обслуговування устаткування ливарного цеху, 206 тон, 834 години) на загальну суму 285 480,0 грн у т.ч. ПДВ 47 580,0грн. Підставою для оплати за виконані роботи є рахунок фактура №17 від 31.05.2019;
- №03/06-ЛЦ від 29.06.2019 (технічне обслуговування устаткування ливарного цеху, 212,75 тон, 1707 годин) на загальну суму 396 315,00 грн. у тому числі ПДВ 66 052,50 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №25 від 29.06.2019;
- №04/07-ЛЦ від 16.07.2019 (технічне обслуговування устаткування ливарного цеху, 2448 годин) на загальну суму 293 760,00 грн. у тому числі ПДВ 48 960,00 грн. Підставою для оплати є рахунок фактура №29 від 16.07.2019.
Розрахунки за виконані роботи за договором підряду №8/2019/225 від 20.04.2019 проведено частково на підставі Договору факторингу з регресом № МБ-Ф-ZAP-1274 укладеного з ПАТ ПУМБ на суми: 271206 грн, 376499,25 грн, 279072,00 грн.
На виконання вимог ПК України позивачем складено:
- податкову накладну №15 від 31.05.2019 на загальну суму 285 480,00 грн, у тому числі ПДВ 47 580,00 грн;
- податкову накладну №21 від 29.06.2019 на загальну суму 396 315,00 грн, у тому числі ПДВ 66 052,50 грн;
- податкову накладну №23 від 16.07.2019 на загальну суму 293 760,00 грн, у тому числі ПДВ 48 960,00 грн.
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанції 15.06.2019 до податкової накладної № 15 від 31.05.2019, від 15.07.2019 до податкової накладної №21 від 29.06.2019, від 15.08.2019 до податкової накладної №23 від 16.07.2019, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. В квитанціях зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Позивач скористався своїм правом та направив на адресу Головного Управління ДФС у Запорізькій області повідомлення про надання пояснень та копій документів: 13.08.2019 направлено повідомлення щодо податкових накладних №15 від 31.05.2019 та №21 від 29.06.2019; 19.08.2019 направлено повідомлення щодо податкової накладної №23 від 16.07.2019.
До повідомлення позивачем надано пояснення та копії первинних документів на підтвердження господарської операції, а саме: договір підряду, акти приймання виконаних підрядних робіт, рахунки на оплату за надані послуги, штатний розклад товариства, договір факторингу з регресом, оборотно-сальдову відомість, картку рахунку.
Комісією Головного Управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:
- від 16.08.2019 №1254994/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 31.05.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, яких не надано, підкреслити); - розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Додаткова інформація: первинні документи щодо інвентаризаційних описів;
- від 16.08.2019 №1254997/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 29.06.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, яких не надано, підкреслити); - розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Додаткова інформація: первинні документи щодо інвентаризаційних описів;
Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 23.08.2019 №1260257/40246919 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 16.07.2019, за змістом якого підставою відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити).
Не погодившись з вищевказаними рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених позовних вимог, надаючи оцінку аргументам сторін, викладеним у заявах по суті справи, оцінюючи надані сторонами докази у їх сукупності та взаємозв`язку, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 (надалі - Порядок №1246).
Положеннями пункту 2 Порядку №1246 (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання даної норми постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено, крім іншого, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок зупинення реєстрації ПН/РК).
За змістом пунктів 5-7 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5).
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6).
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
21.03.2018 Міністерством фінансів України погоджено Критерії ризиковості платника податків, які розроблені ДФС України. Вказані Критерії викладені в листі ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, підпунктом 1.6 пункту 1 якого визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
В подальшому 13.11.2018 на офіційному веб-сайті ДФС України оприлюднено Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 №26010-06-05/28170), перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку (погоджений Міністерством фінансів згідно листа від 22.03.2018 № 26010-06-10/7849), визначені у відповідності до вимог пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, підпунктом 1.6 пункту 1 якого визначеного, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ;
- платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;
- платник податку юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Крім того, 08.08.2019 на офіційному веб-сайті ДФС України оприлюднено інформацію про те, що відповідно до вимог пункту 10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, ДФС визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111.
Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019.
Підпунктом 1.6 пункту 1 зазначених Критеріїв визначеного, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування.
Суд звертає увагу, що в оскаржуваних рішеннях відсутня інформація щодо застосованих контролюючим органом Критеріїв ризиковості платника податку, або посилання на конкретний абзац підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Не зазначено такої інформації і у поданих представниками відповідачів заявах по суті справи.
З посиланням на правову позицію, висловлену Верховним Судом у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18, суд зазначає, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
За таких обставин, суд вважає необґрунтованими посилання контролюючого органу на підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, як на підставу зупинення реєстрації спірної податкової накладної з огляду на те, що вищезазначені Критерії ризиковості платника податку не є нормативно-правовими актами, оскільки не здійснена їх обов`язкова державна реєстрація у порядку, визначеному діючим законодавством.
Таким чином, відповідачами не доведено, а судом не встановлено наявності підстав для зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних.
Відповідно до пункту 21 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Як вбачається з наданих до матеріалів справи письмових доказів, а саме квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. При цьому суд звертає увагу, що конкретного переліку документів, які податковий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, не вказано.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Вживання податковим органом загального посилання на підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків, без уточнення відповідного змісту конкретного абзацу даного підпункту та того, які саме Критерії ризиковості платника податків маються на увазі, а також подальша пропозиція про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Вищезазначене відповідає усталеній правовій позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 21.05.2019 по справі № 0940/1240/18, постанові від 14.05.2019 по справі №817/1356/18 тощо.
Судом встановлено, що позивачем подані до податкового органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо господарських операцій, реєстрацію податкових накладних по яким зупинено.
Разом з тим, комісії Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області та Головного управління ДПС у Запорізькій області, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняли рішення про відмову в реєстрації податкових накладних позивача в ЄРПН.
Суд погоджується з доводами позивача, що надані ним документи та пояснення були достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в ЄРПН складених позивачем податкових накладних, а щодо необхідності подання саме тих документів, про які зазначено в оскаржуваних рішеннях, не наведено жодних обґрунтувань.
Крім того, суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Таким чином, зважаючи на виконання платником податку обов`язку щодо підтвердження господарських операцій з ПАТ Запоріжсталь , ТОВ Запорізький ливарно-механічний завод , а також на те, що запропонувавши подати підтверджуючі документи контролюючий орган не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації податкових накладних на підставі поданих позивачем документів, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відмови в реєстрації податкових накладних №13 від 14.05.2019, №14 від 28.05.2019, №15 від 31.05.2019, №16 від 06.06.2019, №17 від 19.06.2019, №18 від 25.06.2019, №19 від 27.06.2019, №20 від 29.06.2019, №21 від 29.06.2019, №22 від 02.07.2019, №23 від 16.07.2019, №24 від 16.07.2019, №26 від 31.07.2019.
Зміст оскаржуваних рішень дає підстави стверджувати, що комісії відповідачів, розглядаючи подані позивачем документи, не з`ясували специфіку проведеної господарської операції та не визначили документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарської операції з урахуванням їх змісту і обсягу.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення прийняті необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а відтак є протиправними та підлягають скасуванню.
Вирішуючи позовну вимогу про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до пункту 28 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами Порядку №1246 визначено компетенцію Державної фіскальної служби України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено, крім іншого, Положення про Державну податкову службу України, відповідно до якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Державна податкова служба України зареєстрована 17.05.2019, не перебуває в процесі припинення.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р Питання Державної податкової служби вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, повноваження Державної фіскальної служби України передані Державній податковій службі України, отже на даний час повноваження щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду здійснює Державна податкова служба України.
Враховуючи висновки суду про протиправність оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, складених позивачем, та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні, складені позивачем, а саме: №13 від 14.05.2019, №14 від 28.05.2019, №15 від 31.05.2019, №16 від 06.06.2019, №17 від 19.06.2019, №18 від 25.06.2019, №19 від 27.06.2019, №20 від 29.06.2019, №21 від 29.06.2019, №22 від 02.07.2019, №23 від 16.07.2019, №24 від 16.07.2019, №26 від 31.07.2019.
При цьому, у даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні сприятиме дотриманню гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження поданими до матеріалів справи письмовими доказами, є обґрунтованими, а тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з того, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду, в розмірі 24 973,00 грн.
Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 24 973,00 грн. підлягає стягненню солідарно за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1274656/40246919 від 10.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 14.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1270223/40246919 від 05.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 28.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1270227/40246919 від 05.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 27.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1274660/40246919 від 10.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 02.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1274665/40246919 від 10.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 16.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1270230/40246919 від 05.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 31.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області №1254994/40246919 від 16.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 31.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області №1254997/40246919 від 16.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 29.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України №1257175/40246919 від 20.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 06.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України №1257174/40246919 від 20.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 19.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України №1257178/40246919 від 20.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 25.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України №1257176/40246919 від 20.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 29.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України №1260257/40246919 від 23.08.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 16.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені Товариством з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація , №13 від 14.05.2019, №14 від 28.05.2019, №15 від 31.05.2019, №16 від 06.06.2019, №17 від 19.06.2019, №18 від 25.06.2019, №19 від 27.06.2019, №20 від 29.06.2019, №21 від 29.06.2019, №22 від 02.07.2019, №23 від 16.07.2019, №24 від 16.07.2019, №26 від 31.07.2019.
Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області, Головного управління ДФС у Запорізькій області, Державної фіскальної служби України та Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація судові витрати зі сплати судового збору в сумі 24 973,00 грн (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сімдесят три гривні 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повне найменування сторін та інших учасників справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Торгівельна група Новація , місцезнаходження: 69123, м.Запоріжжя, вул.Гергія Сапожнікова, буд.8Б; код ЄДРПОУ 40246919.
Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945.
Відповідач 2 - Головне управління ДФС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146.
Відповідач 3 - Державна податкова служба України, місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393.
Відповідач 4 - Державна фіскальна служба України, місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197.
Повне судове рішення складено 10.12.2019.
Суддя М.О. Семененко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 12.12.2019 |
Номер документу | 86265400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні