Рішення
від 10.12.2019 по справі 420/5467/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5467/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2019 року м. Одеса

У залі судових засідань № 11

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.,

при секретарі судового засідання - Довгальової Г.Г.,

за участю сторін:

представника позивача - Василін В.В.,

представника відповідача - Наумова К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами загального позовного провадження, адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління ДФС в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулась ОСОБА_2 до Головного управління ДФС в Одеській області (з урахуванням заяви по зменшення позовних вимог від 03.10.2019р.), про:

визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0017001305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у загальному розмірі 54244,28 гривень;

визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016991305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем військовий збір у загальному розмірі 4612,96 гривень;

визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016941305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 55355,59 гривень;

визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016931305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 340,00 гривень;

визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016921305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем єдиний податок з фізичних осіб у загальному розмірі 4281,25 гривень;

визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0017011305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість у розмірі 2380,00 гривень;

визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016981305 від 07.06.2019 року, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5596,90 гривень внаслідок донарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу ГУ ДФС в Одеській області №0016971305 від 07.06.2019 року, зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 43003,81 гривень.

Адміністративний позов мотивовано наступним.

ОСОБА_2 , зазначає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення та вимога про сплату боргу, прийняті на підставі проведення документальної позапланової невиїзної перевірки є протиправними, оскільки перевірка позивача проведена без дотримання положень Податкового кодексу України, зокрема, перевіряючі вийшли за вказаний у наказі можливий період проведення перевірки та дійшли хибного висновку про порушення граничних строків сплати грошового зобов`язання по єдиному податку з фізичних осіб та порушення строків надання звіту. Крім того, висновки посадових осіб стосовно втрати ФОП ОСОБА_2 , права перебування на спрощеній системі оподаткування у зв`язку з наданням поворотної фінансової допомоги ТОВ Перемога , є необґрунтованими та безпідставними, такими, що не ґрунтується на нормах чинного законодавства, а дії перевіряючих з переводу позивача на загальну систему оподаткування та обчислення податкових зобов`язань за загальною системою - протиправними.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2019 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито загальне позовне провадження по справі.

06 листопада 2019 року, закрито підготовче засідання по справі та призначено справу до судового розгляду суті.

У встановлений судом строк, відповідач надав відзив (вх.№38173/19 від 18.10.2019р.) на позовну заяву (а.с.150-157).

Відзив обґрунтований наступним .

У період з 01.04.2016 року по 26.11.2018 року, ФОП ОСОБА_3 , обравши відповідно до пп.3 п. 291.4 ст.291 до глави 1 розділу XIV Податкового Кодексу України, спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, здійснювала діяльність із застосуванням ставки єдиного податку, встановленої для сплати єдиного податку платниками єдиного податку третьої групи та сплачувала до бюджету єдиний податок, встановлений пунктом 295.3 статті 295 Податкового Кодексу України, де визначено наступне: Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал . Перевіркою встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання по єдиному податку з фізичних осіб, а саме: станом на 19.08.2017 року на особовому рахунку за кодом платежу 18050400 Єдиний податок з фізичних осіб ФОП ОСОБА_3 , рахувалась заборгованість у сумі 17487,76 гривень, яка погашена підприємцем 11.10.2017 року, чим порушено п.295.3 статті 295 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року.

Крім того, у ході перевірки було встановлено, що ФОП ОСОБА_2 , починаючи з 19.08.2017 року, надавала поворотну фінансову допомогу ТОВ Перемога згідно договору №1/8965 від 25.07.2017 року. На підставі п.п.291.5 ст.291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб`єкти господарювання, які зокрема, здійснюють діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України Про страхування , сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд.ІІІ ПКУ.

За результатами перевірки встановлено, що ФОП ОСОБА_3 , заяв на перехід на сплату інших податків, у встановлений законодавством термін до ДПІ за місцем реєстрації не надавала. Тобто, платник, у зв`язку з вищевказаним порушенням, на думку відповідача, починаючи з 01.10.2017 року, втратила право перебування на спрощеній системі оподаткування, а дохід, отриманий від здійснення підприємницької діяльності на протязі 4 кварталу 2017 року та всього 2018 року, за результатами перевірки - оподатковується на загальних умовах.

У відповіді на відзив (вх.№41019/19 від 06.11.2019р.) ОСОБА_3 зазначає, що відзив на позовну заяву складається виключно з цитування Акту про результати планової виїзної документальної перевірки №901/15-32-32-13-05/3349308647 від 10.05.2019 року.

До того ж, відзив цитує Акт про результати планової виїзної документальної перевірки з обґрунтуванням податкових повідомлень-рішень, які не оскаржувалися позивачем та були сплачені (№№00169661305,0016951305,0016911305 від 07.06.2019 року) та податкового повідомлення-рішення №0017041305 від 07.06.2019 року, яке було скасовано рішенням Державної податкової служби України №1764/6/99-00-08-0504 від 13.09.2019 року. Таким чином, на думку позивача, Головним управлінням ДФС в Одеській області не наведено жодних контраргументів на доводи та посилання позивача (а.с.159-160).

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

ОСОБА_4 , згідно витягу з згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, була зареєстрована фізичною особою-підприємцем з 16.09.2014 року, номер запису: 2 556 000 0000 113053 (а.с.189-192).

До видів діяльності ОСОБА_4 , згідно код КВЕД відносились: Код КВЕД 82.30 Організування конгресів і торговельних виставок; Код КВЕД 58.19 Інші види видавничої діяльності; Код КВЕД 59.11 Виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм; Код КВЕД 59.20 Видання звукозаписів; Код КВЕД 73.11 Рекламні агентства (основний);Код КВЕД 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; Код КВЕД 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; Код КВЕД 74.20 Діяльність у сфері фотографії.

З 26.11.2018 року, підприємницька діяльність фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 , - припинена (а.с.101), що підтверджується також і витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

08.02.2019 року, ОСОБА_5 укладено шлюб з ОСОБА_6 та змінено прізвище після державної реєстрації шлюбу на ОСОБА_2 (а.с.102, 111-112).

На підставі пп.78.1.7, п.78.1, ст.78, ст.79 Податкового кодексу України №2755-IV від 02.12.2010 року із змінами та доповненнями, п.2 , ч.1, ст.13 Закону України №2464-VI від 8 липня 2010 року Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , у зв`язку із рішенням щодо припинення підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців, прийнятим ФОП ОСОБА_5 , №25560050003113053 від 26.11.2018 року, згідно наказу Головного управління ДФС в Одеській області №2692 від 09.04.2019 року, головним державним ревізор-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС в Одеській Області Холодовою Наталією Володимирівною, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка діяльності ОСОБА_7 , місце проживання: АДРЕСА_1 , з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 квітня 2016 року по 26 листопада 2018 року, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 16 вересня 2014 року по 26 листопада 2018 року, відповідно до затвердженого плану перевірки.

За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ОСОБА_7 , Головним управлінням ДФС в Одеській області складено Акт №901/15-32-13-05/3349308647 від 10.05.2019 року (а.с.27-57).

Згідно вищевказаного Акту перевірки, контролюючим органом встановлено порушення ФОП ОСОБА_7 :

пп. 44.1, пп.44.6 ст.44, п.16.1., п.85.2 ст.85, пп.296.1.1 п.296.1 ст.296 Податкового кодексу України - не надання документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки за період з 01.04.2016 року по 26.11.2018 року;

п.295.3 статті 295 Податкового кодексу України - порушення термінів сплати узгоджених податкових зобов`язань по єдиному податку з фізичних осіб за 1-е півріччя 2017 року по термін до 19.08.2017 року, фактично сплачено - 11.10.2017 року;

п.295.1 ст.292, п.293.1, ч.4 п.293.4 ст.293, п.295.3 статті 295, пп.296.1.1, п.296.3 статті 296 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено єдиний податок за три квартали 2017 року у сумі 3425,00 гривень, а саме: у зв`язку із оподаткуванням доходу за невірною ставкою єдиного податку 2625,00 гривень та у зв`язку із не вірним визначенням суми доходу платника податку у сумі 800,00 гривень;

пп.177.5.2 п.177.5, п.177.11 ст.177 Податкового кодексу України, а саме: не надання податкової декларації про майновий стан і доходи за 4-й квартал 2017 року, терміном до 09.02.2018 року та невчасне надання податкової декларації про майновий стан і доходи за 2018 рік по строку до 26.12.2018 року, яка фактично надана 14.01.2019 року;

п.177.1, п.177.2, п.177.4 , ст.177, п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України - встановлено заниження податку на доходи фізичних осіб від здійснення підприємницької діяльності всього у сумі 44284,47 гривень, у тому числі 2017 рік - 22943,85 гривень, 2018 рік - 21340,62 гривень;

пп.б п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, Наказ міністерства фінансів України №4 від 13.01.2015 року Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку , Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №111/26556 від 30.01.2015 року, а саме: не надання Звіту за Ф.1-ДФ за 2-й квартал 2017 року, терміном до 09.08.2017 року та за 3-й квартал 2018 року, терміном до 09.11.2018 року, п.8 ст.9, пп.2.1 п.2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №2464-VІ від 8 липня 2010 року, встановлено заниження єдиного соціального внеску від підприємницької діяльності всього у сумі 43003,81 гривень, а саме за 2017 рік - у сумі 25930,49 гривень і за 2018 рік у сумі 17073,32 гривень;

п.п. 1.2 п. 16-11, п.1.4 підрозділу 10 Розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України - встановлено заниження грошового зобов`язання з військового збору від підприємницької діяльності у сумі 3690,37 гривень;

п.181.1 ст.181, п.183.1, п.183.2 ст.183 Податкового кодексу України, у результаті чого донараховано ПДВ за період з 01.10.2017 року по 26.11.2018 рік у сумі 43395,42 гривень, а саме: за жовтень 2017 року у сумі 15177,97 гривень, за листопад 2017 року у сумі 4539,47 гривень, за грудень 2017 року у сумі 3706,13 гривень, за січень 2018 року у сумі 1206,13 гривень, за лютий 2018 року у сумі 1055,60 гривень, за березень 2018 року у сумі 1051,71 гривень, за квітень 2018 року у сумі 1018,37 гривень, за травень 2018 року у сумі 9935,04 гривень, за червень 2018 року у сумі 1250,00 гривень, за липень 2018 року у сумі 1108,33 гривень, за серпень 2018 року у сумі 1116,67 гривень, за вересень 2018 року у сумі 1096,67 гривень, за жовтень 2018 року у сумі 1133,33 гривень;

п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України, у результаті чого не надано декларації з ПДВ за жовтень, листопад, грудень 2017 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень та листопад 2018 року;

п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України - встановлено порушення термінів реєстрації ПН із затримкою реєстрації більше ніж на 366 днів на суму ПДВ- 27755,38 гривень (за період з жовтня 2017 року по квітень 2018 року - включно), на 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ - 15640,04 гривень (за травень-жовтень 2018 року).

На підставі Акту перевірки №901/15-32-13-05/3349308647 від 10.05.2019 року та встановлених порушень, Головним управлінням ДФС в Одеській області було прийнято:

податкове повідомлення-рішення №0017041305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, за затримку реєстрації податкових накладних у загальному розмірі 20133,71 гривень;

податкове повідомлення-рішення №0017011305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість у розмірі 2 380,00 гривень (а.с.24);

податкове повідомлення-рішення №0017001305 від 07.06.2019 р., яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у зальному розмірі 54 244,28 гривень (а.с.19);

податкове повідомлення-рішення №0016991305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем військовий збір у загальному розмірі 4612,96 гривень (а.с.20);

податкове повідомлення-рішення №0016961305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 510,00 гривень;

податкове повідомлення-рішення №0016951305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем адмін. штрафи та і санкції у розмірі 510,00 гривень;

податкове повідомлення-рішення №0016941305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 55 355,59 гривень (а.с.21);

податкове повідомлення-рішення №0016931305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 340,00 гривень (а.с.22);

податкове повідомлення-рішення №0016921305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем єдиний податок з фізичних у загальному розмірі 4 281,25 гривень (а.с.23);

податкове повідомлення-рішення №0016911305 від 07.06.2019 року, яким зобов`язано сплатити штраф за порушення строку сплати грошового зобов`язання за платежем єдиний податок з фізичних осіб у розмірі 3497,55 гривень;

рішення №0016981305 від 07.06.2019 року, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5596,90 гривень, внаслідок донарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (а.с.25);

вимогу про сплату боргу №0016971305 від 07.06.2019 року, зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 43003,81 гривень (а.с.26).

Судом встановлено, що підставою для здійснення податковим органом позивачу донарахувань та прийняття вимоги про сплату боргу та рішення про застосування штрафних санкцій, стали висновки контролюючого органу про порушення фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 , умов перебування на спрощеній системі оподаткування із відповідним переведенням позивача на загальну систему оподаткування.

Зокрема, відносно надання ОСОБА_7 , поворотної фінансової допомоги ТОВ Перемога .

25 липня 2017 року, між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 (Кредитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю Перемога (Позичальник), укладено договір №1/8965 Про надання поворотної безвідсоткової фінансової допомоги (а.с.86-87).

У порядку та на умовах вищевказаного договору, кредитор зобов`язувався надати позичальнику безвідсоткову фінансову допомогу у розмірі 48800,00 гривень, строком на 730 календарних дні.

20 серпня 2017 року, між Товариством з обмеженою відповідальністю Перемога (Кредитор) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 (Позичальник), укладено договір №123/48 Про надання поворотної безвідсоткової фінансової допомоги (а.с.72-73).

Згідно умов вищевказаного договору, ТОВ Перемога надавалась фінансова допомога ФОП ОСОБА_7 , у розмірі 57200,00 гривень, строком на 365 днів, відсотки на фінансову допомогу не нараховувались.

Винесені на підставі акту перевірки №901/15-32-13-05/3349308647 від 10.05.2019 року, податкові повідомлення-рішення, рішення та вимога про сплату боргу, були оскаржені ФОП ОСОБА_7 , до Державної фіскальної служби України (а.с.58-70).

Рішенням Державної фіскальної служби України №39609/6/99-99-11-05-02-25 від 16.08.2019 року, скарга ФОП ОСОБА_7 - залишена без розгляду (а.с.70-71).

Рішенням Державної фіскальної служби України №764/6/99-00-08-05-04 від 13.09.2019 року, податкове повідомлення-рішення №0017041305 від 07.06.2019 року - було скасовано, а податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №№0017011305, 0017001305, 0016991305, 0016961305, 0016951305, 0016941305, 0016931305, 0016921305, 0016911305 - залишено без змін (а.с.134-143).

Як зазначає позивач у відповіді на відзив, податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №№00169661305,0016951305,0016911305 від 07.06.2019 року - не оскаржувалися та були сплачені позивачем, як узгоджені.

Проте, не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями які були залишені Державної фіскальною службою України без змін, вважаючи їх протиправними, ФОП ОСОБА_8 , звернулась до суду з даною позовною заявою.

ОСОБА_9 ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України.

Згідно пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, а саме - розпочато процедуру припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Згідно п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (у тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Як встановлено судом, ФОП ОСОБА_7 , припинено підприємницьку діяльність 26.11.2018 року (а.с.101).

Суд зазначає, що у відповідності до п.п.65.10.8 п.65.10 ст.65 Податкового кодексу України, державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов`язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов`язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Крім того, як встановлено судом та не заперечувалося сторонами по справі, до припинення підприємницької діяльності, фізична особа - підприємець ОСОБА_7 , перебувала на третій групі спрощеної системи оподаткування.

Платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду (п.296.3 ст.296 Податкового кодексу України).

Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі у разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп.49.18.2. п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України).

Таким чином, звітним періодом для платників єдиного податку 3 групи є квартал, та подати декларацію за 2015 рік платники податків зобов`язані не пізніше 09.02.2016 року.

Враховуючи викладене у сукупності, податковим органом правомірно призначено 09.04.2019 року та проведено перевірку ОСОБА_7 , щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.04.2016 року по 26.11.2018 року, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками.

Стосовно проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 16.09.2014 року по 26.11.2018 року, суд зазначає, що нормами частини шістнадцятої ст. 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування із змінами та доповненнями, встановлено: строк давності щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), застосування та стягнення сум недоїмки з єдиного внеску, штрафів та нарахованої пені - не застосовується.

Тобто, Головним управлінням ДФС в Одеській області правомірно проведено перевірку правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 16.09.2014 року по 26.11.2018 року, фізичною особою - підприємцем ОСОБА_7 .

Стосовно висновків контролюючого органу, щодо порушення позивачем оподаткування доходу через несвоєчасне (після спливу 12 місяців з дати отримання) повернення ФОП ОСОБА_7 , поворотної фінансової допомоги ТОВ Перемога , суд зазначає наступне.

Згідно статті 292 Податкового кодексу України, доходом платника єдиного податку для фізичної особи - підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

До складу доходу, визначеного статтею 292 Податкового кодексу України, не включаються, зокрема, суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів.

Відповідно до пп. 14.1.257 Податкового кодексу України, поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов`язковою до повернення.

Сума безвідсоткової фінансової допомоги отриманої позивачем від Товариства з обмеженою відповідальністю Перемога за умовами договору №123/48 складає 57200,00 гривень, строк - 365 днів.

Товариством з обмеженою відповідальністю Перемога , у період з серпня 2017 року по жовтень 2017 року, було перераховано позивачі 57200,00 гривень, що підтверджується копіями платіжних доручень, наявних у матеріалах справи (а.с.74-78).

Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 , у період з вересня 2017 року по листопад 2017 року (тобто у період 365 днів), було повернуто ТОВ Перемога 57200,00 гривень, що підтверджується копіями платіжних доручень, наявних у матеріалах справи (а.с.79-81).

Суд звертає увагу, що у матеріалах справи містяться листи ФОП ОСОБА_7 , на адресу директора ТОВ Перемога , щодо уточнення призначення платежів, а саме номеру договору Про надання поворотної безвідсоткової фінансової допомоги №123/48 (а.с.180-183).

Тобто, позивачем було своєчасно повернуто ТОВ Перемога суму поворотної фінансової допомоги - протягом 12 календарних місяців з дня її отримання (а.с.179).

Щодо висновків контролюючого органу щодо порушення фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 , умов перебування на спрощеній системі оподаткування із відповідним переведенням позивача на загальну систему оподаткування у зв`язку з наданням фінансової допомоги на поворотній основі ТОВ Перемога , суд зазначає наступне.

Згідно статті 291 Податкового кодексу України, спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку у порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Підпунктом 3 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України визначено, що третю групу спрощеної системи оподаткування можуть обрати фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах не обмежена та юридичні особи - суб`єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 та Товариством з обмеженою відповідальністю Перемога , 25.07.2017 року та 20.08.2017 року, укладались взаємні договори Про надання поворотної безвідсоткової фінансової допомоги №1/8965 (а.с.86-87) та №123/48 (а.с.72-73).

Сума безвідсоткової фінансової допомоги наданої позивачем Товариству з обмеженою відповідальністю Перемога за умовами договору №1/8965 складає 48800,00 гривень, строк - 730 календарних дні.

ФОП ОСОБА_7 , у період з серпня 2017 року по листопад 2017 року, на адресу ТОВ Перемога було перераховано 48800,00 гривень поворотної фінансової допомоги, що підтверджується копіями платіжних доручень наявних у матеріалах справи (а.с.88-94).

Поворотна фінансова допомога згідно умов договору №1/8965 від 25.07.2017 року, була повернута ТОВ Перемога на адресу ТОВ ОСОБА_7 , у сумі 41500,00 гривень у період з серпня 2017 року по листопад 2017 року (а.с.95-100). Строк повернення суми поворотної фінансової допомоги - до 25 липня 2019 року.

Тобто, на момент проведення Головним управлінням ДФС в Одеській області перевірки ФОП ОСОБА_7 , строк дії договору №1/8965 від 25.07.2017 року - не закінчився.

Згідно частин 1, 3, 5 п.п.298.2.3. п. 298.2. ст. 298 ПК України платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та строки:

у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми.

Відповідно до ч. 6 п.п. 291.5.1. п. 291.5. ст. 291 ПК України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп - суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють - діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України Про страхування , сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III цього Кодексу.

Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг №2664 від 12.07.2001 року, передбачено загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, відповідно до п. 29 ст. 1 якого, визначено поняття посередницьких послуг на ринках фінансових послуг зокрема для фізичних осіб - підприємців, що включає: консультування, експертно-інформаційні послуги, роботу з підготовки, укладення та виконання (супроводження) договорів про надання фінансових послуг, інші послуги, визначені законами з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг.

Тобто, Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг №2664 від 12.07.2001 року, прямо не визначено, що надання поворотної фінансової допомоги відноситься до діяльності у сфері фінансового посередництва.

Крім того, відповідно до абзацу третього статті 333 Господарського Кодексу України, фінансове посередництво - діяльність, пов`язана з отриманням та перерозподілом фінансових коштів, крім випадків, передбачених законодавством. Фінансове посередництво здійснюється установами банків та іншими фінансово-кредитними організаціями.

Суд зазначає, що правовою основою для отримання поворотної фінансової допомоги є договір позики (статті 1046-1053 Цивільного Кодексу України).

Зокрема, за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов`язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості.

Договір позики є укладеним з моменту передання грошей або інших речей, визначених родовими ознаками.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що надання одноразової поворотної фінансової допомоги не є діяльністю у сфері фінансового посередництва.

ФОП ОСОБА_7 , було одноразово, а не на постійній основі, надано поворотну фінансову допомогу ТОВ Перемога , що не суперечить вимогам підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України, щодо перебування на спрощеній системі оподаткування.

Поміж іншим, суд звертає увагу, що Податковий кодекс України не містить визначення поняття фінансового посередництва , проте відповідно до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 (Наказом Держспоживстандарту України № 457 від 11.10.2010 року, КВЕД-2010), розділом 3 КВЕД-2010 передбачено - КВЕД побудовано за ієрархічною системою кодування із застосуванням літерно-цифрового коду. Літерні познаки секцій використовують як рубрикатор і їх не використовують у кодуванні. Подальшу деталізацію секцій КВЕД - розділ, група, клас - позначають цифровими кодами.

Розділом 5 КВЕД-2010 встановлено - Фінансова та страхова діяльність (секція - К), Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення (розділ - 64), Грошове посередництво (група - 64.1), Інші види грошового посередництва (клас - 64.19).

Наказом Держкомстату України №396 від 23.12.2011 року, затверджено Методологічні основи та пояснення до позицій Класифікації видів економічної діяльності.

Пояснення до розділу 64 - цей розділ включає діяльність, пов`язану із залученням і перерозподілом фінансових коштів, крім тих, які призначені для цілей страхування, пенсійного забезпечення або обов`язкового соціального страхування.

Пояснення до групи 64.1 - ця група включає одержування коштів у формі перевідних депозитів (депозитів до запитання), тобто засобів, що мають певне грошове вираження і надходять на нерегулярній основі з нефінансових джерел, крім діяльності центрального банку.

Пояснення до класу 64.19 - цей клас включає приймання депозитів і/або аналогів депозитів, а також надання кредитів і позик. Надання кредитів може виконуватися в різних формах, таких як позики, іпотечні кредити під заставу, кредитні картки тощо. Грошове посередництво зазвичай здійснюють фінансові установи, крім центрального банку, такі як: комерційні банки, ощадні банки, кредитні спілки.

Цей клас також включає: діяльність, пов`язану з виконанням доручень щодо поштових безготівкових переказів, банківських операцій, у тому числі розрахунково-касове обслуговування населення, включаючи виплату державних пенсій та грошових допомог, іншу фінансову діяльність, що здійснюється операторами поштового зв`язку; надання житлових кредитів спеціалізованими кредитними установами; здійснення готівкових переказів.

Цей клас не включає: надання житлових кредитів спеціалізованими некредитними установами, які не приймають депозити, див. 64.92; оброблення трансакцій, які виконують за допомогою кредитних карток, див. 66.19;

Тобто, Національним класифікатором України ДК 009:2010 Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД 2010), кодом 64 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення також прямо не визначено, що надання поворотної фінансової допомоги належить до фінансового посередництва та є забороненим для здійснення діяльності на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що лише надання платником єдиного податку третьої групи поворотної фінансової допомоги іншим юридичним особам на постійній основі може розглядатися, як фінансове посередництво. Проте одноразове надання - не суперечить перебуванню на спрощеній системі оподаткування.

Суд наголошує, що ФОП ОСОБА_7 , поворотну фінансову допомогу було надано ТОВ Перемога - одноразово, що не являється фінансовим посередництвом.

Тобто, позивачем не порушено вимоги ПК України, які дозволяють застосовувати спрощену систему оподаткування, тобто відповідач, приймаючи оскаржувані рішення діяв не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб визначений податковим законодавством України.

Згідно ст.17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

ЄСПЛ у п.36 по справі Суомінен проти Фінляндії ( Suominen v. Finland ), №37801/97 від 1 липня 2003 року зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя (див. п.30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року).

Судова колегія зазначає, що згідно з практикою ЄСПЛ, зокрема, в рішенні по справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії ( Ruiz Torija v. Spain ) від 9 грудня 1994 року, п. 29).

У відповідності з ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що Головне управління ДФС в Одеській області помилково віднесено надання одноразової поворотної грошової допомоги до такого виду господарської діяльності, як фінансове посередництво, що у своє чергу призвело до прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_3 підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що під час подання позовної заяви ОСОБА_10 сплачено судовий збір у розмірі 1899,50 гривень, згідно квитанції П546К від 12 вересня 2019 року, який підлягає відшкодуванню.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5, код ЄДРПОУ 39398646), про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0017001305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у загальному розмірі 54244,28 гривень; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016991305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем військовий збір у загальному розмірі 4612,96 гривень; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016941305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 55355,59 гривень; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016931305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 340,00 гривень; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016921305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем єдиний податок з фізичних осіб у загальному розмірі 4281,25 гривень; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0017011305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість у розмірі 2380,00 гривень; визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016981305 від 07.06.2019 року, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5596,90 гривень внаслідок донарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу ГУ ДФС в Одеській області №0016971305 від 07.06.2019 року, зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 43003,81 гривень - задовольнити.

Податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0017001305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у загальному розмірі 54244,28 гривень - визнати протиправним та скасувати;

Податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016991305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем військовий збір у загальному розмірі 4612,96 гривень - визнати протиправним та скасувати;

Податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016941305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 55355,59 гривень - визнати протиправним та скасувати;

Податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016931305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 340,00 гривень - визнати протиправним та скасувати;

Податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016921305 від 07.06.2019 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем єдиний податок з фізичних осіб у загальному розмірі 4281,25 гривень - визнати протиправним та скасувати;

Податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0017011305 від 07.06.2019 року, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість у розмірі 2380,00 гривень - визнати протиправним та скасувати;

Рішення ГУ ДФС в Одеській області №0016981305 від 07.06.2019 року, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5596,90 гривень внаслідок донарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - визнати протиправним та скасувати;

Вимогу про сплату боргу ГУ ДФС в Одеській області №0016971305 від 07.06.2019 року, зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 43003,81 гривень - визнати протиправною та скасувати.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) понесені судові витрати у розмірі 1899,50 (одна тисяча вісімсот дев`яносто дев`ять гривень п`ятдесят копійок) гривень.

Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.

Повне рішення складено та підписано 10 грудня 2019 року.

Суддя Балан Я.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86266041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5467/19

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 25.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 10.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні