Рішення
від 05.12.2019 по справі 1.380.2019.005038
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.005038

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,

представника позивача Черниченко К.О.,

представника відповідача Гавриляка Р.А.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Релігійної організації Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні до Головного управління ДФС у Львівській області (Головного управління ДПС у Львівській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Релігійна організація Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні звернулася до суду з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №0077445212 від 12.09.2019 року.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю оскаржуваного рішення. Так, позивач зазначив, що ним допущено технічну помилку під час реєстрації зведеної податкової накладної №2 за квітень 2019 року, а саме в полі дата складання помилково вказано 01.04.2019 замість 30.04.2019 року. Правильна зведена податкова накладна №3 з правильною датою від 30.04.2019 з ідентичним переліком податкових накладних, обсягами постачання та сумами ПДВ, складена відповідно до п.п. г п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України зареєстрована 15.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також позивачем складено розрахунок коригування до помилково зареєстрованої зведеної податкової накладної №2 від 01.04.2019, про що було складено бухгалтерську довідку від 16.05.2019 року та надіслано Личаківському управлінню ГУ ДФС у Львівській області. Позивач вважає, що зведена податкова накладна №3 від 30.04.2019 зареєстрована вчасно відповідно до п.201-1.1 ст.201-1 Податкового кодексу України, а отже висновок контролюючого органу про порушення позивачем п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України є безпідставним.

Відповідач у відзиві на позовну заяву стверджує, що за результатами камеральної перевірки Релігійної організації Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період квітень 2019 року встановлено порушення Релігійною організацією Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні (код ЄДРПОУ 20819222) терміну реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, а саме виписаної для ТзОВ Барком . Зокрема, податкова накладна №2 від 01.04.2019 на суму 476820,74 зареєстрована 15.05.2019 - 15 днів порушення термінів реєстрації податкової накладної. На підставі акта перевірки Головним управління ДПС у Львівській області винесено податкове повідомлення рішення від 12.09.2019 №0077445212 про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 47682,07 грн. застосованих відповідно до ст.120-1 Податкового кодексу України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних. Відповідач вважає правомірним застосування до позивача штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Позивачем подано відповідь на відзив на позовну заяву. Зазначає, що 16.05.2019 позивач звернувся до Личаківського управління ГУ ДФС у Львівській області з листом №887, у якому повідомив про допущену помилку та просив вважати зведену податкову накладну №2 від 01.04.2019 року як помилкову (безпідставно складену) та не брати її до уваги. Таким чином, на момент проведення камеральної перевірки 15.08.2019 відповідач мав усю необхідну інформацію, яка підтверджувала, що позивач не вчиняв порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних. Зведена податкова накладна за квітень 2019 року стосувалася виключно операцій, що не є господарською діяльністю позивача. Покупцем та продавцем у даній зведеній накладній виступає одна особа - Релігійна організація Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні . Позивач також вважає, що помилкова зведена податкова накладна №2 від 01.04.2019 за своєю правовою природою є нікчемною, не відображає податкових зобов`язань і здійснення господарських операцій з постачання товарів/послуг, а отже позивач не зобов`язаний був її реєструвати. Крім того, Податковий кодекс України не передбачає відповідальності за складання та реєстрацію податкових накладних.

Ухвалою від 04.10.2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.

05.11.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечив з мотивів, зазначених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача та представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Старшим державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Личаківського управління ГУ ДФС у Львівській області Попівняком Ю.Б. в порядку статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку Релігійної організації Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період квітень 2019 року за результатами якої складено акт від 15.08.2019 року №64/13-01-52-12/20819222.

Перевіркою встановлено порушення Релігійною організацією Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні (код ЄДРПОУ 20819222) у квітні 2019 терміну реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, чим порушено п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України.

28.08.2019 року позивачем подано заперечення на акт про результати камеральної перевірки щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за квітень 2019 №64/13-01-52-12/20819222 від 15.05.2019 року.

Листом від 10.09.2019 року за №579/10/55.04/20819222 відповідач повідомив позивача, що за результатами розгляду заперечення постійно діюча комісія з розгляду спірних питань ГУ ДПС у Львівській області вирішила висновки акта перевірки залишити без змін, оскільки аргументи та надані заперечення не спростовують фактів порушень, вказаних в акті перевірки від 15.08.209 №64/13-01-52-12/20819222.

На підставі акту перевірки №64/13-01-52-12/20819222 від 15.08.2019 Головним управлінням ДПС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 12.09.2019 року №0077445212 (форма Н ) про застосування штрафних (фінансових) санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних за квітень 2019 року, визначених ст.201 та згідно зі ст.120-1 Податкового кодексу Україні, на загальну суму 47682,07 грн., з них за затримку реєстрації податкових накладних:

-на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 476820,74 грн. застосовано штраф у розмірі 10%, що становить 47682,07 грн.

Із розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, який є додатком до ППР вбачається, що позивачем зареєстровано податкову накладну (далі - ПН) наступним чином:

-ПН №2 від 01.04.2019р. - зареєстрована 15.05.2019р., кількість днів затримки - 15.

Позивач не погоджуючись з зазначеним податковим повідомленням-рішенням подав позов до суду.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі -ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п.п. г п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

Відповідно до положень п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 роз. ХХ Перехідні положення ПК України, з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Аналізуючи зазначені норми, суд зазначає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний реєструвати податкові накладі та/або розрахунки коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Таким чином, штрафні (фінансові) санкції, згідно п.120-1.1 ст.120-1 ПК України, можуть бути застосовані лише у разі, якщо платник податків - продавець товарів/послуг був зобов`язаний, згідно із вимогами Податкового кодексу України, скласти та зареєструвати податкову накладну

Судом встановлено, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної №9101603758 від 15.05.2019 (а.с.18) Релігійною організацією Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні зареєстровано зведену податкову накладну №2 від 01.04.2019 на суму 476820,74 грн., в якій помилково вказано у полі дата складання 01.04.2019 замість 30.04.2019.

В подальшому, позивачем складено розрахунок коригування до помилково зареєстрованої зведеної податкової накладної №2 від 01.04.2019 року, про що складена бухгалтерська довідка від 16.05.2019 року (а.с.28).

15.05.2019 року позивачем складена і зареєстрована правильна зведена податкова накладна №3 від 30.04.2019 року з ідентичним переліком податкових накладних, обсягами постачання та сумами ПДВ.

Суд звертає увагу, що зведена податкова накладна за квітень 2019 року, складена відповідно до п.п. г п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України та стосувалася виключно операцій, що не є господарською діяльністю позивача (придбання товарів та послуг для забезпечення власної діяльності). Покупцем та продавцем у даній зведеній накладній виступає одна особа - позивач.

Позивачем зведену податкову накладну №3 від 30.04.2019 року зареєстровано вчасно відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України.

Суд відзначає, що станом на 01.04.2019 у позивача був відсутній обов`язок складати, реєструвати й надавати зведену податкову накладну, а відтак податкова накладна від 01.04.2019 року №2 за своєю правовою суттю є нікчемною, не відображає податкових зобов`язань і здійснення господарських операцій з постачання товарів/послуг.

Таким чином, помилкове виписування податкової накладної не тягне за собою жодних наслідків, які передбачені пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 26 червня 2018 року по справі №813/4556/16.

Щодо покликань відповідача про порушення реєстрації податкової накладної виписаної для ТзОВ Барком , то такі судом не беруться до уваги, оскільки представником відповідача не надано жодних підтверджуючих документів про те, що між позивачем та ТзОВ Барком існували будь-які правовідносини.

При цьому, у судовому засіданні судом з`ясовано, що зведена податкова накладна стосувалася виключно операцій, що не є господарською діяльністю позивача.

Позовні вимоги відповідачем не спростовані.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №077445212 від 12.09.2019 року не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, а також суперечить встановленим у справі обставинам, є протиправним та підлягає скасуванню, що є правовою підставою для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001 рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем за подання до суду даного позову сплачено судовий збір в сумі 1921,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 01.10.2019 №27187 (а.с. 4).

За наведених обставин, сплачена сума судового збору підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №0077445212 від 12.09.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039) на користь Релігійної організації Релігійний Центр Свідків Єгови в Україні (код ЄДРПОУ 20819222) судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 11.12.2019 року.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2019
Оприлюднено13.12.2019
Номер документу86265800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005038

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 05.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні