Справа № 420/5998/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2019 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Системи охорони про стягнення штрафних санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулася Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства Системи охорони про стягнення штрафних санкцій у сумі 10200 грн.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов обґрунтований позивачем тим, що відповідач, в порушення Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826, не розкрив річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, не розкрив річну інформацію емітента за 2016 та 2017 роки, шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, не подав до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови №138-ПД-1-Е, №139-ПД-1-Е, №140-ПД-1-Е від 21.03.2019 року, якими до відповідача застосовані штрафні санкції у загальному розмірі 10200 грн., однак відповідач штрафні санкції не сплатив, постанови не оскаржив, а тому штрафні санкції мають бути стягнуті в судовому порядку.
Відзив на позовну заяву до суду не надійшов.
Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно із ст. 1, ч. 1 ст. 5, ч. 1 ст. 6, ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є державним колегіальним органом та здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Основним завданням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 15.02.2019 року винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно Приватного акціонерного товариства Cистеми охорони , а саме: №112-ПД-1-Е, якою встановлено, що Приватне акціонерне товариство Cистеми охорони не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦКПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п. 4 глави ст. 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (аркуш справи 14), №113-ПД-1-Е, якою встановлено, що Приватне акціонерне товариство Cистеми охорони не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки, шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (аркуш справи 15), №114-ПД-1-Е, якою встановлено, що Приватне акціонерне товариство Cистеми охорони не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (аркуш справи 16).
Вищезазначені постанови направлені позивачем рекомендованим листом підприємству на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №1 від 15.02.2019 року (аркуш справи 17).
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 28.02.2019 року складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №88-ПД-1-Е, №89-ПД-1-Е, №90-ПД-1-Е, якими встановлено факти порушення відповідачем вимог п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (аркуші справи 18-20).
На підставі зазначених актів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 01.03.2019 року винесено постанови №92-ПД-1-Е, №93-ПД-1-Е, №94-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляди справ на 21.03.2019 року об 10 год. 35 хв. (аркуші справи 21-23).
Акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 28.02.2019 року та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.03.2019 року, якими керівника Приватного акціонерного товариства Cистеми охорони викликано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 21.03.2019 року направлено на адресу відповідача, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №1 від 05.03.2019 року (аркуш справи 24).
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 21.03.2019 року винесено постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826: №138-ПД-1-Е, №139-ПД-1-Е, №140-ПД-1-Е, якими до Приватного акціонерного товариства Cистеми охорони застосовано штрафні санкції у розмірі 3400 грн. за кожне правопорушення, тобто, у загальному розмірі 10200 грн. (аркуші справи 26-28).
Враховуючи те, що Приватне акціонерне товариство Cистеми охорони на розгляд справ не з`явилося, вищезазначені постанови №138-ПД-1-Е, №139-ПД-1-Е, №140-ПД-1-Е від 21.03.2019 року направлені відповідачу 22.03.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №1 від 22.03.2019 року та фіскальним чеком (аркуш справи 29).
Не сплата у законодавчо визначеному порядку та строки Приватним акціонерним товариством Cистеми охорони накладених на нього штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів стала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду з цим позовом.
Відповідно до п. п. 10, 14 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч. ч. 1, 5 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання проміжної інформації про емітента є квартал.
Так, відповідно до п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
З матеріалів справи вбачається, що Приватне акціонерне товариство Cистеми охорони не розкрило річну інформацію емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, шляхом подання до Комісії річної інформації про емітента цінних паперів за 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п. 4 ст. 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.
Відповідно до ст. 12 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Відповідно до п. п. 5-7 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Станом на теперішній час штрафні санкції відповідачем не сплачені, постанови про застосування до відповідача штрафних санкцій не оскаржені та не скасовані, а тому зазначені штрафні санкції підлягають стягненню в судовому порядку.
Враховуючи вищевикладене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 255, 243-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства Cистеми охорони (вул. Льва Толстого, б. 7, м. Одеса, 65023, код ЄДРПОУ 23318650) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 10200 грн. - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Cистеми охорони (вул. Льва Толстого, б. 7, м. Одеса, 65023, код ЄДРПОУ 23318650) 10200 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 13.12.2019 |
Номер документу | 86266136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні